Madventures

Keskustelut TV-sarjoista ja Elokuvista tulevat tänne.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Madventures

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Kokeilenpa laittaa pystyyn topikin tästä sarjasta. Toivottavasti täältä löytyis muitakin faneja minun lisäksi ja syntyisi kunnon keskustelua. :p

Elikkä lyhyesti selostettuna Madventures on suomalainen travellaus, eli matkailuohjelma. Kaksi kaverusta, Riku Rantala ja Tuomas Milonoff matkailevat maailmaa ympäri pienellä budjetilla ja taltioivat samalla seikkailujansa kameralle. Ohjelma on höystetty erinomaisilla tietoiskuilla ja pakkorepeämishuumorilla. Travellauksen voi helposti sekoittaa normaaliin matkailuun, eli turismiin, mutta todellisuudessa se on aivan eri asia. Turistit kerääntyvät massoiksi perus turistikohteisiin, kun taas travelleri kiertää turistirysät kaukaa, tutustuen eri maiden kulttuuriin, aktiviteetteihin, ihmisiin, yms. Sarjaa katsomalla travellauksen merkitys selviää täysin. :p Madventuresia on tähän mennessä tullut kaksi tuotantokautta ja kolmatta aletaan ilmeisesti tekemään piakkoin.

Itsehän bongasin kyseisen sarjan tässä jokunen vuosi sitten, kun toista tuotantokautta näytettiin subilla. Katsoin kaikki jaksot siitä ja ihastuin sarjaan täydellisesti. Seuraavaksi tilasinkin jo Mad-paidan ja ekan tuotantokauden boxin ja viime kesänä ostin siihen kaveriksi toisen tuottiksen boxin. Kaikki jaksot spesiaaleineen ja extroineen on tullut katsottua useammankin kerran. Kyseinen sarjahan on mielestäni ehdottomasti paras suomalainen sarja ikinä ja se on tehnyt suuren vaikutuksen minuun. Se olen päättänyt että kun vähän rahaa saan tienailtua, lähden vähintään neljän kuukauden travellausreissulle ympäri maailmaa. ^^

Sellaista.. Eli kysymys kuuluu: Onko täällä mahdollisesti ketään muita suuria, tai edes pieniä Madventures-faneja? Ei muuta kuin discussionit käyntiin o/
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Olen aivan järjetön Madventures fani \o/ Ensimmäinen jakso tärähti ihan mielettömästi päähän ja sen jälkeen olin täysin koukussa :p
Kumpikin tuotantokasi on nähty useampaan kertaan ja kaverilta olen juuri ensiviikolla menossa hakemaan omaa Madventures settiä ^^

Paita on pitänyt hankkia jo pidemmän aikaa, ja nyt listalle pitää lisätä sällien travellaus kirja.. Hankin molemmat sitten joulun jälkeen :3

Ja kuten LW sanoi:
LoneWolf kirjoitti:Kyseinen sarjahan on mielestäni ehdottomasti paras suomalainen sarja ikinä ja se on tehnyt suuren vaikutuksen minuun.
Se olen päättänyt että kun vähän rahaa saan tienailtua, lähden vähintään neljän kuukauden travellausreissulle ympäri maailmaa. ^^
Ehdottomasti paras ja kyllä, tuollainen reissu olisi itselläkin tarkoituksessa koulun päättymisen jälkeen ^^

Eräs kaverini on nyt puolen vuoden ajan pistänyt baari-iltojen jälkeen kaikki kolikot säästöön..
Nyt hemmo on kerännyt reilut 600€ extraa ja on pikapuoliin lähdössä kiertelemään ainakin Balia ja sen sellaisia. Olen äärimmäisen kateellinen.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Mitäs ihmettä, nixu on Madventures-fani?? Tästähän saadaan vielä kunnon keskustelut pystyyn \o/
nixu kirjoitti:Paita on pitänyt hankkia jo pidemmän aikaa, ja nyt listalle pitää lisätä sällien travellaus kirja.. Hankin molemmat sitten joulun jälkeen :3
Mulla on itsellä tuollainen sininen t-paita, jossa on keltainen teksti präntätty japaniksi :3 Kirja on tietenkin lisätty joululahjalistaan. Se pitää sitten lukea erittäin huolellisesti läpi, nimittäin tuota hyödyllistä tietoa tarvii aina ulkomailla.
nixu kirjoitti:Eräs kaverini on nyt puolen vuoden ajan pistänyt baari-iltojen jälkeen kaikki kolikot säästöön..
Nyt hemmo on kerännyt reilut 600€ extraa ja on pikapuoliin lähdössä kiertelemään ainakin Balia ja sen sellaisia. Olen äärimmäisen kateellinen.
Auts, tuosta olen itsekin unelmoinut.. Juuri nuo kaikki Balit ja Tahaimaat ynnä muut olisivat mielenkiintoisia travellauskohteita itsellekin.

Hmm, mietin tässä että tämä keskustelu voi välillä mennä hieman travellauksen puolelle.. Jos keskustellaan tässä topikissa enemmän itse sarjasta. Pitäisiköhän sitä tehdä travellaukselle ihan oma topikki tuonne harrastusten ja urheilun osioon vaikkapa? :p Mitäs mieltä?
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Tulipa silloin aikanaan molemmat kaudet televiisiosta tapitettua ja todellakin Suomen televiisiohistorian paras telkkariohjelma tähän mennessä. Se oli aina hyvä kun jotain hurjan näköstä murkinaa piti maistaa, niin kivi-paperi-sakset-pelillä ratkaistiin maistaja jonka Riku osasi aina hävitä. :D
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Nixu »

LoneWolf kirjoitti:Mitäs ihmettä, nixu on Madventures-fani?? Tästähän saadaan vielä kunnon keskustelut pystyyn \o/
Kyllä kyllä, vaikka suurin into on tässä ajan mittaan saattanut jo hieman hiipuakin ^^'
Ennen keräännyttiin aina jollekin tietylle kaverille isolla jengillä tapittamaan ukkojen seikkailuja :3
LoneWolf kirjoitti:
nixu kirjoitti:Paita on pitänyt hankkia jo pidemmän aikaa, ja nyt listalle pitää lisätä sällien travellaus kirja.. Hankin molemmat sitten joulun jälkeen :3
Mulla on itsellä tuollainen sininen t-paita, jossa on keltainen teksti präntätty japaniksi :3 Kirja on tietenkin lisätty joululahjalistaan.
Se pitää sitten lukea erittäin huolellisesti läpi, nimittäin tuota hyödyllistä tietoa tarvii aina ulkomailla.
Itse ajattelin juuri tuollaista japani tekstillä varustettua paitaa, joko punaista tai khakinharmaata ^^

Kävin muutama viikko sitten suomalaisessa kirjakaupassa ja jumituin lukemaan kyseistä kirjaa puoleksi tunniksi..
Sen jälkeen myyjä-täti ilmoitti, ettei paikka ole mikään kirjasto xDD

LoneWolf kirjoitti:Hmm, mietin tässä että tämä keskustelu voi välillä mennä hieman travellauksen puolelle.. Jos keskustellaan tässä topikissa enemmän itse sarjasta.
Pitäisiköhän sitä tehdä travellaukselle ihan oma topikki tuonne harrastusten ja urheilun osioon vaikkapa? :p Mitäs mieltä?
Kaikki käy mulle ^^ Tosin vaikea sanoa, että saadaanko kahteen erilliseen ketjuun keskusteluja aikeiseksi, mutta voihan sitä kokeilla ^^
Hideyori kirjoitti:..kivi-paperi-sakset-pelillä ratkaistiin maistaja jonka Riku osasi aina hävitä. :D
Se oli kyllä ihan läppä, että Riku onnistui aina häviämään Tunnalle xD Mutta eipä siinä, reilu peli tuo kpr = D
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

nixuboy kirjoitti: Kaikki käy mulle ^^ Tosin vaikea sanoa, että saadaanko kahteen erilliseen ketjuun keskusteluja aikeiseksi, mutta voihan sitä kokeilla ^^
Katsotaan sitä sitten myöhemmin kun keskustelut alkavat vähän kehittymään täällä johonkin suuntaan :p
Hideyori kirjoitti:..kivi-paperi-sakset-pelillä ratkaistiin maistaja jonka Riku osasi aina hävitä. :D
nixu kirjoitti:Se oli kyllä ihan läppä, että Riku onnistui aina häviämään Tunnalle xD Mutta eipä siinä, reilu peli tuo kpr = D
Kyllä, ja Tunna osasi aina lähteä "keulimaan" siinä kisassa :3 Oikeastaan todella hyvä Tunnalle, nimittäin hän on kasvissyöjä, ja madcookissa on ollut usein liharuokaa. Mikäs on muuten teidän mielestänne kaikkien aikojen paras madcook? Itse pidin eniten Japanin toisesta jaksosta, jossa Riku joutui syömään tonnikalan silmiä ja mädätettyjä papuja :''D Varsinkin se se oma kastike, eli kirkas viina oli hyvä lisä ruokaan. Toiseksi paras on se kiinalainen piknikki :3
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

Kyllä tuli ykköskausi katottua kun ekan kerran telkkarista tuli... No ainakin jonkun verran (mad cookin jätin joskus väliin jotten voisi pahoin kun Tunna yrjöö... :P). Kakkosta kattelin sitten kunnolla... ^^
Mutta juu pidän todella paljon molemmista tuotantokausista! Se on niin realistista! XD Ja Japani jaksot kiinnosti todella paljon... (nyt tiedän millä matkani rahoitan... Otan paljon pikkuhousuja mukaani... :lol: ) Niin ja tietysti se huumori on ihan parasta! Riku ja Tunna on ihan parhaita...

Kirja taitaa myös tähän taloon tulla jos veljeni sen joululahjaksi saa... Mut kyl itekkin tykkäisin.. ^^
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Rota »

Tekisi mieli jostain hankkia käsiini nuo Madventures-kaudet 1 & 2, mutta muistaakseni oli aika tyyriitä vielä. Joskus tuli katsottua pari jaksoa sieltä täältä ja heti kun on kunnolla rahaa käyn hakemassa omistukseeni nuo boxit. Varsinkin kun nyt on ruennut kiinnostamaan kaikki nämä travellaamisjutut niin pari pätkää etsin netistä ja huippuahan tämä sarja on!
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Deta- »

Huhutaan, että kolmas tuotantokausi esitettäisiin seuraavan vuoden loppupuolella. Tai niin herrat kaavailivat, mutta ei ollut mikää varma tieto. Ja asiaan. Olen ite ollut Madventures fani alusta saakka ja sitä myötä kun tulivat subilta niin jaksot katsottiin. Tosin en koskaan ole tuotantokausia ostanut DVD:lle. Mutta kolmatta tuotantokautta odotan innolla.
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Joo broidi hankki nuo tuotantokaudet ja sen kirjan. Kirjaa en ole vielä kerinyt kuikuilemaan yhtään. Sanoi vain, että kirja oli parempi kuin tuotantokaudet, joten sen täytyy olla todella "päräyttävä".

Kyllähän ne uhosi, ettei kakkoskauden jälkeen enää tehä kolmosta, mutta onhan niidenkin reissut rahoitettava ;)

Tosin kun kattelee poikien säätämistä saattaa huomata materiaalia jota kelputetaan vain happo-teeveseen Rikun kuuluisaa lausahdusta mukailen.
[EDIT]
Nyt on kirja kourassa ja niin on saanut vinkkejä sekä saanut nauraa :P
Ja viimeisellä sivulla sanotaan: taivuimme vielä yhteen kauteen.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Noniin.. Aika taas herätellä tätä mahtavaa topickia ja kutsua madfanit kokoon :p

Kolmas kausi sitten alkaa lähestyä hiljalleen.. Mitkä fiilikset?



Kun luin, että uudella kaudella puhutaan enkkua, niin olin kyllä aika WTF!?!?
Myös pienen arveluttavan varjon langetti tämä setin myynti jengeille..
Voi olla että suurmaiden dissaaminen hieman vähenee..

Mutta nyt kun ajatusta on ehtinyt sulatella reilun kuukauden verran, nin kai se on ihan ookoo..
Onhan kyseessä kuitenkin samat Riku ja Tunna joten mihin se meininki olisi hävinnyt :3

Oikeastaan olen jo aika hype koko hommasta!

ja btw.. Nyt on se kirjakin jo hankittu ja luettu ; D
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

EI JUMA, KYLMÄT VÄREET MENEE VIELÄKIN SELKÄÄ PITKIN SEITSEMÄNNEN KATSOMISKERRAN JÄLKEEN! Mad-VEN-tu-RES KOLME, WOOO-OOOO-OO-OOOO!

Nojoo, mutta aivan hiton hyvä homma, onhan tätä jo saanut jonkun aikaa odotellakin. Noita uusintoja on tullut Subilta katsottua pahimpien vieroitusoireiden lievittämiseksi, mutta kerrankin saadaan uutta matskua katsottavaksi!

Mutta siitä enkun kielestä, ei mun korvaan kuulosta kovin hyvältä hommalta :o Siis sehän on aivan ilmiselvää että kielen muuttuessa Rikun ja Tunnan läpät muuttuvat sen myötä paljon laimeammiksi, eivätkä natsaa suomalaisen fanin mieleen läheskään niin hyvin kuin ennen. En tiiä sitten mihin ne tuolla pyrkii, mutta nähtäväksi jää mitä lopputulos pitää sisällään.

Miksi maaliskuuhun on vielä niiiin kauan aikaa? :(
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
PikkuElvis
Rookie
Rookie
Viestit: 74
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 23:17

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja PikkuElvis »

Eilen tuli pakosta vilkaistua yksi jakso, ja siihen taisikin jäädä nämä minun Madventures -kokemukseni.

Olen vähän liian 'vihreätakkinen' katsoakseni sitä, kun joku vetää murmelia ja hiiriä naamaansa. Tekee oikeasti pahaa ja kuvottaa.

Ja sitten saa katsoa, kun toinen oksentaa vähän väliä syömiään ihmesotkuja vessassa.
THOUGH THERE'S NO ONE THERE TO GUIDE YOU,
NO ONE TO TAKE YOUR HAND.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Ensimmäinen uusi jakso nähty ja minä kyllä enimmäkseen dikkasin ^^

Muutama juttu kyllä ärsytti pahasti.. Esim. Se timantti ja apinanaivojen toisto..
Mutta eniveis.. Helvetin hyvää englantia sällit vääntää!
Meininki näyttää suht ookoolta ja sitten vielä tapaus Tunna... :D Superöverit heti ekassa jaksossa xDD

Klassikon ainekset ilmassa *nodnod* Seuraavaa seikkailua odotellen :3
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Madventures

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Määki katoin eilen iha mielenkiinnosta vain että näkee mite jätkät enklantia vetää ja pysyykö sama fiilis vielä sillon ilmassa. Ja helvetin hyvinhä ne veti! Tiesti välillä puhuivat nii nopsaa ettei iha pysyny peräsä enkus mut oliha siinä tekstit sitte tiesti.

Huumori pysy iha samalla lailla elossa vaikka kieli vaihtuki. Jätkien pahoinvointi meinas itelläki tuottaa vaikeuksia =D Pitääpä ruveta taas kahtoo enemmän tätä nyt sitte.
Happy panda
Vastaa Viestiin