Liikunta

Jos sinua kiinnostaa urheilu tai sinulla on harrastus, josta tahdot keskustella, niin ne keskustelut tapahtuvat täällä.
Vastaa Viestiin
Yasha
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 15:46

Viesti Kirjoittaja Yasha »

heh. pakko kertoo. meil oli cuupperi ja laiskalla tuulella juoksin jopa 1250 metriä x)
aika paha, aika paha. arvosana oli tietty 6-
oishan tuota parempaankin pystynyt mut ei sitä huvittanut juosta XD
Avatar
masu
Genin
Genin
Viestit: 134
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 14:07

Viesti Kirjoittaja masu »

Enpä oikeastaan. Olen aikamoinen sohvaperuna, mitä nyt joskus poikakaverin kanssa käyn lenkillä. Joskus kokeilin taekwondoa, mutta se sitten jäi.. Mieluummin puuhailen kirjeiden ja animen parissa, vaikka toki liikunta onkin terveyden kannalta tärkeää, sen ymmärrän. Voisi kai sitä harkita aloittavansa aktiiviliikunnan, jos vaan saa itteään niskasta kiinni ^-^
masu
Avatar
Mallu-88
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 22:05
Paikkakunta: kihniö

Viesti Kirjoittaja Mallu-88 »

Tämäkin harrastaa ratsastusta!!! :D Omistan 2 hevosta <3
Olen ratsastanut n. 11 vuotta.

Penkkiurheilua ja... ... .... noei! (ei siis kovin paljoa)
Sählyä, jossa olen mielestäni hyvä. (apinan raivolla kimppuun!!!)
uintia kesäisin omassa järvessä (tänä vuonna jäi kyllä vähäiseksi :oops: )
Aikidoa ja potkunyrkkeilyä. Ja joskus käyn lenkillä ja koulun salilla "treenaamassa" :P
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Minä harrastin/harrastan ratsastusta (pelkillä yksäreillä tuli käytyä 4 vuotta eikä hajuakaan ratsastuskouluista. kiäh kiäh.. hevoset ovat olleet lähes kokonaan opettajiani) mutta se on jäänyt valitettavasti lähes kokonaan pois kun rakkaat hoitohevoset myytiin. Mut jos saan mahdollisuuden ratsastaa niin eikun menoksi vaan. Aikidoakin harrastin 1,5 vuotta mutta sit lopahti into (peräti 6.kyun aikidoka olen, onpa saavutus xD *reps*). Sulkapalloa tulee kesäisin pelattua ja lenkkeily on nykyisin ainut liikunnallinen harrastukseni tämän ihanaisen penkki(tai sanoisinko nojatuoli)urheilun lisäksi... :)
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

hmm, no punttaan kun opiskelijalla täällä kuopiossa ei ole muutakaan tekemistä.
ja sitten pyöräilen jok ikiseen paikkaan, koska autoa en omista, ei ole ketään eenään viemässä kun yksin asun ja linja-autoon en rahojani aio tunkea.
pitäisi varmaan alkaa HIIT taamaan, koska olen sen verta laiska, etten viitsi mennä minnekkään 45 minuutin lenkelle ja hiittiin ei joutuisi kuluttamaan paljoa aikaa.
ja kuntoa pitäisi saada nostettua. onneksi lykkäsin inttiin menoa tämän opiskelun vuoksi ettei tamikuussa tarvitse mennä, joten nyt on kunnolla aikaa saada kunto hyväksi.

Iaidon aloittaisin jos se olisi täällä kuopiossa mahdollista, tosin ei siinäkään kunto nousisi,
kendoa en enään uudestaan aloita, se tuntui kenjutsun pilaamiselta, eikä siinäkään kyllä kunto kasvanut
Viimeksi muokannut fredo, Ke Marras 02, 2005 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

inofan87 kirjoitti: Elikkäs, harrastatteko liikuntaa? Mitä lajeja? Oletteko hyviäkin? Vai oletteko penkkiurheilijoita? Mistä lajeista pidätte? Mitä ette voi sietää?
Vihaan koripalloa, jalkapalloa, jääkiekkoa, lentistä ja sähläily menettelee. En ole joukkuepelaaja, koska ne muut eivät voi pelata minun kanssa X3

Liikuntalajeista harrastan mieluiten vain uimista ja pitkin metsiä juoksentelua. Saatankin kadota toisinaan koiran kanssa metsiin pariksi tunniksi, koska siellä on kaunista, hiljaista ja rauhallista.
Meillä on uima-allas joten uiminen ainakaan kesällä ei ole vaikea toteuttaa. Asumme myös 2 km päässä merestä, mutta sinne tulee yleensä keski kesän kuumilla sinilevää.
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

ai samperi
tänä aamuna tuli kokeiltua ekaa kertaa tuota HIITTiä
aivan perkeleen tehokasta (pitää tehä ennen 30- 60 minuuttia ennen aamiaista, jotta elimistössä ei ole eikä se saa hiilihydraatteja energiaksi, joten se joutuu polttamaan tarvitseman energian rasvasta)

tuntuu aivan siltä kuin keuhkoni olis repeytyny, aivan järkyttävän rankkaa, mutta on kyllä varmasti hyötyäkin. aikaa meni kaikkiaan alle 10 minuuttia pururadalle menoon HIITTIIN ja takaisin kävelyyn.

pitäisi varmaan hankkia joku parempi kello, koska hölkkävaiheissa känykän sekunttikellon katsominen vielä onnistuu, mutta se on on mahdotonta juostessa 100 lasissa spurttivaiheita.

ehdottomasti suosittelen HIITTIÄ niille, jotka haluavat nopeita tuloksia niin kunnon kun rasvanpalamisen suhteen ja ovat kiireisiä tai laiskoja pitkille lenkeille.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

fredo: Mitä hittoa on toi HIIT?
**Kuva poistettu**
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Zibe kirjoitti:fredo: Mitä hittoa on toi HIIT?
HIIT eli High Intensity Interval Training

Tiivistettynä:
Todella lyhytkestoinen ja rankka, temmoltaan vaihteleva tehokkaasti maksimaalista hapenottokykyä parantava ja tehokkaasti rasvaa polttava treeni

Vaikutus:
Parantaa maksimaalista hapenottokykyä äärimmäisen tehokkaasti ja myöskin aerobista kuntoa hyvin. Polttaa tehokkaasti rasvaa mm. siksi, että tämä toteutetaan aamulla tyhjään vatsaan jolloin elimistön hiilihydraattivarastot (=ensisijainen energian lähde) ovat tyhjät ja käytetään rasvaa (toissijainen energian lähde) energian tuottamiseen. Syke säilyy korkealla pitkään treenin jälkeenkin ja rasvanpoltto jatkuu tehokkaana 30-60min lenkin jälkeen jos maltetaan olla syömättä.

Toteutus:
Kolme kertaa viikossa ja ehdottomasti ennen aamupalaa. (se aamiainen tulis oksennuksena ulos)
Ensimmäinen kerta kestää noin 4 minuuttia.
Hölkkää 20-30sek jonka jälkeen juokse niin täysiä kun kykenet 20-30sek
Toista tämä vielä 3 kertaa
Jokaisen lenkin jälkeen pitää olla 30-60min syömättä mitään, koska rasvanpoltto jatkuu paikallaan ollessakin
joka viikko lisäät hiittiin yhden hölkkä-juoksu syklin lisää

omakohtaisia kokemuksia rankkuudesta
-eka spurtti meni helposti
-tokassa tuntu et voimat alkaa loppua
-kolmannessa voimat lopussa toivo et aika kuluis nopeammin
-neljännessä se oli jo ennemminkin hoipertelua ku juoksua, kun taju meinas lähteä ja jalat pettää alta.
-treenen jälkee havaitsin keuhkojen olemassaolon uudestaan
-tuntu että keuhkot olis revenny
-verenmaku suussa
-hoipertelin takas himaan makaamaan sängynpäälle, kun muuta ei pystyny tekemää
-pulssi hakkas korkealla vielä pitkään treenin jälkeen
-pakko pitää huomenna välipäivä, mä varmaan pääsisin hengestäni jos heti huomenna HIITtaisin uudestaan, eli teen uudet hiitit vasta lauantaina tai viimeistään sunnuntaina.
-koko reissuun pihalla kulu alle 10 minuuttia
-se tehokkuus todellakin tuntuu


jos ette usko tuon tehokkuuteen, niin käykää yhmeessä kokeilemassa, ei vie montaa minuuttia, ja jos luulette että ei se 4 minuuttia paljoa ole, niin tähdätkää suoraan 5 sykliin. ja jos epäilette kuntoanne huonoksi, niin älkää juosko täysiä ja/tai tehkää sykli 30 sek hölkkä 20 sek juoksuna
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Vegeta
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 23:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vegeta »

Harrastukset joita mulla on ollu: Jääkiekko, jalkapallo, paini, nyrkkeily. Nykyään pelaan vain jääkiekkoa koska se on mukavinta ja se vie niin paljon aikaa että ei ole aikaa harrastaa muuta..
Avatar
Vegeta
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 23:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vegeta »

fredo kirjoitti: HIIT eli High Intensity Interval Training

Tiivistettynä:
Todella lyhytkestoinen ja rankka, temmoltaan vaihteleva tehokkaasti maksimaalista hapenottokykyä parantava ja tehokkaasti rasvaa polttava treeni

Vaikutus:
Parantaa maksimaalista hapenottokykyä äärimmäisen tehokkaasti ja myöskin aerobista kuntoa hyvin. Polttaa tehokkaasti rasvaa mm. siksi, että tämä toteutetaan aamulla tyhjään vatsaan jolloin elimistön hiilihydraattivarastot (=ensisijainen energian lähde) ovat tyhjät ja käytetään rasvaa (toissijainen energian lähde) energian tuottamiseen. Syke säilyy korkealla pitkään treenin jälkeenkin ja rasvanpoltto jatkuu tehokkaana 30-60min lenkin jälkeen jos maltetaan olla syömättä.

Toteutus:
Kolme kertaa viikossa ja ehdottomasti ennen aamupalaa. (se aamiainen tulis oksennuksena ulos)
Ensimmäinen kerta kestää noin 4 minuuttia.
Hölkkää 20-30sek jonka jälkeen juokse niin täysiä kun kykenet 20-30sek
Toista tämä vielä 3 kertaa
Jokaisen lenkin jälkeen pitää olla 30-60min syömättä mitään, koska rasvanpoltto jatkuu paikallaan ollessakin
joka viikko lisäät hiittiin yhden hölkkä-juoksu syklin lisää

omakohtaisia kokemuksia rankkuudesta
-eka spurtti meni helposti
-tokassa tuntu et voimat alkaa loppua
-kolmannessa voimat lopussa toivo et aika kuluis nopeammin
-neljännessä se oli jo ennemminkin hoipertelua ku juoksua, kun taju meinas lähteä ja jalat pettää alta.
-treenen jälkee havaitsin keuhkojen olemassaolon uudestaan
-tuntu että keuhkot olis revenny
-verenmaku suussa
-hoipertelin takas himaan makaamaan sängynpäälle, kun muuta ei pystyny tekemää
-pulssi hakkas korkealla vielä pitkään treenin jälkeen
-pakko pitää huomenna välipäivä, mä varmaan pääsisin hengestäni jos heti huomenna HIITtaisin uudestaan, eli teen uudet hiitit vasta lauantaina tai viimeistään sunnuntaina.
-koko reissuun pihalla kulu alle 10 minuuttia
-se tehokkuus todellakin tuntuu


jos ette usko tuon tehokkuuteen, niin käykää yhmeessä kokeilemassa, ei vie montaa minuuttia, ja jos luulette että ei se 4 minuuttia paljoa ole, niin tähdätkää suoraan 5 sykliin. ja jos epäilette kuntoanne huonoksi, niin älkää juosko täysiä ja/tai tehkää sykli 30 sek hölkkä 20 sek juoksuna
Vaikuttaa kivalta, pitää kokeilla!
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

Vegeta kirjoitti: Vaikuttaa kivalta, pitää kokeilla!
Olipa harvinaisen tyhmä viesti. Metri quotea, omassa viestissä ei mitään asiaa.

Voisi itsekin tuota HIITtiä kokeilla, kun tarpeeksi vituttaa. Raskas urheilu auttaa.
**Kuva poistettu**
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Viesti Kirjoittaja TDM »

Minä harrastan ko-soku ja un-soku liikkumista, so desu!
Hypin, pompin ja teen voltteja eteen- ja taaksepäin ja kierin ympyrää.
Avatar
NenweN
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 13:01
Paikkakunta: SuomiFinlandprkl

Viesti Kirjoittaja NenweN »

Minä olen tällä hetkellä lähinnä hyötyliikkuja.. eli liikun siis kävellen kouluun ym. koska en omista omaa autoa ja oikeastaan se on ihan hyvä ettei kerry liikakiloja. ^^

Ennen harrastin ratsastusta, mutta se oli jätettävä rahan puutteen vuoksi joten en ole vieläkään ehtinyt mennä vaikka mieleni tekeekin. :/ Ja kun minulla ei ole sellaisia kavereitakaan, jotka omistaisivat hevosen. Tuskimpa enää niin hienosti osaisin enää ratsastaakaan. :D

Hmm... Inhoan aikalailla hiihtoa ja sekin on ihan meidän ala-asteen liikunnan opettajan vika. Jouduimme nimittäin hiihtämään ihan liikaa. Ja kyllästyin siihen niin kamalasti. Ja muutenkin tulin aina viimeisenä ja muut odottaa siel maalissa ja mua alkaa hirveesti nolottamaan, kun olen niin huono. :roll:

Tykkäsin hirveästi koulussa luistella, mutta tuskin olen siinäkään niin hirveän hyvä.. :D
Pikkumyyn suusta: "Toisen suru, toisen onni. Meitä onnisti. Kiitos, kiitos."
Novadille
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Novadille »

Lasketaanko DDR liikunnaksi? No, harrastan sitä jokatapauksessa.
Laajakaistan tultua ja kavereiden muutettua pois liikuntapuoli on jäänyt minun osaltani erittäin vähäiseksi. Ennen olisin saattanut jopa jaksaa mennäkin hölkkäämällä sen mokoman cooperin testin, mutta nyt en edes puolta kierrosta.
Sulkapallosta tykkään ^^ Pelaisin muuten siskoni kanssa (kenen muun kanssa nyt voisi kun kamut asuu joko Vehmersalmessa tai sitten Italiassa?), muttakun se on pyörätuolipotilas niin että... >_< Uinti on myös kivaa! /o/ Aijoo, pyöräilen joka päivä kouluun semmoset 500 metriä! 8D
Vastaa Viestiin