Naruto tv:seen...?

Täällä voi keskustella vapaasti Naruto animesta suomeksi (Ei spoilereita!)
Vastaa Viestiin
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

X-Rasengan kirjoitti:Tulihan subilta Full Metal Alchemistikin japanin kielellä joten Narutokin varmaan tulis. Jutsujen nimet pitäis säilyttää oikeina, ja esitysajalla ei kuiteskaa olisi välii, koska pikkukekarat ei varmaan katsoisi sitä niin paljon, ku ei tajuaisi siitä mitään.
Yhdyn X-Rasenganiin. Siis MIKSI ihmeessä Narutoa muka dubattaisiin? Eihän se pikkukakaroille sopiva sarja ole, toisin kuin Pokemon ja Digimon. (jouduin itse Digimon 2:n loput jakson lukemaan pikkuveljelleni kun ne tuli subattuina, koska hän ei ehtinyt silloin vielä lukea tarpeeksi nopeasti)
Ja minua yleensäkin ihmetyttää nämä että jotain tosi upeaa sarjaa ei saisi "pilata" suomentamalla sen takia, että käännös on surkeaa tai kaikenmaailman pissikset ja muut alkaa ihkuttaa sarjaa ja kauppoihin alkaa virrata fanikamaa. Luulenpa että fanit pelkäävät, etteivät olekaan enää niin erilaisia kuin muut kun suosikkisarja käännetään.
(Älkää loukkaantuko, itse olen saanut sellaisen käsityksen ja eivät varmaankaan kaikki tuollaisia ole)
Kuva
Avatar
Nazgael
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 03:49
Paikkakunta: The Merciless And Cold Forodwaith

Viesti Kirjoittaja Nazgael »

Pelottavan säälittäviä ihmisiä etenkin tämän topicin ensimmäisistä posteist päätellen, huomaa että koittavat olla jotensakin erikoisia kun hokevat että ei jaksaisi kuunnella rasenkania pihalla, jos näin on eivät sitten menisi pihalle.*

Omasta mielestäni kumminkin tähän että pitäisikö Naruton tulla Suomen televisiosta? Ei. Miksi? Suomen(tai ainakin Subtv:n tekstittäjät/suomentajat) eivät mielestäni tee hyviä käännöksiä ja toisekseen kävisi varmaankin kuten FMA:lle, eli tulisi toisen maan versio.




(* ehkä hieman offtopic mutta enpä usko että on näillä foorumeilla asianmukaista topickia että voisi sinne laittaa ja ei toivottavasti tule ikinä käymään niin että Narutoa ruvettaisiin suomeksi dubattuna analogisesta tai digi-digi-digi verkosta näyttämään.)
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Nazgael kirjoitti:Pelottavan säälittäviä ihmisiä etenkin tämän topicin ensimmäisistä posteist päätellen, huomaa että koittavat olla jotensakin erikoisia kun hokevat että ei jaksaisi kuunnella rasenkania pihalla, jos näin on eivät sitten menisi pihalle.*
Aivan. Ja mitä luin jostakin topicista täältä foorumilta, niin kyllä NÄMÄKIN käyttäjät juoksevat välillä kuin ninjat tai tekevät liikkeitä (itsekin syyllistyn tähän).
Monien uudempien (ja tietääkseni aika monen) animefanien tie alkoi Pokemonista ja varmasti silloinkin leikittiin Pokemon-leikkejä takapihalla, huudeltiin "Pikachu, ukkosisku!" ja muuta sellaista. Kaikki ihmiset eivät tule nettiin tyyliin "Noh, ladataanpas tuosta nyt jotain Narutoo ja katotaan millasta se on" ja onhan se telkkari hyvä väline levittää animea kansan tietouteen.

Yritän vain sanoa, että ei se animen tuominen suomalaisille pitäisi nyt niin kauheaa olla, voi katsoa tai ei katso. Se ei alenna sarjan arvoa mitenkään sen takia että sitä näkee/saa helpommin tai muutakaan. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä Suomeen tuominen, en vain ymmärrä. En itsekään pidä subeista mitä Suomessa tehdään, ne ovat yleensä karmeita ja olenkin valittanut niistä kotona monesti (ei ole ketään muuta jolle valittaa), mutta ei se minua häiritse jos pikkulapset tykkää silti katsoa jotain Duel Mastersia. Ne jotka innostuvat jostain Suomeen näytetystä animesta (esim. FMA) ja innostuvat siitä alkaen ostaa fanikrääsää Bliposta ja muuta, eivät myöskään ole wannabeja, muutenhan reilusti yli puolet animen ja mangan faneista olisi sitä itsekin, minä mukaan lukien. (Jee, olen wannabe, minulla on Neji-avaimenperä kiinni repun vetoketjussa ja kaikenlaista fanikrääsää kotona *sarkas*)

(Voi poistaa jos modet uskoo tämän aiheettomaksi tai vastaavaa, ilmaisin vain oman turhautuneen mielipiteeni nykyajan anime/manga-faneihin. Taisi lipsahtaa vähän wannabe-juttuakin)
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Sarada kirjoitti:(Voi poistaa jos modet uskoo tämän aiheettomaksi tai vastaavaa, ilmaisin vain oman turhautuneen mielipiteeni nykyajan anime/manga-faneihin. Taisi lipsahtaa vähän wannabe-juttuakin)
En tajua mitä te aina pelkäätte höpöttävänne offia, kun puhutte täyttä asiaa eikä yhtään asian vierestä. O__o Eikä me modet mitään älyttömiä tyranneja sitä paitsi olla. Kyllä sen sitten huomaa, jos joku käyttäjä offaa joka ikiseen topicciin ihan mitä sattuu ja on vain harmiksi. Sitä paitsi järkevät (lyhyet) keskustelut, vaikkakin offaavat eivät aina ole mitenkään haitaksi topicille... Ei täällä nyt niin tiukkapipoisia olla. Jos olette saaneet liian tiukkiskuvan meistä, niin verratkaa itseänne noihin oikeasti noobeihin joille saa olla koko ajan huutamassa jostain, jolloin tajuatte kuulutteko heihin vai ette. Kyllä sen eron huomaa...

Ja tämä oli sitä ihteään, offia.
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

minori kirjoitti:Jos olette saaneet liian tiukkiskuvan meistä, niin verratkaa itseänne noihin oikeasti noobeihin joille saa olla koko ajan huutamassa jostain, jolloin tajuatte kuulutteko heihin vai ette. Kyllä sen eron huomaa...
En väittänyt että oikeita noobeja ei olisi, osa vain tullaan fanitustavasta riippuen mielestäni verrattuun heihin.
Enkä tarkoittanut viestilläni että jokainen olisi tiukkapipo, jos siltä vaikutti.
Alan vain olla täynnä tuota narinaa animen/mangan tulemisesta kaiken kansan saataville, ennen valitettiin ettei suomeksi/Suomesta saa mitään ja nyt kun sitten saa, ollaan ettei pitäisi Suomeen tuoda ellei ole erittäin hyvää kamaa. Tietysti niihin suomennoksiin pitäisi panostaa, mutta ihmiset voisivat olla joskus tyytyväisiä siihen mitä heillä on ja lähettää asiallisesti palautetta esim. Sangatsulle tai Egmontille että parantaisivat suomennoksia, eivätkä haukkuisi niitä ihan lyttyyn tai ostaisi mangaa ja heittäisi sitten kotona roskakoriin riekaleina (en väitä että tuon olisi tehnyt joku täällä käyvä, yhdessä InuYasha-foorumissa kävijä sanoi tekeneensä niin ja hyvältä kuulemma tuntui ((se foorumi on muutenkin täynnä niitä jotka ovat hyviä esimerkkejä siihen mitä juuri tuossa aikaisemmin selostin)))
Tuon vain halusin kertoa, en vain koskaan osaa ilmaista itseäni (edes kirjoittamalla) niin että siitä ei aiheutuisi väärinkäsityksiä.

//muoks. En minäkään pahalla tarkoittanut, halusin vain edes yrittää takoa järkeä ihmisten päähän :)
Viimeksi muokannut Sarada, Ti Huhti 03, 2007 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

[off]

Ei, ei, eii~~ En tarkoittanut pahalla! ^^ Sitä vaan, että älkää te fiksut säikähtäkö, jos täällä kuulee ihmeen paljon valitusta "pikkujutuista" ja säännöt on viime aikoina tiukentuneet. Ei siihen offaamiseen kuole, jos ja kun ihmiset kiinnittää huomiota, niin harrastan sitä itsekin millon missäkin. ^^' Kunhan suurin osa viesteistä on asiallisia ja omalla paikallaan.
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Luulenpa että fanit pelkäävät, etteivät olekaan enää niin erilaisia kuin muut kun suosikkisarja käännetään.
(Älkää loukkaantuko, itse olen saanut sellaisen käsityksen ja eivät varmaankaan kaikki tuollaisia ole)


Eivät varmasti olekaan. En kyllä ihan ymmärtänyt, että mitä tarkoitit tuolla. Miten joku on erilainen kuin toinen jos sarjaa käännetään? o_O

Toiset eivät ehkä haluaisi, että Naruto telkkarista lastenaamuissa pamahtaa... Minulle se on ihan sama näkyykö sitä ja onko se suomeksi vai ranskaksi käännetty, teksteillä vai ilman. Itse kukin päättää katsooko vai ei. =)

Niin minusta olisi kyllä hienoa jos Naruto-tuotteita kaupoista saisi. Nykyään niitä saa netistä kalliilla tilata. :P[/i]
Happy panda
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

ankka_kirai: Oletettavasti tuossa tarkoitettiin sitä että Naruto-fanien ERNU-asema menee ja katoaa jos sitä tulee telkasta niin että Tylsät Taviksetkin voivat sitä seurata.

Jos tulisi niin yhtä laadukkaana käännösenä kuin FMA, kiitos, joku täällä valitti siitä mutta minusta se on hienoa subbaustyötä.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Rinde kirjoitti:ankka_kirai: Oletettavasti tuossa tarkoitettiin sitä että Naruto-fanien ERNU-asema menee ja katoaa jos sitä tulee telkasta niin että Tylsät Taviksetkin voivat sitä seurata.
Juuri sitä tarkoitin, taisin selittää hieman epäselvästi.

Ja tuskin Narutoa lastenaamuissa alettaisiin näyttää :). Kyllä itse uskon kanavien ihmisten olevan EDES SEN VERRAN FIKSUJA, etteivät kaikkea animea luokittele lapsille sopivaksi. Eivät ne nyt niin sokeita voi olla! Lastenaamuissa näytetään ihan LAPSILLE tarkoitettua animea, vaikka Yu-Gi-Oh!-manga onkin K12. GX:stä tosin en tiedä, sehän on amerikkalaisversio eli jenkit on jo valmiiksi pilanneet ja lapsistuttaneet(...ei tuo ole sana! xD) sen valmiiksi.
Vaikka täytyy myöntää että olisihan se shokki minullekin jos maikkaria katsoessa lauantaiaamuna alkais Naruton tunnari(varsinkin jenkki!) kuulua :D.
Kuva
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Sarada kirjoitti:Ja tuskin Narutoa lastenaamuissa alettaisiin näyttää :). Kyllä itse uskon kanavien ihmisten olevan EDES SEN VERRAN FIKSUJA, etteivät kaikkea animea luokittele lapsille sopivaksi. Eivät ne nyt niin sokeita voi olla! Lastenaamuissa näytetään ihan LAPSILLE tarkoitettua animea, vaikka Yu-Gi-Oh!-manga onkin K12. GX:stä tosin en tiedä, sehän on amerikkalaisversio eli jenkit on jo valmiiksi pilanneet ja lapsistuttaneet(...ei tuo ole sana! xD) sen valmiiksi.
Vaikka täytyy myöntää että olisihan se shokki minullekin jos maikkaria katsoessa lauantaiaamuna alkais Naruton tunnari(varsinkin jenkki!) kuulua :D.
Tuleehan FMA:kin, jossei "lastenaamuissa" niin ainkin "lasten aikaan". Vaikka se sitä ennen tuleva mikäsenyton Father of the Pride (?) on kyllä sekin aika aikuisyleisön kamaa. Odotan innolla niitä lehtijuttuja joita hätääntyneet äidit ja muut alkaa inspiroida kunhan FMA:ssa päästään kunnolla asiaan.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

...mistä tuli mieleen eräs uneni, jossa YLE oli päättänyt ottaa Gravitationin seuraavaksi aamupiirretykseen. Toimin tässä unessa valittajatätinä ja kansan omanatuntona sekä sensuuri-ihmeenä, mutta eivätpä YLEn pomot vakuuttuneet perusteluistani. Välttämättä halusivat animea aamuun niin otettiin sitten tämä. Selitin kyllä kaikki mahdolliset viittaukset vaikka mihin, mutta ei niin ei. Valitettavasti heräsin ennen kuin ensimmäinen jakso lähetettiin xD

Juu, niitä hätääntyneitä äitejä tulee aivan varmasti. Anime on saatanasta ja se pitäisi poistaa Suomen televisiosta sillä meidän Tauno-Marjatta saa siitä painajaisia. Poistetaan samantien kaikki japanilaisperäinen animaatio heti Muumeista lähtien, kun ei tiedä mitä piiloviestejä niissäkin on... Huihui.

Njoo, Naruto menisi kyllä samaan kategoriaan FMA:n kanssa. Lapsille sopimattomuudessa siis. Näille lähetysaika lähemmäs ilta- kuin aamuyhdeksää.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Nazgael
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 03:49
Paikkakunta: The Merciless And Cold Forodwaith

Viesti Kirjoittaja Nazgael »

Aika ihme juttu kyllä tuo FMA:n lähetysaika, 12.15 aamusella... Muistelee että Neon Genesis Evangelion tuli paljon myöhempään ku FMA. Ja mitä tuohon Father of the Brideenkin tulee niin sehän on täynnä seksististä läppää ja muutenkin ironiaa sarkasmia ja kaikkea muuta... Ja kun FMA vauhtiin pääsee niin kyllä rupee mummeleilta ja mammeleilta tuleen postia että pois tuommoset paholaisen keksinnöt....
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Rinde ja Nazgael: Itse en luokittele kello 12 jälkeistä aikaa enää "lasten-aamuksi", siinähän on jo suunnilleen keskipäivä! Tietääkseni kahentoista jälkeen ei tule maikkarilta tai YLE2:lta lastenohjelmia, vai olenko väärässä? Mielestäni FMA:n nykyinen esitysaika on aika hyvä (ja sopii aikatauluuni. Jos FMA olisi illalla, en näkisi sitä karaten takia ja voisin katsoa sen vasta maanantai-iltapäivällä digiboxilta, koska kotiväki katsoo sunnuntai-iltana ihan muuta ohjelmaa)
Ja NGE oli minusta vielä enemmän lapsille sopimattomampi kuin FMA tai Naruto, eihän siitä edes ymmärrä mitään ainakaan ensimmäisellä katselukerralla.
Kuva
Avatar
Nazgael
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 03:49
Paikkakunta: The Merciless And Cold Forodwaith

Viesti Kirjoittaja Nazgael »

Joo no siis ei se enään kyllä aamua ole vaikka millä katsoisi, itsellä vain kun unirytmi ei ole tuosta terveimmästä päästä... Mutta siis NGE ei ollut kyllä mikään elämän kyseenalaistamottomien ohjelma ja muutenkaan henkisesti "oikeasti" terveiden ohjelma, mutta siis kylla FMA ainakin rupee loppupuolella olemaa juurikin tämmöistä(jos siis ikinä on kyseenalaistanut Jumalan[ei siis konkreettisena henkilönä] olemassaolon) että onko kukaan oikeasti olemassa? ja sitä kun rupee semmoset alle 13v. miettiin niin kyllähän niillä menee kuuppa sekasin... Itse tuli yläasteella mietittyä pari minuuttia liian pitkään ja siitä asti ollut enemmän tai vähemmän humalassa, jos ei humalassa niin ainakin krapulassa... Tässäkin tulee tämä että pitäisikö näistä edea puhua jos foorumilta löytyy 2:kin vuotta nuorempia niin rupeaa miettimään että mitä ne sanoo ;D;D;D;D;D
Ja siis tämähän ei ole ristiriidassa tuon yhden postini kanssa koska en "mieti" mitä muut minusta ajattelevat, jos olen humalassa(niinkuin yleensä olen[niinkuin maksani jaksaa minua muistuttaa]). Niin sitten jos joku ihminen ajattelee että miltä"näytän, kuulostan, vaikutan" ja kyseinen ihminen tulee vaikka kysymään että "Oletko aivan terve?" Voin hyvin omintunnoin sanoa että en! minua kun ei edes armeijaan päästetty vaikka olisin sinne halunnut! Mutta mielenterveydestä kannattaa puhua muualla kuin täällä, esimerkiksi terapeutilla...

Ja ehkä ansaitsisin oikeasti kiellon kirjoittaa tänne ennekuin sanon jotain mistä yksikään "ihminen" ei voi pitää..... Eli PLIIIIIIIIIIIIIIIIS joku moderaatori, antakaa kielto ennenkuin saan geninin arvonimeä :D

minoriedit: ei siitä asian puhumisesta tule mitään kieltoja, mutta jos jatkat tuplapostaamista, niin sitten voidaan harkita. ^^' Viestin yläreunassa on edit-nappula, josta pääset muokkailemaan edellistä viestiä, ettei tarvitse postata uutta perään. Se on katsos sääntöjen vastaista.
Viimeksi muokannut Nazgael, To Huhti 05, 2007 02:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Sarada kirjoitti:
Rinde kirjoitti:ankka_kirai: Oletettavasti tuossa tarkoitettiin sitä että Naruto-fanien ERNU-asema menee ja katoaa jos sitä tulee telkasta niin että Tylsät Taviksetkin voivat sitä seurata.
Juuri sitä tarkoitin, taisin selittää hieman epäselvästi.
No epäselvästi ... en nyt tiedä. Tai sitten minä en ymmärtänyt =) Mutta nyt valkeni :B

Ja tuskin Narutoa lastenaamuissa alettaisiin näyttää :). Kyllä itse uskon kanavien ihmisten olevan EDES SEN VERRAN FIKSUJA, etteivät kaikkea animea luokittele lapsille sopivaksi. Eivät ne nyt niin sokeita voi olla! Lastenaamuissa näytetään ihan LAPSILLE tarkoitettua animea, vaikka Yu-Gi-Oh!-manga onkin K12. GX:stä tosin en tiedä, sehän on amerikkalaisversio eli jenkit on jo valmiiksi pilanneet ja lapsistuttaneet(...ei tuo ole sana! xD) sen valmiiksi.
Vaikka täytyy myöntää että olisihan se shokki minullekin jos maikkaria katsoessa lauantaiaamuna alkais Naruton tunnari(varsinkin jenkki!) kuulua :D.
Niin no jos sunnuntaiaamulla 8 maissa Naruto tulis niin voisi olettaa että se on lapsille enemmän suunnattu. Tosin tuleehan tuo Full Metal Alchemist siinä 12 maissa joskus. (kirjoitin nimen väärin, ihan sama) - Ja varmaan ei sillo iha perheen pienimmät istu sitä PELKÄSTÄÄN katsomassa, vaan myös isommat. =)

Ei tätä varmaan kukaan ymmärrä, mutta kirjotinpa nyt kumminki.
Happy panda
Vastaa Viestiin