Naruton seiyuut

Täällä voi keskustella vapaasti Naruto animesta suomeksi (Ei spoilereita!)
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Nike kirjoitti:Tuli muuten tuosta Urahara Takumin toteamuksesta "Tekee välillä mieli ampua Naruto.." (<< en jaksa lainata.), että mitä kävisi jos jollekin ääninäyttelijälle todellakin kävisi jotain? Siis etteivät he pystyisi hoitamaan enää ääninäyttelijän hommiaan. Vaikkapa jos Junko Takeuchille nyt jotain sattuisi.. Hankittaisiinko yksinkertaisesti vain uusi ääninäyttelijä?
Enpäs muuten tiedä. Pakkohan sille olisi kai joku tuuraaja saada, mutta minusta Takeuchin saappaita saattaisi olla aika vaikea täyttää.

Siitä muuten oiva kysymys: jos joutuisitte vaihtamaan ääninäyttelijöitä jollekin hahmolle, niin kenet tai minkä hahmon äänen laittaisitte? Tuli vain mietittyä, että kuka suoriutuisi esim. Naruton roolista. Oma valintani olisi kai Okamura Akemi, joka on itselleni tuttu Now and Then Here and Therestä ja muille varmaankin paremmin (ainakin nopean googlauksen perusteella) tutumpi One Piecestä (Nami). Hän tuskin osaisi olla samalla tavalla härö kuin Takeuchi, mutta huutaminen ainakin sujuisi :D

Toinen vaihtoehto muuten olisi miusta Digimon 02:n Daisuken ääninäyttelijä, valitettavasti. Jos joku uskaltaa nyrpistää nenäänsä sille, että tämä on Digimonista, niin sanotaanko nyt näin, että mm. kaikkien kuolaama Paku Romikin löytyy Digimon 02:sta :D

Minä en muuten oikeastaan pidä Pakusta... Aluksi pidin, mutta Fullmetal Alchemisti antoi häntä yliannostuksen. En enää jaksaisi kuunnella häntä :P
Kuva
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Dragonmaster kirjoitti:
Nike kirjoitti:Tuli muuten tuosta Urahara Takumin toteamuksesta "Tekee välillä mieli ampua Naruto.." (<< en jaksa lainata.), että mitä kävisi jos jollekin ääninäyttelijälle todellakin kävisi jotain? Siis etteivät he pystyisi hoitamaan enää ääninäyttelijän hommiaan. Vaikkapa jos Junko Takeuchille nyt jotain sattuisi.. Hankittaisiinko yksinkertaisesti vain uusi ääninäyttelijä?
Enpäs muuten tiedä. Pakkohan sille olisi kai joku tuuraaja saada, mutta minusta Takeuchin saappaita saattaisi olla aika vaikea täyttää.

Siitä muuten oiva kysymys: jos joutuisitte vaihtamaan ääninäyttelijöitä jollekin hahmolle, niin kenet tai minkä hahmon äänen laittaisitte? Tuli vain mietittyä, että kuka suoriutuisi esim. Naruton roolista. Oma valintani olisi kai Okamura Akemi, joka on itselleni tuttu Now and Then Here and Therestä ja muille varmaankin paremmin (ainakin nopean googlauksen perusteella) tutumpi One Piecestä (Nami). Hän tuskin osaisi olla samalla tavalla härö kuin Takeuchi, mutta huutaminen ainakin sujuisi :D
Namin ääni on liian..tota.. feminiininen? Siis sillä lailla.. :p Oon vaan niin tottunut Takeuchiin ja pidän hänestä joten Okamura ei tod. sopisi Narutoksi.. hyh.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Dragonmaster kirjoitti: Toinen vaihtoehto muuten olisi miusta Digimon 02:n Daisuken ääninäyttelijä, valitettavasti. Jos joku uskaltaa nyrpistää nenäänsä sille, että tämä on Digimonista, niin sanotaanko nyt näin, että mm. kaikkien kuolaama Paku Romikin löytyy Digimon 02:sta :D
Daisun ääni sopisi minustakin Narutolle! Ajattein Naruton äänen mangaa lukiessani hiukan samanlaiseksi alunalkujaan... Toki tämä seiyuu on hiukan miehekkäämpi kuin Junkon ääni, mutta suoriutuisi huutamisesta kyllä ihan hyvin. Sopisi aikuisemman Naruton suuhun paremmin, maybe..? :wink:

Junkohan on myös näytellyt Digimonissa. Adventuressa ja 02:ssa Gomamonina ja Frontierissa Takuyana. Jepjep. Ja yllätyin kyllä kun Nejinkin ääni on sama kuin Hawkmonilla... hui. ^^'

Kun tällaista ruvettiin nyt miettimään, niin mielestäni ainakin Koyasu Takehito (Weiss Kreuzin Fujimiya Ran) voisi olla aika hyvä korvaamaan Itachin äänen. Äänet ovat suunnilleen yhtä matalia, ja onhan Koyasu nyt ainakin Ranin roolissa osoittanut pystyvänsä puhumaan erittäin tasaisesti ja rauhallisesti. Tosin tämä ei minun mielestäni ole mikään paras vaihtoehto, Koyasun äänessä ei ehkä ole yhtä paljon ilmaisua Itachin rooliin. Vastaavasi Okiayu Ryoutaro (D.N.Angelin Dark) olisi minun mielestäni hyvä, koska itseasiassa luulin Ryoutaron hoitavan tätä roolia, ennen kuin minulle toisin sanottiin... Nyt kyllä huomaan jo eron.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Dragonmaster kirjoitti:Täh? Ihan sama ääninäyttelijähän niillä on. Minä luulin että tuo olisi aika ilmiselvä tapaus. Kaikista jännin juttu on se, että Sugiyama osaa vielä laulaa ja aika uskottavasti hoilotteleekin Ishidana.
Anteeksi että en ole ääninäyttelijöihin pahemmin perehtynyt ^^
Nojoo, tajusin tuon jutun kyllä ihan Heti kun olin ehtinyt molempien ääniä kuunella, mutten ollut varma.... ettäjoo, nyt sekin tiedetään ;)
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

karasu- kirjoitti:Namin ääni on liian..tota.. feminiininen? Siis sillä lailla.. :p Oon vaan niin tottunut Takeuchiin ja pidän hänestä joten Okamura ei tod. sopisi Narutoksi.. hyh.
No ehkä tosiaan naisen roolia näytellessään nainen kuulostaa vähän naiselliselta. Junkokin kuulostaa ikäänkuin naiselta näytellessään naista (en tosin ole nähnyt häneltä kuin yhden naisroolisuorituksen). Minusta Okamura ei pojan roolissa kuulostanut yhtään sen enempää naiselliselta kuin Takeuchikaan.
Bitenshi kirjoitti:Junkohan on myös näytellyt Digimonissa. Adventuressa ja 02:ssa Gomamonina ja Frontierissa Takuyana. Jepjep. Ja yllätyin kyllä kun Nejinkin ääni on sama kuin Hawkmonilla... hui. ^^'
Jep. Ishida Akirakin (Gaara) löytyy Digimonista Wizardmonin hahmossa. Minua harmittaa kun en silloin kauan sitten Digimonia katsellessani tiennyt mitään Narutosta -- olisi ollut hauska kuulla Ishida juuri siinä roolissa.

Ja lisää vaihtoehtoisia ääninäyttelijöitä... Minusta Kabutolle itse asiassa sopisi paremminkin eräs toinen. Yamaguchi Kappei (mm. Ranma, Inuyasha, Monta, Usopp). Ennen kuin joku huutaa "NÖÖÖY", kehottaisin tsekkaamaan sellaisen sarjan kuin Kiba (jossa sattumoisin ei olekaan muuta hyvää kuin ääninäyttelijät). Kibasta Yamaguchi löytyy sellaisen badass-kieroilijaäijän puikoista kuin Hugh enkä ikinä olisi uskonut, että ko. heebo olisi koskaan voinut kuulostaa sellaiselta. Ei se nyt niinkään ole, että Nobutoshi Canna kuulostaisi ihan kamalalta Kabuton roolissa, mutta minusta hän oli vain vähän outo valinta...
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Dragonmaster kirjoitti:Ei se nyt niinkään ole, että Nobutoshi Canna kuulostaisi ihan kamalalta Kabuton roolissa, mutta minusta hän oli vain vähän outo valinta...
Hmm... minä en ole Kabuton seiyuuta niin ehtinyt miettiä... Minusta se oli ihan OK alusta lähtien, mutta en kai ole Kabuton ääneen sen enempää huomiota laittanut... Oma kantani on että Kabuton seiyuu on ihan hyvä sellaisenaan, ja näin alkuun ainakin InuYashan parin jakson kestäneeltä katsomiselta Yamaguchi Kappei ei tunnu ihan ykkösvaihtoehdolta..? O.o Mutta, en ole Kibaakaan sen puoleen nähnyt... pitäisi kai tutustua.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Ihan hassuahan joo näitä on miettiä mutta en minä ainakaan ketään nyt vaihtaisi. Mitä tulisi tuohon sitten Part kakkoseen... eihän pojatkaan enää mitään pennuilta saa kuulostaa (Sugiyamalta se ei ainakaan ole ongelma, eihän se ole ikinä kuulostanutkaan 12-vuotiaalta, mikä vain sopii Sasukelle varsin oudolla tavalla) mutta..en edes tiedä tuota Daisuken ääninäyttelijää tai en ainakaan muista, ehkä katoin yhden jakson japanilaista Digimonia ja unohdin samantien.... -.-;;;

Ja kyllä Hideo Ishikawa on Itachille ainut oikea. Koyasu on ihan mieletön, mutta ei vain ole oikea mies siihen rooliin, Ishikawan äänestä olen pitänyt alusta asti ja tiedä häntä, en ole mikään seiyuu-expertti, muttah... *olkakoho*

Kappei nyt sopisi melkein mihin rooliin vaan, sehän on ollut vaikka mitä muutakin. Inuyashasta ehkä parhaiten muistetaan - ainakin mie - mutta onhan hän ollut Shinpachi Peacemaker Kuroganessa ja Ryuichi Gravitationista. ;D
Mutta se olisi vain jotenkin... extreme Kabutolle, en tiiä. Tai ehkä mun pitäisi vain olla hiljaa ja toistaa että pidän jokaisesta äänestä ihan sellaisenaan. Mitäs niitä vaihtelemaan.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Part kakkosesta puheen ollen: Odotan kauhulla Sain ääninäyttelijää.. Ensinnäkin - Sain äänenhän pitäisi muistuttaa Sasuken ääntä - ja kuvitelkaa joku Sugiyamakopio virnuilemassa tekohymyäänellä ><

Toivottavasti sentään löytävät hyvän Sugiyamakopion ettei Sugiyaman tarvitse alkaa Sainkin seiyuuksi.. on sekin huonoa jos liikaa toisiaan muistuttavat..
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Lucy kirjoitti:Part kakkosesta puheen ollen: Odotan kauhulla Sain ääninäyttelijää.. Ensinnäkin - Sain äänenhän pitäisi muistuttaa Sasuken ääntä - ja kuvitelkaa joku Sugiyamakopio virnuilemassa tekohymyäänellä ><

Toivottavasti sentään löytävät hyvän Sugiyamakopion ettei Sugiyaman tarvitse alkaa Sainkin seiyuuksi.. on sekin huonoa jos liikaa toisiaan muistuttavat..
Ai, kuulostaakokin Sai Saskelta? Minä kun vain luulin että se näyttäisi... mainittiinko sellainenkin siinä mangassa?

Mutta joo, itsekin odottelen tuota Sain ääninäyttelijää aika kauhuissani, koska en voi kuvitella Saille kovin miehekästä ääntä, mutta en myöskään kovin tyttömäistä. Ajattelin jossain vaiheessa että Hiro Yuukin (Weiss Kreuzin Omi) voisi olla vaikka ihan hyvä vaihtoehto. Yuuki on yksi lemppari seiyuistani, ja hän osaa kuulostaa sopivan tyttömäiseltä vaikka mies onkin. Sitäpaitsi minuste tekoystävällisen Sain rooli sopisi hänen äänelleen tosi hyvin. :wink:

Enpä oikein tiedä onnistuisiko se Sugiyaman ääni mennä tarpeeksi omaperäiseksi jos hän joutuisi olemaan sekä Sai että Sasuke. Menisikö se jotenkin sellaiseksi Lilla-Sasken ääneksi? Plääh, mielummin joku joka kuulostaa hiukan samalta, tai sitten joku ihan erilainen seiyuu, kiitos.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Bitenshi kirjoitti: Ai, kuulostaakokin Sai Saskelta? Minä kun vain luulin että se näyttäisi... mainittiinko sellainenkin siinä mangassa?
kyllä mainittiin: ch 285
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Lucy kirjoitti:
Bitenshi kirjoitti: Ai, kuulostaakokin Sai Saskelta? Minä kun vain luulin että se näyttäisi... mainittiinko sellainenkin siinä mangassa?
kyllä mainittiin: ch 285
No niinpäs hitsiläinen olikin. Pääs unohtumaan. ^^'
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Minäkin olen hieman miettinyt tuota Sain ääninäyttelijää, mutta minun on ollut vaikea päästä päätökseen siitä, kuka oikeasti olisi hyvä näyttelemään häntä. Itse koko ajan kuvittelen Sain äänenä Peacemaker Kuroganen Okita Soujin äänen mutta vähän miehekkäämpänä (Okitan ääninäyttelijä on nainen). Sasukelta hän ei kuulosta tippaakaan, mutta minusta se sopisi hänen epämiellyttävään luonteeseensa.

Ja kun PMK tuli mieleen... Minusta olisi itse asiassa mielenkiintoista kuulla Matsuyama Takashi (Peacemaker Kuroganen Hajime Saitou, Weedin Akame) Inoue Kazuhikon sijaisena. Matsuyama saattaisi kuulostaa vähän liian vanhalta, mutta minusta hän jotenkin saattaisi sopia aika hyvin Kakashin apaattiseen luonteeseen. Ainakin Matsuyaman harvat sarkastiset vuorosanat kuulostavat ehdasti Kakashimaisilta.
Kuva
Ame-chan

Viesti Kirjoittaja Ame-chan »

Niin, tulipa tässä mieleen, että Oromarkulla ja jollain minipossulla Hamtarossa on sama ääninäyttelijä. Repesin kyllä totaalisesti kun kuulin.. Se ääni kyllä sopii Oro-herralle, ei siinä mitään, mutta että ihan POSSU?
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Hui. Joku eilen minulle sanoi, että Ishidalla ja Sasukella EI ole sama ääninäyttelijä, ainakaan lopputekstejen mukaan (herra osaa japania) :F
Mitenköhän se on sitten.. hmm..
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Urahara Takumi kirjoitti:Hui. Joku eilen minulle sanoi, että Ishidalla ja Sasukella EI ole sama ääninäyttelijä, ainakaan lopputekstejen mukaan (herra osaa japania) :F
Mitenköhän se on sitten.. hmm..
Kyllä Ishidalla ja Sasukella on sama ääninäyttelijä(Noriaki Sugiyama).Tämä herra taitaa olla aika hyvä japanissa...
Tuli muuten tuosta Urahara Takumin toteamuksesta "Tekee välillä mieli ampua Naruto.." (<< en jaksa lainata.), että mitä kävisi jos jollekin ääninäyttelijälle todellakin kävisi jotain? Siis etteivät he pystyisi hoitamaan enää ääninäyttelijän hommiaan. Vaikkapa jos Junko Takeuchille nyt jotain sattuisi.. Hankittaisiinko yksinkertaisesti vain uusi ääninäyttelijä?
Joo. Yksinkertaisesti hankittais vaan uusi ääninäyttelijä.
Kuva
Vastaa Viestiin