Pienten kysymysten ketju

Täällä voi keskustella vapaasti Naruto animesta suomeksi (Ei spoilereita!)
Vastaa Viestiin
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rota »

Löytyykö Jyväskylästä mitään tällaista "anime/japani-kauppaa" (Blipon tyylistä)?
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Jootta kirjoitti:Löytyykö Jyväskylästä mitään tällaista "anime/japani-kauppaa" (Blipon tyylistä)?
Varsinaista animeroinakauppaa en ole aikanaan minä nähnyt, mutta minähän olen niin umpinörtti etten käy ulkona :D

Muista kaupoista:
Fantasiapelit myy mangaa. Sen vieressä on Videodivari, josta saa animea. Sitten kirjakaupoissa alkaa olla mangaa aika hyvin. Ja Anttilassa ja Sokoksella on animea vaihtelevia määriä. Ja ja... Hm. Seppälän Citymarketissa on aasialainen ruokakauppa mistä saa japanilaisia ruokatarvikkeita (ja Pockyja) ja jotain pientä keittiötavaraa.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Turskake kirjoitti:Täsä Mikko ja tässä Maisa. He kohtasivat ensikerran animeconissa vuonna '05 ja ovat täysin tuntemattona jutelleet toisilleen Naruto.fi:n foorumeilla ja nyt tämän foorumin deitti palvelu on vihdoin saattaneet heidät yhteen ♥♥♥
Itse asiassa ne oli Mikko ja Maija ja ne tapasi kaupassa vuonna 06, mitä ennen ne tunsi toisensa tältä foorumilta. ;D
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Tätä olen miettinyt jo vuoden, pari:

Miten on mahdollista, että jonkun makkaran valmistukseen käytetään vaikkapa 108% lihaa? Tai että 100 meetvurstigramman valmistukseen käytettiin 126 grammaa lihaa. Eihän siinä voi olla määräänsä enempää. O__o
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Mirha kirjoitti:Tätä olen miettinyt jo vuoden, pari:

Miten on mahdollista, että jonkun makkaran valmistukseen käytetään vaikkapa 108% lihaa? Tai että 100 meetvurstigramman valmistukseen käytettiin 126 grammaa lihaa. Eihän siinä voi olla määräänsä enempää. O__o
Kai se liha sitten jotenkin "painuu kasaan" kun siitä valmistetaan makkaraa, ja sitä tarvitaan siksi enemmän. En itsekään oikein ymmärrä tuota, mutta noin olen sen itselleni järkeillyt. Tai sitten sitä lihaa menee makkaranvalmistuksessa hukkaan.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
samsam
ANBU
ANBU
Viestit: 493
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 19:42
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja samsam »

Tietääkös kukaan mistä saa scriptejä animeihin... esim. Major, ja eyeshield 21.. ?
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

31.3 Tampere Kuplii-tapahtumassa oli vanhalla kirjastotalolla nainen, joka kauppasi tilauksella niitä käsineitä/kissantassuja. Hän jakoi niitä käyntikorteja. Hukkasin omani, joten

Mikä oli siis sen sähköpostiosoite ja osoite, mikä kortissa oli?
Kuva
Avatar
Garasu
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 12:15

Viesti Kirjoittaja Garasu »

Mitä tarkoittaa kysymyslause:
Nani ansan ano?
Nani = mitä, ansan =?, ano = tuo tuolla?
Tietääkö joku, miten kysytään japaniksi: "Mikä hätänä" tai "Onko jokin hätänä"?
~Kiitän.
Kuva
I would like to be a tear; born in your eyes, alive passing your cheeks and dieing on your lips. Gaara-kun <3
Signature & Avatar by Kaksu da Pervert
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Jos teillä on kokemusta näistä ulkoisista kovalevyistä, niin voisitteko kertoa että onko sellaista järkevää ostaa? Kaverit väittävät että ne olisivat hitaita ja muutenkin epäkäytännöllisiä. Itsellänikin alkaa pian olemaan tämä kovalevyongelma, että tämä mun tietokoneen vakiolevytila, eli 250 gigaa alkaa olla käytetty. Pitäis saada ainakin toisen mokoman verran lisää että mahtuis edes jotain säilömään, kun ei kokoajan jaksais olla polttelemassa kaikkea dvd:lle.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

LoneWolf kirjoitti:Jos teillä on kokemusta näistä ulkoisista kovalevyistä, niin voisitteko kertoa että onko sellaista järkevää ostaa? Kaverit väittävät että ne olisivat hitaita ja muutenkin epäkäytännöllisiä. Itsellänikin alkaa pian olemaan tämä kovalevyongelma, että tämä mun tietokoneen vakiolevytila, eli 250 gigaa alkaa olla käytetty. Pitäis saada ainakin toisen mokoman verran lisää että mahtuis edes jotain säilömään, kun ei kokoajan jaksais olla polttelemassa kaikkea dvd:lle.
Sain itse viime kesänä syntymäpäivälahjaksi tuollaisen 250g:n ulkoisen kovalevyn, merkiltään Packard Bell. Ainakaan omalla kohdallani ei ole lainkaan hidastellut. Olisin aika pulassa jos minulla ei tuollaista ulkoista olisi. Eli suosittelen hankkimaan jos tarvetta vain on. Huonona puolena voisin tosin mainita sen että laite kuumenee yllättävän nopeasti mutta ei se ainakaan vielä ole millään tavalla haitannut.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Karupin kirjoitti:
LoneWolf kirjoitti:Jos teillä on kokemusta näistä ulkoisista kovalevyistä, niin voisitteko kertoa että onko sellaista järkevää ostaa? Kaverit väittävät että ne olisivat hitaita ja muutenkin epäkäytännöllisiä. Itsellänikin alkaa pian olemaan tämä kovalevyongelma, että tämä mun tietokoneen vakiolevytila, eli 250 gigaa alkaa olla käytetty. Pitäis saada ainakin toisen mokoman verran lisää että mahtuis edes jotain säilömään, kun ei kokoajan jaksais olla polttelemassa kaikkea dvd:lle.
Sain itse viime kesänä syntymäpäivälahjaksi tuollaisen 250g:n ulkoisen kovalevyn, merkiltään Packard Bell. Ainakaan omalla kohdallani ei ole lainkaan hidastellut. Olisin aika pulassa jos minulla ei tuollaista ulkoista olisi. Eli suosittelen hankkimaan jos tarvetta vain on. Huonona puolena voisin tosin mainita sen että laite kuumenee yllättävän nopeasti mutta ei se ainakaan vielä ole millään tavalla haitannut.
Älä usko kaikkee paskapuhetta minulla on 250gigane ja se on äärimmäisen kätevä vempele sillä voi katsos siirtää kaverille tai kaverilta animee tai muuta tiedostoja ja ei se kuumeneminen haittaa on mulla ollu pari yötä ja päivää putkeen päällä eikä mitään ongelmaa. meinaankin hommata kohta toisen koska tila alkaa loppua....
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

No sitähän minäkin. Kiitoksia teille! Pitäneepi alkaa katselemaan sellaista hyvää ja mahdollisimman isokapasiteettista kovalevyä. Niin, se on todella kätevä kun toimii vähän niinkuin USB-tikku. Saa animet, elokuvat ja musat varmaan säilöön. Sellainen 500-gigainen olisi varmasti minulle sopiva.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

LoneWolf kirjoitti:Sellainen 500-gigainen olisi varmasti minulle sopiva.
500 gigaa... Taivas. <3

Juu, omistan LaCien ulkoisen ja hyvinhän tuo on pelittänyt. Oikein kiva ja kätevä. Voi ottaa kaverillekin mukaan kaiken laatuviihteen ja vaan plugata palikan (okei, mötikän) kiinni. Ainakin itselläni tuo ei kuumene liiemmälti, tai ainakaan en ole sitä koko ajan hiplaamassa että huomaisin. Ja nopeakin on. Joskus hakee tiedostoja pidempään kuin koneen omilta kovalevyiltä, mutta eipä ole suuremmalti valittamista.

Ainoa ikävä puoli on se, että kerrankin kun on tilaa, sitä kamaa kertyy sinne ihan hirvittävästi eikä mitään raaski poistaa xD En tiedä, miten tulin aiemmin toimeen kannettavani alle 60 gigalla... Oi niitä aikoja, mä niitä en tahdo elää uudelleen... xDD
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Mirha kirjoitti:En tiedä, miten tulin aiemmin toimeen kannettavani alle 60 gigalla... Oi niitä aikoja, mä niitä en tahdo elää uudelleen... xDD
Valmistaudu järkytykseen: 4 vuotta sitten jouduin tulemaan toimeen 300 megatavun kovalevyllä, joka oli mun vanhalla Compaqilla.. Se on vieläkin tuolla meidän varaston uumenissa. Haluaako kukaan ostaa? Halvalla lähtis.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

Nyt yksinkertainen kysymys:
Mikä ohjelma pyörittää mkv(?)-tiedostoja?
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Vastaa Viestiin