Miten päästä alkuun?

Apua ja neuvoja piirtämiseen
Kero-san

Miten päästä alkuun?

Viesti Kirjoittaja Kero-san »

En ole piirrellyt kunnolla mitään :oops: , mutta olen ruvennut kiinnostumaan piirtämisestä.
Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä ihan alottajille?

Kiitos, :wink:
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Piirtele ensin yksittäisiä ruumiinosia. Kun olet oppinut ne piirtämään, voit yhdistellä niitä ja luoda hienon kokonaisuuden. Piirtele ensin mallista ja pikkuhiljaa se jää muistiisi, jolloin et enää mallia tarvitse.

Tuon pitäisi riittää alkuun ;D
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

palloja, neliöita, lieriöitä

puita, kiviä mitä luonnosta löytyy

ihminen on vaikein kohde mikä taitelija maailmassa on.
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Onko? Musta on helpompi piirtää ihminen, kuin puu. No, aika harvoin oikeasti saan hyvännäköstä (= hyvät mittasuhteet, asento, ilme ym ym..) ihmistä, mutta vielä harvemmin saan piirrettyä kivan puun ^^;
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Mitä ikinä teetkin, älä osta kaupasta sitä "manga piirtäjän opasta", siis sitä suomalaista.
Oma ehdotukseni on että hankit jostain mallityypin ja piirrät sen nopeasti, ei mitään nysvä-tarkkuutta vaan sillei nopein vedoin että sen tunnistaa ihmiseksi, sitte komennat sen toiseen asentoon. Jatkat tätä niin kauan että oot master.
Ja maisemien piirtäminen on vastapainoa anime/mangahahmoille, niitäkun piirtää kaikki. Menet ulos ja piirrät maisemia, over and end.
Kero-san

Viesti Kirjoittaja Kero-san »

Ok kiitos paljon viesteistä :D . Ne auttoivat paljon.
Sitten toinen kysymys: Millaisia välineitä suosittelette?
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Kero-san kirjoitti:Millaisia välineitä suosittelette?
Monta erilaista Lyijykynää, paljon Puuvärejä, Hiili (saa vissii jonkinlaisia sarjoja..) Niitä on kiva piirtää 8D, Kumi ^^, pari terotinta, paljon paljon paperia ja sivellin. Noitä mä lähinnä suosittelen. Tais jäädä jokin pois, mutta kyllä joku muu sen sanoo, jos tarviit :)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Kero-san kirjoitti:Sitten toinen kysymys: Millaisia välineitä suosittelette?
Riippuu ihan sinusta itsestäsi. Toiset tykkää piirtää pelkällä lyijärillä, toiset taas tykkää maalata.. Näin aluksi suosittelen kuitenkin ihan perus lyijäriä, ja väritykseen vaikkapa puuvärejä. Eikä niiden tarvitse välttämättä olla mitään huippukalliita akvarellipuuvärejä, minäkin värittelen omiani jollain vanhoilla ala-asteelta saaduilla ja ihan hyvää jälkeä tulee. ^^'
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

mä oon piirtänyt ihmisiä vuosikaudet mut silt ne näyttä huonoimmilta kuin puut, joita en tee juuri koskaan.

sellainen lyijytäyte kynä on ihan hyvä. hiilet ovat perseestä..inhoan niitä yli kaiken (no, sain kuviksesta korkeimman arvosanan mut sillä tuskin oli paljon mitään tekemistä niillä pershiileillä). siiten on värikyniä, akvarelleja sen sellaista.

en rupea selittämään mitä työvälineitä mulla on.
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Hiroo
Genin
Genin
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 17:12

Viesti Kirjoittaja Hiroo »

Mä käytän ite vaan kahta eri kokosta lyijytäytekynää ja paljon eri kokosii piirrustus tusseja.

Tottahan se on että se mitä välineitä tykkää käyttää on ihan oma asia. Mut mä pyrin siihen et on kynä joka tarkotukseen.
Avatar
*GinGurifin*
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 316
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 19:04
Paikkakunta: ... Lounaalta hyppäsin Kymeen ...

Viesti Kirjoittaja *GinGurifin* »

Kannattaa kokeilla eri välineitä ja löytää se oma väline^^. Itse pidän lyijykynistä :). Kannattaa aluksi ostaa halpoja välineitä, kun jos sattuu niin, että ei luonnistu sen käyttö... voi kuitenkin petrata ^.^.

Suosittelen piirtäämään kaikkea mallista ym. kuten jo aiemmin on sanottu... ehdottaisin, että jos ihmisiä haluat piirtää niin kannaattaa selata lehtiä, jossa on paljon ihmisiä (esim. muotilehdet, H&M...).

Ehdottaisin myös, että vain katselisit paljon kuvia ja koittaisit ulkomuistista saada melko lähelle olevaa kuvaa. Itse toimin näin eli katson kuvaa hetken ja piirrän muistista oman näköisen...tai sitten muistista koitan hakea kuvia^^. Ilmeitäkin kannattaa harjoitella... vaikka vain aluksi jotain hymiön tyylisiä :D.

En ole mikään pro, mutta noilla tavoilla olen itse aloittanut ja harjaannutan taitojani... ja nyt olen löytänyt taas yhden ihanan työkalun... tietokoneen piirustusohjelmat. Aloitin paintista ja nyt olen siirtynyt Paint shop proo:hon.

Eli kannattaa lähteä yksinkertaisista asioista ja edetä aina vain vaikeimpiin^^. Taisi kyllä tulla paljon samaa mitä muutkin ovat sanonee -___-'''. Pitäisi taas käydä ostamassa uudet tussit, kun olen jo tuhonnut 1.0 teräsen tussin kokonaan xDD.
Kuva
**Z niin kuin Zabuza**
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Rina kirjoitti: ihminen on vaikein kohde mikä taitelija maailmassa on.
Mä sanon kyllä että hevonen on vaikeempi :wink: . Vaikka opinkin piirtämään kunnollisen hevosen paaljon enne ku ihmisen.

Äm... No mä opin piirtämään ettimällä netistä kuvia ja kattomalla vähän mallia niistä. Ja sitten mä piirrän aina peilin kanssa, että voin vähän katsoa miten kädet menee ja noin.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

Noh..välineistä että osta lehtiö, ei tartte olla mikään kauheen kallis, riippuu tykkäätkö tehrä ruudulliselle vai ruuduttomalle.

Ja piirrä kaikenlaista, monipuolisuutta you know xD


ja juu, itse opin kanssa piirtää kunnollisia hevosia kauan ennen ihmistä, kun ihminenknu luonnistuu, en jaksa koskaan tunkee niitä samaan kuvaan xD
Kuva
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

mr wolfwood kirjoitti:olen piirtänyt jo vähän aikaa ja oppinut perusjuttuja mutta voisiko joku kertoa että mistä keksiä hahmoille hyvännäköisiä vaatteita??? :?: :?:
Kutsu joku luova ja mielikuvituksellinen (mahdollisesti mielenvikainen) kamusi. Hän saa sanella vaatteita, sinä piirrät. Mä oon kerran toiminu vaatteiden "sanelijana", samaan aikaan ku frendi piirsi (se ei oikeen usko kykyihinsä vaatesuunnittelun saralla). Se on tosi kivaa. Ja sitten voitte myöhemmin korjailla yhdessä, laittaa nauhoja ja vetoketjuja ja...

Tai sitten semmonen että lähdet ulos - talosi katolle, parkkihalliin tai vaikka kaatopaikalle - otat kynän ja paperia mukaan ja meet sinne luonnostelemaan. Kerran sain upean inspiraation juuri parkkihallista, harmi vaan ettei ollut silloin lehtiötä mukana...

En takaa, että toimii, mutta kokeile ainakin.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

mr wolfwood kirjoitti:mutta voisiko joku kertoa että mistä keksiä hahmoille hyvännäköisiä vaatteita??? :?: :?:
Paljastavat on aina parhaita ;D Just tyylii jotai hihattomia tai verkkopaitoja.. minihameita.. ^^ Riippuu hahmon sukupuolesta ja (miehellä) lihaksien koosta ja määrästä
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Vastaa Viestiin