Mallipiirustusta!

Apua ja neuvoja piirtämiseen
Vastaa Viestiin
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Mallipiirustusta!

Viesti Kirjoittaja Naino »

Haa, mitäs ihmiset sanoisitte jos pitäisimme pienimoista kahden viikottaista mallista piirtämistä? Eli, kahdelle viikolle olisi aina tarjolla yksi kuva, joka pitäisi kopioida parhaan taitonsa mukaan. Tekniikka vapaa, voi olla mustavalkoisena, värillisenä, digitaalisesti tai traditionaalisesti, kunhan pääset mahdollisimman lähelle mallia.

Kuvina pääasiassa realismia, semmoisia jotka kehittävät piirtäjän kolmiulotteisuudentajua (valöörit, perspektiivi, yksittäisten värien erottaminen jne.). Tämä siksi että koko piirtämisen idea on useimmiten kyetä luomaan syvyysvaikutelma 2d pinnalle, ja sen oppiminen ei onnistu jos opettelee piirtämään Katy Coopen vihkon mukaan. <3 Ehdotuksia kuviksi otetaan vastaan.

Jos tästä nyt mitään tulee, ensimmäinen kuva:

Kuva

Täältä
Jos haluaa tehdä tämän miukun ekan hiilipiirustustunnin tapaan tekee ompusta sekä kopion että ääriviivapiirroksen. Tarrrkkoina niiden varjojen ja valojen kanssa.

Postaa valmis kuva tai linkki siihen sitten tänne. Ystävällismielinen kilpailuhenki motivoi aina käyttämään aikaa ja vaivaa. :D

Poistan jos ihmisiä ei innosta. Kunhan ajattelin ehdottaa. :3 Have fuuun.
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

IMO Tämä on oikein tervetullut idea ^^
Voisin itse olla ainakin mukana piirtelemässä, jos vaan ehdin muilta projekteilta : )

Varsinkin kun juuri ajattelin tuota varjostusta käydä hieman treenaamaan :p
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Ei tuska, olisi meikäläisellekin varmaan oikein tervetullutta treeniä. Muttakun olen niiiiiiiiiin paska mallintamisessaXDD

Nojoo, enköhän voi niellä ylpeyteni ja alkaa treenaamaan.
Eli siis I'm in mutta en varmaan kovin nopea.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Kiinnostaa kiinnostaa. Tervetullutta vaihtelua tällainen haaste ^^

Nyt kun osaisin päättää millä välineillä tekisin o__o;
Kuva
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

Yay! :D Postitan harmaasävyomppuni tänään, värillinen tulee myöhemmin.

...Tajusin muuten että ei tuo kyllä ollut helpoin omena. X3;; Olisi pitänyt ottaa radikaalimmat valo-varjo erot omaava yksilö.
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Huzzah, sain omani viimein tapet-... tehtyä!

http://www.deviantart.com/deviation/54856492/
Kuva
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

Apuaaa, myöhässä. D: Harmaasävyomppu ei tule vielä koska se jäi vanhemmille, mutta tässä ovat viiva- ja väriversiot. Tusssssska, olin unohtanut miten kivuliaita pyöreät muodot ovat eikä tuolle helkutin ympärivalaistulle palluralle saa edes taustavarjoja. :(

Mutta hauskaa oli. X3

Viivoista

Väreistä

Pahus, Viittaperkele, teit temperalla? :O Joillakin on kärsivällisyyttä, minulla menisi hermot jo värejä sekoittaessa. Netti ei jostain syystä päästä minua nyt DA:han (vilkaisin aiemmin) että voisin antaa enemmän kommenttia mutta myöhemmin. :3
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Oi että, todella hyvä idea!! Saa ny nähä osallistuisko sitä itsekin joku kaunis päivä, mallintamisessa olen aivan äärettömän huono ja etenkin värittämisessä. :'3 Viittaperkele ja naino, ihan mielettömiä nuo teikäläisten tekeleet<3
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

No nih. Viittaperkele, saanen ihailla omenasi yksityiskohtaisuutta ja varjoja? Minen saisi noilla välineillä tuollaista jälkeä. Muoto vielä hiukan hakusessa, tuo oikea puoli jää minun silmieni mukaan liian suoraksi joten kokonaismuoto on liian suippo omena. Mutta kaunista ja tummuudessaan omantyylistä jälkeä on, sopii jotenkin siukun ompuksi. *-*

MsUchiha:
Haa, kommentoiminen on varsin tervetullutta, kritiikki eritoten. :>
Kiitos kiitos, heh, mainitsit juuri kaksi asiaa joissa minun pitäisi parantaa realismin kanssa.*koulussa tunnettu neiti karamellivärinä* ^^;; Epätasaisuus ja vähemmän räikeät värit...Voisin vielä kokeilla jatkaa. Laittaa harmaasävyjä ja oikealle puolelle enemmän tummuutta, son aika kaksiulotteinen (vieläkin).

Osallistu ihmeessä! ...Ja juu, puhut asiaa tuon ajan kanssa, lyhyempi pitäisi olla. Oikeastaan näitä pitäisi tehdä tyyliin, 1-2 päivässä jos haluaisi kehittyä tasaisesti, mutta kun ihmisillä on opiskelu ja työt ja muu elämä niin saattaisi jengiä tippua aika nopeasti pois. Voi sitä kyllä lyhentää jos ihmisille sopii? Varsinkin kun kohta alkaa useimmilla kesäloma.

Karasu-:
Hum, ei niitä kuvia todella tarvitse värittää, harmaasävy käy ainakin minusta vallan mainiosti. :3 Mukaan mukaan! Ja kiitos. <3

Huomenna uusi kuva, joten ajattelin laittaa tähän ehdotuksia. Jos on, niin postatkaa omat ehdotukset ja lisään ne listaan.

Kuva 1

Kuva 2

Ja tämä ihan vaan koska son vähemmän perinteinen posetus, ihminen ei ole kyllä helpoimpia muttah…:

Kuva 4

Lucias-stockista, eli täältä. Eli sitä piirustusta ei saa creditinkään kanssa ilman lupaa julkaista muualla kuin dA:ssa, jos nyt ymmärsin Lucian käyttöehdot oikein. O.o Näiden kuvien postauksesta foorumille on ilmoitettu.
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Naino kirjoitti:Kuva 1
Olipas tumma. Nää värit oli mielestäni parempia.
Saatavina kaikkina urheilulajien muotimetalleina: patinoituna pronssina, kultana ja hopeana.
Kuva
Kuva
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

Ahjteam:

Se on, mutta toisaalta taas selkeästi musta ja vaalea jolloin on esimerkiksi helpompi tehdä hiilellä. Myös mukavampi niille jotka eivät välitä värikkäiden esineiden tekemisestä. Haasteena voisi kanssa kokeilla tehdä mustalle paperille valkoisella liidulla.

Mutta laitan listaan. Ei saatu kultaa ottelussa joten miten ois kahdeksasta kerrasta tummunut hopea? Jos linkität photoshopatun version 1000x1019 koossa? Vai muokkaanko itse?
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

Seuraava kuva:

Pandoran lipas

Vaaleampana a'la photoshopin nerokkaat filtterit ja adjustmentit. Not.

Pandora's box

Have fun, sikäli kun tämä threadi nyt jatkuu. Tuntuisi hiukan oudolta olla yksin postaamassa joka toinen viikko.
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Mallipiirustusta!

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Et ole yksin.... Minä yritän, oikeasti^^'' Omenaakin aloitin jo sotkemaan mutta ei se koskaan valmiiksi kerinnyt. Mutta siis olen mukana, tai ainakin urhoollisesti yritän...
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Re: Mallipiirustusta!

Viesti Kirjoittaja Naino »

Rinde kirjoitti:Et ole yksin.... Minä yritän, oikeasti^^'' Omenaakin aloitin jo sotkemaan mutta ei se koskaan valmiiksi kerinnyt. Mutta siis olen mukana, tai ainakin urhoollisesti yritän...
Ah, en minä sitä...Mietin vain että kun kaikilla tuntuu todella olevan niin kiire niin kai se aikaraja pitäisi ottaa pois, tai sitten pidentää rutkasti. Kai tämmöinen on enemmän taidefoorumin aktiviteetti joten jutskan ymmärtää...^^;; Harmi. Oh well. Laitan oman tuherrukseni pian ja uuden kuvan joka toivottavasti kutkuttaisi enemmän käsiä halukkaille. Lopetetaan sitten jos ei onnistu, humhum. Kiitos paljon ainakin yrityksestä? Ja jos et vielä pistänyt sitä omenaa pois niin laita ihmeessä tänne! Tahtoo nähdä. *-*
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Vastaa Viestiin