Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Apua ja neuvoja piirtämiseen
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^ Tarkoitinkin että se osa mihin sillä kynällä sohitaan tuntuu olevan huterasti kiinni. Mulla on kait joku vanhempi Intuos-sarjan pöytä kun ei mitään kiinnitysmekanismia ollut. Pelkät ruuvit pohjassa.

Kiitos kattavasta selostuksesta XDDD

Tosin olen kyllä itse sitä mieltä että jos pöydän hankkiminen kiinnostaa, käy ensin kaupassa testaamassa ja ostaa heti sitten laatumerkin, ei mitään leluvehkeitä. Piirtopöydät on kuitenki niin kalliita ettei edes kokeiluversioon kannata turhaan tuhlata rahaa.

Ja ei sitä piirtotaitoa pidä miettiä pöytää hankkiessa, vaan mikä on hauskaa, mikä tuntuu hyvältä ja mihin haluaa tulevaisuudessa tähdätä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
deftonys
Chuunin
Chuunin
Viestit: 262
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 13:06
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Viesti Kirjoittaja deftonys »

ajattelutapoja on monenlaisia :)

mutta on siinä rahallinen ero jos ostaa halvemman merkin pääsee 50€. wacomin intuos 300-500€ et on siinä iso ero ja siinä tarpeessakin on iso ero. ja sitä sen hetken tarvetta tässä mietin enkä mitä tulevaisuudessa tähtää. ite lähteny graphire4 liikkeele 100€ kapistus. silloin se tuntu tooooooooooosi hyvältä ja kaikkee ja vaik mitä. kykyjen kehityttyä osasi odottaa enemmän ja nyt se tuntuu ihan paskalta.

hyvä vertauskuva ois esimerkiksi lauantai pussi. siel on kaikkee kivaa erillaisia makeisia. mut jos valikoit vaikka vain salmiakit seasta. niin sulla jää se kaikki muu kiva kokonaa syömättä. ja maksat turhasta. jos taas ostat vain salmiakkeja tai jonkun vaihtoehdon jossa on vähemmän niitä karkkeja joita et syö niin maksat juuri siitä mitä haluat. eikä siihen ylimääräiseen kulu rahaa. saa rahoille paremmin vastinetta.

ja omasta mielestäni muutaman minuutin kaupassa testaus ei kerro kaikkea totuutta. hyvässä sekä pahassa.



PS. NIIIIIIIIIIIIN ja jos joku halua jotain vinkkejä neuvoja avustusta kritiikkiä oikeestaa mitä vain liittyen taiteiluun niin ottakaa rohkeasti yhteyttä. yhteys tiedot löytyy profiilista et lisäilkää mesee jos piirtäminen kiinnostaa. (itse innostun piirtämään jos juttelen piirtämiseen liittyvistä asioista :P )

eilenkii jumalauta ku sain kirjotettua ton postin kello oli sen 1 mut oli IIIIHAN pakko ruveta vielä piirtämään (sain tosi hyvän ideankin ulos) vaikka jouduin klo 8 heräämään töihin... ja menin nukkumaan siinä 4 aikaan :D
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Viesti Kirjoittaja Francis »

deftonys, kiitos kattavasta kerronnasta.

Nyt minulla tosin onjo piirtopöytä, kun porukat ostikin sen synttärilahjaksi! :0 Wacomin Intuous A4.. eli ei ollut halvin vaihtoehto, mutta ainakin on toiminut kuin unelma.

Olen nyt pari kuukautta harjoitellut sen käyttöä, ja itse olen kapineeseen hyvin tyytyväinen :) Tein ennen piirtopöytääni hiiren kanssa yhden mainoksen ja se oli hitaampaa ja vaikeampaa, kuin kynän kanssa härvääminen myöhemmin toisen työn kanssa.
Myös piirtäminen ja värittäminen onnistuu ja netti on pullollaan avuliaita ihmisiä tutoriaaliensa kanssa.

Ainut huono puoli on kun piirtämisen määrä tuplaantui normiharjoittelun ja piirtopöytäharjoittelun kanssa niin ranne kuoli :D Mutta siihen auttaa tuki ja piikkimatto.
Kuva
Avatar
deftonys
Chuunin
Chuunin
Viestit: 262
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 13:06
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Viesti Kirjoittaja deftonys »

hyvä kuulla :)

hyvän kapistuksen oot hankkinut ! anna sille kovaa kyytii ;P

muista vaa harjotella ahkerasti !!! se on avain kaikkeen ! se on tärkempää kuin mikään tutoriaali, mikään kirja tai mikään opettamiseen liittyvä !

PS. en ymmärrä tota ranne juttua :D käy lääkäris jos sen sais korjattuu saat piirrettyy sit pidempään ;D
Avatar
Ataxia
Genin
Genin
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 20:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Piirtopöyrät - kaikkea keskustelua niistä

Viesti Kirjoittaja Ataxia »

Ensimmäinen piirtopöytäni oli jotain 'Trust'-mallia ja se alkoi oikuttelemaan alta aikayksikön ja kynä oli jotenkin vaikeasti käsiteltävä ja pyöri sormissa epämiellyttävän liukkaasti.

Sittemmin kävin mutsin kanssa ja hommattiin A5 kokoa oleva Wacom bamboo. Vaikka kooltaan onkin aikaisempaa lievästi pienempi, olen silti ollut erittäin tyytyväinen ja wacomista yleisesti olen kuullut vain pelkkää hyvää.
Itse olen myös sitä mieltä, että jos aikoo piirtopöydän hommata, ei kannata innostua ja ostaa suurinta mahdollista, sillä minäkin vaikka piirrän suhteellisen paljon, pärjään vallan mainiosti pienemmän kanssa.

Se on vain pitänyt yrittää ottaa selvää mistä saisi kynään joko vaihto teriä tai varakynän koska on ollut nyt sen verran kovassa käytössä, että on oletettavasti kulunut.
Pitänee aloittaa kysymällä verkkokauppa.com:sta mistä tuote ostettiinkin.
Vastaa Viestiin