Piirtopöydät

Tietokoneella tehdyt signaturet, taustakuvat ja muu digitaalinen taide tulee tänne.
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Piirtopöydät

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Terveppä terve. Kävin tänään ostamassa itselleni piirtopöydän (Wacomin Volito2, maksoi 79e jos muistan oikein). Osaan käyttää lyiyjykynää kyllä hyvin, mutta huomasin että minulla on suuri vaikeuksia piirtää suoria viivoja tuolla piirtopöydällä ja muutenkin käyttö hieman tökkii. Onko teillä jotakin vinkkejä käyttöön?


minoriedit: tänne kaikki piirtopöytiä koskeva, kysymykset aiheesta ja vehkeiden ostamisesta.
Kuva
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Eikö kukaan muka oikeasti käytä piirtopöytää?
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Mikä se sellanen on? O_o' Meitsi piirtää aina koulu-/tietokone pöydällä (yhdistetty) ^^ En voi neuvoo mitenkään.. paitsi, et käytä viivotinta :D
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Matiacn

Viesti Kirjoittaja Matiacn »

:P

ahj tarkoitti tietokonehiirtä jota käytetään kynällä ja sellaisella alustalla.

Mutta ei, minulla ei ole kokemuksia
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

AIJAAAA!!!!!! xDD Kiitos valaistuksesta ^^ Varmaan hiano? 8> Pidä hauskaa ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Tonza
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 02, 2004 17:27

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Mulla on tollanen merkkiä Lifetec. Ainakaan tuolla ei tule piirtämisestä mitään. Noh tuo maksoikin ~35 euroa vuosi-pari sitten.
Mutta joo harjotusta vaan niin eiköhän ala luonnistumaan paremmin. Ja noiden Wacomien pitäis olla ihan laatulaitteita.
KuvaKuva
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Mun tosin olis varmaan pitänyt ostaa A5 kokoinen, ei meinaa tolla tulla piirtämisestä mitään kun on 2 näyttöä.
Kuva
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Noniin, nyt alkaa jo pikkuhiljaa sujumaan tämä piirtopöydän käyttö. Tuossa ensimmäinen kunnollinen väritystyöni tällä:

Kuva
Lineartit teki siis frostious, minä väritin.
Kuva
Avatar
nyanni
Chuunin
Chuunin
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 22:28
Paikkakunta: JKL mo

Viesti Kirjoittaja nyanni »

Hmm, oma piirtopöydän ostin PCSuperstroesta, Wacom Volito A6 ~70 € Se on aika pieni, mutta riittää minulle ihan hyvin :3 Aluksi oli vaikeus saada paineentunnistus toimimaan, utta parin säädön jälkeen sain senkin toimimaan hyvin. Harjoittelun jälkeen sillä sai ihan hyvää jälkeä ^__^

btw, tuo kapine taitaa olla tasan vuoden vanha. o__0
uguu olenko söpö
Avatar
Michiko
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 17:22

Viesti Kirjoittaja Michiko »

Täällä kun on piirtopöydän käyttäjiä, niin kysästäänpäs kun olen suunnittelemassa sellaisen hankkimista: mitä kaikkea kannattaisi/täytyisi ottaa huomioon? Ja toi kokopuoli, ilmeisesti A6 on todellakin pieni?

Merkki ilmeisesti tulee olemaan Wacom, mitä nyt olen haeskellut matskua aiheesta niin on saanut käyttäjiltään kehuja, mutta muitakin mielipiteitä kyllä kuunnellaan... ^^
Kuva
Kts Nixuboylle "lainasta" | Y.S.A.K - jep... ^^;
~Paha saa aina - parhaat päältä... ~
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Minulla on Wacomin Graphic 3 (vai olikohan se se..) kokoa A6. Maksoi jotain noin 80 e.
Kannattaa tosiaan Wacom ostaa, ne on hyviä ^^ Ainoa huono puoli on että kynä saisi olla vähän painavampi.
Ja niiden kynien kanssa kannattaa tosiaan olla varovainen, niitä ei kestä kovin montaa kertaa kolhia tai tiputtaa lattialle jos haluaa niiden toimivan kunnolla.

A6 on ihan hyvän kokoinen, siskollani on A5, mutta ei meistä kumpikaan kyllä niiden välillä ole kovin suurta eroa huomannut, melkein yhtä hyvin toimivat oikeastaan molemmat. Tietenkin riippuu ihan siitä miten on tottunut piirtämään, jos vetelee pitkiä viivoja, niin tietenkin parempi jos on isompaa kokoa oleva pöytä.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Michiko
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 17:22

Viesti Kirjoittaja Michiko »

Kiitti Sham, pitää muistaa ettei visko kyniä pitkin seiniä... ^^ Hmm. pitkiä viivoja... piirtelen mieluusti paperille kokoa A3, joten taitaa tulla opettelemista tuon kanssa (tiedetään, taidan olla vähän suuruudenhullu...) o_O
Kuva
Kts Nixuboylle "lainasta" | Y.S.A.K - jep... ^^;
~Paha saa aina - parhaat päältä... ~
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

Miulla on Wacom Graphic Classic 3 A5 ja tämä on ihunaa~ :3 Kesällä ostin ja rakastuin, maksoin vain vähän alle satasen. Kaverillani on A6... en ymmärrä miten joku voi selvitä sellaisella, itse käytän pentabuu useammin kuin hiirtä. Kynä putoilee aika usein lattialle... mutta kyllä tämä toimii aivan täydellisesti vieläkin. :lol:
Jos vetää normaalilla kynällä helposti suoria viivoja, niin kyllä pentabullakin onnistuu, kunhan ensiksi tottuu sen käyttöön. :] Eli Wacomia olen vain käyttänyt, niin en tiedä sitten muista merkeistä, mutta tähän merkkiin voi ainakin luottaa. Ja ne muut näyttävät hieman epäilyttäviltä (ja vähemmän laadukkailta?).
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Hhm, no nyt sain ainakin tietää miltä piirtopöytä näyttää... Mutta, se siis laitetaan kiinni koneeseen ja piirretään, jolloin kuva ilmestyy kuvankäsittelyohjelmaan, vai? Valaiskaas vähän minua tyhmää :D. Tuleeko A6:lla kamalan pieniä kuvia?
Kuva
Vastaa Viestiin