Piirtopöydät

Tietokoneella tehdyt signaturet, taustakuvat ja muu digitaalinen taide tulee tänne.
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Sarada kirjoitti:Hhm, no nyt sain ainakin tietää miltä piirtopöytä näyttää... Mutta, se siis laitetaan kiinni koneeseen ja piirretään, jolloin kuva ilmestyy kuvankäsittelyohjelmaan, vai? Valaiskaas vähän minua tyhmää :D. Tuleeko A6:lla kamalan pieniä kuvia?
Niin, siis tabletin kynä on periaatteessa tietokoneen hiiri, joka nyt vain sattuu olemaan kynän muotoinen. Eikä tabletin koko vaikuta kuvan kokoon.
Avatar
_suski_
Chuunin
Chuunin
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 16:08
Paikkakunta: siellä hirsitalossa

Viesti Kirjoittaja _suski_ »

Olen ajatellut tuommoisen ostamista.. http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16804 Onko tuo ihan kelvollinen? Itselleni riittäisi kyllä tuo A6 mainiosti, mutta onko kenelläkään tuota tiettyä, tai tietääkö muuten vain millainen tuo on?
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

_suski_ kirjoitti:Olen ajatellut tuommoisen ostamista.. http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16804 Onko tuo ihan kelvollinen? Itselleni riittäisi kyllä tuo A6 mainiosti, mutta onko kenelläkään tuota tiettyä, tai tietääkö muuten vain millainen tuo on?
Minulla on muutama vuosi sitten ostettu Volito 1, ja hyvin olen pärjännyt. Silloin aikoinaan sen ostamista harkitessani kysyin kavereilta että miten tuo eroaa muista Wacomin tableteista, kun tuo on niin paljon halvempi, ja useampi ihminen sanoi, ettei huomannut niissä oikeasti mitään käytännön eroa. Tuossa Volitossa on kuulemma vähemmän paineentasoja kuin esmes Graphiressa, mutta sillä ei ihan peruskäyttäjälle liene mitään suurta merkitystä (minua ei ainakaan ole haitannut), plus Volito käy vain Windowsiin.

Että kyllä minä suosittelen ihan lämpimästi - useampi vuosi minulla on omani tosiaan ollut, ja oikein hyvin olen pärjännyt! <3
Avatar
_suski_
Chuunin
Chuunin
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 16:08
Paikkakunta: siellä hirsitalossa

Viesti Kirjoittaja _suski_ »

frostious kirjoitti:
_suski_ kirjoitti:Olen ajatellut tuommoisen ostamista.. http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=16804 Onko tuo ihan kelvollinen? Itselleni riittäisi kyllä tuo A6 mainiosti, mutta onko kenelläkään tuota tiettyä, tai tietääkö muuten vain millainen tuo on?
Minulla on muutama vuosi sitten ostettu Volito 1, ja hyvin olen pärjännyt. Silloin aikoinaan sen ostamista harkitessani kysyin kavereilta että miten tuo eroaa muista Wacomin tableteista, kun tuo on niin paljon halvempi, ja useampi ihminen sanoi, ettei huomannut niissä oikeasti mitään käytännön eroa. Tuossa Volitossa on kuulemma vähemmän paineentasoja kuin esmes Graphiressa, mutta sillä ei ihan peruskäyttäjälle liene mitään suurta merkitystä (minua ei ainakaan ole haitannut), plus Volito käy vain Windowsiin.

Että kyllä minä suosittelen ihan lämpimästi - useampi vuosi minulla on omani tosiaan ollut, ja oikein hyvin olen pärjännyt! <3
Kiitos oikein paljon neuvoista :D. Taidankin pyytää tuon synttärilahjaksi sitten, se kun on ensi kuussa :).
EDIT:// Jess!! Nyt on sitten tuo tilattu :D.
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Viesti Kirjoittaja Naino »

Miulla on Wacomin Intuos2 A4. Maksoi silloin muutamisen vuotta sitten noin 600 euroa, nyt jo varmaan halvempi.

Hm, piirtopöydän käyttämiseen vaikuttaa ymmärtääkseni sen paineentunnistus, kulmantunnistus ja ajuri. Wacomilla on monopoli niiden hallinnassa. Vähemmälläkin pärjää jos omaa kärsivällisyyttä eikä ole hankkimassa digitaalitaiteista itselleen ammattia.

Suoran viivan ja puhtaan ympyrän piirtäminen vaatii totuttelua ja harjoittelua, piirtopöytää kun on vaikea paperin tapaan pyöritellä ja käden kulmasta täytyy olla tuskallisen tietoinen. :/ Eiköhän se siitä. Ja asettele sieltä valikosta se itsellesi sopivaksi (se valikko missä voit piirtää palaselle viivaa ja ympyrää jne, ja se muuntaa asetukset paineen ja vauhdin ja muut jutut siun piirtotyylillesi sopivaksi).
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Vastaa Viestiin