Romance Dawn & Wanted!

Täällä voit keskustella vapaasti parhaasta merirosvomangasta, jota on ikinä tehty, One Piecestä.
Vastaa Viestiin
Chompp
Student
Student
Viestit: 2
Liittynyt: To Elo 27, 2009 22:35

Romance Dawn & Wanted!

Viesti Kirjoittaja Chompp »

Täältä löytyy tarkempaa tietoa (englanniksi) Romance Dawn oneshoteista, mutta lyhyestihän asia menee niin, että ennen varsinaista One Pieceä Oda teki kaksi eri versiota One Piecen ensimmäisestä luvusta Romance Dawn, jolloin itse tarinan ensimmäinen luku onkin vasta kolmas versio.

Wanted! taas on pokkariksi koottu kokoelma Odan tekemiä oneshotteja, joilla ei sinänsä ole itse One Piecen kanssa juurikaan tekemistä, mutta esim. tarina nimeltään Monsters kytkeytyy mielenkiintoisesti One Piecen maailmaan :) Kyseisestä tarinasta myös löytyy tietoa täältä, mutta suosittelen lukemaan itse tarinan ensin. Wanted!:sta löytyy myöskin tuo v.2 tuosta Romance Dawn:sta.

Romance Dawn v.1:sen aika moni varmaan onkin lukenut koska se löytyy monesti netistä nimettynä "luvuksi nr.0", kuten esim. Onemangastakin.
Tuosta Wanted!:sta löytyvää v.2:sta ei taas välttämättä kaikki olekaan lukenu, joten suosittelen tutustumaan siihen. Wanted! löytyy kokonaisuudessaan täältä.

Tykkään molemmista Romance Dawneista vaikka niitä ei oikeastaan voikaan kytkeä varsinaiseen One Pieceen, mutta siitä saa pienoisen käsityksen siitä millaisen prosessin tarina on käynyt läpi kunnes on lopulta saanut oman muotonsa.

Wanted!:issa pidin erityisesti tarinoista God's Gift for the Future ja Monsters.
Viimeksi muokannut Chompp, Pe Elo 28, 2009 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Romance Dawn & Wanted!

Viesti Kirjoittaja Runte »

Molemmat luin aikoja sitten ja molemmista pidin :>

Tosin, Romance & Dawn oli mangana paljon parempi ku animena, sillä animejaksossa oli aivan liikaa ylimäärästä roskaa minkä olisi voinut jättää pois..

Mutta muuten oikein mukavaa luettavaa näin jälkeenpäin kun tietää One Piecen juonen ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Vastaa Viestiin