Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Vastaa Viestiin
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Meralia »

En saanut viime yönä unta, kun stressasin korvista. Kun vaikka kuinka oon ettiny ties mistä jo kuukausia, en oo löytänyt oikeanlaisia korvia conicossia varten. On mulla yhet periaatteessa kelvolliset, mutta ne on ihan liian lyhyet. Ärsyynnyin asiasta taas viime yönä, ja pyöriskeltyäni sängyssä pari tuntia, päätin kokeilla jotain muuta. Leikin sit sanomalehdillä ja liimalla, ja tein oikein söpöt paperikorvat. Tänään oon maalaillu niitä etsien sopivaa väriä, ja tuolla ne nyt kuivattelee taas yhtä maalikerrosta. En ole ihan varma vielä kelpuutanko nämä vai joudunko sittenkin tyytymään lyhyisiin korviin, mutta onhan tässä lauantaihin asti aikaa miettiä. Eikä nuo nyt ole niin pahat kuin voisi materiaaleista kuvitella... Tietty jos sataa, korvaparat sulaa, pitää varmaan sittenkin raahata sateenvarjoa mukana. No ehkä ei sula, mutta voivat kärsiä kuitenkin.
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Käytiin tässä äsken Elecin ja Metalin kanssa koeajamassa(mäkkärissä.. kun haluttiin ottaa siellä muutama kuva) lauantain animecon-pukujamme..
Ai hitsi, että minä rakastan pukuani! *___* Ihanin pukuni ikinä XD Etenkin kun tykkään hahmostakin niin paljon(Noitora, Bleachista). eläytyminen tulee olemaan hauskaa. : D
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Mun Ilfort-cossissa on vessapaperiteline ja kuulakärkikynä. :D Luonnollisesti ihan muussa tarkoituksessa kuin mihin ne on suunniteltu. xD Ja tarkemmin sanottuna bindauksessa, eikä itse cossiaa... Ei ainakaan mielikuvitusta pitäisi puuttua.
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Eka conipäivä takana, eikä mitään ongelmia cossin kanssa. ^^ Huono sää, mutta puku pysyi hyvin mukana ja oli enimmäkseen tosi mukava päällä. (Enimmäkseen = märät sandaalit tuntui vähän ikävältä, ja sisällä saattoi tulla välillä liian kuuma.) Lempicossi ikinä, ihan selkeästi. ^^ Ja huomenna taas! Jos vain ensin malttaisin ottaa sen pois päältä että pääsen nukkumaan. :P
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nike »

Meralia kirjoitti:Eka conipäivä takana, eikä mitään ongelmia cossin kanssa. ^^ Huono sää, mutta puku pysyi hyvin mukana ja oli enimmäkseen tosi mukava päällä. (Enimmäkseen = märät sandaalit tuntui vähän ikävältä, ja sisällä saattoi tulla välillä liian kuuma.) Lempicossi ikinä, ihan selkeästi. ^^
Kuvia? ^^

Olen vaan liian helposti suostuteltavissa kaikkeen, mutta ei se mitään. Joka tapauksessa alkaa näyttää siltä että olen taas kasaamassa itselleni kiitettävän paljon keskeneräisiä ja "kyllä minä tätä vielä jossain"-asuja. *hakkaa päätä seinään* ..Huolestuttavaa tässä on se, etten ole itse ollenkaan huolestunut.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Hah, oiskin kuvia, mut mullei oo kameraa niin pitää oottaa että muut ehtii laittaa niitä nettiin ja ettiä sit sieltä. Toisaalta en jaksais huolehtia kamerasta kuitenkaan, niin ehkä parempi näin. Laitan heti kun löydän.

Toinen conipäivä takana, edelleen kaikki oli loistavaa ja täydellistä ja oli hirmuisen kivaa. ^^ Selitin aiheesta jo Animecon-jälkipuintiin, mutta toistanpa itseäni hieman. Olin Link, Legend of Zelda: Twilight Princess -pelin alusta, Ordon Village vaatteissa. Tietojeni mukaan ensimmäinen Suomessa, enkä ole netissä törmännyt kuin kahteen muunmaalaiseen. Parhaat Linkin vaatteet ikinä, jos multa kysytään. (Tosin TPn Zora Armor vois olla vielä parempi, mutta scale mail on hitusen taitojeni yläpuolella.) Ei sillä etten pitäisi perinteisestä vihreästä tunikasta ja hiippapiposta (pipo <3), mutta vaihtelu virkistää.
Itsetehdyt paperiliimaläträyskorvat osoittautui loistaviksi, hyvän kokoiset, väriset, pysyivät paikallaan, vaikka olinkin koko ajan vainoharhaisesti tarkistamassa asiaa. Väittäisin että iso osa Zelda-sarjan tunnistettavuutta on juuri korvissa, niiden vain pitää olla tarpeeksi pitkät. ^^ Vaatteet on (edelleenkin) hyvin mukavat päällä, ja peruukkikin onnistui loppujen lopuksi aika mainiosti. Rekvisiitaksi onnistuin löytämään hyvänmallisen lasipullon, jonka täytin Red Potionilla, eli vadelmalimulla ja punaisella Edillä. (Ediä piti olla että pysyisi hereillä.)

Mitäs nyt sitten... Aivan liian hyvät vaatteet että voisi jättää ne vain kahden päivän kertakäyttöisiksi, eli jotain pitää keksiä. En vain vielä tiedä mitä.

En muista missään conissa nähneeni aiemmin yhtään Linkiä. 04-Animeconissa taisi olla yksi Zelda, ja ite olin Vaati 05-Traconissa, mutta muuten en ole nähnyt yhtään ainutta tyyppiä koko pelisarjasta. Ja sit täällä oli laskujeni mukaan kuus Linkiä ja yks Zelda! Woah. o_O Oli eri pelien versioita, niillä oli Linkin helpommin tunnistettavat vihreät kuteet. Taisin päästä kuviin kaikkien paitsi yhden kanssa, ja glomppasin yhden kun se oli niin pieni ja söpö. ^^ Se Zelda oli hieno kanssa. Toivottavasti ihmiset ehtii nopeasti kotiin laittamaan kuvia nettiin, en malttais oottaa (halun vain nähä kuvia itestäni, pahuksen narsisti xD).

Seuraavaan coniin ideoita: nolla. Pitää pohtia.
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Meralia kirjoitti:Seuraavaan coniin ideoita: nolla.
Olisipa täällä sama juttu. ;____; Traconiin jo mietittynä ihan kivasti ja Animeconiin vielä enemmän. Saapa nyt nähdä mihin tässä päätyy. Traconhan nyt taitaa olla vasta ensi vuoden puolella maaliskuussa, niin en kyllä mitään rupea tekemäänkään ennen syyslomaa. Järkevämpäähän se olisi joskus joulun aikoihin, mutta kun olen nyt tällainen hätäinen. ;___;
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

aah, Animecon on ohi, ja sitten Ropecon-pukujen pariin.. Taitaa tulla taas vähän kiire. XD
Minulla on cosplay-suunnitelmat valmiina Traconiin saakka. Ensi animeconiin ei ole vielä viitsinyt päättää mitään, koska ne suunnitelmat muuttuisivat kuitenkin, eehh. Minulla on kyllä paljon unelmacosseja, toivottavasti ehdin joskus toteuttaa edes osan niistä. X3 Saa nyt nähdä..
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Bitenshi kirjoitti:Olisipa täällä sama juttu. ;____; Traconiin jo mietittynä ihan kivasti ja Animeconiin vielä enemmän. Saapa nyt nähdä mihin tässä päätyy. Traconhan nyt taitaa olla vasta ensi vuoden puolella maaliskuussa, niin en kyllä mitään rupea tekemäänkään ennen syyslomaa. Järkevämpäähän se olisi joskus joulun aikoihin, mutta kun olen nyt tällainen hätäinen. ;___;
Mitäs hätäilyä tuo vielä on, Maija sai mulle tänään tuputettua pukuidean Traconiin ja ollaan molemmat jo ihan täpinöissä suunnittelusta. xD Toisaalta mun tapauksessa se on melkein ymmärrettävää, koska tiedän että mulla tulee olemaan paljon tekemistä koko vuoden ja varsinkin Traconin aikoihin, ja ne suunnitellut cossit tulee viemään aikaa ja vaivaa. Toistaiseksi ois kuitenkin hyvä jos pystyisin keskittymään vähän kiireisempiin asioihin ensin...
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Millä siis kannattaisi kiiinnittää ne sulat siihen Yumichikan naamaan? kun ei ole kokemusta moisesta.
Sulkia ostan askarteluliikkeestä. :)
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Tonnikala kirjoitti:Millä siis kannattaisi kiiinnittää ne sulat siihen Yumichikan naamaan? kun ei ole kokemusta moisesta.
Sulkia ostan askarteluliikkeestä. :)
Vastasin jo kerran, mutta siis ripsiliimalla. Sitä saa meikkiosastoilta ja esimerkiksi Seppälässä olen siihen törmännyt ja on varmaan halvimpia tuon alan liikkeitäkin. Toki esim tekoviiksiliimat sun muut käy, mutta niitä saa vain naamiaisasuliikkeistä, eli hinta on todennäköisesti korkeampi. Ja ripsiliima tunnetusti tehoaa.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Tervehdys. Annan nyt hiukan aivoriihtä teille kun kysyn hiukan neuvoja seuraavaan Animecon asuuni, joka on siis Wizardmon. Linkistä löytyy aika kattava kuvagalleria.

Olen ajatellut ensinnäkin tehdä mm. puvun koristeet ja sauvan pään paperimassasta. Huono idea? Parempia ehdotuksia? Paperimassaohjeita?

Puku vaan sisältää hirmuisen määrän vetoketjuja, joista suurin osa on erittäin erikokoisia. =___= Ei kukaan osaisi sanoa, löytyykö mistään noin isoja vetoketjuja, vai olisiko joitain vinkkejä millä saada lähes aidon näköinen vetoketju jollain muulla tavalla?

Yhteen toisen pukuun liittyen kysyisin myös yhtä juttua: ei kukaan tiedä mikä olisi järkevin tapa saada vaaleansinistä kasvomaalia? Katsoin Punanaamiosta, enkä löytänyt kuin sinistä. Ajattelin kyllä tilata sinistä ja valkoista ja sekoittaa, mutta kun rasvaliukoiset ovat aina napeissa, niin niitä on hiukan hankalampi sekoittaa keskenään. Ellei joku tiedä mistä saisi vaaleansinistä kasvomaalia, mikä ei rakeile/liukene hiestä niin otan hullultakinkuulostavia neuvoja vastaan. |P
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Spica »

Bitenshi kirjoitti:Olen ajatellut ensinnäkin tehdä mm. puvun koristeet ja sauvan pään paperimassasta. Huono idea? Parempia ehdotuksia? Paperimassaohjeita?

Puku vaan sisältää hirmuisen määrän vetoketjuja, joista suurin osa on erittäin erikokoisia. =___= Ei kukaan osaisi sanoa, löytyykö mistään noin isoja vetoketjuja, vai olisiko joitain vinkkejä millä saada lähes aidon näköinen vetoketju jollain muulla tavalla?|P
Paperimassa on varmaan helpoimpia vaihtoehtoja. Tuossa nyt yksi osoite paperimassan tekemiseen. Ihan asiallinen ja kattava ohje, ei mikään mitä lastentarhoissa opetetaan :wink:
http://www.kierratyskeskus.fi/askartelu ... p/0010.php

Tuon kokoisia vetoketjuja en ole koskaan nähnyt myytävän, leveimmät vain 8,60mm. En tiedä tekeekö mikään firma tilaustyönä tuon kokoisia, ja mitä se maksaisi. Ainahan voi tietysti kysyä. Näistä liikkeistä ainakin löytyy vetoketjuja, muutenkin hyödyllisiä liikkeitä ompelijoille:
Teva-team Oy, http://www.teva-team.fi/data/tevaframe.htm
Lankatuonti Oy, http://www.lankatuonti.fi/index.html
Punainen lanka, http://www.punainenlanka.fi/

Toivottavasti näistä oli edes jotain apua. Onnea tuon puvun kanssa, ei ihan helpoimmasta päästä, viitta varsinkin voi olla vaikea saada noin 'suoraksi'. :)
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

No jostain cernitistä voisi esimerkiksi askarrella vetoketjun palojen näköisiä ja liimailla sitten kangassuikaleelle muotoonsa. Tosin voipi tulla ehkä vähän kalliiksi, jos vetskareita täytyy paljon tehdä, koska tuskin siihen yksi paketti riittää. Mutta riippuu tietty budjetistasi. ^^
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Spica kirjoitti:Toivottavasti näistä oli edes jotain apua. Onnea tuon puvun kanssa, ei ihan helpoimmasta päästä, viitta varsinkin voi olla vaikea saada noin 'suoraksi'. :)
Joo, apua oli. :3 Ja kiitos kannustuksesta, haluankin kokeilla jotain haastavampaa. :D Viitasta en ihan tiedä teenkö siitä ihan noin suoraa (tykkään liehuvista viitoista <3___<3), mutta kyllä minulla on tarkoitus ostaa ohutta solumuovia tukemaan sitä sun tätä.

minori kirjoitti:No jostain cernitistä voisi esimerkiksi askarrella vetoketjun palojen näköisiä ja liimailla sitten kangassuikaleelle muotoonsa. Tosin voipi tulla ehkä vähän kalliiksi, jos vetskareita täytyy paljon tehdä, koska tuskin siihen yksi paketti riittää. Mutta riippuu tietty budjetistasi. ^^
Missä hintaluokassa tuo cerniti oikein liikkuu, ja mitä se tarkalleen ottaen on? Ihan uusi aine meikäläiselle. o__O

Nyt kun tosin mainitsit tuosta palojen liimailusta kankaalle, niin ajattelin että tyyliin jotkin sopivan paksut muovipalatkin voisi harmaalla kankaalla käydäkkin vetskarista. :o
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin