Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Vastaa Viestiin
roxor
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 11:18

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja roxor »

~
Viimeksi muokannut roxor, Ma Kesä 02, 2008 01:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

Yritän tässä ruinata Fadorilta omaa osiota cosplaylle, niin perustan kauppatopicinkin sitten sinne. ^^ Eli hetki vielä.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Hei asiasta kiinnostuneet modet o/ Minulla on kysymys.
Eikös tänne nyt voisi sitten samalla siirtää nuo cossi topickit tuolta naruto/bleach osioista.. ? O________________o [/sivu huomio.]
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

nixuboy kirjoitti:Hei asiasta kiinnostuneet modet o/ Minulla on kysymys.
Eikös tänne nyt voisi sitten samalla siirtää nuo cossi topickit tuolta naruto/bleach osioista.. ? O________________o [/sivu huomio.]

Kyllä voi. Mä itsekin mietin sitä eilen illalla että ne sitten kuuluis tänne jos saadaan tää cossiosio. Ja nyt kun saatiin niin mikä ettei. Ja ne voi olla sellaisia, että siihen sarjaan kuuluvista cosseista keskusteltaisiin laajemmin ja sais kysyä neuvoa hahmoista jos toisella on niistä kokemusta. :roll:
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Ihmiset!! Kysyn teidän mielipidettä että onko pöljää ruveta väsäämään tällaista erikeepperistä ja sitten liimata se extrakestävällä ripsiliimalla kiinni suoraan ihoon? Mietin vaan, että miten sen vois sitten joskus toteuttaa..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja Metal »

LittleSamurai kirjoitti:Ihmiset!! Kysyn teidän mielipidettä että onko pöljää ruveta väsäämään tällaista erikeepperistä ja sitten liimata se extrakestävällä ripsiliimalla kiinni suoraan ihoon? Mietin vaan, että miten sen vois sitten joskus toteuttaa..
Millaista on ripsiliima? Siis onko se ihan samallaista kuin partaliima? (random kysymys vaan)

Mm, saisikohan tuon tehtyä jostain muusta kuin erikeepperistä vähän fiksummin? Siis eihän erikeepperiä kai voi värjätä..?
Olisikohan hennatatuointi parempi? Siis kun tuo ei näytä olevan koholla.
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

Metal kirjoitti:
LittleSamurai kirjoitti:Ihmiset!! Kysyn teidän mielipidettä että onko pöljää ruveta väsäämään tällaista erikeepperistä ja sitten liimata se extrakestävällä ripsiliimalla kiinni suoraan ihoon? Mietin vaan, että miten sen vois sitten joskus toteuttaa..
Millaista on ripsiliima? Siis onko se ihan samallaista kuin partaliima? (random kysymys vaan)

Mm, saisikohan tuon tehtyä jostain muusta kuin erikeepperistä vähän fiksummin? Siis eihän erikeepperiä kai voi värjätä..?
Olisikohan hennatatuointi parempi? Siis kun tuo ei näytä olevan koholla.
Ripsiliima on ihan samaa kamaa kuin se millä tekoparrat kiinnitetään. Eli siis iholle hyvin tarttuvaa ja suht hyvin lähtevää liimaa, joka ei ärsytä.

Itse asiassa Erikeepperi kuulostaa ihan kohtuullisen hyvältä idealta, mutta toisaalta se saattaa kuivua "liikaa", jolloin se katkeilee. Ennemmin suosittelisin jotain joustavampaa liimaa rautakaupasta. Kysy myyjiltä. Joku silikonin tapainen voisi olla hyvä. Ja vissiin olet piirtoheitinkalvolle tai vastaavalle sitä ensin pursottelemassa?

@ Metal, kyllä sitä erikeepperiä voi maalata. ^^
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja Mirha »

minori kirjoitti:@ Metal, kyllä sitä erikeepperiä voi maalata. ^^
Itse maalasin ala-asteella vesivärillä sangollisen kyseistä liimaa siniseksi.. Syyt meni tietenkin poikien niskoille :DD

Niin. Oma cossi 99,9% valmis ^^ Enää pientä säätöä ja yksityiskohtia ^^
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Kuolen omien pukujeni kanssa... Tai siis joo, oma puku on valmis hakaman laskosten vahvistamista, päähineen viimeistelyä ja vyötä lukuun ottamatta, mutta chauronin puku on ihan levällään. :D Äiti oli täällä viikon, enkä ehtinyt tekemään mitään ja nyt tänään ehdin ommella hakaman puoliväliin valmiiksi. Okei, enää takki, peruukin leikkaus ja muotoilu ja kaikki pikkusäätö kuten vyö ja sellaiset, mutta onhan tuossa hommaa, kun samalla pitäisi tehdä vaille nelkyt tuntia töitäkin viidessä päivässä...
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Minunkin asu alkaa olla pikkuhiljaa valmis, enää pitää vain ommella liivi. Äitini on enimmäkseen tehnyt asua ja eilen tätini tuli tekemään hameen ja liivin kaavat - hame tuli tänä aamuna valmiiksi. :]
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

minori kirjoitti:
Itse asiassa Erikeepperi kuulostaa ihan kohtuullisen hyvältä idealta, mutta toisaalta se saattaa kuivua "liikaa", jolloin se katkeilee. Ennemmin suosittelisin jotain joustavampaa liimaa rautakaupasta. Kysy myyjiltä. Joku silikonin tapainen voisi olla hyvä. Ja vissiin olet piirtoheitinkalvolle tai vastaavalle sitä ensin pursottelemassa?

Mä teen sen peilin päälle, johon piirrän ääriviivat. Siitä se irtoaa paremmin.. Ja se on oikeasti puuliimaa, aika taipuisaa tavaraa. Ja halvempaa kuin erikeepperi. Ja mulla on sellaista maalia joka tarttuu ihan kaikkialle (eikä lähde pois kynsistä ;___;)


Metal, se on koholla. Kuva vaan on hämäävä.


Taidan yrittää liimaa :D
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Täälläkin suunnassa ollaan cossien osalta suurilta osin paniikissa valmiina. Tyhmänä tietysti iskin perkektionistiseen ytimeeni ja rupesin tekemään sen Inon paidan uusiksi. Syy siinä, että paita oli kärsinyt yleisestä saumojen uudelleen ompelemisesta ja kaventamisesta. >___> Noh, se on melkein valmis, kaulus (joka on edelleen sama) pitää vain ommella kiinni ja sehän nyt on... paskamaisin osa... .____. Joo, yritän vetäistä sen huomenna apinan raivolla. Samoin kuin kaverin jessekorsetin. Ja yritän varmaan sitä sidettä harsia niihin shorsteihin ja... niin. Se onkin sitten siinä. o____o

OMG, ME COSPLAY FIRST TIME. D:

Tuo sää puoli edelleen huolettaa (vaikkaseeitodellakaansadakoskaminäpäätänniin), ei niinkään sen itse sateen vaan jos tulee sunnuntaina hirveän kylmä. .___. Inon asussa varmaan palelen. |D Eikä tuo Shigurenkaan puku oikein estele viimaa... Sateenvarjon otan tottakai mukaan. (muttaseeiedelleenkäänsada)
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Mitä äsken katselin Kolmosen säätiedotusta loppuviikolle, niin poutaa pitäisi olla Jyväskylässäkin. Lauantaina sellaiset +20 astetta ja puolipilvistä, sunnuntaina selkeää ja lämmintä, +24 astetta. (Argh, kuolen jos on kovin kuuma.)

Hyvä vaan, jos on aurinkoista. Amaterasu ei olisi yhtään tykännyt, jos olisi satanut.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

xD Leikkasin just chauronin Grimmy-peruukin ja se näyttää valkoisessa, mustilla kauluksilla varustetussa, takissaan ja tuossa sinisessä otsalta nousevassa peruukissaan ihan Saturday Night Feveriltä. xDDD

Kuva

Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

^ PAHA.

Nonnii, kaverin jessekorsetti puolitiessä, (teippejä laitettu pikkuriikkisen) mutta reiät puhkon vaikka autossa matkalla Jyvikseen. :F En renkuloita jaksa laittaa kun ne omassa korsetissakin lähtivät valumaan, mutta hyvin näyttää silti pysyvän kasassa. |D

Ja ne siteet niihin shortseihin. Jos ei muuta niin sitten hotellilla teen. >___>

Uudet kunait jäi sitten tekemättä. ;____; Ellen saa energiapuuskaa huomenna kaiken pakkaamisen ja muun keskellä.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin