Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Celen kirjoitti:Kyllä tässä cosplay-asuja on rutkasti tekeillä, kun KKconissa hurahdin siihen ihan täysin. ^^
Öh, saisinko tiedustella ketä cossasit siellä? ^^' *yliutelias*

Ja anteeksi kamala offaamiseni tässä topikissa...
Celen

Viesti Kirjoittaja Celen »

Heh, tiedustele ihmeessä. Uteliaisuus on oikeastaan vain hyvä juttu (en voi sanoa muuta kun itsekin olen utelias kuin mikä)!

Mutta siis, olin yksi niistä monista Sasukeista - en mikään kovin hieno kun cosplayasun teossa tuli HIUKKASEN kiire... Heiluin siellä yhden Sakuran kanssa, ja suurimman osan ajasta myös yhden Naruton ja puoli-Hakun. ^^
Avatar
ziradia
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 20:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ziradia »

Haa! Itsekkin voisin luetella tässä näitä tulevia cossaus-suunnitelmiani; elikkäs mangapäivänä cossaan 'tylsästi' naruton Tayuyaa, sitten Traconissa Kingdom Heartsista Black Fungus-heartlessista kustomoitua hahmoa.

Animeconiin sitten tietenkin kolme asua, nyt suunnitteilla (eli nämä voivat vaihdella rajusti ajan mittaa) ainakin Guilty Gearin May (oranssi asu) ja sitten ff8:sta Selphietä seed-unifomussa (serkkuni cossaa tässä tapauksessa Quistista samaisessa unifomussa ^^) ja kolmannelle päivälle olemme suunnitelleet "hienon" yllätys-cossauksen, mutta en kuulemma saa sitä vielä paljastaa ^.^ (voi että kuulostaa kliseiseltä).

Nämä eivät ole sitten mitään lopullisia päätöksiä, mitä nyt alustavia mietiskelyjä. Onhan tuohon animeconiin sen verran aikaa, että näitä ideoita voisi käyttää joissakin aikaisemmissa tapahtumissa ^^.

editto~ Voii, unohdin mainita kokonaan, että olen tämän samaisen yllämainitun serkkuni kanssa ajatelleet cossata myös Fruits Basketin Kyoa ja Yukia shounen-ai versioina ;D
Viimeksi muokannut ziradia, To Syys 08, 2005 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Jos sulla lysti on, niin kätes yhteen naulaa!
Y.S.A.K
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Ziradia kirjoitti:sitten Traconissa Kingdom Heartsista Black Fungus-heartlessista kustomoitua hahmoa.
!! Tuo on kyllä pakko nähdä. :D

Minulla ei ole hajuakaan, ketä cosplayaan. :/ Mangapäivät ovat kohta, enkä ole vieläkään keksinyt mitään - yksi mitä ajattelin, oli FMA:n Dante (Lyla-version), mutta kun hän ei ole mangassa ollenkaan, niin se ei ehkä mangapäiville sovi... -_-
Minulla on niin ongelmalliset hiukset - kellään hahmolla ei ole tällaisia. >_<
Näistä kyllä saisi aika helposti leikattua suht samanlaiset hiukset kuin Appleseedin Deunanilla on, mutta hänellä ei ole mitään tiettyä vaatepartta, josta hänet parhaiten tunnistaisi, joten en ole tuostakaan ihan varma...
Avatar
Lusikka-sama
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 21:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lusikka-sama »

En vissiinkään ole vielä vastannut tänne mitään.. ja jos olenkin niin minulla ei ole minkään laista muistikuvaa siitä.. No kummiskin!!

Itse ajattelin ottaa yhdeksi asuksi sen Pita tenin Mishan asun, jota käytin Sakuraconissakin.

Toinen olisi Narutosta tuttu Inomme :D

ja kolmas on vielä kehittely vaiheessa.. :/

Siellä pidetään vissiin ihan kunnon kilpailukin vai? Onko siellä joka päivälle yks kilpailu vai vasta sitten viimosena päivänä? Hitsi kun en pääse manga päiville :E V*tuttaa niin sanoin kuvaamattomasti... No kun nyt kohta on tuo Paju- ja huiluseminaari niin aattelin pläjäyttää jotain niskaan ja nolata itseni muutaman kaverin kanssa.. :P
Kulki ennen nimellä Bunny

~Y.S.A.K.~
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Minä cossasin neko-chania Ropeconissa, asu oli semmonen viiden minuutin asu mutta todella tyytyväinen siihen olin.. ^__^ Kuva tulee kunhan joskus tajuan kuinka ne puretaan..

Mangapäivillekin olisi tarkoitus cossata jotakin, mutta toistaiseksi asu on auki..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

x3

Juu, tykkään cosplayaamisesta. :D
Ihan eka cosplayni oli Kakashi siinä.. kaksi vuotta sitten. Mutta sitä ei puhuta. ^^;
Ja viime vuonna olin sekä anime-että Ropeconissa Hinata. Muistakaa mut sieltä, moni on niin jo tehnyt. Sitäpaitsi tykkäsin siitä cosplaystani, oli mielestäni erittäin hyvin onnistunut, kun uhrasin hiuksenikin. x3

Ja tänä vuonna olin Ropeconissa hide. ^__^ Mangapäiville ajattelin lykätä saman cosplayn, mutta värjään hiukset kunnolla, niin ehkä joku jopa tunnistaakin. :3

Ensi kesäksi en vielä ole edes ajatellut mitään.. mutta J-rock linjalla voisi jatkaa, ne cosplayt kun on mielestän viel kivempia kuin muut. :D
Kuva
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Siistin näköistä Bleach-cossausta:

http://www.eonet.ne.jp/~garakuta-011069 ... each1.html
http://www.eonet.ne.jp/~garakuta-011069 ... each2.html

Hieman saman näköisesti pitäisi Byakuyaa cossata, hahmo sopii minulle parhaiten; pitkät hiukset ja muutenkin rekvisiitta löytyy. Vaivalloista siitä ompelemisesta kumminkin tulee, kerta tuo haori on pakko tehdä tai teettää. Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

chauron kirjoitti:Vaivalloista siitä ompelemisesta kumminkin tulee, kerta tuo haori on pakko tehdä tai teettää. Kuva
Ei sen haorin tekeminen nyt niin vaivalloista varmaan ole... Kannattaa mennä kankaita ostaessa kysymään myyjältä ja kertomaan omista suunnitelmistaan, ne osaa aika useasti auttaa. Jos ostat valmiit kaavat, niitä ei ole kovin vaikeaa muokata.

Itse tein Jiraiyan vihreän haorin sillä lailla, että ostin Eurokankaasta sitä vihreää kangasta (mitä tuli ostettua melkein kolme metriä housuihin ja siihen haoriin :P) ja kysyin myyjältä apua. Ostin kanssa sellasen tavallisen liivin kaavat ja kotona aloin soveltamaan reippaasti. Hihojen tekeminen on vaikeaa, varsinkin jos ne pitää itse säveltää.. Onneksi äiti osas auttaa. Sitten sen haorin etumuksen kanssa tein sen virheen, että leikkasin sen vinoon... Riittää, että leikkaa molemmat puolet suoraan kuin tavallisessa paidassa *lyö itseään otsaansa kiroten hölmöyttään*

Minullahan on muuten Jiraiya-puku valmis! Ja aion nyt selittää mahdollisimman pitkästi ja tylsästi, miten sen tein ^^

Ensin, ostin kaikki halvatun kankaat ja muut oheislaitteet, kuminauhat, linonauhat, ompelulangat, nyörit ja... kipsidettä ja maalia. Puuta sain kaverilta ja punaista maalia kotoa. Tarkoituksena oli siis tehdä koko Jiraiyan asu peruukkeineen, vaatteineen ja kenkineen ihan itse. Ja minä onnistuin! :D

Alupaidan, käsivarsien ja säärystimien verkkosysteemit tein siten, että ostin violettia puuvillakangasta ja punaista verkkokangasta, joka piti sitten värjätä kyllä mustaksi... Otin satunnaisesta t-paidastani mallin, ja leikkasin ilman piirtämistä. En suosittele. Tämän jälkeen ompelin paidan kasaan, samoin säärystimet ja ne käsivarsisysteemit (jotka menivät ihan pieleen! >__<) Tämän jälkeen värjäsin toisen kankaan, ja tein sille samanlaiset temput kuin edelliselle. Sitten ompelin verkkopaidan ja violetin paidan kiinni toisiinsa, ja kiinnitin päänsuuhun linonauhaa. Kylläpä näyttää siistiltä... Käsivarsisysteemeihin ja säärystimiin kiinnitin pari senttiä leviät kuminauhat pitelemään systeemejä paikoillaan (mikä ei kyllä näytä kovin vakuuttavalta... eivät pidä kunnolla eli pitää kaventaa :/).

Sitten aloin työskennellä haorin ja niiden housujen kanssa (sanotaan niitä nyt vaikka hakamoiksi :)). Tein ensin housut valmiiden kaavojen mukaan hieman soveltaen. Nyörien kiinnittäminen lahkeensuihin oli vaivalloista, mutta nytpähän mulla on kunnon pussihousut :D Coco-kun nähdessään housuni kysyi että mistä olin ne ostanut, yllättyi kun kerroin tehneeni ne itse :) No, sitten sen haorin kimppuun... Oli vaikein homma, ku piti soveltaa niin paljon ja tehdä hihat tyhjästä... Mutta kyllähän siitä tuli ihan hyvä, vielä pitää toisen etukappaleen reuna ommella paremmin, jottei se repsota niin pahasti.

Viimeisenä tein sitten tämän punaisen "liivin" (jota jinbaoriksi netissä sanottiin). Tähän oli onneksi ihan valmiit kaavat, joten piti vain tehdä ne keltaiset pyörylät, siksakata ne reunat ja ommella kiinni. Siinä olivat vaatteet.

Kengät olivat sitten jo vaikeampi urakka... Ensin sahattiin kaverin kanssa hieman mun jalkaa isommat palaset ja ne "tukipuut" siihen alle. Sitten naulattiin tukipuut jalkalautoihin kiinni (hirvee homma, en suosittele :D) myöhemmin hioin ne. Sitten maalasin sen kirkkaan punaisella maalilla ja annoin kuivua pari päivää... ulkona... kuistilla... kun satoi... ^^; Tämän jälkeen hommasin sellasta noin sentin paksuista mustaa nyöriä, jonka leikkasin kahteen sopivan mittaseen pätkään. Sitten kiersin molempiin päihin aika paljon teippiä, ja naulasin teippikohdista kiinni lautaan. Samoin piti nyörin keskikohdille laittaa teippiä, jottei nyöri luiskahtaisi naulan alta tuosta varpaiden välistä. Sitten lopulta nämä geta-sandaali-wannabeetkin olivat valmiit. Ja ei, en pysty kävelemään niillä muuten kuin tosi hitaasti ja jalkojani laahaten.

Ja se viimeinen, peruukki. Kaikkein pahin kaikista. O_o Useampi epätoivoinen viritelmä sen kanssa, eikä mikään onnistunu. Paitsi tämä yksi, epätoivoistakin epätoivoisempi systeemi. Ensin leikkasin kaksi ympyränpuolikasta, oman pääni sivuprofiilin kokoluokkaa. Sitten noin kymmenen senttiä leveän ja ehkä noin... 20-30cm pitkän pätkän. Ompelin nämä osat toisiinsa siten, että puoliympyrät ovat sivuilla ja pitkä kaistale keskellä. Huomasin tässä vaiheessa, että pitkä suikale on liian lyhyt, eikä yllä poninhäntääni peittämään. Damn. Tajusin kuitenkin vetää puoliympyröiden ylijäävät osat ristiin toistensa päälle, ja ompelin tämänkin kiinni. Jätin siihen kuitenkin sellaisen aukon poninhäntää varten. No, sitten otin tätä valkoista pörrökangasta (22e/m) ja leikkasin siitä ohuen sivun poninhännäksi. Ompelin reunat kiinni toisiinsa, ja kiinnitin poninhännän muuhun peruukkiin. Koko hoito on pakko kiristää nyörillä, jottei se näyttäis ihan pöljältä... :/ Sitten kiinnitin pari senttiä leviän kuminauhan reunaan, ja aina kun pistän peruukin päälle, käännän sen sisäänpäin ja voila! Se pysyy päässäni! :D Voin ylpeydellä sanoa että koko peruukki on ommeltu käsin, lukuunottamatta kuminauhaa.

Jiraiyan päähineen tein sillä tavalla, että vetelin kipsisidettä otsaani, annoin sen kuivua siinä tovin, irrotin sen, lämäsin lisää kipsisidettä siihen päälle, ja annoin sen kuivua noin päivän. Sitten maalasin sen hopealla maalilla, ja kuuden tunnin kuluttua lisäsin toisen kerroksen. Nyt eilen tein sivuihin reunat ja pujotin kuminauhan läpi. Alareunaan liimasin sen punaisen kankaan, ja maalasin vielä sen kanji-merkin muutama tunti sitten.

Nyt on cosplay-puku Mangapäivää varten valmis :)
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Kiitoksia erittäin hyvästä selityksestä. *Antaa karkkia*

Mjuuh, ei se varmaankaan paha ole tai ainakaan ole vielä ollut. Tuon Byakuyan asusteen kanssa on vain sellainen juttu, että pitää miettiä että mitenkäs siitä saisi mahdollisimman nätin, varsinkin siitä viitasta.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Whee, ilmoittauduin juuri Bleachin kapteeneja ja varakapteeneja seuraavassa Animeconissa cossaavaan porukkaan Ichimaru Giniksi ^^ . Asuun menee kyllä kangasta, mutta ei se muuten taida mitenkään ylivoimainen olla. Ja housutkin siinä vaiheessa omistan taidon takia. Hiukset on ainut onkkelma... Tai siis, en aio leikellä ihan lyhyttä. Mietin, että minua tuskin hirtetään, jos jätän lyhyet sivuhiukset ja pitemmät laitan huomaamattomalle ponnarille ja kaula-aukosta sisään. Ginillähän on kuitenkin tavallaan suippo se niskaosa, niin tuskin ponnari siinä haittaisi ^^' . Noh, sitä ehtii miettiä.

Ginin lisäksi olisi tarkoitus cossata pikku Kakashia. Hiusten kanssa jälleen on säätäminen, mutta enköhän onnistu joten kuten. Joku kolmaskin hahmo olisi kiva, kun on päiviäkin kolme, mutta se on vielä auki, enkä ole kamalasti miettinyt asiaa. Vaaleatukkainen sen pitäisi kyllä olla, koska en tykkää peruukeista. Pitää edelleen katsoa, mihin kaikkeen ehtii tässä vuodessa hurahtaa ^^ .
Avatar
Zigah
Genin
Genin
Viestit: 150
Liittynyt: La Elo 28, 2004 09:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Zigah »

Tuossa on minun pukuni ^^ http://www.ii2.org/user.php?nick=AKKA&s ... did=596829 ja tässä http://www.ii2.org/user.php?nick=Itachi&s=images

Sanokaa sitten jos se ei tahdo näkyä ^^'
Tuo "otsapanta" on sitten itse tehty, niinkuin myös koko puku, sitten nuo kuviot on siksi noin yksinkertaisia, koska muuten ne olisi ollut ihan hemmetin vaikea tehdä...

Editoin tämän varmaan 100 kertaa -__-'

Niin, ja kuva on aika huono, mutta, yritän joskus vähän paremmalla ajalla laittaa vähän paremman kuvan.
:\
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Nyoo

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Jooh.. Noh.. Minä mietin että mangapäivänä cosplayaisin Tatsukia joka on Bleachistä ^^; Sillä ei ainakaan mitään erikoista pukua ole, että se ei olisi hankala. Hiuksetkin helpot. En oikein muuta keksi, kun on niin vähän aikaakin. Animeconiin oon varmaan tulossa, mutta ei sitten ole mitään hajua että mitä niissä cosplayaisin. Saas nähdä että mitenkä olen muuttunut silloin ja mihin uusiin anime sarjoihin olen hullaantunut. ^^
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Cross
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 571
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 20:10

Viesti Kirjoittaja Cross »

kuulostaa melko rankalta hommalta tommosenki asun tekeminen
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Suunnitellessani jo seuraavia cosplayasuja Animeconiin, niin kysyisin, että miten vaikeaa on tehdä Akatsuki-takki? Miten sellasen teitte ja mitä materiaalia käytitte, etc. Olisi ihan mielenkiintoista tietää :3 *köhköhDeidaraköhköh*
Vastaa Viestiin