Kysy neuvoa

Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Rinde kirjoitti:Tonnikala

Tuli mieleen, että kun kaikki aina vitsailee että Dosulla on vessanmatto selässä. Niin sellaisia ihan oiekasti hienoja karvaisia vessanmattojahan on, meidään äitillä on ainakin, eikä maksa paljoo jossain Anttilassa tai Tokmannilla tai Vapaa Valinassa.
Itse asiassa niin muuten onkin. tuo oli oikein hyvä idea. luulisi tokmannissa olevan. kiitos Rindelle ja minorille avusta.^o^
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja minori »

jonde kirjoitti:Minulla olisi sellainen ongelma että olen aikeissa ommella akatsuki kaavun ja kaavat pitäis tehdä ja muutaki nippelitietoo tartteis kerätä. Listasin kysymyksiä joihin tartteisin vastauksia/mielipiteitä:

1.aluks että onks se kaapu täysin suora helmaan asti vai leveneeks se hieman. mistään kuvist kun ei saa selvää.
2. (enemmän mielipide kysymys) pistetäänkö se yleensä napeilla kiinni vai vetoketjul ja jos napeilla niin miten pitkin välein..?
3. kun sen kaavun joutuu tekee mahdollisesti lehtien kaavoja yhdistellen jne. niin minkä vaatteiden kaavoist se kannattais yhdistää, tai löytyyks kaavun kaavat jostain lehdestä? (jos tiedätte jonkun lehden ja numeron mis on kaavun kaavat niin viittiks ilmoittaa: kävis kaikki helpommaks.)
4.minkalaista kangasta sen on oltava mieluiten? (esim. joustamatonta, puuvillaa, ei mielellään kiiltävää tai jotain sellaista. millasii kankaita ite mieluiten käytätte.)

tai jos jollain on kaavat kyseisestä kaavusta nii oisko mahdollisuutta et lähettäis kopion niistä. siitäkin ois suuri apu.
tälläinen asia mulla. kysymys suunnattu enimmäkseen sellaisen kaavun omaaville tai tehneille mutta toki muillekkin. kaikki apu otetaan vastaan. pitäis yrittää saada se tehtyy seuraavaa animecoinii...
lämpimiä kelejä.
1. Se levenee ehdottomasti vähän, koska muuten se laskeutuu tosi kökösti etkä välttämättä edes mahtuisi kunnolla kävelemään sen kanssa, jos on alas asti kiinni

2. Suosittelisin tarrakiinnitystä tai piiloon ommeltuja hakasia tai neppareita, koska viitassahan ei varsinaisesti näy mitään kiinnityssysteemiä. Hakasten/neppareiden väli kannattaa olla 20cm luokkaa.

3. Ota kaavat pitkähköstä miesten takista (ilmeisesti poika olet..? tai siis mistä tahansa kohtalaisen väljästä siistimmän mallisesta takista, joka istuu sinulle olkapäistä hyvin). Tee kuitenkin vähän reilumman kokoinen. Ja siis välttämättähän ei tarvitse etsiä kaavoja, vaan ihan sellaisen takin löytäminen esim kotoa (kysy esim. isältäsi tai miksei äidiltäkin) tai kaverilta riittää. Muista tehdä tarpeeksi leveät hihat ja kaulus ja muista, että sinne alle pitää mahtua vähän vaatettakin.

4. Ehdottomasti joustamatonta kangasta tai muuten se roikkuu päällä miten sattuu. Suosittelisin kohtalaisen paksua/ryhdikästä kangasta, että muoto pysyy paremmin kasassa. Tosin jos sitä kesällä pidät, niin ota mieluiten jäykähköä mutta ohutta. Kauluksen sisään muutama kerros tukikangasta, niin jo pysyy pystyssä. Jos et jaksa ommella pilviä, niin kiinnitä ne liimakankaalla. Tai tiettyhän ne voi maalatakin, mutta enpä ole nähnyt vielä yhtään siistiä lopputulosta sillä tekniikalla... ^^'

Kysy toki, jos jäi joku askarruttamaan. ^^
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja minori »

t: minori joka ei sattunut vilkaisemaan siggiä tai avaa... xD Vaikka miksei poikakin nyt KakaIrusta ja kumppaneista tykkäis <3 ;P Mutta joo, ohjeet pätee kuitenkin. ^^
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Akatsuki-kaavun kaulukseen tukikangasta tarvitsee vallan pirusti. Yksi mahdollisuus olisi tietenkin rakentaa kaulus jostain sanomalehtipaperista tai vastaavasta, olisi ainakin tukevampi. Oma takki on jo kolme vuotta vanha, ja kaulus on jo aikansa elänyt ja lörpöttää aika pahasti (4 kerrosta tukikangasta, muistaakseni).

Alun perin siinä takissa tulisi olla painonapit (näkyvät mangakuvissa ainakin), mutta kätevämpi ratkaisu on tarranauha. Ei koko matkalle, vaan esim 15 cm:n välein. Hakasia en tähän suosittele, sillä niiden kiinnipysymiseksi tarvitsisi olla suht tiukka ja paikallaan pysyvä asuste, eikä tuo kaapu sitä oikeastaan ole. Nepparit tai tarra, sanon minä.

Omistan kyseisen cossin kaavat, mutta paremmat saa kun tekee omilla mitoilla soveltaen jostain takista. Itse käytin pohjana larppaajakaapua.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Oma kaapuni on suora, enkä näe mitään järkeä siinä, että sitä kaventaisi vyötäröltä kun ei sen ole tarkoitus olla vartalonmyötäinen.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Suiggari-Tou
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 12:05

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou »

Tämä kyllä kuulostaa pöljimmältä jutulta ikinä, mutta... kun minulla on koneella hassua kyllä, organisaatio-takin kaavat, mutta sitten se ongelma. Ei mulla ole mitään massiivista tulostinta, jolla saisin ne kaavat tulostettua sen kokoisina kuin haluaisin, eli M-koossa. Tietokoneen ruudulta on kai hirveen hankala jäljentää, joten pulassa ollaan. Toisekseen, ne jotka ovat nähneet Axelin chakramit (sitäpä cossaan ^^), niin miten ne kannattais tehdä? Ei löydy oikein mitään hyvää puutavaraakaan, ja olis aika harmi, jos Axelilla ei olis chakrameja, kun ne kuuluu olennaisesti asuun.

Sitten ajattelin cossata death noten L:ää, mutta mutta, ajattelin asuun vielä hankkia jostain käsiraudat (hienoja kuvia Light-cossaajien kanssa :lol: ). Voisiko ne jollain tapaa tehdä itse? Ei satu olemaan kuvaa tässä,enkä osaa selittää, mutta ne ovat vain normikäsiraudat, joissa on piiitkä ketju.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja minori »

Tulosta kaavat tavallisella tulostimella. Piirrä paperin yli ruudukko, jossa ruudun sivun pituus on esimerkiksi 1cm. Sitten piirrät isolle paperille ruudukon, jonka sivu on 10cm ja jäljennä ruutuja apuna käyttäen kaavat suuremmiksi. Sitten vaan mittailet pituudet ja leveydet, että ovat suunnilleen oikean kokoiset tai vähän pienennät tai suurennat kaavoja tarpeen mukaan.

Käsiraudat on kyllä kohtalaisen vaikea tehdä itse, joten suosittelen ostamaan tavalliset ja vaihtamaan ketjun pitempään.
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Spica »

^ Sansi
Ehdottomasti kannattaa tehdä itse, nuo ostetut ovat pelkkää rahan haaskausta. Otsasuojusten tekeminen on oikeastaan hirveän yksinkertaista, vaikkei mikään ompelija muuten olisikaan. Tuossa linkin takana yksi ohje. Sovellat sitten vain sen nauhan osalta.
http://personal.inet.fi/koti/shantar/pr ... minen.html

Miekan tekemisestä minulla ei ole suurempia kokemuksia. Kannattaa kuitenkin mitata pituus huolellisesti. Usein näkee liian pitkiä/lyhyitä miekkoja, jolloin hahmo näyttää lähinnä koomiselta.

Siitä riisihatusta vielä. Katso, miten aika/taidot/rahat/jaksaminen riittävät. Onhan se mukava pikku lisä, muttei missään nimessä välttämätön. Tietysti jos et peruukkia jaksa väsätä, niin hattu peittää sen hyvin. Jos taas peruukista tuleekin upea, niin hattu on täysin turha, jopa tiellä, kun ei sitä oikein voi päähän laittaa peruukkia lätistämään.
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Spica »

^
Meillä ollaan käytetty tavallisia kokis-tölkkejä ja ovathan ne tietysti ohuempia kuin nuo ostetut, mutta helpompia tehdä. Paksun metallin kiinnittäminen kankaaseen on aika työlästä. Eikä ero ole loppujen lopuksi mitenkään suuri. Ja nuo ostetut alkavat tuntua ikäviltä otsaluissa, pidempään käytettäessä. Henk.kohtaisesti suosin ohuempia/kevyempiä malleja :wink:
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
BugShino
ANBU
ANBU
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 21:45

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja BugShino »

^
^
Otsasuojuksen kiinnittäminen käy tehokkaasti myös ompelemalla. Esim. naulan avulla tee 2 pientä reikää ja ompele niistä se sitten kiinni (käytä hiukan paksumpaa/kestävempää lankaa). Sen peittäminen käy vaikkapa ilmastointiteipillä, pieni pala päälle. Ainakin itse tein tällä metodilla.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja minori »

Autenttisimman saa, kun ostaa palan alumiinipeltiä (tai miksei jotain muutakin, mutta alumiini on pehmeää) ja peltisakset. Kylän tunnuksen voi rapsutella melkeinpä millä tahansa terävällä - itse käytin harppia. Jos löytyy pora, niin reijät sillä taikka sitten naulalla jos ei ole poraa käytettävissä. On myöskin olemassa sellaisia vasaralla kiinni paukuteltavia nastoja/niittejä, joilla itse kiinnitin lätkän huiviin - löytyy rautakaupasta tai hyvin varustetusta tavaratalosta (maksoivatkin muistaakseni vain 2,50€/pussi.
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Tota... Nojoo tuntuu vähän tyhmältä kysyy kun ohjeita löytyy, mut enkuks vaan ja mä en oo mikään loistava siinä kielessä... Okei kyl mä sen melkein tajusin, mutten kokonaan. Elikkä nyt pitäis kysyä että onko kellään tietoo miten saisin D.Gray-manissa olevan Lavi hahmon "pikku" vasaran tehtyä. Eioorahaa.com elikkä ei kai yhden ohjeen pyytäminen oo liikaa en kai häirinnyt? (Inner M.D.A): Kyl se haittaa, ne vihaa sua! (Mä): Kiitti... Niin että oliskos mitään neuvoja?
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

MithosDarkAngel kirjoitti:Tota... Nojoo tuntuu vähän tyhmältä kysyy kun ohjeita löytyy, mut enkuks vaan ja mä en oo mikään loistava siinä kielessä... Okei kyl mä sen melkein tajusin, mutten kokonaan. Elikkä nyt pitäis kysyä että onko kellään tietoo miten saisin D.Gray-manissa olevan Lavi hahmon "pikku" vasaran tehtyä. Eioorahaa.com elikkä ei kai yhden ohjeen pyytäminen oo liikaa en kai häirinnyt? (Inner M.D.A): Kyl se haittaa, ne vihaa sua! (Mä): Kiitti... Niin että oliskos mitään neuvoja?
Itse meinasin viime kesänä cossata kyseistä hahmoa, ja silloin mietin kaikkia mahdollisia viritelmiä aina tynnyreistä laudasta kyhättyyn. Parhaimmaksi vaihtoehdoksi totesin, että tekee kanaverkosta lieriön, jonka päällystää solumuovilla. Solumuovi toki pysyisi rullalla myös ilman kanaverkkoa, mutta jos se sitten osuu jonnekin se menee läjään, ja kun maalaa muoviin ne mustavalkoiset raidat ne saattaisivat kärsiä. Kanaverkkoon on helppo kiinnittää harjan varsi, josta saa nuijan kahvan. Risti kahvan päässä (eli toisella puolella nuijaa) onnistuu myös solumuovista.
Jos sinulla on maalia, joka ei tartu muoviin niin liimaa muovin päälle valkoista paperia. Siihen se ainakin tarttuu. Toivottavasti auttoi edes pikkaisen. Korostan, etten toki ole tehnyt kyseistä kapinetta koskaan, mutta noin sen tekisin.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Okeh, koitan sit säätää tolleen sen.
M.D.A kiittää ja kuittaa ^^
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

LittleSamurai kirjoitti:Parhaimmaksi vaihtoehdoksi totesin, että tekee kanaverkosta lieriön, jonka päällystää solumuovilla. Solumuovi toki pysyisi rullalla myös ilman kanaverkkoa, mutta jos se sitten osuu jonnekin se menee läjään, ja kun maalaa muoviin ne mustavalkoiset raidat ne saattaisivat kärsiä. Kanaverkkoon on helppo kiinnittää harjan varsi, josta saa nuijan kahvan. Risti kahvan päässä (eli toisella puolella nuijaa) onnistuu myös solumuovista.
Jos sinulla on maalia, joka ei tartu muoviin niin liimaa muovin päälle valkoista paperia. Siihen se ainakin tarttuu. Toivottavasti auttoi edes pikkaisen. Korostan, etten toki ole tehnyt kyseistä kapinetta koskaan, mutta noin sen tekisin.
Lisäisin tohon että solumuoviahan on tosi kiva päällystää kankaalla. Nimim. kokemusta on suosittelee, vaikka tokihan se saattaa näyttää hiukan halvalta joidenkin mielestä. Ite tyksin.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin