Vinkkejä, jutsuja ja claaneja

Täällä voi keskustella yleisistä narutoon liittyvistä asioista
Avatar
Raikage
Chuunin
Chuunin
Viestit: 232
Liittynyt: To Syys 02, 2004 00:28
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raikage »

Heipä hei... enpä olekkaan tänne jaksanut ideoitani heittää, paitsi nyt kun ne on melkein valmiita... eli <a href='http://kagenetti.pr-88.net' target='_blank'>tästä</a> pääsee katsomaan sivuja joista tuolta NarutoRPGstä löytyy juuri valmistunut cloud elementti joka todennäköisesti vaatii vielä ankaraa hiomista. Mutta sanokaa mielipiteitänne...
Kuva
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Täällä näkyy olevan ihan hyödyllisiä vinkkejä :) täytyypä kokeilla
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Gilleri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Gilleri »

Mäö tarttisin vähä porukkaa tekeen D&D:n säännöille ton naruto rpg:n kattelkaa yleinen osiolta saman aiheinen sivu. pliis siinä olis paljo paree ja monipuolisempi taistelu systeemi jota siinä mun mielestä on enemmän... :roll:
Kuva
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Raikage (ja muut ideoijat) oletko muuten infonnut ropen alkuperäiselle tiimille ideoistasi? Noitahan voisi laajemminkin antaa ihmisille playtestattavaksi. Kääntää vain englanniksi ja pyytää että laittaisi ropen pääsivulle linkin.

D&D säännöt voisivat kieltämättä sopia peliin. Varsinkin taistelusäännöt kun taistelu on aika suuressa osassa. Itse tykkään enemmin ropeista jotka käyttävät tuota White Wolfin systeemiä (tai vastaavia) joten D&D säännöt ovat hiukan epäselvät. Tosin työn alla on D20 Call Of Cthulhu:n lukeminen jota olen jonkin verran peluuttanut. Noissa on ilmeisesti sama taistelusysteemi mutta kun Cthulhu skenaarioissani saattaa olla se yksi taistelu joka päättyy yleensä pelaajien tuskalliseen kuolemaan *virn*.
Avatar
Gilleri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Gilleri »

Itse asias D&D:ssä on monipuolisempi taistelutsydeemi kun vampires
esim vampires ei oo feinttii, trippii, disarmii eikä kunnon AC systeemii
Kuva
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Gilleri kirjoitti:Itse asias D&D:ssä on monipuolisempi taistelutsydeemi kun vampires
esim vampires ei oo feinttii, trippii, disarmii eikä kunnon AC systeemii
Tuossa syy onkin miksi White Wolfista pidän. Itse en kauheasti taisteluita tykkää peluuttaa ja pelaajat ovat ilmaisseet samaa. D20 Cthulhuakin tulee pelattua omilla improvisoiduilla säännöilläni "siuta ammuttiin päähän, olet siis kuollut". En ole koskaan kauheasti pitänyt tarkasta taistelunmallinnuksesta. Siksi varmaan en Narutoakaan enää peluuta. Kyllä niitäkin silti tulee välillä pelattua/peluutettua.
Avatar
Gilleri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Gilleri »

Muuten hyvä mut päähän ampumisestakaan ei pakosta tuu mitää ellei se osu elintärkeisiin osiin. D&D saa paljo taktisempia taisteluit kun siin o paljo enemmä taitoja mut makunsa kullaki
:twisted:
Kuva
Reijiro
Genin
Genin
Viestit: 135
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 10:26
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja Reijiro »

No tässä ku nyt kerran höpistiin tästä naruto RPGstä niin, onko kukaan harkinnut ikinä pelaamista GURPSin Core-säännöillä Naruto kampanjaa. Oletan että tämä Naruto RPG on jonkun itse värkkäämä roolipeli systeemi.
Gurps olisi todella monipuolinen ja se tukee minkälaista tahansa kamppanjaa minkä keksii. Kannattaa tutustua GURPSiin, roolipeli systeemi joka hakkaa monipuolisuudessa ja yksityiskohdissa jo legendaarisen D&D:nkin.
Parkour se on parasta. Sojo on kaveri.
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Itse netistä imautin jokin aika sitten GURPS Lite säännöt. Reijiro tiedätkö ovatko nuo juuri ne Core säännöt?
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

huomasimme myös peliporukan kanssa sellaisen heikon puolen tosta Naruto RPG:stä että sen aseiden vahinko systeemin on tehty liian heikoksi tai sitten sitä vain ei olla tajuttu oikein. Sillä kaiken maailman aseet tekee tosi vähän vahinkoa verrattuna mitä esimerkiksi Naruto sarjassa ne tekevät ja oikeassa elämässäkin ne tekisivät enemmän vahinkoa kuin mitä listoissa. että minä ainakin aijon muuttaa asiaa, sanokaa mitä haluatte.
Tuo on totta että aseet ovat alitehoisia mutta jos aseiden tehoa kauheasti lisää niin perus brawl on käytännössä hyödytön valinta hahmolle ja taistelut menevät yhden iskun tappoihin (mikä sinänsä voisi olla hyväkin).

Narutossa nimenomaan aseiden voimasuhteet ovat vähän hämäriä. Välillä hahmoja silvotaan aseilla oikein urakalla mutta silti kestävät tolpillaan. Joskus taas hahmo sujahtaa sievästi kahtia kun katana heilahtaa. Tuo on yksi seikka joka vaikeuttaa taisteluiden vetämistä. Pitänee vain päättää kumman suunnan puoleen itse kääntyy.
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Atakol kirjoitti:Mahdollista olisi myös tehdä erikoisefekti jonka mahdollisuus toteuttaa on noin 10% Kuten D&D:ssä, mikälihahmo saa criticalin eli heitettyä d20:llä 20 tai joissain tapauksissa 19 hahmon on mahdollista saada kriittinen osuma mikä tekee kaksinkertaisen lämän. Se voisi periaatteessa toimia myös Narutossa, millä tahansa aseella. Näin varmistuisi tarpeeksi heikot aseet, mutta silti mahdollista iskeä kovaa ja silpoa kahteen osaan.

Mutta kukin tekee oman mielensä mukaan....

Tuota itse käytän. Tosin kriittiset iskut sovellan itse "oho sivalsit sen aseen kahtia ja leikkasit toisen jalan irti" riippuen ihan tilanteesta.

PJ:n hommassas varmaan hauskinta keksiä kriittiset onnistumiset ja epäonnistumiset *naur*.
Avatar
Gilleri
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 21:09

Viesti Kirjoittaja Gilleri »

Jaha, taas pitää herätellä tätä topiccia eloon, jotta tänne tulis jtk uuttakin.
:lol:
Siitä D&D hommasta sellaasta vaan että se olis aika yksinkertainen toteuttaa ny, kun tuos Expanded Psionics Handbookissa(C) oli aika hyvin tehty noi chakraan verrattavat kyvyt.
Kuva
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Gilleri kirjoitti:Jaha, taas pitää herätellä tätä topiccia eloon, jotta tänne tulis jtk uuttakin.
:lol:
Siitä D&D hommasta sellaasta vaan että se olis aika yksinkertainen toteuttaa ny, kun tuos Expanded Psionics Handbookissa(C) oli aika hyvin tehty noi chakraan verrattavat kyvyt.
En ole juuri tuota kyseistä kirjaa lukenut, mutta tässä viimeisen puolen vuoden sisällä on tullut peluutettua/pelattua toistakymmentä D&D ja WoD: Vampire peliä joten kokemusta molemmista säännöistä alkaa olemaan.

Itse kritisoin D&D:ssä erityisesti hp:ta. En vain pidä siitä, että hahmoja hakataan toistamiseen kahdenkäden greatswordilla ilman, että meno siitä hidastuisi. Abilityt ja skillit ovat kyllä kohdallaan ja AC oikeasti toimii. AB on vähän hämärä, sillä jos hahmo on lvl15 diplomaatti, joka osaa hädintuskin pitää asetta kädessä, niin on epätodennäköistä, että hän hakkaa kaikki alempien tasojen taistelijat mennen tullen. Mitä hahmonkehitykseen tulee, niin itse pidän enemmän saumattomasti skillien, attribuuttien ja jutsujen "ostamisesta", kuin levelien saamisesta. Tämä poistaa esim. AB:n ja hahmo tosiaan voi pelata vaikka 100% lukutoukkaa sijoittamalla pisteet mihin haluaa ja saamatta D&D:ssä olevaa "pakollista taistelutaitoa". Lisäksi D&D ei tunne käsitettä "mana" tai "chakra" (mikä on hyvä) ja se taas vaikeuttaa sitä kuinka paljon jutsuja voisi käyttää esim. päivän aikana. Tuossa alkuperäisessä rpg:ssä chakra voisi vastata Vampiren vitaeta (verta), mutta Vampiressa porkkana on se, että veri pitää myös imeä jostain eikä vain odotella sen palautumista.

Olen alkanut hiukan miettimään, että miksi White Wolfin sääntöpainos edes otettiin Naruto rpg:n pohjaksi, kun siinä heikoin puoli nimenomaan on taisteleminen?

Valinta on peritaatteessa:

World Of Darkness: roolipelaaminen
Dungeons & Dragons: taistelupainotteisuus

Itse pidän enemmin itse roolipelaamisesta hyvällä juonella, kuin toiminnasta ja taistelusta. Siksi ihastuin Naruton sääntöihin, mutta lopetin koska taistelupainotteisuus oli liian suuri. Siitä kertoo jo se, että periaatteessa jokainen jutsu on vain taistelussa selviämiseen käytettäväksi. Mukava lisä olisi jutsut joita oikeasti voisi soveltaa tehtävissä selviämiseen ja "arkiaskareisiin". Mielenhallinta ja muodonmuutos ovat hyviä esimerkkejä joka pelistä jo löytyy, mutta lisää saisi olla. Vampiressa on esimerkiksi Auspex joka antaa henkilölle joksikin aikaa yliluonnolliset aistit, Majesty jolla voi hurmata ja alistaa toisia, Dominate jolla voi suoraan vaikuttaa kohteen mieleen ja muistiin, Celerity jolla hahmo voi juosta 80km/h ja Obfuscate jolla voi piilottaa esineitä tai muutta ulkonäköään. Noita kaikkia voi käyttää taistelussa, mutta keksin jokaiselle vaikka heti toistakymmentä ideaa, kuinka niitä voisi käyttää pelkässä roolipelaamisessa.

Jospa tuon nykyisen Naruto rpg:n ja D&D:n voisi jotenkin saumattomasti naittaa ottamalla molemmista hyviä puolia ja keksimällä itse loput.
CHOCHO
Genin
Genin
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 08:32

Viesti Kirjoittaja CHOCHO »

Gilleri kirjoitti:Jaha, taas pitää herätellä tätä topiccia eloon, jotta tänne tulis jtk uuttakin.
:lol:
Siitä D&D hommasta sellaasta vaan että se olis aika yksinkertainen toteuttaa ny, kun tuos Expanded Psionics Handbookissa(C) oli aika hyvin tehty noi chakraan verrattavat kyvyt.
En ole juuri tuota kyseistä kirjaa lukenut, mutta tässä viimeisen puolen vuoden sisällä on tullut peluutettua/pelattua toistakymmentä D&D ja WoD: Vampire peliä joten kokemusta molemmista säännöistä alkaa olemaan.

Itse kritisoin D&D:ssä erityisesti hp:ta. En vain pidä siitä, että hahmoja hakataan toistamiseen kahdenkäden greatswordilla ilman, että meno siitä hidastuisi. Abilityt ja skillit ovat kyllä kohdallaan ja AC oikeasti toimii. AB on vähän hämärä, sillä jos hahmo on lvl15 diplomaatti, joka osaa hädintuskin pitää asetta kädessä, niin on epätodennäköistä, että hän hakkaa kaikki alempien tasojen taistelijat mennen tullen. Mitä hahmonkehitykseen tulee, niin itse pidän enemmän saumattomasti skillien, attribuuttien ja jutsujen "ostamisesta", kuin levelien saamisesta. Tämä poistaa esim. AB:n ja hahmo tosiaan voi pelata vaikka 100% lukutoukkaa sijoittamalla pisteet mihin haluaa ja saamatta D&D:ssä olevaa "pakollista taistelutaitoa". Lisäksi D&D ei tunne käsitettä "mana" tai "chakra" (mikä on hyvä) ja se taas vaikeuttaa sitä kuinka paljon jutsuja voisi käyttää esim. päivän aikana. Tuossa alkuperäisessä rpg:ssä chakra voisi vastata Vampiren vitaeta (verta), mutta Vampiressa porkkana on se, että veri pitää myös imeä jostain eikä vain odotella sen palautumista.

Olen alkanut hiukan miettimään, että miksi White Wolfin sääntöpainos edes otettiin Naruto rpg:n pohjaksi, kun siinä heikoin puoli nimenomaan on taisteleminen?

Valinta on peritaatteessa:

World Of Darkness: roolipelaaminen
Dungeons & Dragons: taistelupainotteisuus

Itse pidän enemmin itse roolipelaamisesta hyvällä juonella, kuin toiminnasta ja taistelusta. Siksi ihastuin Naruton sääntöihin, mutta lopetin koska taistelupainotteisuus oli liian suuri. Siitä kertoo jo se, että periaatteessa jokainen jutsu on vain taistelussa selviämiseen käytettäväksi. Mukava lisä olisi jutsut joita oikeasti voisi soveltaa tehtävissä selviämiseen ja "arkiaskareisiin". Mielenhallinta ja muodonmuutos ovat hyviä esimerkkejä joka pelistä jo löytyy, mutta lisää saisi olla. Vampiressa on esimerkiksi Auspex, joka antaa henkilölle joksikin aikaa yliluonnolliset aistit, Majesty, jolla voi hurmata ja alistaa toisia, Dominate, jolla voi suoraan vaikuttaa kohteen mieleen ja muistiin, Celerity, jolla hahmo voi juosta 80km/h ja Obfuscate, jolla voi piilottaa esineitä tai muutta ulkonäköään. Noita kaikkia voi käyttää taistelussa, mutta keksin jokaiselle vaikka heti toistakymmentä ideaa, kuinka niitä voisi käyttää pelkässä roolipelaamisessa.

Jospa tuon nykyisen Naruto rpg:n ja D&D:n voisi jotenkin saumattomasti naittaa ottamalla molemmista hyviä puolia ja keksimällä itse loput.
Vastaa Viestiin