Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Täällä voi keskustella yleisistä narutoon liittyvistä asioista
Avatar
Woler
Chuunin
Chuunin
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 16:05
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Woler »

Noh onhan se aika outoa juosta kädet takana mutta se näyttää sulavalta ja hienommalta mutta samalla aika nolota jos ite niin juoksee... Veli näki ku juoksin kotiin kamulta sillä tavalla niin luuli et mä leikin jotain batmaniä! :shock: Oon kuullu että mitä nopeammin heiluttaa juostessa käsiä sitä nopeammin pääsee mutta se olisi aika kömpelön näköistä jos ne narutossa niin juoksisi mutta tämä juoksutyyli sopii Chojille koska on hiukan muita lihavampi! :)
Avatar
AlveAnn
Genin
Genin
Viestit: 190
Liittynyt: To Helmi 08, 2007 18:08

Viesti Kirjoittaja AlveAnn »

Aluksi tämä juoksutyyli häiritsi minuakin, mutta kyllä siihen tottuu nopeasti. Välillähän esim. Sasuke juoksee ihan "normaalilla" tyylillä. Ei sillä oikeastaan ole paljoakaan väliä. Paitsi, että jos näkisin kadulla jonkun juoksevan kädet takana, niin saattaisin katsoa aika pitkään. :D
Tuli vapina.

Hinata/Kankuro/Gaara/Akatsuki/Otonin/Suigetsu/Deidara - FC
Avatar
Minna7
Chuunin
Chuunin
Viestit: 241
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Minna7 »

Se saattaa johtua aerodynamiikasta (mitä lentokoneet käyttävät hyväksen). Olen itse kokeillut Naruto juoksua ja voin todeta, että paasen paljon nopeammin, kun ei tarvitse jännittää käsiä tai murehtia niistä, että ne osuisi johonkin. Se myös saa hahmot näyttämään kulkevan nopeammin.
Voi ajaletta tilannetta, kun lintu syöksyy maata kohti napatakseen madon tai toukan maasta. Lintu sulkee siivet ja saa valtavan nopeuden matoa/ötökkää kohti ja sitten, kun maa tulee lähellä, lintu avaasiivet, jarruttaa ja nappaa toukan. Tämä on ainakin oma mielipiteeni asialle. :D
Mess with the best, die like the rest!
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Ei kädet selän takana juokseminen näytä minun mielestä tyhmältä, päinvastoin. Se vähentää ilmanvastusta, taikka ninjat juoksevat muuten vain niin nopeaa, että ilmanvastus heittää kädet väkisinkin selän taa.
Avatar
Garasu
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 12:15

Viesti Kirjoittaja Garasu »

(Täällä myös yksi, ketä on tuota tekniikkaa koittanut)
Itse en ollenkaan vierastanut tuota tyyliä, kun aloitin Naruton katselemisen. Se jotenkin sopii ninjoille. Vasta kun huomasin tämän topicin, aloin sitä miettimään. Kiitos Madille faktoista.. Kuulostaa järkeenkäyvältä.
Nerokasta! =]
Kuva
I would like to be a tear; born in your eyes, alive passing your cheeks and dieing on your lips. Gaara-kun <3
Signature & Avatar by Kaksu da Pervert
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

Ei tuo minusta tyhmältä näytä narutossa. Ko. juoksutyyli sopii loistavasti ninjalle koska se vähentää ilmanvastusta ja näin pääsee juoksemaan nopeammin. Oon myös huomannu semmosen, että yleensä siellä käsissä on pari kunaita/shurikenia, koska ne saa kiskaistua sieltä takaa nopeasti päin vastustajan näköä.

ps. Mäki oon kokeillu tota juoksutyyliä ja kyllähän se vähän hölmöltä tottakai tuntuu. Varsinkin jos näkisi kadulla jonkun juoksevan noin niin kyllähän sitä vois vähän miettiä millasia friikkejä tältä planeetalta löytyy. XD
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Saki-san
Genin
Genin
Viestit: 130
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:47

Viesti Kirjoittaja Saki-san »

En tiiä onko joku kertonu jo (kun en jaksa lukee kaikkii), mut musta se käsien "heiluttelu" "tavallisessa" juoksussa kuluttaa paljon enemmän energiaa :?
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ayami »

Kuten tavallisen ihmisen juoksussa kädet halkaisee sitä ilmaa kun heilutellaan niitä käsiä kun juostaan... Taas narutossa ne juoksee niin pää halkaisee enemmän ilmaa ja ei ole niin isoa vastusta edessä jne...

Siinä oli minun hieno teoriani^^
Palasin o_o
Kuva
Avatar
Nozomi-ninja
Student
Student
Viestit: 23
Liittynyt: Su Heinä 15, 2007 12:47

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Nozomi-ninja »

Onhan se kyllä hölmöä, mutta siten juokseminen on nopeampaa. (Juokseehan jotkut tyypit niin Inuyashassakin...esim. itse Mr.Fluffy ja Inuyasha. :lol: ) Keksinpäs! Ehkä ne "siirtää" voimat käsistä jalkoihin, joten ne roikkuu!!! Huono vai mitä... :lol:
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Nixu »

^ Kysymys: Mikseivät oikeat kilpajuoksijat sitten juokse tuolleen kädet selän takana, jos se kerta on nopeampaa?
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Ja ennenkuin kukaan ehtii kommentoimaan edelliseen että juoksevathan he lopussa, he tekevät sen siksi että aika pysähtyy silloin kun hartiat ovat maaliviivalla. Eivät he ota mitään loppuspurttia vaan kurkottavat. Jos tuo olisi oikeasti nopeampaa niin kai he silloin juoksisivat koko matkan niin. Että eivätköhän Naruto-hahmot juokse sillä lailla vain siksi että se on olevinaan hienomman ja nopeamman näköistä kuin tavallinen juoksutapa.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Tome
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 18:18
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Tome »

Tosi mielenkiintoinen juoksutyyli, olen kokeillut ja tuntui omasta mielestäni jopa nopeammalta kuin normaali. Ja ninjat varmaan juoksevat siksi niin että säästäisivät energiaa ja vastaavaa.
Tacksit avasta ja singusta chauronille

Kuva
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Nuti »

En ole koko tyyliä kokeillut, mutta minullakin meni pieni hetki tottua siihen, että Narutossa ravataan tumput selän takana. Aerodynamiikkaan en puutu - arvioin itse, että ilmanvastuksen muutos ei ole kovin suuri mutta silti merkittävä - mutta perinteisessä juoksutyylissä on kuitenkin se hyöty, että kun kädet viuhuvat sivulla, juoksija saa kaatuessaan otettua nopeammin tukea maasta kuin silloin, kun kädet ovat takana. Yleensähän siltä kaadutaan eteenpäin tai sivuille. Samalla pienet horjahtamiset on helpompi ehkäistä, kun painopistettä saa muutettua levitetyillä käsillä nopeammin kuin supussa olevilla. Sitä en sitten tiedä, juoksivatko aidot Japanin ninjat kädet selän takana, vain onko se vain manga-efekti.

Mieleeni tuli täsmälleen sama ajatus kuin Kuumadolle toisella sivulla: Jos kädet pitää selän takana (tai itse asiassa takaviistossa selän vieressä), saa paljon nopeammin otettua tavarat esille vyölaukuista sun muista, saati jos käsi viuhuu parhaimmillaan metrin päässä vyölaukuista. Jokainen sekunnin murto-osa on ninjan puuhissa arvokas. Kuten moni mainitsi, myös kädessä olevat aseet saa kuljetettua paljon turvallisemmin, kun aseet eivät viuhu nenän edessä. Käsien koordinoiminen voi olla myös helpompaa, kun kädet ovat koko ajan tietyssä asennossa, eivätkä muuta koko aikaa asentoaan: aivot äkkäävät nopeammin, missä käsi on, ja osaavat määrätä kädelle nopeammin oikean liikeradan.
Avatar
kushisama
Student
Student
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 15:39
Paikkakunta: lempäälä

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja kushisama »

Olen kokeilut sitä ollessani Kiipulassa. Aika koomiseen näköistä
Kushisama, Kushi ryu sensei
Minish
Student
Student
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 22:56

Re: Miksi Naruto-hahmot juoksee hassusti?

Viesti Kirjoittaja Minish »

Alkuun tottakai pisti vähän silmään ja näytti naurettavalta, mutta nopeasti siihen tottui. Oikeastaan, tuo juoksutyyli on jo niin olennainen osa Narutoa, ettei normaali juokseminen tuntuisi enää luontevalta. En sitten tiedä, olisiko tuosta käytännössä mitään hyötyä.

Yhden kerran iltalenkillä sain itsekin jonkinlaisen herätyksen vipeltää säkkipimeän kentän poikki Narutotyyliin. Olin utelias näkemään, että uhkaako siinä tasapaino mennä, kun sen verran etupainoiselta ko. juoksuasento näyttää...ihan hyvin siinä tasapaino kuitenkin piti ja muutenkin tuntui hauskalta juoksutavalta. Ja näytti, eli toivottavasti kukaan ei nähnyt. :D
Vastaa Viestiin