Tyypillisiä väärinkäsityksiä Naruto-fanien kesken

Täällä voi keskustella yleisistä narutoon liittyvistä asioista
Vastaa Viestiin
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Tyypillisiä väärinkäsityksiä Naruto-fanien kesken

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Oletteko huomanneet joitain typerryttäviä väärinkäsityksiä Naruto-fanien kesken? Oio ne täällä!

Olen itse huomannut ainakin seuraavia väärinymmärryksiä fanien keskuudessa, ja ajattelin joskus tehdä jopa marmatusficin aiheesta, kunhan keksii marmatusta paremman juonen:


* Usein olen nähnyt Deidaran liittymisestä kertovia doujinsheja, joissa Hidan rähisee vanhana jäsenenä taustalla. Tämä on virhe: Hidan on oikeasti toiseksi uusin jäsen Akatsukissa heti Tobin jälkeen, mistä päätellen Deidara on ollut pidempään Akatsukin leivissä. Lähde, lukekaa ensimmäinen kappale.

* Nejin ”nerous” ei tarkoita (pelkästään) älykkyyttä vaan luontaista lahjakkuutta taijutsussa ja Byakuganin käytössä: Kishimoton hahmo-oppaiden mukaan Nejin älykkyys on asteikolla 0-5 arvosanalla 2,5-3 (riippuen siitä missä kohtaa sarjaa mennään). Narutopedia. Esimerkiksi Sakura on tällä logiikalla Nejiä hiukan älykkäämpi, hänen älykkyytensä kun on 3-3,5 pistettä, ja Shippuudenissa Naruto on yhtä älykäs kuin mitä Neji.

* Speacial jounin on ERI ASIA kuin ”tavallinen” jounin. Se sijoittuu arvoasteikoltaan chuuninin ja jouninin väliin, ja se tarkoittaa ninjaa, jolla on jounin-tason taidot jossain yhdessä tietyssä alassa mutta ei niin kattavasti, että hän voisi olla jounin. Narutopedia.

* Hiden jutsu on eri asia kuin kekkei genkai.

* ANBU ei ole mikään jouninia parempi ninjataso vaan ”ninja-ammatti”: Itachi oli kolmetoistavuotiaana yhtä aikaa ANBU-kapteeni ja chuunin. Myös Morino Ibiki on yhtä aikaa ANBU ja speacial jounin.


Näillä eväillä väittäisin ainakin sen, että paikallisessa wikissämme on siivottavaa.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Vastaa Viestiin