"10 vuotta?" (ikäerot seurustelussa)

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

chauron kirjoitti:
Redfall92 kirjoitti:
minori kirjoitti: Senkin pöllöt, täytän ylihuomenna 19! ;P
vanha siltikin =)
Mikään vanha ole O__o

(ties mitä me sit Mirhan kans ollaan jos 19 on jo wanha <.< )
Muinaismuistoja.

Enivei. Yhdyn siihen, että mitä nuorempi on, sitä suuremmalta ikäerot tuntuu.
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

täämän ikäisenä(14) 2 vuotta olisi suurin ikäero minkä pystyn kuvittelemaan, mutta ei se vanhempana oikeen taida tuntua missään, vaikka olisikin 5 vuotta :p kunhan on samalla aaltopituudella :) veljeni on 21 ja on seurustellut jo ainakin 2 vuotta 17 vuotiaan kanssa, ja hyvin niillä on melkein koko ajan mennyt (: ehkä se ikäero sitten vanhempana tuntuu iha samalta, mutta nyt en edes ihastu kuin korkeintaan vuoden itseäni vanhempiin ^^
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Michiko
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 17:22

Viesti Kirjoittaja Michiko »

Olen kuullut väittämän, että nuoret miehet pitäisivät enemmän vanhemmista naisista, koska näillä on jo elämänkokemusta ja *kröhm* muutakin kokemusta enemmän kuin nuorilla naisilla - tosin en nyt muista minkä ikäistä tällä "nuorella miehellä" tarkoitettiin, mutta kuiteskin, mahtaisikohan pitää oikeasti paikkansa? o__O

Ja miksi pitäisi olla nimenomaan niin päin, että mies on vanhempi? Toisen väittämän mukaan (joo, tämä on tätä olen-lukenut-jostain, sori) nainen alkaa päästä vasta vauhtiin tossa viiskymppisenä, kun taas miehen meno(halut) alkavat olla pikemminkin hiipumaan päin... ;D

Mutta kaiken kaikkiaan, ei kai sillä ikäerolla pahemmin merkitystä ole jos kemiat synkkaa ja saa sovitettua ystäväpiirin/harrastukset ja muut juoksut molempia tyydyttävällä tavalla.

Henk.koht. ottaisin kyllä mieluummin nuoremman kuin vanhemman miehen, jotenkin ei vain tunnu kovin houkuttelevalta ajatus että olisi itse vaikka 55 ja mies 65-70.
Kuva
Kts Nixuboylle "lainasta" | Y.S.A.K - jep... ^^;
~Paha saa aina - parhaat päältä... ~
Puppet

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Minulle tuo 15 vuotta on yläraja, kunhan 16 pääsen täyttämään. xD Alaraja kulkee varmaan 3 vuoden paikkeilla. En hirveästi tykkää nuoremmista.

Tosin jos jostain onnistuisin 15 vuotta vanhemman iskemään, vanhempani ottaisi "Sehän vois olla sun isäs!"-linjan. Olen myös mennyt vannomaan, etten suomalaista jätkää käsiini hommaa, että vanhempani tuntien, sen hyväksyminen tulee olemaan vaikeaa. ><' Mutta ei helvata ole väliä.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

On nyt tässä sattuneesta syystä tullut taas mietiskeltyä jonkun verran. ^^ Tuolla jossain vaahtosin, että joku 15 vuottakin vielä menisi suht helposti. En edelleenkään pyörrä sanojani, tietenkään, mutta kuten sanoin niin mielessä pyörinyt vähän tarkemminkin asioita.

Sellaista, että onkohan siinä vaarana "menettää nuoruutensa" tai jotain, jos on useampi vuosi ikäeroa (sillä nuoremmalla siis). Enkä nyt todellakaan tarkoittanut asiaa noin vahvasti kuin miltä tuo kuulosti. xD Sitä vaan, että varmasti tietyt asiat, kuten avioliitto ja lapset sun muut tulevat aikaisemmin ajankohtaisiksi toisella ja siinä on taas vähän enemmän säätämistä sitten, että asiat menee molempia tyydyttävällä tavalla. En nyt itse näe tätä minään varsinaisena ongelmana (ainakaan omassa tilanteessa ^^ ), mutta pitäähän tuotakin ajatella ja jutella sun muuta.

Olihan taa sekava viesti... xP
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Ikäerolla ei minun mielestäni ole väliä... siis siihen asti kunnes ollaan alaikäisiä ja toinen täysikäinen, koska... no eiköhän kaikki arvaa.

Tietysti myös semmoinen ikäero, että se, jonka kanssa seurustelee voisi yhtä hyvin olla oma äiti tai isä, on minusta jo aivan liian suuri. Sanoisin että 6-10 vuotta eroa olisi minun rajapyykkini viimeistään, siis joa kyseessä on täysi-ikäinen pari.

Alaikäisillä sanoisin 3 vuotta olevan okei, jopa siinä tapauksessa että toinen on täysi-ikäinen ja toinen ei. Tällöin maailmankatsomukset nimittäin eivät eroaisi toisistaan niin kovasti ja olisihan tuo ikäero melko pienikin, kun sitä rupeaa miettimään. Eli en haluaisi 13-vuotiaan deittaavan 18-vuotiasta, mutta 15-vuotias on jo melko sopiva... *mumisee epämääräisiä*
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Kymmenen vuoden ikäraja seurustelussa on aika paljon. Sisko seukkaa itteään 9v vanhemman miehen kanssa, hyvinhän niillä menee, mutta en välttämättä ite lähtis sellaseen suhteeseen näin yhtäkkiä ajatellen... Eli minä 17 ja mies 27, ei kiitos. Mieluummin samalta kymmeneltä ;P

Ja se on tosiaan aika yksilöllistä että millon on valmis seurustelemaan ja minkäikäisen kanssa. Joku 14v tyttö saattaa hyvinkin pärjätä 17v pojan kanssa jos on psyykkisesti tarpeeksi kypsä seurustelusuhteeseen. Silti numerona tuo ikäero tuntuu jotenkin kovin isolta... ja jos ajattelee että kasilla ja lukion tokalla...? Rightie :>

Pakko vetää vähän offina tähän loppuun MsUchihalle: 15-vuotias siskosi seurustelee 20-vuotiaan miehen kanssa...? Oh hoh. Ei 15-vuotiaan ja 20-vuotiaan deittailu ole sama asia kuin 16- ja 19-vuotiaan. Jotenkin tulee tuollaisista tarinoista mieleen nämä perusjutut amiksista ja niihin ah niin ihastuneista pikkupissiksistä. Tuttavapiirissäni 14-vuotias tyttö viritteli jotain parikymppisen amiksen kanssa, ei tytön äiti tykänny yhtään eikä poliiseillekaan soitto ollut kovin kaukana, kuulemma...

Pointtina, jonka kadotin aika kätevästi syntyjä syviä pohtiessani, oli että en ite kato yltiöpositiivisesti suhteita, joissa osapuolet ovat 1x- ja 2x-vuotiaita (Okei, ehkä 18-21 menee... just ja just :P). Kymmenen ikävuoden ero tässä vaiheessa on siis liikaa, viisikin vuotta on ihan tarpeeksi.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ave-chan kirjoitti:Pointtina, jonka kadotin aika kätevästi syntyjä syviä pohtiessani, oli että en ite kato yltiöpositiivisesti suhteita, joissa osapuolet ovat 1x- ja 2x-vuotiaita
xD Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

minori kirjoitti:
Ave-chan kirjoitti:Pointtina, jonka kadotin aika kätevästi syntyjä syviä pohtiessani, oli että en ite kato yltiöpositiivisesti suhteita, joissa osapuolet ovat 1x- ja 2x-vuotiaita
xD Kuva
...

Mä luotan siihen ettet sä ajattele tota miten mä pelkään sun ajattelevan xD
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Ave-chan kirjoitti:
minori kirjoitti:
Ave-chan kirjoitti:Pointtina, jonka kadotin aika kätevästi syntyjä syviä pohtiessani, oli että en ite kato yltiöpositiivisesti suhteita, joissa osapuolet ovat 1x- ja 2x-vuotiaita
xD Kuva
...

Mä luotan siihen ettet sä ajattele tota miten mä pelkään sun ajattelevan xD
Täällä käydään jtn piilopeeloilua minorin ja avan välillä.. o___0" Pelottavaa.



Mutta asiasta kukkaruukkuun, minulle tuli loistava juttu mieleen. Jos ikäeroa on kymmenen vuotta, (tai seitsemänkin), niin se tyyppi on kerennyt mennä jo kouluun kunnes sen tuleva vaimo tai mies syntyy.. Eikö tuo ole pelottava ajatus? :D

Minusta jo kolme vuotta on paljon..

Ja nyt aloin miettimään että olenkohan sanonut tuon jo aikaisemmin (esimerkillisesti jätin aikaisemmat viestit lukematta.. ^^")
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
nyanni
Chuunin
Chuunin
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 22:28
Paikkakunta: JKL mo

Viesti Kirjoittaja nyanni »

No, umm. Vanhemmillani on tasan 10 vuoden ikäero. Ikä on vaan numeroita. ^^ (Tai onhan se muutakin, mutta ehkä ymmärsitte pointtini. P: )
En minä ainakaan pistäis pahakseni vaikka oma poikaystävä oli 2 tai 3 vuotta vanhempi. Tai no, äh.
uguu olenko söpö
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Kyllä tuo aikas paljon on!! Kieltämättä, mutta äidilläni ja isälläni on 20 v. ikäeroo ja äidilläni ja sen nykyisellä miesystävällä niin niilläkin on 20 v. ikäeroo... Että kyllähän tuo on jo aikas HUIMASTI!!!, eikös?
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Riippuu minkä ikäisiä henkilöt ovat.. :D siis jos toinen on vaikka 15 ja toinen 25 niin hrrr.. EI... Mutta mielestäni 35 ja 45 on ihan sallittavaa..
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
zephyr
Chuunin
Chuunin
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja zephyr »

10 vuoden ero ei oo ollenkaan paha. Mut jos ois vaikkapa 20v ja 70v nii se ois jo kauheaa
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "10 vuotta?" (ikäerot seurustelussa)

Viesti Kirjoittaja minori »

Moira kirjoitti:Mun veli esimerkiksi käyttäytyi aika paljon naiivimmin kun hänen tyttöystävänsä.
Jooh, ja pojilla laahaa kehitys vähän jäljessä vielä tuossa iässä ja siksi ikäero saattaa tuntua vielä suuremmalta. Toisinpäin, että tyttö on se nuorempi onnistuu yleensä paremmin, mutta tietty se tosiaan riippuu ihmisistä. ^^ Ja sitten helpottaa, kun molemmat alkaa olla yli 18, kun alkaa väkisinkin olla vähän järkeä päässä.
Vastaa Viestiin