Huomio, tämä foorumi tullaan lopettamaan, henkinen jatkaja tälle foorumille löytyy osoitteesta http://animu.fi/forum/

Kasvissyönti

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.

ViestiKirjoittaja TDM » La Heinä 01, 2006 16:02

Jusper kirjoitti:Mitä? Mafiaburgeri ravitseva? ...*total reps*... Joo, mikä siinä on "ravitsevaa"? Se nauta-sikajauheliha, joka on helvetin rasvasta ja aikalailla epäterveellistä? Ne majoneesi-ihme-jutut, mitkä myös on helkutin epäterveellisiä? Aah, vai tarkotatko sitä yhtä tomaativiipaletta siellä kaikkien muitten tavaroitten joukossa? Ei, ei hampurilaiset oo ravitsevia eikä todellakaa terveellisiä.... jnejnejnejnejnejne...

Siinä sinä olet poikkeuksellisen väärässä. Missä tahansa hampurilaisessa on suhteellisen korkea ravintoarvo. Taidat sekoittaa ravitsevan epäterveellisen kanssa.
Rasva on ravintoa. Kun ihmisen ruumis polttaa rasvaa se tuottaa suuren määrän energiaa joka pitää miehen liikkeellä. Siispä kaikki missä on rasvaa on ravitsevaa.

Listataan nyt kuitenkin mitä mafiaburgerissa on:
- Lihaa - siitä saa proteiineja ja energiaa koko päivän tarpeiksi ja jopa paljon yli.
- majoneesia - majoneesi on hieman epämäärainen aine mutta kyllä siitä liikenee aminohappoja ja valkuaista vaikka mihin.
- kananmuna (paistettuna) - paljon valkuaisaineita ja enrgiaa
- salaatti, kurkkusalaatti, tomaatti, ananas, ketsuppi ja sinappi - vitamiinia pesään koko rahan edestä ja ihan tarpeeksi kasvirasvoja.
- leipä - periaatteessa pelkkää hiilihydraattia. ravintoarvoltaan pienin osa.

Noilla pärjää ihan koko päivän ja jopa seuraavankin, riippuen millaista rasitusta kokee.
Epäterveellisyys on suoraanverrannollinen ruumiin tekemän työn määrään.
Jos on vaikkapa rakennusmies tai treenaa jatkuvasti niin tuollainen paukku olisi perusvaatimus energiavarannoksi. Ei semmonen kaveri pärjäisi jos ruokana olis joka päivä Caesarin salaatti.
En kiellä sitä etteikö tämä olisi epäterveellinen henkilölle joka ei tee mitään koko päivänä, mutta kyse olikin ravintopitoisuudesta.
Kasvit on terveellisempiä siinä mielessä että ne sisältää tyydyttymättömiä rasvahappoja jotka pysyy poissa verisuonen seinämistä ja sitoo rasvaa tyydytteneistä rasvahapoista.
Totean nyt vielä kerran: Hampurilaiset on hyvin ravintopitoisia ja sitä kautta epäterveellisiä.
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
TDM
Missing-nin
Missing-nin

ViestiKirjoittaja _suski_ » Pe Loka 13, 2006 17:14

herätetäänpä tämä topic henkiin...

olin juuri kaksi viikkoa syömättä lihaa :D
tänään söin lihapiirakan ja ajattelin onpas hyvää, mutta sen jälkeen rupesi oksettaa. se rasva jotenkin jäi kiinni suuhun ja oli ihan oksettava olo. en pysty kai enää syömään lihaa. ehkä voisin tuon "ei nisäkkäitä"-kuurin aloittaa...
_suski_
Chuunin
Chuunin

Re: Kasvissyönti

ViestiKirjoittaja Dents » Ma Syys 21, 2009 19:25

Hmm, kyllähän jotkut kasvisruuat ovat hyviä, esim. pinaattiletut. Mutta syön lihaa. Minun mielestäni kunhan sitä eläintä, mitä ruuassani on ole kidutettu, niin syön. Eläin uhrasi henkensä minun vatsani vuoksi, joten kiitos sille.
Kaveri:Sä oot vaan tietsikalla. Sun pitäs nähdä maailmaa!
Dents:Okei.*painaa Kuvia maailmasta-sivun päälle*
Dents
Rookie
Rookie

ViestiKirjoittaja Blue_Hill-san » Ma Syys 21, 2009 19:38

Itte asiassa olen joskus harkinnut kasvissyöntiä [tai no, punaisenlihan pois jättämistä, mitä sitten ikinä onkaan]. Kuitenkin kun kotosalla asustelee ja muiden ruuilla elää, on paha ruveta vaatimaan lihatonta ruokaa. Selviäisin ilman punaistalihaa melko helposti, ainoa mitä oikeasti voisi jäädä kaipaamaan olisi joulukinkku. ^^" Ehkä myös kunnon pippuripihviä..

En kuitenkaan ole ajatellut vaihtaa kaikkiruokaisuutta mihkään vielä moneen vuoteen. Joskus ehkä voinen koittaa.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger

ViestiKirjoittaja Runte » Ma Syys 21, 2009 20:38

En oo koskaan harkinnu kasvissyöntiä enkä koskaan harkitse.
Se on uskovaisten ja idioottien hommaa :3
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion

ViestiKirjoittaja BugShino » Ti Syys 22, 2009 18:30

Minulle on täysin yhdentekevää mitä muut tahtovat lautasellaan katsella. Elämä on kuitenkin paljon helpompaa (niin itselle kuin muillekin) jos pystyy syömään kaikkea. Siksi olen itsekin kaikkiruokainen.
BugShino
ANBU
ANBU

ViestiKirjoittaja Francis » La Syys 26, 2009 19:44

Onko kukaan törmännyt sellaisiin kiihko kasvissyöjiin? Kamalempia kuin kiihkouskovaiset.

Oma siskoni oli joskus (on toisinaan edelleen) sellainen, että horisee kun valmistan liharuokaa "etkö sinä olekkaan eläinten ystävä" tai "tuokin on joskus ollut elävä". Itse naljailen takaisin "porkkanallakin on tunteet" ja sillee viisii >.>
Se on jokaisen oma asia mitä syö. Toisten syömiseen ei tartte puuttua. Jokainen taplaa tyylillään.

Itse haluan tietää mistä liha tulee. Syönkin lähes pelkästään omakasvattamista kalkkunoista tullutta lihaa (juu, tosi on). Kalkkunan liha on tosi kevyttä ja monikäyttöistä :) Ei mene kovin hyvin jauhelihakaan alas, kun kalkkunaa on vedellyt nassuun. Kaikki tuntuu niin raskaalta ja rasvaiselta sen jälkeen.

Nyt joku tietty ihmettelee, miten olen voinut pistää pikku tipiä ääntä kohti, kun olen tuntenut ne alle päivän ikäisistä. Kun olin lapsukainen niin porukoilla oli sikoja, jotka otettiin kesällä ja laitettii lihoiksi syksyllä. Olen siis tottunut siihen, että elukoita kasvatetaan ruaksi. Lapsena oli selkeät säännöt, ettei ruokaelukoita saanut nimetä ja että ne oli ruokaa.

Pidän kyl kasviksista, mutta olen b-luokan lihansyöjä 8>
Kuva
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski

Edellinen

Paluu Yleinen