Homoseksuaalisuus

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Maro-chan kirjoitti:Dragonmaster, oliko sinulla muuten joku erityinen syy miksi kävit niin hanakasti ja aggressiivisesti alotusviestini kimppuun?
Kun jäi ihmetyttämään :twisted:
No, enpä tiedä miten tuohon antaa mitään kusta kovempaa vastausta -- en ole mielestäni aggressiivinen enkä mielestäni kirjoita vihaiseen sävyyn mutta koska aina joku onnistuu kuitenkin pitämään aggressiivisena ja/tai loukkaavana vaikka mitä kirjoittaisi niin en enää juurikaan jaksa edes kiinnittää huomiota siihen minkä sävyiseltä se teksti vaikuttaa kunhan itse nautin sen kirjoittamisesta. Varsinkaan jos minulla ei ole harmainta havaintoa kenen postaukseen olen vastaamassa -- niin kauan kun en tiedä mitään henkilöstä jolle puhun, olen huomaavainen sillä tavalla miten toivoisin itselleni oltavan.
Kuva
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

En jaksanut lukea kaikkia posteja, mutta minun mielipiteeni on se, ettei homoseksuaalisuudessa ole mitään poikkeavaa. Kukin olkoon mitä mieltä lystää, mutta minusta on typerää väittää, ettei homo- ja lesbopareilla saa olla mahdollisuutta adoptoida lasta. "Lapsella pitää olla mies- ja naisroolimallit, molemmat" Ja silti yksinhuoltajat saavat adoptoida? Eikö se ole epäreilua ja vastaan ihmisoikeuksia?

Uskonnollisista asioista en viitsi kauheasti lähteä kiistelemään, koska en ole kovin perillä asiasta, mutta JO PÄIVÄKODISSA lapsille opetettiin, että Jumala hyväksyy jokaisen ihmisen. Ja sitten peruste, että meidät on luotu tänne lisääntymään... Kuka on todistanut, että raamatun opetukset pitävät oikeasti paikkaansa, kun niiden tulkinnat eri uskonnoissa, ja muutenkin, ovat aivan erilaiset. Ei voida todistaa vastaan, eikä puolesta.

Minusta homoseksuaaliseksi ei synnytä, ryhdytä, tai tulla ympäristön vaikutuksesta. Sitä vain pidetään vain jostain sukupuolesta tai ihmisestä jne. Minä itse en koe homoseksuaaleja edes mitenkään poikkeaviksi, vaan vain osaksi yhteiskuntaa. Eihän vasenkätisissäkään ole mitään erikoista, tai huomiota kiinnittävää.

Itseasiassa ärsyttää, kun homoseksuaalisuudesta nostetaan niin kauhea häly joka paikassa, eikä aina edes kunnioiteta toisten mielipiteitä.
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Pistetääs vähän vettä tähäkin myllyyn, jos vaikka foorumi heräisi pienestä koomastaan..

No siis lähtökohtanani on se, että en tunne yhtäkään homoa, vain yhden bi-seksuaalin. Homot ovat ihmisiä siinä missä heterotkin, en näe mitään ongelmaa. Uskon, etät tulevaisuudessa ystäväpiiriin tulee homoja ainakin muutama, täällä puolimaaseudulla kukaan erilainen uskalla sanoa mitään mistään. [Äijät voivat halata toisiaan vain humalassa, huomattu on. Eipä sillä, aiheutan hämmennystä onnittelemalla konfirmoituja halaamalla, niin poikia kuin tyttöjä. Olisi kiva nähdä tarkemmin kirkkoväen ilmeet xD]

Miekään en jaksa kiistellä uskonnollisista jutuista nyt mutta sanonpa silti jotain. Porukalla ollaan mietitty näitä juttuja ja on tullut kaikki ääripäät esille. Oma ajatteluni on siinä puolessa välissä: homosuhteissa ei ole mitään väärä mutta naimisiin menoa en hyväksyisi. [Ajatukseni lyhyesti: avioliitto on Jumalan miehen ja naisen välille asettama liitto.] Osa srk-kavereista ei hyväksy ollenkaan homosuhteita, osa taas on todella liberaaleja asian suhteen.


Homojen adoptio-oikeus... 70-luvulle asti homoseksuaalisuus oli rikos ja 80-luvulle asti vielä sairaus. Homot tuskin tulevat saamaan adoptio-oikeutta ennen kuin ko. vuosikymmenillä kasvaneet ja noille arvoille "altistuneet" menettävät otteensa vallankahvasta, aikaa on kulunut kuitenkin niin vähän. Itse kannatan ajattelua, että lapsella pitäisi olla äiti ja isä, vaikkakaan en väitä etteikö homopariskunta pystyisi luomaan jopa paljon tasapainoisempaa kotia kuin heteropariskunta. Riippuu liikaa ihmisistä.

Hohoo sellaista ^^
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Runte »

En kyl tiedä yhtää kui hyvin se on tullu selville, mutta ite oon sitä mieltä että homot pitäis kieltää lailla ja ruveta vainoon. En suvaitse sitten yhtään. Jep, kyllä. Olen rasisti. Maahanmuuttajia vastaan mulla ei oo mitään, niin kauan kun ne ei tee mitään pahaa, mutta homot on vaan jokin olio, jonka olemassaoloa en pysty sietään ilman että ne mun ympärillä pyöriskään.. En edes tiedä miks..

Lopuks teille kaikille fanitytöille kommentti: Vaikka ite sanonkin näin, en silti rupee syrjiin ketään (teitä) joka on toista mieltä. Mielipide kullakin, joten en halua kuulla mitään winetystä siitä että "Ihmisiä ne siinä missä sinäkin"~
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Runte kirjoitti:En kyl tiedä yhtää kui hyvin se on tullu selville, mutta ite oon sitä mieltä että homot pitäis kieltää lailla ja ruveta vainoon. En suvaitse sitten yhtään. Jep, kyllä. Olen rasisti. Maahanmuuttajia vastaan mulla ei oo mitään, niin kauan kun ne ei tee mitään pahaa, mutta homot on vaan jokin olio, jonka olemassaoloa en pysty sietään ilman että ne mun ympärillä pyöriskään.. En edes tiedä miks..
Aika rajua :D Eipä tässä mitään, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä, olsi vaan hieno kuulla syy [juu luin, että et tiedä itekkään]. Mitenkä kärjistetty tuo "kieltää lailla ja alkaa vainoon"-osa on? Roviolle vaan ja niin edelleen vai jotain muuta? Hoitoa? Olen suorastaan utelias kuulemaan.

[vinetys]Et ole rasisti: rasismi kohdistuu toiseen "rotuun", kaikkea muuta kutsutaan syrjinnäksi. Olet siis ööö homojen-syrjijä? [/vinetys]
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Ahahaha ikuisuuskeskustelu, johon vannoin etten enää ota osaa. Mutta koska prop8 näyttää menevän vituiksi, tiukille, mutta kuitenkin (HAHAHAH I MADE A PUN) ,niin mieli tekee vähän vääntää asiasta.


Ensinnäkin, en ymmärrä, miten homot voi häiritä jonkun elämää. Siis miten voi yksi ihmisryhmä olla niin iso juttu jollekin siihen kuulumattomalle, että ne pitäisi "kieltää lailla", kun kerran kyseinen ihmisryhmä ei millään tavalla vahingoita ketään muuta?
Ymmärrän, jos yaoi-fanitytöt ärsyttää. Mutta yaoilla (ja yurilla) ja "oikeilla" homoseksuaaleilla on yhtä paljon tekemistä keskenään kuin, Tolkienia lainatakseni, haukoilla ja perhosilla. En kertakaikkiaan ymmärrä. Ymmärrän sen, että jotain voi ärsyttää, jos esim, jollain animefoorumilla jollakin käyttäjällä on signature, missä kaksi isotissistä animetyttöä hieroo kyseisiä rauhasiaan yhteen. Mutta miksi minut pitäis "kieltää lailla", vain koska elinkumppanini on nainen kuten minäkin.

Selittäkää joku minulle tuo ristiriita. Mielipide-erot sallitaan, mutta, as they say, equality is not a priviledge, it is a human right. Mielipiteet ei saa mennä oikeudenmukaisuuden yli. Lisäksi, hyvät ja oikeat mielipiteet perustuvat ymmärrykselle, aiheesta ja itsestä. Which leads me to my second point.

Mikä, niissä homoissa ärsyttää? Tiedän, että yleisin vastarepla on että, heteromiehet (ja miksei naisetkin) pelkää sitä, minkä pelkäävät tunnistavansa itsessään. Minä en usko tuohon. En usko että kaikki homofoobikot on vaan kaapissa. Siksi kysynkin, MIKSI?
Ja antakaa aikuinen, analyyttinen vastaus. Ei mitään, että "koska ne on ällöjä". Vaan ihan oikeasti, mua kiinnostaa. EN myöskään hyväksy vastausta, että en tiedä. Irrationaalinen fobia on sairaus, merkki jostain isommasta psyykkisestä ongelmasta, ja vaatii yleensä hoitoa. En usko, että monellakaan täällä ihan sen tason homofobiaa on.

Joten, tutkiskelkaapas vähän itseänne, ja antakaa kunnollinen vastaus.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

^ Minuakin kiinnostaa mikä kyseisessä ihmisryhmässä niin paljon inhottaa ja vieroksuttaa ja aiheuttaa voimakkaita reaktioita.
Minulle homoseksuaalit ovat osa yhteiskuntaa siinä kuin muutkin, niin kuin joku tuolla ylempänä sanoikin. Enoni asuu yhdessä miesystäväni kanssa ja he ovat hyvin läheisiä minulle, käyn liki joka lomalla heidän luonaan ja olen siinä sitten nähnyt millaista homoparien elämä on: aivan yhtä arkipäiväistä kuin kenellä tahansa muullakin pariskunnalla. Asia on minulle arkipäiväinen, nykyään huvittaa vain muitten reaktiot, kun mainitsen asiasta ohimennen ja ihmisillä kestää hetken aikaa hoksata tämä heille ehkä ei-niin-arkipäiväinen-asia : D
En pidä kyllä siitä, kun homot nostetaan niin esille ja vouhoutetaan joka paikassa jos joku paljastuu homoksi, näin yleisesti. MInusta on outoa että henkilön seksuaalinen suuntautuminen pitää nostaa oikein jalustalle kun se ei suurta yleisöä ei kosketa henkilökohtaisesti millään lailla.
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja circol »

Yleensä ne jotka eniten homojavastaan puhuvat ovat niin epävarmoja identiteetistään, että pelkäävät muuttuvansa homoiksi homojen seurassa.

Mulle on ihan sama onko joku homo, onpahan enemmän naisia minulle<3
Kuva
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

circol kirjoitti:Mulle on ihan sama onko joku homo, onpahan enemmän naisia minulle<3
Näinpä, olenkin hämmästynyt että miksei tätä homoutta oteta positiiviseksi asiaksi? Vähemmän kilpailijoita : D
Kuva
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

circol kirjoitti:Mulle on ihan sama onko joku homo, onpahan enemmän naisia minulle<3
Heh, et oikeastaan joudu edes tappelemaan naisista lesbojen kanssa.. Vakion mukaan lesboja on vähemmän kuin homoja eli lesboja on about 2 % väestöstä ja homoja 7 % :0

Oma kantani homoihin on, että ihan se ja sama mitä suuntausta edustaa, kunhan ei hiero sitä vasten naamaa. Älkää nyt käsittäkö väärin.. Olen itsekin b-rapun tyyppejä eli homoilen jatkuvasti, mutta se, että vedetään jäinen herne nenään heti, kun yksikin hetero vilkaisee omaan suuntaan ja ruvetaan paasaamaan siitä kuin homofobistinen tyyppi se hetero on on aivan SAIRASTA O__O; Oikeasti, nuo homot ovat ärsyttäviä, kun heillä on kauhean mustavalkoinen asettelu heteroiden ja homojen välisestä suhteesta ja se näiden rääväsuiden homouskin on aika usein vain sellaista show-offia. Tämä aiheuttaa sitten sen, että aika useat heterot saavat vitutuskohtauksen, kun joku random homo tulee viereen killumaan vaikkei hän olisi tämmöinen ärsy tapaus.
Avatar
PikkuElvis
Rookie
Rookie
Viestit: 74
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 23:17

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja PikkuElvis »

Tunnen/tiedän varmaan kymmenen henkilöä, jotka tuntevat vetoa enemmän omaan sukupuoleensa, kuin siihen vastakkaiseen. He eivät ole yhtään poikkeavia verrattuna muihinkaan ihmisiin, vaan täsmälleen samanarvoisia, ja ystävinä minulle aivan yhtä rakkaita kuin toisetkin. Näissä minun piireissäni nyt ei kukaan katso toista pahasti, jos sattuu seurustelemaan samaa sukupuolta edustavan kanssa. Parisuhteina ne ovat täysin samalla viivalla heterosuhteiden kanssa.

Minä en toisten suhdejuttuihin ja mieltymyksiin puutu, kukin ihminen tykkää siitä mistä tykkää. Mutta sanoinkuvaamattoman ärsyttäviä ovat nuo ylidramaattiset, rääväsuiset tapaukset, jotka jaksavat paasata siitä, kuinka homofobisia heteroihmiset ovat. Olen samoilla linjoilla salakuljettajan kanssa.

Enkä jaksa ymmärtää ehdotonta homorasistisuuttakaan. Miksi pitäisi alkaa muuttamaan ihmisiä joksikin muuksi, kuin mitä he oikeasti ovat? Tuskin monet ihmiset uskovaisiakaan katsovat niin kieroon. Ja juuri tällaiset "homot pitäisi kieltää lailla" -lausahdukset, ne pitäisi kieltää lailla.

Ihminen on täysin oikeutettu elämään elämäänsä kumppaninsa kanssa, oli se kumppani sitten eri- tai samaa sukupuolta. Sitäpaitsi, nykyaikana se ei ole ihan välttämätöntä, että jokaisen pariskunnan ja pyöräytettävä jälkeläisiä. Kyllä täällä Suomessa lisääntymishaluisia ja -kykyisiä pariskuntia löytyy vähän joka sormelle, emme me suomalaiset ole sukupuuttoon kuolemassa.
THOUGH THERE'S NO ONE THERE TO GUIDE YOU,
NO ONE TO TAKE YOUR HAND.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

PikkuElvis kirjoitti:Enkä jaksa ymmärtää ehdotonta 1.homorasistisuuttakaan. 2. Miksi pitäisi alkaa muuttamaan ihmisiä joksikin muuksi, kuin mitä he oikeasti ovat? Tuskin monet ihmiset uskovaisiakaan katsovat niin kieroon.
Lihavoinnit omia merkintöjä.

1)Rasismista ei kannata puhua, se kohdistuu aina "rotuun". Homosyrjintä on oikein ilmaistu. "nilliti nilliti"

2)Vut? Liittyvätkö tuo ihmisten muuttamis-lause ja uskovais-lause toisiinsa? Haluan tarkennusta. Jos/kun liittyvät, niin miten? Koska en näe yhteyttä noiden välillä mutta silti ne jotenkin tuntuvat toisiinsa liittyvän. Kai?

Tänks ^^
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Cyran »

^ Kyllähän se käy järkeen :D Jos uskot johonkin, niin ei ole reilua ruveta käännyttämään johonkin muuhun. Jos olet homo, niin ei ole reilua yrittää muuttaa heteroksi.

En ole kovinkaan palojon ikinä edes miettinyt homoutta/lesboutta. Ei ole kävellyt vastaan, saati sitten viitsinyt morjestaa :'D Olen toki kuullut kaverinkavereista, jotka ovatkin olleet lesboja, mutta en ole sen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota. Ihmisiä he ovat siinä missä mekin. Enkä osaa sanoa onko se syntymästä saakka vai tulee jostain vaikutteista. Ei sinällään mitään väliä, kunhan itse tietävät missä menevät ja mitä tekevät :D

Sotii vähän kristityn oppejani vastaan, mutta en oikein tiedä mitä pitäisi muutakaan ajatella. Eipä huvita ruveta tuomitsemaan ihmisiä sen perusteella mitä he ovat.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Homoseksuaalisuus

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Noin se kuulostaa fiksulta mutta... Tuo "Tuskin monet ihmiset uskovaisiakaan katsovat niin kieroon." hämää edelleen. Ensin puhutaan homojen muuttamisesta ja sitten uskovien kieroon katsomisesta. Henkilökohtaisesti siis ei ole mitään homoja vastaan, ei tarvitse muuttua ei. Kuten edellisellä sivulla totesin:
Mie ihan ite edellisellä sivulla kirjoitti:--- homosuhteissa ei ole mitään vikaa mutta naimisiin menoa en hyväksyisi---
Vähän muoksin, "väärää" oli turhan vahva sana ~~~>"vikaa"
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Vastaa Viestiin