Homoseksuaalisuus

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

Xtazey kirjoitti:Veikkaan että hän meinaa sitä että tykkää katsella homppeleita mutta ei itse tykkää tytöistä, kuten monet muutkin yaoi fangurliet.
Miten tuo muka tekee ihmisestä edes puolikkaan bi'n?
Don't hate us if we make you smile
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Multa sitä on turha kysyä, mutta tuollaisen vastauksen olen saanut muutamalta wapanese/animehirmulta vastaukseksi kun olen kysynyt.
Kuva
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

No just... Järjetön logiikka. :'D

Odotan innolla May-chanin vastausta.
Don't hate us if we make you smile
Avatar
CaSMo
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 327
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 19:11
Paikkakunta: Per saukko

Viesti Kirjoittaja CaSMo »

Mäkin odotan tohon 1/2 bi :D
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

kyuuka kirjoitti:
May-chan kirjoitti: Olen itse puoliksi bi, enkä ole ikinä itse päättänyt sitä.
Miten voi olla puoliksi bi? ;o
Helposti...? Tykkäät sekä tytöistä että pojista mutta tykkäät jommista kummista enemmän. Siten minun käsittääkseni. Tunnen moniakin ihmisiä jotka ovat puoliksi bi:tä.

Xtazey, wtf? En ymmärrä tuota logiikkaa sitten yhtään. Kaveriltanikin kysyttiin että onko hän lesbo kun hänellä on yaoihtavia mesekuvakkeita. Mistä lähtien heteronaiset eivät ole tykänneet miehistä (tai kahdesta miehestä yhdessä)? Mutta mutta, huomasin kyllä että et ilmeisesti ollut vetänyt tuota omasta päästäsi, ihmettelen niiden ihmisten aivotoimintaa jotka ovat sinulle asian noin selittäneet.

Minä kerroin tässä vasta suurimmalle osalle hyvistä kavereistani (yksi tosin on tiennyt jo iät ajat) että olen bi. Yksi suhtautui ihan normaalisti, ei vähätellyt mutta ei tehnyt siitä mitään numeroakaan. Yksi oli vähän ihmeissään, mutta suhtautui kuitenkin hyvin. Ja yksi sanoi, että se asia ahdistaa häntä. No, tiedän ettei hän tykkää lesboista, mutta luulin että hän voisi siitä huolimatta hyväksyä minut, varsinkin kun olen "pelkkä" bi.

Eli jos joku minun kavereistani kertoisi olevansa lesbo tai bi (minulla ei ole poikia sen verran hyvinä kavereina että he minulle sellaista kertoisivat), se ei luonnollisesti hetkauttaisi minua, saattaisin olla jopa iloinen että en ole ainoa "erilainen". Tottakai tukisin häntä jos asia häntä vaivaisi tai häiritsisi, mutta en tekisi siitä numeroa. En toisaalta kyllä vähättelisikään. Kertoisin ainakin että asia on minulle ihan täysin okei eikä muuta mitään välillämme.
Jos tämä kaveri olisi ihastunut minuun, en tiedä miten suhtautuisin. Ainakinaan en jättäisi häntä sen takia, eihän hän tunteilleen mitään voisi eikä hänen tarvitsisikaan voida. Tekisin kaikkeni pitääkseni ystävyytemme samanlaisena kuin se on ollutkin, ihan samalla tavalla kuin tekisin silloin jos joku heteropoikakaveri olisi ihastunut minuun.

En ymmärrä, miksi pitää edes pohtia, synnytäänkö, ryhdytäänkö vai kasvetaanko homoksi/bi:ksi/lesboksi - mielestäni on itsestäänselvää että se on yksilöllistä.
Minä olen suurimman osan elämästäni tykännyt tytöistä, joskus enemmän kuin pojista, joskus en yhtään ja nykyään saman verran - eli minä synnyin bi:ksi, kasvoin lesboksi ja ryhdyin ensin heteroksi ja sitten bi:ksi? (ja osa noista muutoksista tapahtui ennen murrosikää ja viimeisin sen jälkeen, eli ei ole mitään murrosikään kuuluvaa itsensä hakemista, pikemminkin elämän läpi jatkuvaa itsensä hakemista)
Seksuaalisuus voi ja saa muuttua monta kertaa elämän aikana, ei kukaan voi sitä toisen puolesta päättää, ryhtyykö hän lesboksi/bi:ksi/homoksi/heteroksi vai onko sitä aina ollut tietoisesti tai tietämättään.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
CaSMo
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 327
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 19:11
Paikkakunta: Per saukko

Viesti Kirjoittaja CaSMo »

Helposti...? Tykkäät sekä tytöistä että pojista mutta tykkäät jommista kummista enemmän. Siten minun käsittääkseni. Tunnen moniakin ihmisiä jotka ovat puoliksi bi:tä.
Eikös bi ole että tykkää kummastakin? eikä se silloin mikään puoliksi ole :S
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

Miksei sano sitten samantien olevansa hetero joka on puoliksi lesbo/homo, jos kerta puoli-bi määritellään noin. Yhtä helppoa ja järkevää...

editto//
Jos olet hetero joka on puoliksi homoseksuaali, se tarkoittaa sitä että olet jotain heteron ja lesbon/homon väliltä, eli bi.
Joo tiedän. Antaa olla, en osaa kuitenkaan puida ajatuksiani sanoiksi.

Edelleen olen sitä mieltä ettei ole olemassa mitään puoli-bi'ä.
Viimeksi muokannut siddy, Ma Heinä 17, 2006 18:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Don't hate us if we make you smile
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

CaSMo kirjoitti:
Helposti...? Tykkäät sekä tytöistä että pojista mutta tykkäät jommista kummista enemmän. Siten minun käsittääkseni. Tunnen moniakin ihmisiä jotka ovat puoliksi bi:tä.
Eikös bi ole että tykkää kummastakin? eikä se silloin mikään puoliksi ole :S
Onko sinulla luetun ymmärtämis-ongelma (omg en osaa kirjoittaa tuota sanaa) vai onko se minulla?

Siis jos olet bi, tykkäät suurinpiirtein yhtä paljon molemmista sukupuolista. Entäpä, tunnet vetoa molempiin sukupuoliin, mutta pidät toisesta huomattavasti enemmän? Et voi ehkä sanoa olevasi bi, koska bi tarkoittaa sitä, että tunnet vetoa suurinpiirtein yhtä paljon kumpaankin sukupuoleen, mutta et ole heterokaan, koska tunnet edelleen vetoa siihen toiseenkin sukupuoleen. Olet siis jotain heteron ja bi:n väliltä, eli puoliksi bi.
kyuuka kirjoitti:Miksei sano sitten samantien olevansa hetero joka on puoliksi lesbo/homo, jos kerta puoli-bi määritellään noin. Yhtä helppoa ja järkevää...
Jos olet hetero joka on puoliksi homoseksuaali, se tarkoittaa sitä että olet jotain heteron ja lesbon/homon väliltä, eli bi.
Viimeksi muokannut Sham, Ma Heinä 17, 2006 18:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Muistakaas taas että, EI lesbous/homous ja heterous ole jotain ihmeen ehdottomia asioita, tyyliin joko/tai tai vastaavaa; "Jos nainen on lesbo, se katsoo vain naisia, jos hetero, vain miehiä" -- paskat, ei se niin yksinkertaista ole.
Monilla heteronaisilla on lesbofantasioita, ja monet lesbot ovat seurustelleet miesten kanssa kun ovat omaa seksuaalisuuttaan tutkiskelleet. Ja tietysti myös päinvastoin.



Ja .. biseksuaaleiksi ei voida määritellä kaikkia, jotka tuntevat vetoa sekä miehiin että naisiin, sillä seksuaalifantasioista ja ihmisten seksikäyttäytymisestä tehdyt tutkimukset osoittavat, että valtaosa ihmisistä voi joskus tuntea vetoa sekä eri että omaa sukupuolta olevia henkilöitä kohtaan.

Eli vielä kerran; tuota teidän "puoli-bi'tä" ei ole olemassa, on vain ihmisiä jotka ovat epävarmoja omista suuntautumisistaan. Seksuaalisilla kokemuksilla tai parisuhteilla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ihminen biseksuaali vai ei. Ajan kanssa sitten valitset kumpaa olet -- pidätkö oikeasti vai olitko vain epävarma, rakkaudenkaipuinen tai vastaavaa.

Loppupeleissä kumminkin tärkeintä on miksi se kyseinen henkilö ITSE itsensä kategorioi, itselleen valehtelematta. Muiden tunteista tai fantasioista viis.
CaSMo kirjoitti:Eikös bi ole että tykkää kummastakin? eikä se silloin mikään puoliksi ole :S
Ei tarvitse esittää tyhmempää kuin on -- tottakai biseksuaalisuus on sitä että tykkää molemmista. =_=
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

chauronity kirjoitti: Eli vielä kerran; tuota teidän "puoli-bi'tä" ei ole olemassa, on vain ihmisiä jotka ovat epävarmoja omista suuntautumisistaan. Seksuaalisilla kokemuksilla tai parisuhteilla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ihminen biseksuaali vai ei. Ajan kanssa sitten valitset kumpaa olet -- pidätkö oikeasti vai olitko vain epävarma, rakkaudenkaipuinen tai vastaavaa.
Ei se epävarmuutta tarkoita. Joku voi olla hyvinkin varma, että hänen suuntautuu 30 % miehiin ja 70 % naisiin ja kutsua sen takia itseään puoli-bi:ksi. (kärjistetty esimerkki). Tuntuu varmaan oudolta itsensä puoliksi bi:ksi luokittelevasta ihmisestä kuulla, että sellaista luokitusta ei ole olemassakaan - on se ainakin jollain tasolla, jos jotkut itseään sellaisena pitävät. Minusta kukaan ei oikein voi tulla latelemaan jotain faktoja siitä, mitä muut ovat tai miksi heidän pitäisi itseään kutsua.
Paras kaverinikin on ollut jo vuosia jotain bi:n ja heteron väliltä (eikä siihen ole ainakaan todella pitkään aikaan liittynyt mitään epävarmuutta) ja tiedostanut sen kuitenkin niin paljon että ei ole halunnut kutsua itseään heteroksi eikä bi:ksi vaan puoliksi bi:ksi.
Ja vaikka puoli-bi:tä ei olisikaan olemassa, on se varmaan helpompi todeta olevansa puoliksi bi kuin alkaa selittämään sitä itselleen tai muille sen kummemmin tai pidemmin.

Siitä mitä sanoit aiemmin olen ihan samaa mieltä. Ei ihmisiä pidä liiaksi alkaa lokeroimaan tämänkään asian suhteen. Oikeastaan suurin osa ihmisistä on ihan tutkitustikin jotain enemmän tai vähemmän eri suuntausten väliltä, hyvin harva on 100 % mitään.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Yleisesti ottaen kaikenlainen luokittelu on mielestäni kovin hauskaa. Tai ei ehkä hauskaa, lähinnä kummallista, kun meillä ihmisillä tuntuu olevan jonkinlainen hiku luokitella itsemme ja toisemme mitä kummallisimpiin lahkoihin.

Eräällä toisella foorumilla on käsitelty tätä luokitteluongelmaa aika laajasti. Mitäs sitten kun tykkääkin lähes yksinomaan antrogyyneistä (=ns. sukupuolettomista ihmisistä, joka saattaa siis olla ruumiillisesti joko nainen tai mies, mutta käytökseltään ja ulkonäöltään voisi olla kumpaa tahansa) tai vaikka transsukupuolisista?
Termiä puoli-bi en ole kuitenkaan koskaan aiemmin kuullut, enkä itse ainakaan aluksi käsittänyt sitä ihan Shamin selittämällä tavalla. ^^; Minusta on helpompi sanoa vain suoraan, että "olen bi, mutta enemmän naisiin päin". Puoli-bi kuulostaa minusta enemmän siltä että on bi vain näön vuoksi. XD No, tiedänpähän jos satun termiin törmäämään.

Itse olen bi, kouluporukkani koostuu oikeastaan vain lesboista, ydinporukasta kaikki ovat enemmän naisiin kallistuneita. Kyllähän siinä heteroitakin pyörii, mutta tämä meidän viisikkomme koostuu vain biseksuaaleista ja lesboista. :3 Ja kyllä, olemme ihan oikeasti vain kavereita keskenämme. :P
Ei minua kiinnosta mistä ystäväni pitävät, kunhan ovat olemassa. <3 Jos sitten ihastuu johonkuhun ystäväänsä, oli se samaa sukupuolta tai ei, oma on moka. Niinhän sitä käy aika usein heteropiireissäkin, vai olenko ihan täysin väärässä? :B
Kuva
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Sham kirjoitti:Ei se epävarmuutta tarkoita. Joku voi olla hyvinkin varma, että hänen suuntautuu 30 % miehiin ja 70 % naisiin ja kutsua sen takia itseään puoli-bi:ksi. (kärjistetty esimerkki). .
... mikä ei kumminkaan ole oikeasti oikea termi, jos pilkkua nussitaan.
Liekö moista koskaan missään psykologian luennolla koskaan kuullutkaan, tai edes oikeassa elämässä.

Tokihan se tyhmempää olisi jos pitäisi ruveta selittämään että olen miehiä kohti 46,5 prosenttisesti aseksuaali, eli olen 53,5% homo. Ymmärrän kannan ^^

Mutta mietippä sitten, että mitä tekee puoli-bi siinä tilanteessa kun ruvetaan seksuaaliseen kanssakäymiseen toisen kanssa, eikä pidäkään siitä kuin, sanotaan vaikka 55,6 prosenttisesti? Saattaa olla että touhu ei tunnukaan enää mielekkäältä ollenkaan .. ja sitten sitämyötä se biseksuaalisuus rapisee pois, sen tiukimman määritelmän mukaan.
Biseksuaaliset ovat siis valmiita hyppäämään punkkaan kummankin (rakastamansa) sukupuolen kanssa tarpeen vaatiessa. Ei-biseksuaalit eivät, vaan se tuntuu enempi tai vähempi vastenmieliseltä. Enempi tai vähempi kärjistetysti.

Tämä jos mikä jakaa ihmiset biseksuaaleihin ja heteroihin, ei se että tykkää vaikka vähän tyttöjenkin kroppia katsella vaikka itse tyttö olisi myös -- haaveilu kuuluu asiaan, ei se tee tytöstä vielä lepakkoa. Vasta perimmäiset teot.
Sham kirjoitti:Ja vaikka puoli-bi:tä ei olisikaan olemassa, on se varmaan helpompi todeta olevansa puoliksi bi kuin alkaa selittämään sitä itselleen tai muille sen kummemmin tai pidemmin.
Totta ^^
Sham kirjoitti:Siitä mitä sanoit aiemmin olen ihan samaa mieltä. Ei ihmisiä pidä liiaksi alkaa lokeroimaan tämänkään asian suhteen. Oikeastaan suurin osa ihmisistä on ihan tutkitustikin jotain enemmän tai vähemmän eri suuntausten väliltä, hyvin harva on 100 % mitään.
Aivan.

Tarpeeksi tytönnäköinen söpö poika tyyliin 'Bridget' ja miehetkin pitävät. Turha kieltää :P
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

chauronity kirjoitti:Tarpeeksi tytönnäköinen söpö poika tyyliin 'Bridget' ja miehetkin pitävät. Turha kieltää :P
Riippuu vähän varmaan henkilöstä *nodnod* Ite en pidä.
Avatar
CaSMo
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 327
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 19:11
Paikkakunta: Per saukko

Viesti Kirjoittaja CaSMo »

Sham kirjoitti:
CaSMo kirjoitti:
Helposti...? Tykkäät sekä tytöistä että pojista mutta tykkäät jommista kummista enemmän. Siten minun käsittääkseni. Tunnen moniakin ihmisiä jotka ovat puoliksi bi:tä.
Eikös bi ole että tykkää kummastakin? eikä se silloin mikään puoliksi ole :S
Onko sinulla luetun ymmärtämis-ongelma (omg en osaa kirjoittaa tuota sanaa) vai onko se minulla?

Siis jos olet bi, tykkäät suurinpiirtein yhtä paljon molemmista sukupuolista. Entäpä, tunnet vetoa molempiin sukupuoliin, mutta pidät toisesta huomattavasti enemmän? Et voi ehkä sanoa olevasi bi, koska bi tarkoittaa sitä, että tunnet vetoa suurinpiirtein yhtä paljon kumpaankin sukupuoleen, mutta et ole heterokaan, koska tunnet edelleen vetoa siihen toiseenkin sukupuoleen. Olet siis jotain heteron ja bi:n väliltä, eli puoliksi bi.
kyuuka kirjoitti:Miksei sano sitten samantien olevansa hetero joka on puoliksi lesbo/homo, jos kerta puoli-bi määritellään noin. Yhtä helppoa ja järkevää...
Jos olet hetero joka on puoliksi homoseksuaali, se tarkoittaa sitä että olet jotain heteron ja lesbon/homon väliltä, eli bi.


Sulla tajuamisen ongelma jos pidät molemmista olet bi :S tykkäät kuitenki vai alatko jo määritellä jos pidät vain 30% enemmä pojista niin oot puolikas lesbo bi?

EDIT: Ai se jaotteli ne jo prosentteihin XD
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

CaSMo kirjoitti: Sulla tajuamisen ongelma jos pidät molemmista olet bi :S tykkäät kuitenki vai alatko jo määritellä jos pidät vain 30% enemmä pojista niin oot puolikas lesbo bi?
Lue tuo viesti. Uudestaan jos et tajunnut.
Missä välissä itse tuin noita puolikkaita bi'tä yhtään ... olin sitä vastaan haloo!
CaSMo kirjoitti: EDIT: Ai se jaotteli ne jo prosentteihin XD
Painu muualle pelleilemästä, lopeta postaaminen tähän ketjuun jos et lue tai osaa lukea mitä muut kirjoittavat
Vastaa Viestiin