Homoseksuaalisuus

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

@ J@nzki: Homoseksuaalisuuteen kuuluu sitä, että on mieltynyt samaa sukupuolta oleviin ihmisiin, eli kyseessä on siis mieltymys. Mieltymyksiä on myös erilaisia: osa soittaa mieluummin trumpettia kuin viulua, osa tykkää sitruunasta ja toiset mansikasta, osa pojista tykkää pojista ja osa tytöistä, osa työistä tykkää tytöistä ja osa pojista. Mieltymyksiä kaikki. On aika erikoista ja suoraan sanottuna typerää vihata toista ihmistä sen takia, että tämä nyt vaikka sattuu tykkäämään niistä sitruunoista vaikka ite tykkäis mansikoista. Naurettavaa.

Eivät sinun ajatuksesi ole harhaoppisia, ne ovat mielipiteitä siinä missä minorin ja minunkin ajatukseni ovat mielipiteitä, mutta sinun ajatuksesi vain ainakin minua hämmentävät, että miten ihmeessä voi nuori, ihan fiksu tyyppi ajatella noin typerästi ja lapsellisesti.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ave-chan kirjoitti:@ J@nzki: Homoseksuaalisuuteen kuuluu sitä, että on mieltynyt samaa sukupuolta oleviin ihmisiin, eli kyseessä on siis mieltymys. Mieltymyksiä on myös erilaisia: osa soittaa mieluummin trumpettia kuin viulua, osa tykkää sitruunasta ja toiset mansikasta, osa pojista tykkää pojista ja osa tytöistä, osa työistä tykkää tytöistä ja osa pojista. Mieltymyksiä kaikki. On aika erikoista ja suoraan sanottuna typerää vihata toista ihmistä sen takia, että tämä nyt vaikka sattuu tykkäämään niistä sitruunoista vaikka ite tykkäis mansikoista. Naurettavaa.

Eivät sinun ajatuksesi ole harhaoppisia, ne ovat mielipiteitä siinä missä minorin ja minunkin ajatukseni ovat mielipiteitä, mutta sinun ajatuksesi vain ainakin minua hämmentävät, että miten ihmeessä voi nuori, ihan fiksu tyyppi ajatella noin typerästi ja lapsellisesti.
Kiitos, Ave! o/

Ja ei, ei minulla ihan niin paha tarve ole olla oikeassa, että vain sillä motiivilla väittelisin näin typerästä asiasta. ;P
Fusami

Viesti Kirjoittaja Fusami »

Kaipa se luonnollista on. Kukin pitää siitä sukupuolesta kun mieli tekee.
Tuntuu vain, että täällä euroopassa ja amerikassa ihmisten on vaikea hyväksyä sitä, saati sitten joissain muissa maissa kun ei ole väliä onko miehen vai naisen kanssa.
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

Paha sanoa ku ei ole kokemusta.
Ite kuitenkin ymmärrän asian niin, että ympäristövaikutusten myötä ihmisestä tulee homoseksuaali, jos tulee, mutta ei homoksi synnytä. Se on mun käsitykseni.

Ja en halua loukata ketään, mutta minun mielestäni homous on epänormaalia heteroseksuaalisuuteen verrattuna.

Minulla ei kuitenkaan ole mtäänn homoja/lesboja/biseksuaaleja vastaan, koska se on jokaisen henkilökohtainen asia, joten so what jos joku on homo. Antaa olla.
Näin.
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Minusta jokaisen kannattaa itse miettiä mitä mieltä oikeasti on. Olen kuullut kommentteja: ''ei mua homot haittaa, kaikki saa olla minkälaisia haluavat'' ihmisiltä jotka eivät VARMASTI ole oikeasti sitä mieltä. Teeskentely on itselleen ja muille valehtelua.
Mutta niin minun kommenttini:
Minua pelottaa jonkin verran se että tuleeko minusta homo. Kadulla vastaantuleva selvästi hintahtava henkilö ei tuota minulle halveksinnan tunnetta vaan se joopa kiehtoo minua. On todella suurenmoista nähdä ihminen joka on vapautunut valheesta ja massasta. Homous on nykypäivänä epänormaalia, mutta minä haluaisin nähdä sen normaalina. Haluaisin että kaikki näkisivät sen normaalina. Homojen sortaminen ei ole yhtä naivia kuin mustaihoisten sortaminen paitsi sellaisilla kuin minä kolme vuotta sitten joille kaikki oli perseestä tai sitten mahtavaa. Mustavalkoinen ja jyrkkä ajatusmaailma on luonnollinen piirre, mutta se ei saa mennä liian pitkälle.

Kohtuus kaikessa ja mielipiteet mietittyinä sekä perusteltuina niin on hyvä jatkaa.

edit: toivon että ette tule pettymään Rinde and Minori
Viimeksi muokannut Mikkey, Ke Marras 01, 2006 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Anteeksi off-topic, mutta eipä voi muuta kuin nostaa hattua Mickeylle. O__O On poika kasvanut nähtävästi paljon ja vielä hyvään suuntaan. ^^
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Yhtyy minoriin ja nostaa myös hattua. Ei, Mickey, tuo ei tee sinusta homoa, pelkästään aikuisen ja avomielisen henkilön jonkalaisia pitäisi maailmassa olla enemmän:)
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Empty kirjoitti:Näin lyhyesti sanottuna, suurin osa homoista on varsin epäsuvaitsevia ja itsekkäitä.
Kuten varmasti suurin osa Lapissa asuvista on Joulupukkeja. \o/
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

minori kirjoitti:Kuten varmasti suurin osa Lapissa asuvista on Joulupukkeja. \o/
Äläs nyt yleistä. Kyllä täällä etelämpänäkin niitä pukkeja asuu.
Varsinkin jouluna ne tulee ulos koloistaan, ja niitä liikkuu tuolla ihan mielettömästi :wink:
[/offspamsthingy]

minoriedit: eiei, katsos ne matkustaa täältä pohjoisemmasta sinne etelään. *nodnod*
EDIT: Aaah :idea: Ookoo, kiitos kun valaisit minua tässä asiassa ^^
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Empty kirjoitti:Olen usein joutunut homojen kanssa tekemisiin ja kun itse koen homouden melko epämiellyttäväksi, niin en edes haluaisi olla heidän kaverinsa, kun nyt olen niin "herkkä". Ja tästä he ovat sitten vetäneet herneet nenään.

Kun olen sen tehnyt selväksi, etten halua olla homojen kanssa tekemisissä, niin on minua sitten ruvettu haukkumaan epäsuvaitsevaksi. Ja mikä se homo on minua arvostelemaan ja haukkumaan epäsuvaitsevaksi, kun tuskin on sellaista itsekkään? Tosin kaikkihan olisi niin kauan hyvin, kun hyväksyisin sen homon kaikki teot ja ajatukset, niin silloin olisin suvaitsevainen ja kaikki olisi hyvin. Vai onko? Muttei sen homon tarvitse hyväksyä minua, kun koen homouden epämiellyttäväksi.
Hienoa suvaitsevaisuutta.
To be frank en ymmärrä miten muutenkaan oikein heidän odotat suhtautuvan, kun sanot että jonkin noinkin pienen asian vuoksi - "pienen", koska eihän seksuaalinen suuntautuminen sano ihmisen persoonallisuudesta mitään - et halua olla heidän kanssaan tekemisissä riippumatta siitä millaisia ihmisiä he muuten ovat. Ja sitähän juuri rasismi ja epäsuvaitsevaisuus on. Tiedän kyllä, ettei ihminen voi tykkäämisilleen ja ei-tykkäämisilleen mitään - ei sekään, että ei pidä homoista ole tietoinen päätös - mutta ei silti voi olettaa että ihmiset suhtautuvat sinuun hyvin kun itse periaatteessa tuomitset heidät yhden asian perusteella. Ehkä sekin on eräänlaista rasismia, mutta on heillä nyt enemmän syytä "olla suvaitsemattomia" sinua kohtaan kuin sinulla heitä.
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Empty kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostaa ehkä hiukan tyhmältä, kun en voi homouden takia tutustua kunnolla ihmiseen, sen takia, kun se minua niin paljon yököttää, mutta edelleen minkä sille voin?

Ja kun sitten minua on rasitiksi haukuttui, niin olin silloin hiukan loukkaantunut, nimittäin en ole rasisti. Minulla on ystäviä, jotka ovat maahanmuuttajia ja heidän kanssa tulen hyvin toimeen.

Mutta kaiketi sitten olen homoja kohtaan niin epäsuvaitsevainen ja rasisti... U_U
Tuota, saaako kysyä että minkä ikäinen olet? Minusta tuo kuulostaa, ei nyt millään pahalla mutta, sellaiselta ongelmalta josta kasvetaan yli ja aikuiseksi. Kyllä kaikenlainen rasistisuus on enemmän ihmisen oma valinta kuin vaikka homoseksuaalisuus, niin että vielä vähemmän rasistiksi synnytään tai sellaisena pysytään omasta tahdosta riippumatta.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Empty kirjoitti:Ja kun sitten minua on rasitiksi haukuttui, niin olin silloin hiukan loukkaantunut, nimittäin en ole rasisti. Minulla on ystäviä, jotka ovat maahanmuuttajia ja heidän kanssa tulen hyvin toimeen.

Mutta kaiketi sitten olen homoja kohtaan niin epäsuvaitsevainen ja rasisti... U_U
Nyt kun asiasta tuli puhe, niin en kyllä ole ihan varma voiko sanaa "rasisti" käyttää muussa yhteydessä kuin roduista puhuttaessa, mutta itselleni (ja ilmeisesti monille muillekin) se tarkoittaa halveksuntaa/inhoa/vihaa/jne. toista kohtaan asioiden, joille ei voi mitään, vuoksi - esmes seksuaalisuus, sukupuoli, rotu, uskonto ym.
Kyllä kaikenlainen rasistisuus on enemmän ihmisen oma valinta kuin vaikka homoseksuaalisuus, niin että vielä vähemmän rasistiksi synnytään tai sellaisena pysytään omasta tahdosta riippumatta.
Minä olen henkkohtaisesti tuosta toista mieltä - en usko että kukaan pystyy oikeasti valitsemaan mistä pitää ja mistä ei, oli kyse sitten lempiväreistä, -ruuista, -eläimistä, -elokuvista tai ihan mistä tahansa. En minä ainakaan ole tietoisesti valinnut omia lempivärejäni. o_O Ja sama pätee minusta kaikkeen pitämiseen ja inhoamiseen. Voihan omiin mieltymyksiinsä vaikuttaa jossain määrin, esmes totuttelemalla (esim. vaikka ei ensin pitäisi kauhuleffoista, niin tarpeeksi kun katsoo niin mielipide saattaa muuttua), mutta ei se siltikään ole tietoinen päätös tyyliin "Hei! *napsauttaa sormia* Enpä vihaakaan kaurapuuroa enää!"

Öh, ei, en usko että minulla on pointtia.
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Maro-chan kirjoitti:Ja Empty, sinusta homo ei saa loukkaantua sinulle kun kerrot hänelle että homoseksualisuus on yököttävää ja inhottavaa? :D Sori nyt vaan, mutta nyt ei keskustella siitä onko sinusta hernekeitto hyvää vai pahaa, tai onko väri punainen hienompi kuin sininen. Noista kahdesta esimerkistä KUKAAN ei loukkaantuisi koska nuo ovat mielipiteitä täysin turhanpäiväisistä asioista. Homoseksuaali sen sijaan on joutunut epäilemättä kamppailemaan kovasti tunteidensa ja ajatustensa kanssa, tullakseen sinuiksi itsensä kanssa. Se mitä olet heille sanonut on suora hyökkäys tällaisen ihmisen syvintä sisintä kohtaan, se ei ole mikään pikkujuttu eikä "pelkkä mielipidekysymys". Pidä siis mölyt sisässäsi ja odota sitä päivää kun kasvat aikuiseksi ja mielipiteesi kehittyvät. Sekä yritä enemmän miettiä toisen ihmisen tunteita ja ajatusmaailmaa ja huomioi että aina ei tarvitse sanoa ajatuksiaan kärkkäästi tai toista loukkaavasti.
Mutta jos asia kärjistetään siihen, että ei voi olla lähellä ihmistä joka pitää punaisesta, niin silloin on kyse periaatteessa ihan samasta asiasta. Ja kuten sanottu moneen kertaan, ei kukaan valitse että "Haa, vihaanpa hernekeittoa!" tai "Haa, vihaanpa homoja!", eikä myöskään sen vihaamisen lopettaminen ole yhtään sen helpompaa - jos ihmiset pystyisivät sormiaan napsauttamalla päättää mistä pitävät ja mistä eivät, maailmassa ei olisi lainkaan sotia.
Se, että onko joku homo vai ei ole mielipideasia, mutta se onko se ällöttävää vai ei on - jokaisella ihmisellä on omat mieltymyksensä joille ei vain voi mitään. Mielipiteensä voi toki pitää itsellään (ja joskus jopa ehkä kannattaisi), mutta toimii se sananvapaus molempiin suuntiinkin, eli mielipiteensä saa sanoa vaikkei se kaikkia miellyttäisikään. On minusta todella tökeröä hyökätä Emptyn kimppuun vain sen takia, että hänellä on mielipide josta muut eivät pidä, varsinkin kun hän on sen ilmaissut harvinaisen sivistyneesti - hän olisi aivan yhtä hyvin voinut tulla huutamaan "VITUN HINTIT SAIRAITA PASKOJA VITTU KAIKKI!!!11". Ei hänen kanssaan tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei kenelläkään ole oikeutta tulla tällaisessa asiassa sanomaan että hän on väärässä ja lapsellinen ja että hänen pitäisi "pitää mölyt sisässään".

Makuasia tämäkin. Srsly. Sananvapaus ftw.
Vastaa Viestiin