Itsemurha (ja siihen liittyvä masennus myös..)

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Gogoletsgoyamadakun
Chuunin
Chuunin
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 22:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gogoletsgoyamadakun »

mä voisin tehä itsemurhan, koska mua sanottiin homoks, kun olin kännissä ja tapasin ihmisen jota en ollut kohdellut känneissäni oikein. Se ei ollut mukavaa.
~People can't defeat Loudness~
**kuva poistettu**

öääh.
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Itsekkään en näe itsemurhassa mitään säälittävää, mutta turhaan ei pidä mennä kuolemaan
itsemurha on "viimeinen" ratkaisu. omasta näkökulmasta viimeinen ratkaisu.
Kunnioitan itsemurhan tehneitä, paitsi heitä jotka tietoisesti aiheuttavat itselleen turhan kuoleman (mutta harvempi turhaan on halunnut kuolla)

Itsemurha on mm
-viimeinen keino pyytää anteeksi kun mikään muu ei toimi
-äärimmäinen keino ilmaista rehellisyytensä tai syvimmäisen ilmaisun piitä että on puhunut totta ja uhraa oman henkensä jotta "muut" ymmärtäisivät asian todellisen laidan
-äärimmäinen keino ilmaista SUURTA ja nimenomaan rehellistä katumusta. (harvempi valheen vuoksi tekee itsemurhan
-keino säilyttää kunniansa kun muuta ei ole enään tehtävissä, joka samalla toimii katumuksena, anteeksiantona tai muusta hyvin painavasta syystä
-äärimmäinen keino ehkäistä itsensä itsekiduttamiselta
-äärimmäinen keino säästää itsensä kivuliaalta kuolemalta, kun kuolemaa ei voida enään välttää
-äärimmäinen keino säästää itsensä turhalta muita rasittavalta elämältä
-äärimmäinen keino ehkäistä itseään aiheuttamasta vahinkoa tai kuolemaa muille
-keino valita itse oma kuolemistapansa
-perheen yhteinen sopimukselllinen ratkaisu säästää perheen että ympäristön henkiseltä tai fyysiseltä kidutukselta esimerkiksi omaisuuden tuhoutuminen jonka seurauksena joutuisi elämään vaikka loppuelämän nälässä kadulla kerjäten ja kasvattaa nälkäänäkevää perhettä jossa kaksi lasta kadulla ja lapset joutuisivat tonkimaan jätteitä ja opettelemaan rikollisiksi, koska muuta keinoa elannon hankkimiseksi ei olisi. Tai tilanne voisi olla vielä pahempi.
-äärimmäinen keino helpottaa perheen elämää omalla kuolemalla. esimerkiksi jos perhe on vararikon partaalla, mutta esim. jos isä kuolemallaan pystyy (tai uskoo pystyvänsä pelastamaan perheensä tulevaisuuden)

Oletteko te itsemurhan vastustajat tulleet ajatelleeksi, että myös itsensä tapattaminen on itsemurha. esimerkiksi sodassa väistämättömän vetäytymisen tullessa kohdalle joku saattaa jäädä vapaaehtoisesti paikalle muiden perääntyessä, jotta perääntyjät pääsisivät turvallisesti suojaan, tai jää punkkeriin odottamaan vihollisten sisääntuloa jonka jälkeen räjäyttää punkkerin ja itsensä siinä samalla on itsemurha ja sitä pidetään vielä kunniallisena sellaisena

Myöskään harva mieltää Sokrateen itsemurhaa säälittäväksi, jos mieltää sitä itsemurhaksi lainkaan. hänhän teki itsemurhan.

Kaikenkukkuraksi lähes kukaan ei kukaan tee itsemurhaa ”huvinvuoksi” siihen on aina jokin painava syy koskee syy sitten itseä tai jotain muuta, mutta syy ei koskaan ole kevyt. Ei ihmiseltä voida ”evätä” itsemurhaa vaikka syyllä että onhan sinulle tarkoitus voisit toimia vaikka vapaaehtoisena katujen kunnossapitäjänä. saat meiltä ruoan kunhan putsaat katuja.
kaiken kukkuraksi itsemurha vaatii perkeleesti rohkeutta, mistä kertoo esim. itsemurha yritykset. harvempi jolla todella on rohkeutta ja vakaa aikomus tehdä itsemurha epäonnistuu siinä, tästäsyystä epäonnistuneet itsemurhat (jotka ovat usein alitajunnan vuoksi epäonnistuneita [on tietenkin myös teknisten epähuomioiden tai sattumien vuoksi epäonnistuneita] ovat avunhuuto ja todella iso sellainen. Itsemurhaajan syyttäminen itsekkyydestä on naivia. että itsemurhaaja muka ”tahallisesti” sysäisi kaikki ongelmat muiden niskoille. Kenelläkään, ei kenelläkään ihmisellä ole velvollisuus kantaa ”paskaa” jota ei ole ansainnut hartioillaan. ei myöskään heillä joiden niskaan ”ongelmat” kasaantuisivat ole oikeutta vaatia itsemurhan partaalla heiluvaa henkilöä kantamaan paskaa niskassaan ihan vain sen vuoksi että heillä itsellään olisi helpompaa. mutta ihminen on pääosin aina ensisijaisesti omaa napaansa tuijottaja. kukaan ei halua ottaa itsemurhan tehneen ongelmia itselleen, mutta ei myöskään itsemurhaa aikova halua tai kykene omia ongelmiaan hoitamaan. HE TARVITSEVAT APUA

Itsemurhalla uhkailu on säälittävää, etenkin tilanteessa että itsemurhalla uhkailija ei kykenisi tai todellisuudessa uhkaustaan toteuttamaan, vaan käyttää itsemurha uhkausta vain pelkkänä uhkailukeinona tai valtavälineenä on säälittävää. todella säälittävää. esim ”jos sä jätät mut mä tapan itseni” tai vastaavanlaiset uhkaukset.

Itse olen mm. ala-asteen koulukiusaaminen ja samojen aikojen perheriitojen vuoksi ollut aikoinani useamman kerran tilanteessa valita elämän jatkaminen tai itsemurha. kerrostalon ikkunan ulkopuolella tuli parit kerrat ikkunalaudalla seistyä ja punnittua tilannetta, ei aikomuksena ei ollut tehdä itsemurha vaan se toimi hyvänä paikkana punnita tilannetta (koska olen kiipeilevä apina muutenkin, niin korkeanpaikan kammosta ei ole tietoakaan). kummallakin kerralla päädyin tilanteeseen että en tee itsemurhaa. olisin pystynyt ja pystyn edelleen mutta tarpeeksi painavaa syytä ei ollut eikä ole että itsemurhan olisin tehnyt tai tekisin tänäpäivänäkään. Elämä on muutenkin ollut todella hyvällä mallilla yli 10 vuotta, niin ei ole ollut tarvetta edes pohtia moista. jos vakavasti vammaudun syystä tai toisesta niin on hyvin todennäköistä että teen itsemurhan.

Elämän katsomukseni on kuitenkin sellainen, että olen valmis kuolemaan milloin tahansa. minua ei henkilökohtaisesti haittaa vaikka meteoriitti iskisi ikkunasta mun päähän tällä sekunnilla, mutta tuskinpa niin tulee käymään, mutta elän päivän kerrallaan,
siinä on ehkä yksi syy miksi minusta on kehittynyt realistinen optimisti ja suvaitsevainen ihminen ja kirjaimellisesti hymyilen vaikka vettä sataa pyöräillessä niskaan ja on 4 astetta lämminta.

Ainiin tämä toimikin hyvänä muistutuksena, että pitäisi se elinluovutuskortti kirjoittaa (jota kuskataan lompakossa), että jos vaikka se meteoriitti iskee päähäni niin elimiäni, jotka ovat törmäyksen jälkeen ehjiä voi luovuttaa jollekkin toiselle sitä tarvitsevalle ihmiselle. esim auto-onnettomuudessa ollut 12 vuotias poika saisi sydämeni ja siten hänen henkensä pelastuisi. lisäksi pitää muistaa lisätä testamenttiin, että minua ei saa pitää kasvina. jos oletuksia toipumisesta ei ole ja vaikka toipuisinkin, mutta olisin pysyvästi vammautunut niin töpseli irti. tuo testamentti on varsin välttämätön koska 20 vuotiaan vanhemmilta ei enään pahemmin kysytä mitä heidän lapselleen saa tehdä.

jos ny joku täysi-ikäinen meinaa itsemurhan tehdä, niin olkaa ystävällinen ja kirjoittakaa elinluovutuskortti, niin saatatte pelastaa omalla kuolemallanne jonkun toisen hengen.
Vaikka ette meinaisikaan nytten kuolla, niin tuolla saatatte pelastaa jonkun muun hengen, kuolleena te tette tee ite teidä elimillä yhtään mitää ja se on yks ja sama palaako arkussa tuhkaksi yks munuainen vähemmän vai ei. kiitos.
Kuva

huhhuh tulipas valistettua ja kirjoitettua. ei tuota kukaan jaksa lukea :)
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Minusta itsemurha on tyhmä temppu varsinkin jos sen tekee jonkun muijan tai ukon takia. Emoille ja nössöille se sellanen on prkl! Titetysti itsemurha on ihan ok jos se on jossain sellasessa tilanteessa että on sairaalassa eikä voi elää kuin letkujen avulla niinkuin Suchikin tuossa aiemmin sanoi. Ei ole mitään muuta pätevää syytä tappaa itseään kuin liika fyysinen kipu. Ei hengeliset asiat voi mennä järkevästi ajattelevalla ihmisellä niin pahaksi!
Avatar
Rolle
Genin
Genin
Viestit: 174
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:44

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jutusta toiseen, löysin pari kuukautta sitten kiinnostavan sivun aiheeseen liittyen ja muistin nyt sen olemassaolon. Tuolla on kiinnostavaa (ja karmaisevaa) juttua uskonnollisista joukkoitsemurhista (osa on kyllä vähemmän _itse_murhia). Mielipiteitä asiasta?
Kuva
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Liian suuri asia että voisin esittää mielipiteitä, kun en itse ole kokenut tällaista.
Ihminen elää ja jatkaa elämäänsä, mutta joissain tapauksissa hän ei halua enää elää.
Eräästä kuvakulmasta itsemurha ja masennus voidaan ehkä jopa laittaa samaan kategoriaan kuin liikenneonnettomuus tai syöpä. Se voi tulla kenelle vain ja aina ei edes tarvita kunnon syytä.

On erittäin tyhmää ajatella itsemurhan tekijää itsekkäänä ihmisenä. On myös tyhmää ajatella omaisia itsekkäinä kun eivät päästä ihmistä tuskasta. On melko varmaa että kummassakin tapauksessa itse ei ajattelisi itseään itsekkäänä paitsi jos on niin masentunut ettei ole minkäänlaista itsekunnioitusta.
Kuva
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Siis johan on helvetti kylhä nyt itsemurhan saa tehdä jos haluaa miten se mukavas tulisi vaikuttamaan teidän elämään ei yhtään mitenkään jos haluaa itseltään nirrin pois minä voin vaikka auttaa jos ei itse jaksa tehdä sitä kunhan en joudu vastuuseen. silläkin tavalla saadaan maapallolta 1 ihminen saastuttamasta helvettiin/taivaaseen....
Kuva
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

Heikot ja paskat ihmiset tekee itsemurhan ja on kasvissyöjiä.
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Mä ymmärrän teitä kaikkia ja siks vihaankin teitä kaikkia. Itsemurha on paskaa.
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
ReddiS
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 681
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 20:34
Paikkakunta: East Side of Palokka

Viesti Kirjoittaja ReddiS »

mitä nyt parit ihmiset ovat tapelleet siitä ettäkö ihminen ei voisi tappaa yhden huonon päivän takia riippuu paljon ihmisestä. ihmismieli on oikukas ja itsemurha voi olla hetkellinen aate. esim. päähäsi juolahtaa että olet turha tässä maailmassa ja otat veitsen ja meinaat viiltää kurkkusi auki, mutta sitten tajuat mitä olet tekemässä jne...
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

ReddiS kirjoitti:mitä nyt parit ihmiset ovat tapelleet siitä ettäkö ihminen ei voisi tappaa yhden huonon päivän takia riippuu paljon ihmisestä. ihmismieli on oikukas ja itsemurha voi olla hetkellinen aate. esim. päähäsi juolahtaa että olet turha tässä maailmassa ja otat veitsen ja meinaat viiltää kurkkusi auki, mutta sitten tajuat mitä olet tekemässä jne...
Jätkä on vaihtanu nickiä saatana... mutta joo olen reddiksen kaa samaa mieltä ihmismieli on oikukas!
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

siis ihan oikeesti. jos ajattelee itsemurhaa ni on vitun paviaani. ei se auta mitää :D
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

large kirjoitti:siis ihan oikeesti. jos ajattelee itsemurhaa ni on vitun paviaani. ei se auta mitää :D
large puhuu asiaa!
Vastaa Viestiin