Häät ja avioliitto sun muu

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Viesti Kirjoittaja TDM »

Jaa-a, että häitä? Onhan tuota tultu ajaeltua hieman.Kirkossa en voisi edes mennä naimisiin koska olen eronnut sieltä, mutta ei se muutenkaan tullu erityisen kiinnostavalta asialta. Miksi maksaa mansikoita pelkästä seremoniasta ja vieraiden ruokkimisesta? Jos pari oikeasti rakastaa toisiaan, ei kirkkohäillä ole mitään merkitystä. Lupaus yhteisestä elämästä ja sitoutumisesta toisilleen riittänee vaikka olohuoneessa tehtynä.
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
Avatar
Gama-Kaeru
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 16:10
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru »

murokeksi kirjoitti:PS: Esimerkiksi maajussille morsian ohjelma tuntuu niin omituiselta... Kaksikymppinen hakee jo vaimoa! Minun ikiäni ja haluaa nyt naimisiin. Hassua miten erilaisia ihmisiä maapallolla elää, tai no sanotaan että samassa maassa elää :)
Niinpä, hassua tosiaan... Nauratti viestisi (ihan hyvällä vain) sillä olen 19 ja suunnittelen jo millaiset häät aiomme pitää Zabusani kanssa kun niiden aika tulee tuossa 2008 kesällä. Silloin olemme sopineet häämme pidettävän. :) Olen silloin.... Vielä 20!
"Hyvin suuniteltu matka on jo puoliksi pilalla."

MATKALLA KAUHAJOELLE COSPLAY-VIIKOLLE!!!
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

murokeksi kirjoitti: PS: Esimerkiksi maajussille morsian ohjelma tuntuu niin omituiselta... Kaksikymppinen hakee jo vaimoa! Minun ikiäni ja haluaa nyt naimisiin. Hassua miten erilaisia ihmisiä maapallolla elää, tai no sanotaan että samassa maassa elää :)
Enemmnkin ihmetyttää niiden ohjelmien käsitys ihmisestä! Ihminen viedään toisen luo ja yritetään kaikin keinoin parittaa toiselle (ja tämäkin on varmasti ennalta kirjoitettu ohjelma)! Samoin ihmettelen näitä unelmien poika mies ja miljonääri Jussi oheljmat ovat niin huonoja ensinnäkin ne kaikki naiset on rahanperään ja se ukko on joku kieroliero joka haluaa leikkiä naisten tunteilla (niilläkin jotka ei ole sen rahanperään). Että sanoisimpa että aika syvältä nämä jutut varsinkin tuo rahajuttu sillä ei se rakkaus kestä jos haluaa vain rahaa ei ollenkaan sitä miestä!

Tuli aika Offia mutta hälläväliä...
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

TDM kirjoitti:Jaa-a, että häitä? Onhan tuota tultu ajaeltua hieman.Kirkossa en voisi edes mennä naimisiin koska olen eronnut sieltä, mutta ei se muutenkaan tullu erityisen kiinnostavalta asialta. Miksi maksaa mansikoita pelkästä seremoniasta ja vieraiden ruokkimisesta? Jos pari oikeasti rakastaa toisiaan, ei kirkkohäillä ole mitään merkitystä. Lupaus yhteisestä elämästä ja sitoutumisesta toisilleen riittänee vaikka olohuoneessa tehtynä.
Aijai, ku romanttista^^

No...ite olen vielä siinä iässä, etten todellakaan suunnittele mitään naimisiinmenoa! Ajatus tuntuu...ahdistavalta...katotaan kymmenen vuoden päästä uudelleen (kyllä, aion mennä vanhana naimisiin ;b)
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Hmm... En ajatellut mennä naimisiin, mikä on minulle ihan luonnollista kun en ajatellut ryhtyä seurustelemaankaan. "En ajatellut" saattaa kuulostaa varsin epämääräiseltä, mutta asia on oikeasti niin etten villeimmissä kuvitelmissakaan pysty kuvittelemaan itseäni jonkun kanssa sellaisessa suhteessa, vielä vähemmän avioliitossa. Syy on siinä, että pidän ihmisten seurasta, mutten todellakaan ihmisten läheisyydestä -- ja uskokaakin pois, noilla kahdella on vissi ero. Samalla tavalla jotkin lemmikitkin ovat ihan lutuisia niin kauan kun sellaista ei itse joudu hoitamaan.
Kuva
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

haluan painostaa seuraavaa asiaa jotta ymmärtäisitte että se EI OLE MINUN melipide vaan tämän kuulin yhdestä sarjasta joka menee seuraavasti: ''My dad told me that why buy the cow when you can get the milk for fee''

joten kaikki älykkäät englantia taitavat ihmiset foorumilla tajuatte tämän selittäkää se muillekkin jos lapset tulee kysyy mitä se tarkottaa... mutta olen kyllä itsekkin hiukan tuolla kannalla..... naimisiin menossa menee vaa rahaa ja hermoa sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä mitä hauskaa siinä on menee elämä hukkaan...
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

SePetus kirjoitti: mutta olen kyllä itsekkin hiukan tuolla kannalla..... naimisiin menossa menee vaa rahaa ja hermoa sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä mitä hauskaa siinä on menee elämä hukkaan...
Ööh, pakko kysyä... minkäs ikäinen olitkaan? ^^'
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

minori kirjoitti:
SePetus kirjoitti: mutta olen kyllä itsekkin hiukan tuolla kannalla..... naimisiin menossa menee vaa rahaa ja hermoa sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä mitä hauskaa siinä on menee elämä hukkaan...
Ööh, pakko kysyä... minkäs ikäinen olitkaan? ^^'
sweet 18.v ja mites se liittyy mitenkään tohon mun kirjottamaan juttuun????
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

SePetus kirjoitti:
minori kirjoitti:
SePetus kirjoitti: mutta olen kyllä itsekkin hiukan tuolla kannalla..... naimisiin menossa menee vaa rahaa ja hermoa sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä mitä hauskaa siinä on menee elämä hukkaan...
Ööh, pakko kysyä... minkäs ikäinen olitkaan? ^^'
sweet 18.v ja mites se liittyy mitenkään tohon mun kirjottamaan juttuun????
Kumoaa sen hypoteesin, että olet mitäänkokematon ja mistään mitään tietämätön lapsukainen? Yleensä sua kymmenen vuotta nuoremmat saattaisivat ajatella tuolla tavalla, mutta ilmeisesti kyse on sitten jostain muusta. Aika erikoista, että noin negatiivisesti suhtautuu avioliittoon, "menee vaa rajaa ja hermoa", "sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä", "menee elämä hukkaan"... Näkökantoja siinä missä muutkin, ei nyt ihan heti olettaisi kuuluvan sinunikäiselle henkilölle.

Sori minori, jos hyppäsin väliin, mutten voinut vastustaa kiusausta.
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Ave-chan kirjoitti:
SePetus kirjoitti:
minori kirjoitti: Ööh, pakko kysyä... minkäs ikäinen olitkaan? ^^'
sweet 18.v ja mites se liittyy mitenkään tohon mun kirjottamaan juttuun????
Kumoaa sen hypoteesin, että olet mitäänkokematon ja mistään mitään tietämätön lapsukainen? Yleensä sua kymmenen vuotta nuoremmat saattaisivat ajatella tuolla tavalla, mutta ilmeisesti kyse on sitten jostain muusta. Aika erikoista, että noin negatiivisesti suhtautuu avioliittoon, "menee vaa rajaa ja hermoa", "sitten pitää vielä hillua saman naisen kanssa loppu elämä", "menee elämä hukkaan"... Näkökantoja siinä missä muutkin, ei nyt ihan heti olettaisi kuuluvan sinunikäiselle henkilölle.

Sori minori, jos hyppäsin väliin, mutten voinut vastustaa kiusausta.
joo ja en mäkään mut teit on vaa niin hauskaa kiusata, ei täs oo kokemuksella mitään tekemistä jos viihtyy enenmmän yksinään niin silloin sen voi jo vähä niiku päätellä. tämä on mielipide kysymys josta ei voi kiistellä voi vain ilmaista oman mielipiteen ja siitä voidaan sitten tapella niin paljon kuin halutaan mutta se ei muuta yhtään mitään... ja vaikka tätä ei olisi tapahtunut mutta on hyvä olla sanomatta muista mitään jos ei tiedä heistä mitään.... enkä mene sanomaan että olisitte sanoneet jostakusta jotain kuha kirjotin huvikseen tuon tuohon.... ja tää on pisin posti multa vuosikymmeniin jostain syystä...
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ave-chan kirjoitti:Sori minori, jos hyppäsin väliin, mutten voinut vastustaa kiusausta.
Eipä mitään, tunnet mut vaan tarpeeks hyvin, että voit hypätä. ^^


@SePetus, en tarkoittanut mitään hyökkäävää. ^^ Kuten Ave sanoi, niin yleensä tuollaista vaan kuulee enemmän nuorempien poikien suusta.
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Kaipa minäkin joskus naimisiin menen. Ainakaan kirkossa en halua mennä naimisiin, enkä pääsisikään, jos kumppanini sattuisikin olemaan nainen.

Hääjuhliin en todellakaan halua kutsua paljoa sukulaisia, niihin minulla ei nyt mitkään erinomaiset välit ole (Rippijuhlatkin olivat liikaa..). Kovin heppoisista syistä en halua naimisiin mennä, siinä kun tuo laki sattuu olemaan niin mahdottoman monimutkainen : D. Onhan se tietty siltä kannalta, että kaikenlaisissa oikeussäädöissä se avioliitto painaa enemmän kuin avoliitto tai seurustelusuhde. Se voi olla hyödyksi, tai sitten ei. Ja tottakai avioliitto (miksi yritän kirjoittaa sen kokoajan aivoliitoksi.. Ehkäpä aivoilla on aika paljon merkitystä asian kanssa ;) on henkisestikin suuri juttu ja niin edelleen.

Häät itsessään ovat varsin kivoja juhlia, ainakin kirkon jälkeen. Noilla aikuisilla vaan on paha tapa vetää kännit, jotenkin itsensä alkaa tuntea kalkkikseksi kun muiden henkinen ikä alkaa laskea kuin lehmän häntä.
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
meadow
Chuunin
Chuunin
Viestit: 260
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 21:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja meadow »

Avo liitto ei kauheasti kiinnosta.
Kyllä sitä naimisiin oon aatellu joskus harmaassa tulevaisuudessa mennä, mutta mitään kiirettä en todellakaan aio pitää asian suhteen. Ja häistä ei saa tulla mitään valtavia. Sellaiset pienet ja mukavat juhlat... Sitten joskus.
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Ei ole ajankohtainen kysymys minulle. Voi odottaa rauhassa varmaan kymmenenkin vuotta D: Olen niin kauhea ettei kukaan minun kanssa kestäisi olla rengastettuna! Ehkäpä liioittelen, mutta tämän ikäisenä (16) voikin tehdä niin vielä.
Kukaan meidän pesueesta ei ole naimisissa ja vain yksi on edes seurustellut yhden kerran (ja viimeisen xD). Minä olen ainut ali-ikäinen enää. Olemme epähaluttuja. Sukunimen syytä! Kaikki tuntuu karttavan tämän sukuisia (tai me kartetaan muita :o) Joo, ei olla hämäläisiä. Onneksi.
Kuva
Avatar
höpspöps
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 614
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja höpspöps »

Aah, ihana topikki <3
Minullahan on sulho varattuna, joten häitä tässä odotellaan, ehkei kuitenkaan ihan heti :D Kävin riparin vain sen takia että pääsen kirkossa naimisiin (kauniimmat kuin maistraatissa) ja että pääsen kummiksi (olen ollut lapsi-höperö since -88) vaikka olenkin ihan ateisti.
Haluan kuitenkin nuorena naimisiin, joskus 20-25v. ja lapsia kanssa nuorena, rakastan lapsiaaa.... Nykyään muuta näekkään kuin 40+v pareja työntelemässä vauvankärryjä.
Valkoinen ihana puku tietysti, mutta ei mikään röyhelöistä prinsessa-pukua vaan joku klassisen kaunis ja melko yksinkertainen.
Haluan sitten kyllä kunnon häät, tai siis ei mitään övereiksi meneviä superhäitä mutta ei kuitenkaan mitään minimi-budjetin laiturinnokka-häitä. Itse juhlan haluaisin pitää sitten jossain kauniisti koristellussa salissa, ei missään mökissä.
Vähän se subin hääohjelma For better or for worse on hyvä ! Tai siis on jotenkin ihanaa kun ne ystävät ja perhe järjestää parille sellaiset teemahäät, jossa on siis joku parille läheinen asia teemana. Vähän olisi söpöä pitää jotku sellaiset jos olisi joku sellaien yhteinen asia, joka olisi vielä säädyllinenkin. Mietittiin vasta sulhon kanssa että jos kaverit järjestäsisi meille jotkin sellaiset häät niin ne varmaan järjestäis jotku animehäät. Ja silloin mie alkaisin riehumaan haulikkojen kanssa.
Ei mutta, häät on ihana asia, silloin tuntee (oletettavasti, ainakin nyt jo kihloissa tuntuu) että oikeasti kuuluu jollekkin, ja että tavallaan se liitto on vähän kuin 2-hengen joukkue (olipa romanttinen vertaus...) jolloin pelataan molempien hyväksi. Tottakai avoliitto on hyvä asia ja voisin kuvitella itsekin eläväni avoliitossa elämäni, mutta kyllä avioliitto on jotenkin sitouttavampi. Tähän voisi pistää vasta-argumentiksi 50%:n eroluvut, mutta antakaa minä elän romanttisissa kuvitelmissani.
-My beloved, prepare to die-
Y.S.A.K.
Vastaa Viestiin