Isät

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Katrim_
Genin
Genin
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 21:35
Paikkakunta: Tampere

Isät

Viesti Kirjoittaja Katrim_ »

Kun äideistä on tehty tämmöinen topic, niin ajattelin sitten tehä isistä.. Mitä mieltä olette isistänne? Tukeeko anime/manga tai jotakin muuta harrastusta?

Minun oma isäni ymmärtää anime+manga harrastustani paremmin mitä äitini ja muutenkin isäni tukee minua melkein kaikessa. Eikä parempaa isää vois toivoo.. :D
End of all hope..

Kuva
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Oikeastaa ei oikeaa isää enää ole :/ kuoli v.1998-1999 jouluna.
Mutta oli kiva(en oikein muista kun olin aika nuori) ja on puoli isäkin välillä kiva =)
Kuva
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Mun isä on (useinmiten) äkkipikainen, känkkäränkkä työ- ja alkoholisti mies.
Hän melkein halveksuu omaa anime ja manga taipumustani n_n;; mutta mä olen jo sen verran tottunut hänen tähän.... öö... mitä 'elämänmyönteisimpään 'asenteeseensa (huomaa sarkasmi), että en ota sitä itseeni.
Kuva
Avatar
Katrim_
Genin
Genin
Viestit: 178
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 21:35
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Katrim_ »

Xtriimi ja Yayako! Otan osaa..
Viimeksi muokannut Katrim_, Su Marras 05, 2006 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
End of all hope..

Kuva
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Katrim_ kirjoitti:Otan osaa.. Toivottavasti elämä ei potki liikaa päähän..
Mulla vai Xtriimillä?
Itselläni ei ainakaan potki. Ja jos potkii - saa maistaa tuta... aitoa suomalaista kissatappelu taktiikkaa! Boohahaha! *random*
Kuva
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

On se mukavaa että joillakin on kiva isä. Mulla ei.

Isäni on pilannut puolet minun ja vanhempien sisarusteni elämästä. Lapsuus oli kyllä osittain ihan kivaa, iskä osaa kyllä vitsailla ja olla jopa mukava. Mutta kolikolla on aina toinen puoli, eikö. Äijä on täys tyranni, vinkui joka asiasta kuin pikkukakara ja kotona ei usein uskaltanut sanoa omaa mielipidettään. Hiljainen isoveljeni sulkeutui huoneeseensa, siskoni vetäytyi itseensä ja minä karjuin takaisin. Isosiskollani on ollut syömishäiriö isän haukkumisten takia. Tämä on melkein käynyt jos kauan sitten käsiksi sisaruksiini. Luojan kiitos äijä muutti muualle asumaan muutama vuosi sitten. Vanhempani erosivat ja elämä on aika lailla paremmin raiteillaan. Asuminen pelkästään äitin kanssa on helvetin paljon vapauttavampaa kuin silloin kun joutui melkein koko ajan pelkäämään mitä oikein sille äijälle pystyi sanomaan. Se on saanut äidin ja myös minut ihan tarpeeksi monta kertaa itkun partaalle.

Esim. voin kertoa esimerkkinä viime kesän Ranskan matkani, jonne lähdin siskoni, isän, tämän uuden avovaimon ja hänen tyttärensä kera. Muuten ihan kiva, mutta isä pilasi senkin. Olin kuulemma typerä kakara joka ei kuulemma osaa käyttäytyä, minulla on kuulemma muutenkin negatiiviinen asenne kaikkea kohtaan ja niin edelleen. En sanonut enää mitään takaisin, en jaksanu. Loppumatkasta kun olimme koneita vaihtelemassa luulin jo ettei sitä tarvitse kestää, mutta kun ei niin ei. Vitun kuuro paska ( se on aina muka niin kiireinen, ei oo ikinä aikaa ja sit kun se ei kuule mitään, pitää huutaa kovalla äänellä "MITÄ" ja tunkea korva lähelle et varrrrrmasti kuulee) , vihaan sitä koko sydämestäni. Ei se ole enää sellanen isä mikä sen pitäs olla . Olin vähällä purskastaa itkuun Kööpenhaminan lentokentälläkin, hyvä ettei koko tyyppi päin naamaa vittuillut.

KIITOS TÄSTÄKIN HYVÄSTÄ. Pahinta on että joudun kuitenkin olemaan siihen yhteydessä, se kun hoitaa lukiokirjojeni ostot ja bussikortin hankkimisen (tai pitäisi hoitaa, bussikorttia ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut... hohhhhoiiiiihhhh.) Kyllä se tietää että puuhailen jtn. anime/manga-juttuja, en ole ikinä sen tarkemmin kertonut. En vaan voi. Sitäpaitsi se on aika rasisti (mitä puheista nyt selvää saa) ja taitaa olla aika homofobinen kanssa. Et.. heihei hyvä isä-tytär-suhde!
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Hmm... katselin tuossa äsken Big Fishiä ja tuosta isästä tuli jotenkin mieleen oma isäni. Iskä on aina ollut lähellä ja kannustanut kaikkeen ja opettanut ties mitä, eli kunnioitan ja rakastan häntä kamalasti ja omalla tavallaan hän on ollut hirveän hyvä isä, jolta voi aina kysyä jos on tarvis, mutta toisaalta taas olen hyvin kiitollinen, että vanhempani erosivat ja minä jäin äidin luokse.

Isä on kyllä mukava mies, mutta juuri tuollainen kuin Big Fishin herrakin, eli hänestä ei aina tiedä milloin puhutaan faktapohjalta ja milloin vain oletetaan. Hän ei myöskään ajattele ympärillään olevia ihmisiä aina, eli myöhästelee, ei pidä lupauksiaan, ei muista ilmoitella asioista ja muutenkin keskittyy aikalailla itseensä enemmän kuin muihin ihmisiin. Ei hän sitä pahalla tee, ei tietenkään, sattuu vain olemaan vähän sellainen hajamielinen professori. Niin, tuo aika hyvin kiteyttääkin sen - sellainen mukava ja lutuinen hajamielinen professori jonka kanssa on mukava viettää aikaa, mutta jonka kanssa on vähän mahdoton elää sen työn/harrastuksen/mikä nyt sattuukin sillä hetkellä olemaan takia. :)
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

minori kirjoitti:Hmm... katselin tuossa äsken Big Fishiä ja tuosta isästä tuli jotenkin mieleen oma isäni. Iskä on aina ollut lähellä ja kannustanut kaikkeen ja opettanut ties mitä, eli kunnioitan ja rakastan häntä kamalasti ja omalla tavallaan hän on ollut hirveän hyvä isä, jolta voi aina kysyä jos on tarvis, mutta toisaalta taas olen hyvin kiitollinen, että vanhempani erosivat ja minä jäin äidin luokse.

Isä on kyllä mukava mies, mutta juuri tuollainen kuin Big Fishin herrakin, eli hänestä ei aina tiedä milloin puhutaan faktapohjalta ja milloin vain oletetaan. Hän ei myöskään ajattele ympärillään olevia ihmisiä aina, eli myöhästelee, ei pidä lupauksiaan, ei muista ilmoitella asioista ja muutenkin keskittyy aikalailla itseensä enemmän kuin muihin ihmisiin. Ei hän sitä pahalla tee, ei tietenkään, sattuu vain olemaan vähän sellainen hajamielinen professori. Niin, tuo aika hyvin kiteyttääkin sen - sellainen mukava ja lutuinen hajamielinen professori jonka kanssa on mukava viettää aikaa, mutta jonka kanssa on vähän mahdoton elää sen työn/harrastuksen/mikä nyt sattuukin sillä hetkellä olemaan takia. :)
Minäkin katsoin kyseistä elokuvaa ja olen omasta ukosta samaa mieltä,
vanhaksihan hän alkaa käydä jo ja ei ihan ole kuntonsa huipussa, mutta meillä on aina mukavaa keskenään. Ensi kesänäkin hän järkkää meille (minä, isoveli ja hän) Japanin reissun, tänä keväänä hankki minulle kevarin ja on aina kannattanut minun harrastuksiani jenkkifutiksesta animeen ja mangaan asti. Voisi jopa sanoa minun olevan lellipentu isän osalta, kun kaikki pelit ja vehkeet arkivaatekertaa lukuunottamatta kustantanut :D

EDIT:
Ave-chan kirjoitti:Miten voi olla mahdollista elää sellaisessa taloudessa, jossa on äitin kanssa lapsista huolehtimassa isä?
Ei mullakaan ole samassa taloudessa ukko ollu kahteentoista vuoteen, ku porukat eronnut. En minäkään osaisi kuvitella moista elämää missä molemmat vanhemmat olisivat yhdessä (ainakaan enää).
Viimeksi muokannut Hideyori, Ma Marras 06, 2006 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

23 päivän kuluttua tulee yhdeksän vuotta siitä, kun isäni kuoli. Olin silloin tokalla, eli en kauheasti muista miehestä mitään, tiedän hänen olleen matikanopettaja lukiossa ja todella hyvä shakinpelaaja.

En osaisi kuvitella elämää, jossa perheessä on isä. Se on minulle outo ja vieras ajatus. Miten voi olla mahdollista elää sellaisessa taloudessa, jossa on äitin kanssa lapsista huolehtimassa isä?

Myönnän, olen joskus ajatellut, että olisi niin kivaa jos olisi isä. Ala-asteella isänpäivän aikoihin oli tuskallista tehdä sitä korttia, koska tiesi, ettei olisi ketään jolle sen voisi antaa. Muutenkin ovat miesten roolimallit jääneet hyvin vähälle omalta osaltani ja tämä on vaikuttanut aika negatiivisesti maailmankatsomukseeni ja mielikuvaani perheestä, parisuhteesta, yhteiskunnasta yms.

Mutta hei, turha itkeä kaatuneen maidon perään. Shittii tapahtuu ja kyllä ne teidänki lössit ennemmin tai myöhemmin heittävät lusikat nurkkaan :/
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Jaa... isäni on tavallinen suomalaisäijä.
Neljäkymppinen äijä, joka ei näytä tunteitaan, äkkipikainen, alkoholiin taipuvainen ja vihaa jokaista poikaa joka tulee lähellekkään tyttäriään. Näyttää siltä, että siskoni ajaa hänet vielä tätä menoa ennenaikaiseen kuolemaan... (siskon pitäis kyllä hillitä menoaan u.u)
Ei se paljon kotona ole koskaan viihtyny ja ei me sen takia oikein tunneta toisiamme. Mutta kyllä isä osaa olla mukavaki. Näyttää vain siltä, että ajaudumme yhä kauemmas toisistamme. Kaiken lisäksi isä luulee aina, että valehtelen ò_Ó? Mistä ihmeestä se johtuu? Hieman vaikea sille on mitään puhua, joten enpä oo sanonu mitään anime/mangasta.

(Jos mulle sanotte, että otatte osaa, tulen hirttämään teidät sukkiinne yöllä)
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Uzumaki naruto
BANNED
BANNED
Viestit: 821
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 00:06
Paikkakunta: Leaf village
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzumaki naruto »

mun isä on tyhmä janpuhelias ja mä kutsun sitä lompakoksi.
KATSO ALAS
Avatar
Desert Master X
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 12:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Desert Master X »

En ole ollut tällä hetkellä paljon yhteydessä isääni. Hän on semmoinen vähän huoleton persoona, ettei häntä arkiset murheet paina ja hänellä on yleensä rahat lopussa (että kun hänet tapaan niin hän pystyy tarjoamaan vaan lasin maitoa).

Itse asun äitini ja isä-puoleni kanssa, joka on rento heppu. Ei siksi, että hän on rikas ja rahaa on heittää minulleken vaan koska hänen kanssaan tulee niin hyvin toimeen (rahan eteen teen työtä hänen firmassaan).

Kuitenkin isä-puoleni on enemmänkin ystävä/talon herra. Pidän vielläkin oikeaa isääni isänäni vaikka en häntä paljoo tapaakkaan (viimeksi isäinpäivänä).
Kuva
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Oma isäni on aika paljon samanlainen kuin minä. Tai sitten itse olen isäni tyylinen ihminen. Olen aina ollut isin tyttö, tykännyt piirtää ja rakennella kaikkea.

Isäni tekee paljon kaikkea pientä remonttisäätöä ja tykkää askarella ja rakennella kaikkea. Laadusta ei nyt niin väliksi, kunhan toimiva väliaikaisratkaisu saadaan kasaan xDD Isän kanssa on ehkä enemmänkin yhteistä kuin äidin. Isän kanssa tykkään tehdä kaikkea teknisempää, maalata huonekaluja yms. Isä on ollut aina "käytännöllisempi" vanhempi. Tehnyt kaikkea konkreettista minun (ja siskoni) kanssa kun äiti on lähinnä katsellut sivusta ja antanut neuvoja. Nyt vanhempana isältä voi kysyä neuvoa vaikka mihin. Isä on taiteellisempi kuin äitini, ja minulla on lähes samanlainen allekirjoitus kuin isälläni. Minulla taitaa olla jopa yksi koukero enemmän xDD

Olen myös huomannut, että isän kanssa meillä on ruokien suhteen yhtenevämpi maku kuin äidin kanssa. Isä tykkää tulisesta ruuasta kun äiti ei. Muistan, kun teimme isän kanssa jalapenoleipiä ja naurettiin äidille kun se söi vahingossa yhden jalapenoviipaleen ja kirosi kun suu paloi ^^

En muista, että isä olisi koskaan ollut minulle suuremmin vihainen. Äidin kanssa olin ennemmin napit vastakkain joistain asioista.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Mirha kirjoitti:Laadusta ei nyt niin väliksi, kunhan toimiva väliaikaisratkaisu saadaan kasaan xDD
Heh, tuohan on vähän niinkuin minun isäni, ette pysty uskomaan kuinka paljon hänen kämpästään löytyy jeesusteippiä.

Minun isäni on melko huolehtivainen, vähä ehkä ylihuolehtivaiseksikin häntä voisi väittää. Hän heitti minut joskus kaverilleni kun olimme menossa sinne alottelemaan, ja kauhistui kun ostin 6-päkin pohjiksi. En kehdannut sanoa että normaalisti otan 12-päkin että jää aamuksikin. Niin ja tuo tapahtui alkutalvesta, olin 20-vuotias. Pari kuukautta sitten hän heitti puoliksi herjalla että lähettäisin hänen työpaikalleen työhakemuksen. Tein niin, ja ensi maanantaina alkaa työt. Kiitoksia paljon, isä. Ja vielä tuohon huolehtivaisuuteen. Aina kun hänen luonaan tulee käytyä, yleensä poistun talosta pariakymppiä rikkaampana. Ei auta vaikka sanoisin etten tarvitse ja jättäisin ottamatta, sitten todennäköisesti huomaan päivää myöhemmin että kyseinen summa on ilmestynyt tililleni. Kyllä se raha muuten kelpaisi mutta kun hän tuppaa antamaan ne miltei viimeisistään. Niin ja hänellä on koira, ylivilkas loppumattomilla Duraceleilla varustettu corgi, jaksaa helposti riehua ja leikkiä pari kolme tuntia vielä parin tunnin lenkinkin jälkeen.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Oma isäni.. Jaa'a mitäs pistäisi, ettei menisi ihan haukkumiseksi.
No kun se jotain aloittaa niin se tekee sen yleensä myös loppuun, ja työn jälki on aina parempaa mitä odottaa. Saanut joskus potkut seksuaalisen häirinnän vuoksi. Vitsikäs ja puhelias sekä kohtelias, toisaalta suorapuheinenkin haukuu tuikituntemattomia ihmisiä sairaalassa.

Joo en ole nähnyt ukkoa nyt.... .. Viime marraskuun. kyllä se vielä silloin oli hengissä.

ps. Ei ole mikään lekuri tai vastaava jos sellainen ymmärrys tuli.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Vastaa Viestiin