Oudot nimet

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Ylä-asteen liikunnanopettajan nimi oli Urpo Pikkupeura, mutta ei kukaa sille nauranu ku oli kaks metrinen olymppiatason pikaluistelija :P
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Sutsuran kirjoitti:
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.
Hä? Mitä vikaa Oulassa on? Haastaks riitaa?*syvästi loukkautunut*
Mulla ei ole mitään syytä haastaa riitaa sun kanssa. En antaisi Oulaa lapsen nimeksi, koska mielestäni se ei ole kiva nimi lapselle. En myöskään koe sitä mitenkään hyvän kuulosena sanana, kuulostaa aika ikävältä meikäläisen korvaan. Ja myös se, että se tarkoittaa 'tulvaa'... Ei tuo mieleen mitään kauhean mukavia asioita.
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Itselle ei tulisi mieleenkään antaa mitään kovin erikoista nimeä lapselle, koska siitä voi oikeasti koitua haittaa lapselle itselleen. Tietysti joku vähän erikoisempi nimi on enemmän kuin hyvä.

Meillä on koulussa opettaja jonka nimi on Matti Taneli ja tunnen yhden tytön jonka etunimi on Ninja ja yhden kaverin nimi on Leaf (poika), mutta häntä sanotaan Leiffiksi.

edit//
Tuli vielä yksi nimi mieleen, Kalle Antti Naatti, sanokaa tuo ääneen suht nopeasti, niin kyllä se aika hassulta kuullostaa. Tiedän siis tämän nimisen pojan.
Viimeksi muokannut Satsuma, La Joulu 30, 2006 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Ei sen puoleen, että aikoisin IKINÄ hommata lapsia, mutta noin periaatteessa itse antaisin lapselle paljon mieluummin jonkun vähän erikoisemman nimen, kun tyypillisen Maijan tai Liisan. Minulla olisi vaikka millainen lista nimiä, joita antaisin, jos vaan joku Suomessa ne osaisi lausua.

Itse haluaisin hirveästi antaa pojalleni nimeksi Thoth ja tytölle Neith (sellaisia ei näytä Suomessa olevan vielä yhtäkään - yllättäen). En tiedä saako tuollaisia nimiä edes antaa, eikä niitä taatusti osattaisi lausua, mutta kun ovat nyt vaan niin järjettömän hienoja nimiä.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

[OFF]
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.
Minun pikkuveljeni yhden kaverin nimi on justiinsa Oula. :''D (Aluksi olen luullut, että Oula on tytön nimi, mutta sainkin tietää sen olevan pojan nimi. Minusta Oula kuulostaa pikkuisen tyttömäiseltä nimeltä *yrittää väistellä tomaatteja*) [/OFF]
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Wendy kirjoitti:[OFF]
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.
Minun pikkuveljeni yhden kaverin nimi on justiinsa Oula. :''D (Aluksi olen luullut, että Oula on tytön nimi, mutta sainkin tietää sen olevan pojan nimi. Minusta Oula kuulostaa pikkuisen tyttömäiseltä nimeltä *yrittää väistellä tomaatteja*) [/OFF]
Däh, onks Oula pojan nimi? [/idiotismi]

Minulla ei varmaan olisi pokkaa antaa erikoisempaa nimeä. Ja onhan niitä ihan nättejä suomenkielessäkin, ei se tee nimestä rumempaa/huonompaa vaikka se yleinen olisikin. Ainakaan minun mielestäni.

Hei. Tulipas mieleen erikoisista nimistä, että meidän koulussa on yksi Suvi Verho. Anteeksi nyt vaan, mutta se on oudon kuuloinen. (Suvi = kesä, kesäverho?)
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Nike kirjoitti:
Wendy kirjoitti:[OFF]
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.
Minun pikkuveljeni yhden kaverin nimi on justiinsa Oula. :''D (Aluksi olen luullut, että Oula on tytön nimi, mutta sainkin tietää sen olevan pojan nimi. Minusta Oula kuulostaa pikkuisen tyttömäiseltä nimeltä *yrittää väistellä tomaatteja*) [/OFF]
Däh, onks Oula pojan nimi? [/idiotismi]
Juu, on se. :'D
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Ave-chan kirjoitti:
Sutsuran kirjoitti:
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.
Hä? Mitä vikaa Oulassa on? Haastaks riitaa?*syvästi loukkautunut*
Mulla ei ole mitään syytä haastaa riitaa sun kanssa. En antaisi Oulaa lapsen nimeksi, koska mielestäni se ei ole kiva nimi lapselle. En myöskään koe sitä mitenkään hyvän kuulosena sanana, kuulostaa aika ikävältä meikäläisen korvaan. Ja myös se, että se tarkoittaa 'tulvaa'... Ei tuo mieleen mitään kauhean mukavia asioita.
Se oli vain vitsi! En yhtään ihmettele ihmisten oudoksumista Oula nimeä kohtaan. Itsekin suhtaudun nimeeni kohdistuvaa kritiikkiä huumorilla. Mutta jos sen ajattelee sillälailla, että "ylitsetulviva iloisuus" tjtn. ^^'
Wendy kirjoitti: [OFF]
Ave-chan kirjoitti: joku Inna tai Oula, ei tulis mieleenkään antaa sellaista nimeä.

Minun pikkuveljeni yhden kaverin nimi on justiinsa Oula. :''D (Aluksi olen luullut, että Oula on tytön nimi, mutta sainkin tietää sen olevan pojan nimi. Minusta Oula kuulostaa pikkuisen tyttömäiseltä nimeltä *yrittää väistellä tomaatteja*) [/OFF]


Däh, onks Oula pojan nimi? [/idiotismi]
Onse nätti tytön nimenäkin.*piiloutuu tomaateilta*
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
SuzyQ
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 23:07
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja SuzyQ »

Ikinä en ole ymmärtänyt kun annetaan lapselle nimet, jotka ovat samanlaisia, joko etunimen tai sukunimen kanssa. Tiedän Tero Anteron ja Janne Matti Mattilan. Yksi ystäväni on nimeltään Krista Kristiina.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Oudot nimet

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Minä en tykkää nimestä Lotta. Se on niin.. No, lätisee suussa ja loppuu töksähtäen, antaa kuvan elämään kyllästyneestä ja rasittavasta pyöreästä pienestä hemmotellusta lelliprinsessasta.

Ja minusta myös jokut nimet on turhan yleisiä, kuten Nina tai Niina, Liisa, Pekka... Niitä tulee jokapuolella vastaan. On ne kivan kuuloisia, mutta silti..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Desert Master X
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 12:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Desert Master X »

Noh minä olen sitä mieltä, että mikä tahansa nimi loppujen lopuksi kelpaa antaa lapselle kuhan siitä ei tuu ongelmia sen elämään. Minusta ei olisi ainakaan hauskaa jos nimeni olisi Ridge ja isäni kertoisi, että minut on nimetty isoleukaisen saippua ooppera tähden mukaan.

Noihin anime nimiin vaan sitä, että ihan vapaasti laittavat jos haluvat lapselleen Sasuke nimeksi kuhan sit osaavat selittää sen nimen alkuperän järkevästi niin,ettei se lapsi masennu kun se tulee teini-ikään.
Kuva
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Pärttyli : D

Ursula, melkein kuin mursu..
Raakiel, raa(ka)kiel-i.
Kerttuli, samaan katekoriaan kuin yli-jumala Pärttyli..
Ulpukka, ulputtaja?

Saan omituisia mielenyhtymiä nimistä.
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Myeli kirjoitti:Tai ku tos meidän lähellä asuu Jorma Isojorma. Mua melkein itketti.
Härreguud. :,D En ole ikinä repeillyt nimelle näin paljon.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
pyramido
Genin
Genin
Viestit: 109
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 17:39
Paikkakunta: Hidden Stadi Village

Viesti Kirjoittaja pyramido »

Muistaakseni kuulin kerran radiosta nimen Nina Mursunpää. *Reps* Tyhmin nimi jonka olen ikinä kuullut on Kukka Tuuteri, taisin sen jostain kotiliedestä paikantaa. *Repsreps* Ja eikös jonkun kansanedustaja wannaben nimi ollut Matti Mattila?
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Serkkuni on onnistunut antamaan pojalleen ehkä yhden tyhmimmistä suomalaisista nimistä ikinä.

Kuutti.

Siis joo, Kuutti voi tuntua ihan kuvaavalta nimeltä vielä silloin kun kakara näyttää ja kuulostaakin kynityltä norpanpennulta, mutta ollaanpa nyt ihan rehellisiä: asteikolla 1-10, kuinka pahasti repeäisitte jos joku yli kahdenkymmenen oleva aikamies yhtäkkiä esittelisi itsensä hyljevauvaksi?

"Moi, mä oon Kuutti!"
Kuva
Vastaa Viestiin