Verkkokaupat

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Andar »

Verkkokaupat ovat loistavia, jos tietää mitä etsii tai jos kyseistä tuotetta ei Suomesta (fiksuun hintaan) löydä.

Jatketaas tullista:

Tulliahan siis ei tule EU:n sisäisistä lähetyksistä.

EU:n ulkopuolelta tilatessa:

tulli 3.5%
ALV 22%

3.5%+22%=25.5%

JOS Tuotteen hinta x 0.255 < 10€, TULLIA JA ARVONLISÄVEROA EI KANNETA.


muuten

Tuotteen hinta x 0.255 = Tulli ja arvonlisävero.

Eli EU:n ulkopuolelta saa tilattua tullin ohi tavaraa, jos tavaran merkattu hinta on 39.21 € tai alle.

Eri tuotteiden tulliveroprosentti vaihtelee, mutta se on kuitenkin suunnilleen 3.5%.
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Re: Verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja fredo »

ajattelin pistää pienen foorumi\huutonet kaupan pystyyn täälä koreassa. eli homman nimi on myydä aasialaista\korealaista\japanilaista tavaraa netinkautta
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Olen tilaillut aika paljon kaikkea netistä, mm. pelejä, dvd:itä, anime-oheistuotteita, ja Transformers-figuureita. :3 Suomalaisia nettikauppoja käytän harvemmin, olen kyllä tilannut pari kertaa tavaraa puolenkuun peleistä.
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Verkkokaupat

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Mulla on vähän ristiriitasia kokemuksia verkkokaupoista.

Lähinnä pelejä olen tilannut verkkokaupoista. Joskus tilasin sellasesta ku Gameparadise. No peli tuli nopeasti. Sitte tilasin puolenkuun peleistä. Peli ei tullu ikinä. Valitin ja kyselin moneen otteeseen että millon on tulossa ja mikä on esteenä. Sit tuli vain viesti kuukauden kuluttua että on loppunu maahantuojalta. No lähettivät kuitenki ihmetyksekseni pelin seuraavana päivänä. Liekö maahantuoja ollukaa oikea syy ^^

Nyttemmin yritin tilata taas näistä kahesta paikasta peliä. Eka puolenkuun peleistä. Ei mitään. Ja koska en jaksanu oottaa kuukausia yhtä peliä niin peruin tilaukseni. No seuraavaksi Gameparadiseen, sama homma. Peli loppunu varastosta ja peruin tilauksen koska olen kärsimätön ja haluan pelaamaan nopeasti.

Etsiskelin sitte jotain muuta paikkaa mistä voisin tilata. Päädyin sellaiseen paikkaan kuin dischsop. Suosittelen sitä kaikille. Pelin/cd:n/elokuvan, minkä vain voi tilata sieltä rauhassa ja tuotetta ei tarvitse maksaa etukäteen. Näin ei ainakaan tule huijatuksi tulemisen tunnetta. 10 päivää on aikaa maksaa peli sen vastaanottamisesta. :P Ainoa miinus ehkä siitä että hinnat on melko korkeita.

Mielelläni vältän siis verkkokauppoja mut nytku muutin tänne Lieksaan niin ei voi enää peliä hakea suoraan kaupasta, joten netistä tilaamine on ainoa vaihtoehto. Toki huuto.netissä olen aktiivisesti mukana, mutten laskisi sitä tähän "verkkokauppaan" mukaan ^^
Happy panda
Vastaa Viestiin