Todellisuus on tylsää.

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
neonsade
Genin
Genin
Viestit: 191
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 23:32

Viesti Kirjoittaja neonsade »

Mirha kirjoitti:Mikset ota itseäsi niskasta kiinni ja tee jotain? Ei se paikoillaan makoilu auta yhtään.
No en mä kyllä nyt taas pariin viikkon ole tälläistä tehnyt, mutta kumminkin jotain jään kaipaamaan. Koulumasennuksella voi olla asiaa tähän kylläkin.
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Todellisuusko tylsää? Jaa'a. Todellisuus on ainakin itelleni sekä sitä elämää, mitä tapahtuu koko ajan ympärilläni, että myös niitä ajatuksia, jotka syntyvät ja kuolevat mielessäni.

Elämä ja fyysiset/konkreettiset tapahtumat, joita itse saan omalla toiminnallani aikaan, tai mitä muut ihmiset saavat aikaan, voivat vaikuttaa tylsiltä välillä. Esimerkiksi joku läksyjen teko: kirjoittaa jotain liirumlaarumia jostain tylsästä ja yhdentekevästä asiasta, ketä kiinnostaa? Tai katella bussissa ihmisiä, jotka puhuvat kännyköissään ties mitä tai tuijottelevat eteensä lasittunein katsein, hohhoijakkaa. Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä - tylsääää.

Mutta tylsyyden käsittämisessä on kuitenkin kyse aina siitä tavasta, millä suhtautuu ympäristöönsä. Jämähtääkö laakereilleen makaamaan ja toivoo, että "jotain ihmeellistä tapahtuisi" tai että "olisipa kaikki erilaista ja jännittävämpää". Sitä voi myös ottaa jollain tapaa 'uteliaan' näkökulman: miksi opiskelen tätä asiaa, mitä tässä tapahtuu, ajatella että ihmiset ennen minua ovat oppineet samoja asioita, mitähän he ovat ajatelleet tästä asiasta, mitenhän tämä asia tulee tulevaisuudessa vaikuttamaan minuun tai niihin jotka jälkeeni lukevat tätä? Ja vastaavasti mitä ne ihmiset bussissa ajattelevat, mistä he ovat tulleet ja mihin he ovat menossa, millaisia he ovat?

Todellisuus on muiden ihmisten kohtaamista ja heidän kanssaan yhteisillä säännöillä toimimista. Se on huomattavasti mielenkiintoisempaa, kuin päätyä itsekehittelemäänsä maailmaan, missä kaikki on sinun komennossasi ja sinä tiedät, miten kaikki tapahtuu tai tulee tapahtumaan. Eihän siinä ole mitään yllätyksellisyyttä! Vaikka laittaisitkin tapahtumien kulun napin painalluksella "randomiksi", olisi sinulla jo malli siitä, mitä on randomia, "yhtäkkiä valtava pääsiäispupu nousee Rautapihan tornista ja iso parvi manaatteja parveilee siivet selässään Uumenalasta Silvanostiin ja huomaat hyppiväsi kengurupallolla verenhimoisia aasilehmäkirahveja pakoon." Mitä mielenkiintoista siinä on?

Ehkä hieman eri asia on se oman mielensisäinen maailma; tuo edellinen oli lähinnä sellainen tapaus, missä olisit oikeasti luonut oman todellisuuden. Mielensisäinen maailma/todellisuus on itselleni melko lailla yhtä mielenkiintoinen kuin mielen ulkopuolinen. Oman mielen sisällä voi toimia, miten itse toivoo, eikä koskaan oikeastaan ole tylsää. Se on oma todellisuutensa, jossa aina tapahtuu; oli se sitten murehtimista huomisen päivän vaatteista tai Afrikan nälkäisistä lapsista; tai kuvittelemassa omia seikkailuja omaan maailmaansa - äärimmäisen mielenkiintoista.

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että todellisuus ei ole tylsää. Täällä kuitenkin aina tapahtuu kaikenlaista. Totta on, että aina ei itselle tunnu tapahtuvan oikein mitään suurta ja säväyttävää, mutta sitä sattuu. Välillä on ihan hyvä olla sellaisia suvantopaikkoja, joissa lepuuttaa uimisen jäljiltä väsyneitä paikkoja. En haluaisi tätä erikoisempaa todellisuutta; ei lohikäärmeitä, ei haltioita, ei edes nättejä bishejä maailmanpelastuspuuhissa (nyyh D:). Tänne me olemme syntyneet ja tänne me kuolemme. Sitä voi yrittää paeta, jos siltä tuntuu, mutta huomattavasti enemmän saa irti, jos käyttää tilaisuuden hyväksi ja elää.

Pahoittelen sekavaa ilmaisuani, kello on puol yksi ja huomenna koeviikon viimeinen koe, olen väsynyt ja aihe on liian mielenkiintoinen.
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Drago^ kirjoitti:
Tursake, tuossa ylempänä juuri puhuin että minä en ainakaan voi maapalloa lähteä kiertelemään. Eikä voi kaikki muutkaan. Olisihan se tietysti mahtavaa.
Minä olen harkinnut tuota matkustelua sitten hieman myöhemmin, semmoinen antaa uskomattomasti elämyksiä. Matkustelun voi tehdä halvaksi mm. opiskelemalla Esperantoa, menemällä hieman huonommilla kyydeillä ja olematta niin "neiti".
siis nimen omaan, matkustaminen voi olla yllättävän halpaa, kun laskee riman luksuksesta karvalakkiin. En tiedä teistä, mutta tuo on omasta mielestä vielä valistavampi tapa. Siis näke oikeita ihisiä, eikä pelkestään koneistunutta hotellin respaa, jotka kumminkin tyhjentää lompakon jos sen unohdat :D

Siis homma ei tietenkään toimi opiskelijoilla/työttömillä ja miksi ei työllistyneilläkään siten, että katotaan halvimmat mestat ja lähetään vaa tuo vie pikkasen enemmän suunnittelu aikaa ja rahan keruuta. Olis suunitelmissa juuri edellä mainutta kohde *thaimaa* ja kukkaroon tarvittais 1500€ ja sitten se on pari kuukautta riippumattoa 8)

Nuoresta iästä huolimatta on koluttu: ruotti, viro, latvia, liettua, saksa, ameriikka. Kaikki rahat noihin oon keräännyt itse, kesätöistä tienaa jos haluaa säästää ja on nuita iltapäivä duuniakin vapaana.
ps. jos tuli hinku itä blokkeihin, niin älkää menkö tai en ainakaan suosittele. Oli vaan sellasta sakkia välillä, että huhhuh.

[EDIT]
Kattelin tuota alku postia eli..
Tonnikala kirjoitti:Eli.

Onko teidän mielestänne Todellisuus kamalan tylsä paikka?
Siis eihän täällä ole mitään. Ei mitään hienoa. Ei lohikäärmeitä, taikuutta,
ninjoja, mutaatiota, ei mitään!
Eli jotta saataisiin jotain järkeä tähän elämään, Niin onko teidän mielestänne todellisuus tylsää? ja jos on, niin mikä olisi parempi?
Olisi kivaa olla vaikka Ninja-akatemian oppilas!

okei, aika tyhmää.
Oliko tuon viestin perimmäinen rakoitus loppujen lopuksi spämmiä, flametusta tai oikeasti keskustelua hakeva puheenaihe. Koska se voisi olla kaikkea edellä mainittua.
PS. huomasin muute, että suurin osa, osaa tehdä elämästään elämisen arvoisen ^^ Good fo you // kaikkea sitä voi ajatella pikku tunneilla. Jos lähtisi vaikka suosiolla pötköttään ja jättäisi foorumit rauhaan.
tulipas pitkä postaus :O
[/EDIT]
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Ei ole tylsää, ei. Sehän riipuu itsestä, millaiseksi sen tekee. Kyl mää tykkään. Pitää vain osata nähdä kaikki jännä.
Tuo eka posti oli kyllä aika säälittävän elämättömän anime nörtin kuulonen. "Sadut ei ookkaan totta!" Mulle riittää ihan hyvin se, että katson animesta niiden tyyppejen sekoiluja, ja luen fantasia-kirjoja, mutta elän silti elämääni, jota rakastan.
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Francis »

Tonnikala kirjoitti:Onko teidän mielestänne Todellisuus kamalan tylsä paikka?
Eskapismi on sitä varten :3
Kuva
Avatar
Minna7
Chuunin
Chuunin
Viestit: 241
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Minna7 »

Siinä mielessä todellisuus ei ole yhtä jännittävä kuin fantasia maailmat, kun täällä ei voi joka päivä pelastaa mailmaa, taikoa ruokaa päytään, tutkia mielikuvituksen luomaa maailmaa, mutta kyllä tämä meidän pikku planeetta... ei Universumi on mielenkiintoinen.

Arkisin usein tulee sellainen olo, että elämä on tylsää, joka päiväistä ähertämistä mutta sen voi itse saada mielenkiintoiseksi! Esimerkiksi menimme koulumme 4. Uskonnon kurssilaisten kanssa Rotuaarille (tunnettu paikka Oulussa) meditoimaan buddhalaisittain. Jouluna järjestin buffermiekkailu työpajan, missä taisteltiin kunnolla ja haavereitakin tuli! Kesällä kävin tivolissa ja hurjastelin pyörillä kavereiden kanssa, hypimme kaupungin katoilla ja kävimme uimassa!Sain jopa töitä kesällä ja teen sitä edelleenkin ylpeästi!!! Vaikka nämä tuntuu pikku asioilta, niistä se suurin onni koostuu.

Katselin vähän aikaa sitten räpsimiäni valokuvia. Hoksasin, kuinka paljon olinkaan tehnyt uusia ystäviä, tavannut ihmisiä, kokenut, muuttunut sisälläni ja oppinut vaikeuksista. Taitoin nilkan, harrastin taistelulajeja, osallistuin tansseihin, näytelmiin, tutustuin Narutoon, kävin leireillä, tulipalossa, sain 2 ihanaa pikkuveljeä ym.
Jos tämä määrä ei muka merkitsisi minulle mitään, elämä olisi TODELLA tylsää, mutta tämä kaikki on tärkeää minulle! ELämäni on täynnä kaikkea jännittävää, vaikkei lohikäärmeitä tai peikkoja. Voin luoda oman fantasiani tähän hetkeen ja NYT! >^w^< Asiat vain riippuvat siitä, miten itse suhtautuu elämään. :D
Mess with the best, die like the rest!
Kuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Kyllä, elämä on tylsää. Jos multa olis kysytty, en olis syntyny tänne ollenkaan. Tosin vuosi 2008 nosti osakkeita hieman ylöspäin, mutta silti, elämä on tylsää. Kaikki kivat asiat loppuvat jossain vaiheessa joten ne eivät ikinä onnistu peittämään sitä paskaa mitä todellisuus on.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Lucy kirjoitti:Kyllä, elämä on tylsää. (--) Kaikki kivat asiat loppuvat jossain vaiheessa joten ne eivät ikinä onnistu peittämään sitä paskaa mitä todellisuus on.
Mutta mikä on todellisuutta, ja mikä ei? Mikä on totta yhdelle ihmiselle ja mikä ei? :3

Mistä voit ikinä tietää, että se tärkeän ja _tylsän_ näköinen tyyppi edessäsi ei satukaan olemaan jonkin kansainvälisen järjestön huippukoulutettu salainen työntekijä, jonka tehtävänä on pitää ihmiset pois ulottuvuusaukkojen ulottuvilta? Entä jos se onkin sinun henkivartijasi, koska olet valittu suureen ja maatamullistavaan tehtävään, mutta hän vain sattuu muuttamaan muotoaan? Entä, jos se teidän luokan/työpaikan hillitty ja hiljainen tyttö onkin oikeasti viimeisen tulilohikäärmeen nuorin vesa?

Joo, on olemassa sanonta se uskoo ken näkee. Onko aina pakko nähdä? Eikö voi vaan uskoa? Tai toivoa :)
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

No toi on vaan säälittävää.. Vaikka uskonkin yliluonnollisuuksiin, ei se muuta tosiasiaa että mun todellisuuteni on tylsää.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Lucy kirjoitti:No toi on vaan säälittävää.. Vaikka uskonkin yliluonnollisuuksiin, ei se muuta tosiasiaa että mun todellisuuteni on tylsää.
Apatia on kivaa, eikö vain?
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Lucy kirjoitti:No toi on vaan säälittävää.. Vaikka uskonkin yliluonnollisuuksiin, ei se muuta tosiasiaa että mun todellisuuteni on tylsää.
Oma vika. Tee siitä jännittävämpää itse :)

Jos olen säälittävä niin sitten oot kyllä sinäkin :D Koska mistä sinä voit tietää. Ei kaikkea pidä kuitata ajatuksella "ken näkee niin uskoo".

Ja ei, minä en vittuile vaan se oli ihan ystävällisesti ja hieman humoristisestikin heitetty.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Lollero, en tiennytkään että mulla on ollut nuin vahvoja mielipiteitä :D
Ei saisi selailla näitä uudestaan :D
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

^Sehän on vaa hyvä että on vahvoja mielipiteitä =) Tosin itteeki hävettää lukea jotain omia 2 vuotta vanhoja posteja xD

Mjhoo mut aiheeseen:

Todellisuus tylsää? Voi olla. Sehän riippuu millasta elämää ite elää. Jos istut kotonas päivät etkä tee mitään niin kai se on tylsää. Entäs joku poliisin tai palomiehen ammatti? Esim. niitten päivät vaikuttaa mielenkiintosilta ja jännittäviltä.. ihan ilman ninjoja ja lohikäärmeitäki.

Mää ite nautin tylsyydestä. Just parasta ku ei tarttis stressata mistään ja sais vaan olla. Heräis aamul, söis, jois kaffea, söis, kattos telkkaa, iltapalaa ja menis nukkuun. Täydellinen päivä minulle. Jännittävä elämä ei kiinnosta.
Happy panda
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Turhis »

joo mun elämä on aika lailla todellisuuden ja mielikuvituksen sekamelskaa, ku on ylivilkas ja kärsii unettomuudesta, niin kärsii aistiharhoista :D Porissa kohelsin jotain omaa ja en huomannut kahta bussia ku juoskentelin tiellä ja olin jäädä kummankin alle :D Joo kello oli jotain 17.00 tiistaina :D Että en ollut ees päissäni :D Tuolalset ihmeelliset kommellukset saa päivän täyttymään aika railakkaasti :)
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Todellisuus on tylsää.

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

ohhooh, tää elää viellä.

Nykyään elämän tylsyys on jotenkin kaksipiippuinen juttu. Ei elämä varsinaisesti enää tylsää ole, mutta jokin jännite siitä puuttuu. Ja en varsinaisesti odota että elämä tästä tylsistyy, päinvastoin. Kaikki on teoriassa mahdollista, joten kaikkea voi pitää jännänä. On se jännä...
Kuva
Vastaa Viestiin