Pienet hyvät teot joilla parannat maailmaa

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Mirha kirjoitti:
minori kirjoitti:- jos joku ostaa miljoona purkkia samaa maitoa, en lyö niitä erikseen kassaan, niin että kuitissa lukisi miljoona kertaa sinistä maitoa, vaan laitan ne yhdellä lyönnillä, jolloin kuittinauhaa säästyy vuodessa ainakin.... .___. metri...? Kaksi..?
*saapuu kassalle miljoonan maitopurkin kanssa*
Eh... aika huono.
Pöljä, tarkoitin, että jos nyt tyyppi ostaa vaikka viisikin purkkia maitoa, niin lyön ne yhdellä lyönnillä. Säästyy siinä muutama sentti nauhaa per asiakas, eli jos olisin kaiken aikani kassalla, niin eiköhän tuosta nyt vähintäänkin kuittirulla tulisi säästettyä vuodessa. Varmasti enemmänkin...
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

minori kirjoitti:Pöljä, tarkoitin, että jos nyt tyyppi ostaa vaikka viisikin purkkia maitoa, niin lyön ne yhdellä lyönnillä.
Tiedän, mitä tarkoitat. Pakko oli vain päästä sanomaan :p

//OFF
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Syön vain kasviksia, yritän mahdollisuuksien mukaan suosia suomalaista ja luomua, enkä koskaan osta mitään yksittäispakattua jos sen voin välttää.

Yritän olla tuhlaamatta vettä ja sähköä, ja yritän muutenkin kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän. Pyöräily on hienoin etenemistapa! Ja joukkoliikenne sen jälkeen. \o/

Siinä ne minulla tärkeimmät, ehkä jotain muutakin löytyy, mutta ei nyt ainakaan tule mieleen. :3
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Hihhii.. Ei mula nyt ole mitään uusia häkellyttäviä maailman parannus vippaskonsteja. Vaan tuli sellainen pakko. Niin luonteeni päälle isku sellaienen pakko kysyä, että moni oikeesti tekee nuita. Vai listäsi ylös vaan siinä toivossa, että joku katsoisi häntä hyvänä ihmisenä O.o

[EDIT] Ainiin ihan unohdin. Minä käytän airsoftissa biokuulia :p [/EDIT]
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Turskake kirjoitti:Hihhii.. Ei mula nyt ole mitään uusia häkellyttäviä maailman parannus vippaskonsteja. Vaan tuli sellainen pakko. Niin luonteeni päälle isku sellaienen pakko kysyä, että moni oikeesti tekee nuita. Vai listäsi ylös vaan siinä toivossa, että joku katsoisi häntä hyvänä ihmisenä O.o
Minä en ainakaan listannut mitään mitä en oikeasti tee. Se nyt vaan on tyhmää, minulla ainakin on parempaakin tekemistä. ¬_¬
Avatar
SuzyQ
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 23:07
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja SuzyQ »

- En roskaa luontoa, vaan vien kaikki roskat roskikseen.
- Kierrätän
- Yritän olla kaikille kohtelias
- Avaan oven, autan keräämän pudonneet tavarat jne.
- En polta ja juonkin vain harvoin.
- Annan hyväntekeväisyyskeräyksille rahaa sen verran kun oma budjetti antaa myöden.
- Säästän sähköä
Y.S.A.K. - Metallimusiikki F.C. - Hatake Kakashi F.C. - // J-Rock ~ FC//
Pena
Oinin
Oinin
Viestit: 901
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 01:07
Paikkakunta: Vantaa, Myyrmäki

Viesti Kirjoittaja Pena »

kyuuka kirjoitti:Mitäs näitä ois...

Autan esim. lastenvaunujen kanssa liikkeellä olevia ihmisiä, kun he yrittävät päästä johonkin liikkeeseen. Oikeesti ottaa päähän katsella niitä ihmisiä jotka vaan kävelee apua tarvitsevan ohitse ja vilkaisevat vaan nokkaansa nyrpistäen.
Siitä tulee btw uskomattoman hyvä mieli, kun autettavana oleva on ihan hämmennyksiin ja kiittää avusta. ^^'
Toki autan muitakin ihmisiä pitämällä ovea auki.

Tervehdin ja kiitän asiakaspalvelijoita. Jos menen jonnekkin liikkeeseen ja kuuntelen musiikkia niin hiljennän laitteen ja otan kuulokkeet pois korvilta kassalla, että voin tervehtiä ja kiittää ja mahdollisesti jutella jotain muutakin.

Jos joku pudottaa jotain, niin autan kerämään sen. Ihan ventovieraitakin.

Pyrin muutenkin olemaan kohtelias, tervehdin naapureita yms, päästän kiireellisemmät ihmiset edelleni jne.

Ja mullakin on taskut täynnä karkkipapereita.

Annan myös keräyksiin rahaa, jos minulla on kolikoita mukana.

Tästä tulee tekopyhä olo. ^^;;;
Melkolailla samat, lisäksi arvostan todella paljon katusoittajia ja pääsääntöisesti tulee heitäkin parilla eurolla tuettua mikäli katukuvassa näkyy.

Toisaalta mielestäni tämmöiset asiat kuuluisi ihan jokaiselta tulla mielestäni automaattisesti kasvatuksen mukana.
"Don´t try to live so wise"
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Doh. Mie haluan olla superhyvis aina kun kyseessä on luonto tai eläimet. Jotenkin tunnun olevan vastuussa kummastakin, kun olen ihminen.

Teen energiaa säästäviä tekoja, kuten en pidä valoa päällä huoneessa jossa ei ole ketään tai annan poltettavat roskat meidän uunille.

Joka vuosi keväällä kerään roskia yksin tai talkoissa meren rannalla. Hiton monta jätesäkkiä tulee aina! :( Kerään aina mahdollisimman tarkkaan, ettei mitään jäisi.

Kuulun eläinsuojelu-järjestöön. Maksan joka vuosi 12-euroa yhdelle elukkakodille siitä, että ne saa uusia välineitä hoitaa kodittomia rassuja ja auttaa niitä löytämään kodin.

Koitan availla ovia mielialan mukaan ihmisille.

Yritän olla ystävällinen, vaikkei se kovin helppoa olekkaan ._.
Kuva
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Ai niin!

Minä parannan maailmaa pelaamalla Ôkamia. Koska se parantaa maailmaa, ja mitä useampi ihminen rakastaa Ôkamia, sitä parempi paikka maailma on. :D
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Yozora kirjoitti:Minä parannan maailmaa pelaamalla Ôkamia. Koska se parantaa maailmaa, ja mitä useampi ihminen rakastaa Ôkamia, sitä parempi paikka maailma on. :D
No minä en pelaa Ôkamia, mutta katson Yozon pelaamista ja olen ihan korviani myöten rakastunut. Joten kyllä minäkin tuolta osalta parannan maailmaa. :D

...Ihan oikeasti, kukaan joka pitää Ôkamista ei voi olla täysin paha ihminen. Ei vaan voi.
Pena
Oinin
Oinin
Viestit: 901
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 01:07
Paikkakunta: Vantaa, Myyrmäki

Viesti Kirjoittaja Pena »

frostious kirjoitti:
Yozora kirjoitti:Minä parannan maailmaa pelaamalla Ôkamia. Koska se parantaa maailmaa, ja mitä useampi ihminen rakastaa Ôkamia, sitä parempi paikka maailma on. :D
No minä en pelaa Ôkamia, mutta katson Yozon pelaamista ja olen ihan korviani myöten rakastunut. Joten kyllä minäkin tuolta osalta parannan maailmaa. :D

...Ihan oikeasti, kukaan joka pitää Ôkamista ei voi olla täysin paha ihminen. Ei vaan voi.
Mikäs tämä kyseinen Ôkami sitten on?
"Don´t try to live so wise"
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Pena kirjoitti:Mikäs tämä kyseinen Ôkami sitten on?
Videopeli pleikkari kakkoselle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ōkami
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Spica »

Lasken aika monet näistä ihan hyvään kasvatukseen ja käytökseen, mutta kuitenkin.

-en roskaa ympäristöä, enkä syljeskele kaduille
-päästän muita samalla ovenavauksella
-tervehdin tuttuja, kavereita ja opettajia, sekä kiitän ja tervehdin palvelusammatissa olevia esim. myyjiä ja bussikuskeja
-ostan aina metro/juna/bussilipun, kävelen jos matka ei ole kovin pitkä
-palautan pullot, tölkit kauppaan ja kierrätän, lähetetään myös perheen kanssa vanhoja vaatteita Venäjälle
-en huomauttele kovaan ääneen esim. palvelun hitaudesta, vaan pidän mölyt mahassani
-en polta enkä juo, bileissä pidän huolta muista, katson ettei kukaan tukehdu oksennukseensa tai vastaavaa
-autan auton renkaiden vaihdossa, vaikka naapurit kuinka tuijottelisivat oudosti

Pieniä tekojahan nuo ovat, mutta siitähän se lähtee. Ja eikun kaikki parantamaan maailmaa. :D
Vastaa Viestiin