Pienet hyvät teot joilla parannat maailmaa

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Pienet hyvät teot joilla parannat maailmaa

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Teettekö joka päivä pieniä tekoja jotka saava olosi tuntemaan maailman parhaimmaksi ihmiseksi?
Itse nostan maasta jokaisen roskan mikä tielleni sattuu, yleensä ihmiset ovat tyyliin "yyh tuo on varmaan ollut koirankakassa miten sä voit koskea siihen?" MUTTA MULLA ON HYVÄ BAKTEERIPUOLLUSTUS!
Sitten hieman vähäisempi juttu mitä teen on että autan vanhoja ihmisiä kun ne ei osaa koskaa tulla oikeasta ovesta sisään linja-autoasemalla vaan yrittävät tulla ovesta (jossa ei ole kahvaa) jossa lukee ULOS.

Keskustelkaa omista hyvyyksistänne ja tapelkaa kuka teistä on hyvin ihminen.
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

varmaan tekoihin kuuluu:

pitää ovea auki ihmisille ^^
en roskaa, ja korjaan roskia ohimennen ^^

ja joitain muita pikkujuttuja
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Noh~
Bussilla mennessä istun ikkunan viereen ja pidän viereisen paikan vapaana, eli en varaa kahta paikkaa. Ei ehkä iso teko, mutta monet eivät tee senkään vertaa. :)
En polta, eli en roskaa ympäristöä tumpeilla, saastuta ilmaa, ja häiritse (ainakaan polttamalla) kanssaihmisiäni.
En roskaa muutenkaan.
Laitan aina vessanpöntön kannen kiinni. ;D
Lahjoitan Kodittomat Kissat -järjestölle rahaa aina kun kerääjiä jossakin näkyy.
Sanon hei ja kiitos bussikuskeille, kassatädeille ja -sedille (minusta itsestäänselvyys, mutta ei läheskään kaikille). Yritän muutenkin olla peruskohtelias ihmisille.
Pidän ovea auki, jos joku on samalla avauksella tulossa.
Jos joku pudottaa jotain, niin autan noukkimaan ylös.
En rynni vaan annan toisten mennä ensin - minulla on harvemmin mihinkään kiire, ja jos se jonkun tekee onnelliseksi että pääsee ensimmäisenä esmes bussiin, niin siitä vaan.

Edit: Ai niin, minäkin kierrätän! Ja käytän välipalikkaa kassalla, ja yritän kovasti olla kärsivällinen vaikka kassalla/muussa jonossa kestäisikin.

Yritän myöskin kovasti olla keskeyttämättä ihmisiä, mutta joskus saatan vahingossa keskeyttää ilman että itse edes huomaan.
Viimeksi muokannut frostious, Pe Helmi 23, 2007 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Kun minulle puhutaan, oli sitten vaikka kuinka epämiellyttävä puheenparreltaan, minä annan puhua rauhassa loppuun enkä keskeytä. Tosin lehtimyyjien ja krishnojen kanssa tämä alkaa olla jo aikamoinen ongelma.

Kun kassahenkilökunnalla on jokin ongelma ja kassalle pääsy viivästyy, en ala vilkuilemaan muita jonottajia tyyliin "Kattokaa nyt kun toi ei osaa". Odotan kärsivällisesti, pidän mölyt mahassani ja naaman peruslukemilla.

Kaupan kassalla muistan käyttää kalikkaa. Mummot ei itse koskaan muista käyttää niitä mutta mulkoilevat häijysti jos joku muu unohtaa.

Töissä aina jään auttelemaan ja neuvomaan uusia työntekijöitä jotka eivät osaa käyttää mankeleita. Siivoan joskus myös uusien työntekijöiden unohtamia sotkuja. Vaivaudun myös huikkaamaan jos näen tyynyliinamankelissa tukoksen -- suurin osa vakiotyöntekijöistä antaa mankeloijan huomata asian itse viiskyt tukokseen jäänyttä tyynyliinaa myöhemmin ;>__>

En myöskään syytä uusia työntekijöitä virheistä jotka olisin voinut estää olemalla tarkkaavaisempi tai neuvomalla tarkemmin.
Kuva
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Käytän akkuparistoja ja kaikki roskat laitan roskiin. Koulussa myös laitan paperit paperinkeräykseen. Pyyhin myös yleensä paikkani kumitusroskasta jotta seuraavalla olisi mukavempaa.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Auon ovia, päästän "kiireisiä" ihmisiä ohitseni kassajonossa, tervehdin, koulussa ruokajonossa tytöt ensin (:) tätä kutsutaan "Antin_taudiksi")... Pyrin olemaan kohtelias kaikille, autan muita;esim. jos jollain on kepit (ihan tuntemattomallakin!) autan jos apua tarvitsee....

Tälläinen yleiskiltti henkilö joka on helppo laittaa tekemään asiota..:P
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Tervehdin bussikuskeja, kassatätiä ja -setiä sekä kiitän (Esim. "Kiitos hei").
Sanon koulussa opettajille huomenta/päivää.
En polta tupakkaa.
Pidän ovea auki muille ihmisille jotka ovat tulossa samalla ovenaukaisulla kanssani.
En mene päin punaisia (paitsi silloin menen, jos justiin olen ylittämässä tietä vihreiden valojen aikana ja yhtäkkiä tulee punaiset valot).
En roskaa luontoa vaan laitan roskat roskikseen.
Päästän kiireiset ihmiset ohitseni.

(Hmm.. eipäs tule muuta mieleen, lisäilen kun tulee muita juttuja mieleen. ^^)
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
AkaShin
Chuunin
Chuunin
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 12:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja AkaShin »

Tunnen itseni tämän topicin myötä pahaksi ihmiseksi .___.
Ei Emmy kannata.. mää tunnen itteni pahemmaksi ^^'

Kaupan kassalla muistan käyttää kalikkaa. Mummot ei itse koskaan muista käyttää niitä mutta mulkoilevat häijysti jos joku muu unohtaa.
Mikä on 'kalikka'???

Itse perustan elämäni valaisemalla muita että roskia voi pitää kaupungilla taskussaan niin kauan että roskis tulee vastaan. Eli heitän roskat roskiin.. lajittelen paperiroskat (kun sitä kertyy). Sammuttelen valoja ja muita sähkö vempaimia joiden ei tarvitse olla päällä. Ja en minä varmaan muuta teekkään maailman hyväksi.. perheen puolesta teen enemmän. (tunnen itseni syntiseksi)
Kuva
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

AkaShin kirjoitti:Mikä on 'kalikka'???
Se on se "minun ostokseni alkavat tästä" -kapula mikä isketään siihen hihnalle.

Juu. Olen hyväntekijä. Viimeksi tällä viikolla valitin viereisen yläasteen rehtorille siitä, kun hänen oppilaansa käyvät tupakalla meidän pihassamme. Tunnen itseni sekä karmeaksi kyttääjätädiksi, että paremmaksi ihmiseksi.

Tervehdin jos siltä tuntuu, kiittelen kaupoissa. Ja ja. Olen saakelin pihi enkä osta mitään, joten roskaan vähän xD
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Nais puolisille henkilöille kyllä mies ei todellakaan ellen hyödy siitä jotain...
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Palautan pullot aina kauppaan o/

Öööh ja tota, lajittelen roskia jonkin verran. Paperit paperinkeräykseen. Vielä en oo päässy siihen vaiheeseen että biojätteet veisin erikseen, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa. Kaupungilla tietenki roskat roskiin juu.

Hmm. Kaupassa hymyilen myyjille ja oon heille mukava, tai ainakin yritän. Kun tietää miten kettumaista se homma voi olla niin on sympatiat täysin heidän puolellaan. Ja naapureita (ihan tuntemattomiakin) tervehdin kohteliaasta, pitelen ovia auki muille ja odotan hissin kanssa että toinenkin ehtii kyytiin ja kysyn, mihin kerrokseen tahdotaan.

Koulussa pyrin olemaan kaikille mukava ja kiva, hauska. Kuuntelen toisia ja esittelen oman elämäni makaaberina kokoelmana absurdeja tapahtumia, että he nauraisivat ja heillä olisi hyvä mieli. En kuitenkaan ole mitenkään kynnysmatto tai mitään, vaan ihan tavallinen ja reipas opiskelija... ^^; Olen myös opettajille kohtelias ja kuuntelen kiltisti mitä he sanovat. Siskot on opettajia ja oon kuullu riittävästi kauhutarinoita ärsyttävistä kakaroista :D

Mitä muuta pientä hyvää voisin vielä tehdä maailman hyväksi... No joo, en varmaan koskaan hanki autoa tai lapsia, eikö se ole aika ympäristöystävällistä ajattelua? :P
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Palautan pullot ja tölkit.
Vien pahvit ja paperit kierrätypisteisiin (ja kunhan on varaa ostan bioroskiksen, niin saan lajiteltua vielä paremmin). Vältän myös heittämästä roskia kadulle tms. (tungen kaikki taskuun tai laukkuun heittääkseni roskiin myöhemmin).
Enkä aijo ostaa autoa vaikka varaa olisi - joko julkisilla tai kävellen/pyörällä.

Joo... ja kaikkee muuta sälää <_<
Kuva
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

-En polta enkä täten siis saastuta luontoa tupakantumpeilla.
-Jään usein seisomaan bussissa, varsinkin ruuhkabusseissa joissa on esim. yksi sellainen kahden ihmisen vapaa paikka. Minua ärsyttävät nykyajan nuoret jotka ryntäävät heti vapaille istuimille jopa sellaisille joissa on se "invalidit, vanhukset"-kyltti.
-Sanon aina silloin tällöin "kiitos" esim. bussikuskeille sekä kiitän ruoasta kotona ja koulussa.
-Pyrin kierrättämään vaikka vielä toistaiseksi enimmäkseen vanhemmat hoitavat sen. Itsekin sitten kun asun omillani.
-En viskele roskia luontoon.
-Heitän roskat roskikseen tai laitan ne taskuun jos roskiksia ei ole lähellä.
-Avaan oven jos takaani on tulossa vanhempi tai joku liikuntakyvytön ihminen.
-Vastaan opettajien "Huomenta"-toivotuksiin jos satun koulun käytävällä aamulla törmäämään.
-Pyrin aina kuuntelemaan loppuun asti enkä keskeytä.
-Sammutan valot ja sähkölaitteet jos en käytä niitä, joskus myös muiden jäljiltä. Inhottaa kun vanhemmat jättävät valot päälle jonnekin.
-Imuroin talon useamman kerran viikossa.
-Suljen suihkun shampoon/saippuan laittamisen ajaksi
-Annan rahaa keräyksiin jos niitä tulee vastaan
Viimeksi muokannut Karupin, La Helmi 24, 2007 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Kierrätän. Ostan paljon vaatteita kirpparilta, teen uusia vaatteita vanhoista kankaista ja kustomoin vanhoja ja lajittelen roskat ^^

En polta, en juo enkä kiroile (paljon ainakaan :D)

Laitan suihkun kiinni sillä välillä kun levitän shampoon :'D Sammuttelen valoja ja turhaan sähköä vieviä laitteita. En aio koskaan ostaa autoa. En myöskään roskaa.

Sain isältäni yhden joululahjan, ja valitsin vuohen, joka lahjoitetaan kehitysmaihin. Lahjoitan myös aina rahaa katukeräyskiin.

Olen aina peruskohtelias. Hymyilen ihmisille ja käytän ahkerasti sanoja anteeksi, kiitos ja ole hyvä. Tervehdin opettajia ja puolituttujakin, yritän olla ystävällinen ja luovutan paikkani bussissa vanhemmille ihmisille, päästän kiireiset ihmiset ohitseni ja pidän ovea auki takana tuleville.

En ikinä koskaan milloinkaan tahallani saata toisia ihmisiä noloihin tilanteisiin, minusta se on tosi vastenmielistä. En myöskään tee numeroa itsestäni.

Yleistän todella harvoin. En tunne mitään negatiivista mummoja, maahanmuuttajia tai lestadiolaisia kohtaan, sillä ajattelen heidät kaikki yksittäisinä ihmisinä, en yhtenä isona stereotypiana.

Voi apua, nyt vaikutan ihan tekopyhältä D:
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Vastaa Viestiin