Pienet hyvät teot joilla parannat maailmaa

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Ihan ensimmäisenä sanon, että kerään oman koirani jätökset pois tieltä ja niiden reunustoilta ettei muut ihmiset astu niiden päälle. Mikään ei ole inhottavampaa kuin astua UUSIEN kenkien kanssa koiran paskaan.

En heitä näitä pieniä ihania muovi roskia enkä muitakaan roskia luontoon tai teiden varsille. Ja vien pullot ja tölkit takaisin kauppaan. Enkä polta.

Ja kiitän ihmisiä tarvittaessa ja varon päästämästä sammakoita suustani. Eikä se hymykään juuri ole naama lihaksiani vaurioittanut.


En ole mikään maailman suurin hyväntekijä, mutta teen sentään jotain ^^
On my way~
Kuva
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Ki-ken-tai-itchi kirjoitti:En kuseta itseäni esittämällä, että minusta olisi joillekin jotain hyötyä. Se on minun hyvä tekoni.
Erittäin hyvin sanottu. Täytyy pitää jalat maassa.
Kuva
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

-En polta enkä juo.
-Kierrätän
-Suojelen eläimiä enkä kestä niiden satuttamista
-juttelen opettajille
-avaan ovia
-tarjoan karkkia kavereille
-piirrrän.
-luen paljon
-olen jokseenkin kohtelias
-olen vapaaehtoinen
-en hauku muita ihmisiä saati kiusaa-en ketään!
Kuva
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

- Pyrin säästämään sähköä missä vain pystyn. Sammutan ylimääräiset valot ja laitteet silloin kun en tarvitse niitä, en jätä jääkaapin ovea roikkumaan pitkäksi aikaa auki, en valuta vettä pitkiä aikoja hanasta, käyn nopeasti suihkussa enkä käy ikinä kylvyssä.

- Lahjoitan kuukausittain rahaa ympäristöjärjestöille, tällä hetkellä WWF:lle ja Greenpeacelle. Kuulun myös Luonto-Liiton Susiryhmään ja olen adoptoinut WWF Kanadan kautta suden. Annan myös rahaa Kodittomien Kissojen keräyslippaisiin aina kun sellainen sattuu kohdalle.

- En syö punaista lihaa. Jossain vaiheessa jätän luultavasti myös valkoisen lihan pois ruokavaliostani ja alan täysipainoiseksi vegetaristiksi. Ostan myös luomua aina kun pystyn ja vapaiden kanojen kananmunia AINA. Boikotoin myös turkiksia.

- En aio ikinä hankkia lapsia.

- Raahaan melkein jokaisen tielleni sattuvan kodittoman eläimen meille ja tarjoan sille kodin. :3

- En roskaa luontoa ja kierrätän.

- En tupakoi.

- Boikotoin monikansallisia yhtiöitä kuten Coca-Colaa ja Essoa.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

-En roskaa
-Olen eläintensuojelia
-en riehu kaljapäissä
-pyrin käyttämään vain reilun kaupan tuotteita.
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Ei minulla ole juurikaan mitään mainitsemisen arvoista rutiinia noihin autamisiin. Siten toimitaan mitä eteen tulee.

Tavaroita en nostele, muutakuin iäkkäile ihmisille. Olin joskus citymarketissa ja huomasin kun jonkun neitosen käsilaukku putosi. No minä sitten siihen avuliaana auttamaan ja tämä neito potkaisi minua polvella päähän ja alkoi kiljumaan varkaaksi. Eikö ole kiva kun ihmiset ymmärtävät tosisiaan :D

Pyrin olemaan mukava ja yställinen asiakas. Tiedän miltä tuntuu istua tiskillä n. 6h ilman ainuttakaan kiitosta taikka muutakaan ystävällistä kommenttia.
SPR:lle toimin ajottain kuppipuoskarina. Toisin sanoen tönötän kippo kourassa.
*Oma kehu tuntuu hyvältä*
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Huoh, en ole kovinkaan avulias, mutta tuntemattomille ja vanhemmille ihmisille aina kohtelias vaikkakin jotkut ihmiset ottavat välistä päähän eivätkä muuta kuin näyttävät keskisormea kohteliaalle käytökselleni. En kiusaa ihmisiä, mutta en yleensä puolustakkaan täysin tuntemattomia paitsi todella pahassa tilanteessa. Toimin terapeuttisesti hauskana tyyppinä, muunmuassa huomautan jollain vitsikäällä kiusalla jos jollakulla alkaa mennä vähän överiksi esim egoilun kanssa. Jos kaverit esim sammuvat bilettämässä olen muutenkin kuin voimieni puolesta kantamassa hemmoa ja soittamassa ambulanssia jos jotain vakavampaa on. Että näin, en ole mikään maailmanpelastaja superman , mutta en ihan täysi kusipääkään ja näin on minusta hyvä. :roll:
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Nakkan roskat roskiin, enkä luontoon. Vanha luokkatoverini sanoi että "pasko mettään", mutta ei se minusta mitenkään tätä maailmaa paranna..
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Viesti Kirjoittaja meridian »

en nyt mitään ihan kauheen hienoja tekoja tee, mutta jotain vähän yritän kierrättää ja öööö sammutan valot aina huoneesta jossa en oo kymmenee minuuttiin 8) en myöskään roskaa ja sitten joskus jotain sellasia satunnaisia avustuksia että jos joku pikkunen on vaikka eksynyt nii koitan auttaa jne =)
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

- lajittelen jätteeni
- olen töissä ruokakaupassa, joka väittää olevansa jonkun sortin ympäristökauppa, joskaan en tiedä mitä se tarkoittaa. O__o Kai ne kylmälaitteet ja muut on valmistettu ympäristöystävällisiksi.
- en roskaa luontoa *taskuttäynnäkarkkipapereita*
- vastustan turkiksia... en sillä kettutyttötavalla, mutten ikinä ostaisi aitoa turkkia. Täysin tarpeetonta meidän oloissa.
- en edes omista ajokorttia, vaan pyörällä ja kävellen mennään joka paikkaan
- säästän sähköä, eli kiljun aina "jääkaapinovi kiinni!!" ja sammuttelen valoja...
- ja itse asiassa tuo kylpeminen joskus jopa säästää vettä. Yhteen kunnon suihkuun (pesee hiukset kahteen kertaan, mutta ei nyt jää asumaan sinne) menee suunnilleen vähän yli puoli ammeellista vettä ja jos satutaan chaurontin kanssa käymään molemmat samana iltana kylvyssä, niin ei sitä vettä välissä mihinkään lasketa. Eli säästyy. ^^

Ja sitten ne tyhmät ^^'
- laitan hammasmukin aina tuskin edes puolilleen säästääkseni vettä .___.
- jos joku ostaa miljoona purkkia samaa maitoa, en lyö niitä erikseen kassaan, niin että kuitissa lukisi miljoona kertaa sinistä maitoa, vaan laitan ne yhdellä lyönnillä, jolloin kuittinauhaa säästyy vuodessa ainakin.... .___. metri...? Kaksi..?

Ööh, ei tule nyt mieleen enempää, mutta ehkä joskus lisää. ^^


edit:
möh, miten pääsikin unohtumaan...
- yritän aina käyttäytyä paremmin kuin hyvin, tervehdin puolituttujakin, pidän ovea auki, lörpöttelen tekopirteästi typerienkin asiakkaiden kanssa vaikka kuinka pitkään sun muuta vastaavaa
Viimeksi muokannut minori, La Maalis 03, 2007 10:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

- Tervehdin bussikuskia ja kiitän lopuksi kyydistä. Päästän vanhemmat ihmiset bussiin ennen minua ja jos istun edessä ja kyytiin tulee vanhempi henkilö tai joku jolla on paljon tavaraa, menen itse istumaan kauemmas ja päästän ko. henkilön istumaan paikalleni.
- Säästelen roskia ja heitän ne roskikseen, kun sellainen kohdalle sattuu.
- Kotona kierrätetään.
- Koitan olla kaupassa kohtealias.
- Yleensäkin teen pieniä kohteliaita tekoja ( pidän ovea auki, avaan sen jos on tarvis, autan nostamaan tavaroita jos joku pudottaa yms)
- Kotona siivoan, laitan tulen puuhellaan näin talvisin, teen ruoan, autan isää haravoimisessa/lumitöissä/peltotöissä, hoidan koiran ulkoiluttamisen ja ruokkimisen yms muuta hommia (isälle tulee parempi mieli ^^ )
- Annan rahaa hyväntekeväisyys keräyksille sen verran, kun budjetti antaa myöden.

Ei mitään suurta, mutta toivottavasti joillekkin sentään tulee edes hyvä mielei käytöksestäni (:
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Niistän samaan paperiin useamman kerran, ym.
Kuva
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

-Yritän olla vittuilematta kaikille
-Yritän olla kohtelias
-Käytän kaikkea luomu tuotteita, enkä mitään super-mega-uber-tehdastuotteita
-Yritän olla roskaamatta niin paljon luontoa kuin mahdollista
- en roskaa luontoa *taskuttäynnäkarkkipapereita*
Olen itsekkin huomannut tämän kun en halua ikinä roskata luontoa niin työnnän ne taskuihi. Sit joskus ihmettelen mitä helvttiä tääl taskuis tekee taas näin paljon kaikkee kamaa :wink:
Kuva
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

Mitäs näitä ois...

Autan esim. lastenvaunujen kanssa liikkeellä olevia ihmisiä, kun he yrittävät päästä johonkin liikkeeseen. Oikeesti ottaa päähän katsella niitä ihmisiä jotka vaan kävelee apua tarvitsevan ohitse ja vilkaisevat vaan nokkaansa nyrpistäen.
Siitä tulee btw uskomattoman hyvä mieli, kun autettavana oleva on ihan hämmennyksiin ja kiittää avusta. ^^'
Toki autan muitakin ihmisiä pitämällä ovea auki.

Tervehdin ja kiitän asiakaspalvelijoita. Jos menen jonnekkin liikkeeseen ja kuuntelen musiikkia niin hiljennän laitteen ja otan kuulokkeet pois korvilta kassalla, että voin tervehtiä ja kiittää ja mahdollisesti jutella jotain muutakin.

Jos joku pudottaa jotain, niin autan kerämään sen. Ihan ventovieraitakin.

Pyrin muutenkin olemaan kohtelias, tervehdin naapureita yms, päästän kiireellisemmät ihmiset edelleni jne.

Ja mullakin on taskut täynnä karkkipapereita.

Annan myös keräyksiin rahaa, jos minulla on kolikoita mukana.

Tästä tulee tekopyhä olo. ^^;;;
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Viesti Kirjoittaja Mirha »

minori kirjoitti:- jos joku ostaa miljoona purkkia samaa maitoa, en lyö niitä erikseen kassaan, niin että kuitissa lukisi miljoona kertaa sinistä maitoa, vaan laitan ne yhdellä lyönnillä, jolloin kuittinauhaa säästyy vuodessa ainakin.... .___. metri...? Kaksi..?
*saapuu kassalle miljoonan maitopurkin kanssa*
Eh... aika huono.

Ja tuota. Pelastan maailman. :DD

Mainitsin aiemmin, että olen saakelin pihi enkä osta mitään joten en roskaakaan paljoa.

Lisäksi pyrin olemaan ihana ja sydämellinen kaikille palveluammatissa kärvisteleville jos he vaan ovat minulle mukavia ja kunnioittavia - sitä saa mitä tilaa. Nyrpeällä naamalla ei kiitosta heru.

En anna rahaa keräyksiin enkä suosi edes luomua tai reilua kauppaa sillä järkeenkäyvällä syyllä, ettei minulla ole varaa. -___-

En omista ajokorttia, joten saastutan ainakin näennäisesti vähän. En kulje edes bussilla mihinkään kun asun lähellä kaikkea.

Enkä polta enkä sylje ja alkoholiakin juon häviävän vähän (ei sillä, etteikö tekisi mieli).

Sijoitan mieluummin aineettomiin hyödykkeisiin ja palveluihin kuten matkustamiseen ja riittävään nettiyhteyteen kuin vaikka uusiin vaatteisiin tai muuhun roinaan. Sisustustavarat nyt asia erikseen... ainoa heikkouteni -___-

Ai niin. Vihaan shoppailua vaikka minulla olisikin rahaa, joten säästän saletisti. :DD
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Vastaa Viestiin