Deja Vu ja muut Vu'ut

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Mä muistan parhaiten Deja vun Itävallasta. Olin saanut kuulla isäntäperheeltäni, että päästään teatteriin huomenna. Näin silloin yöllä unta, että juoksin punaisella matolla päällystettyjä portaita pitkin ylös, enkä edes muista minne olin juoksemassa. Jotakin juoksin karkuun, neljänteen kerrokseen. Sitten me mentiin teatteriin, saatiin seisomapaikat koska ne oli niin halvat (2.5 euroa eräästä maailman suosituimmasta musikaalista \o/) ja me jouduttiin juoksemaan neljänteen kerrokseen, jotta saataisiin parhaat paikat ennen muita seisojia. Ja ne rappuset oli päällystetty punaisella matolla. Mua hämmenti ihan hirveästi, on hämmentänyt tähän päivään saakka.

Ja kielen päällä-tapauksia tulee joka päivä, ja joka viikko tulee sellaisia pieniä deja vuita. Usein on sellaista, että pystyy ennustamaan, mitä toinen sanoo seuraavaksi, koska on sen nähnyt ennenkin. Se on pelottavaa. Mä ja Fransu koetaan sitä todella usein.

Jamais vuita mulla on ollut, mutta ei niin paljoa. Muistan vain, että on ollut. unohdin silloisen parhaan ystäväni nimen, ja kerran unohdin Fransun nimen.. :< Se on ihan kamalaa. Siitä tulee kamalan huono omatunto..


Tämän lisäksi mulla on suunnilleen kerran viikossa sellaista, että tavallaan irtaudun ruumiista. Katselen tilannetta ja itseäni metrin tai pari itseni yläpuolelta, ja tuntuu, kuin pääni olisi pöntössä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta se on pelottavaa. Se käy varsinkin, kun on nauranut paljon tai katsoo nopeasti kirkasta valoa. Sitten vaan kuulemma jään tuijottamaan jähmettyneellä ilmeellä jonnekin, enkä välttämättä reagoi, jos joku huhuilee mua. Haluaisin tietää, mistä toi johtuu tai mitä se ylipäätänsä on.. :< Se on todella pelottavaa. Mutta rakastan sitä tunnetta, eikä tota voi oikein kunnolla selittää.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

*huh* Mä luulin että mulla on varhainen dementia, mut ne onkin noita jamais vu'ita. :D
I'm as fake as a wedding cake.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Itlis kirjoitti:Tämän lisäksi mulla on suunnilleen kerran viikossa sellaista, että tavallaan irtaudun ruumiista. Katselen tilannetta ja itseäni metrin tai pari itseni yläpuolelta, ja tuntuu, kuin pääni olisi pöntössä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta se on pelottavaa. Se käy varsinkin, kun on nauranut paljon tai katsoo nopeasti kirkasta valoa. Sitten vaan kuulemma jään tuijottamaan jähmettyneellä ilmeellä jonnekin, enkä välttämättä reagoi, jos joku huhuilee mua. Haluaisin tietää, mistä toi johtuu tai mitä se ylipäätänsä on.. :< Se on todella pelottavaa. Mutta rakastan sitä tunnetta, eikä tota voi oikein kunnolla selittää.
THAT is scary.... Hui.... :shock: Kaikkea sitä löytyykin.... Samat ajatukset mulla, Siiwi, että nyt löyty selitys sille "muka_dementialle";) Mutta tuo Itliksen juttu on jotain niiiin outoa että huhuh.... Helppo jotenkin uskoa että on hassu tunne...
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

No kyllähän tuota täälläkin päin toistuu, lähes joka ikinen päivä. Esimerkiksi musiikillisesti, alan kuuntelemaan jotain kappaletta ja sitten tuntuu että "olenko kuullut tuon joskus ennenkin", ja siinäpä sitten koko illan mietiskelee tyhmiä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Oma mielenkiintoisin Deja Vu -kokemukseni oli tässä jo muutama vuosi takaperin. Keskustelin jonkun jonkun kanssa, ja yhtäkkiä tuli sellainen olo, että tiedän miten tämä keskustelu tulee menemään. Tiesin myös, että se mitä sanon seuraavaksi syystä tai toisesta suututtaa keskustelukumppanini. En kuitenkaan halunnut suututtaa kaveriani, joten sanoinkin jotain muuta ja kah, kaverini ei suuttunutkaan.

Koko tilanne tuntui oudolta. Onneksi koen Deja Vu'ta vsuhteellisen harvoin.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Itlis kirjoitti:Tämän lisäksi mulla on suunnilleen kerran viikossa sellaista, että tavallaan irtaudun ruumiista. Katselen tilannetta ja itseäni metrin tai pari itseni yläpuolelta, ja tuntuu, kuin pääni olisi pöntössä. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta se on pelottavaa. Se käy varsinkin, kun on nauranut paljon tai katsoo nopeasti kirkasta valoa. Sitten vaan kuulemma jään tuijottamaan jähmettyneellä ilmeellä jonnekin, enkä välttämättä reagoi, jos joku huhuilee mua. Haluaisin tietää, mistä toi johtuu tai mitä se ylipäätänsä on.. :< Se on todella pelottavaa. Mutta rakastan sitä tunnetta, eikä tota voi oikein kunnolla selittää.

Mullaki on tuota! Miksi sitä kutsutaan? Minusta se ei ole ollenkaan pelottavaa, pidän siitä tunteesta, ja se on jo luonnollista minulle. Olen tottunut. Ei siitä mitään harmia ole ollut, palaudun aikanaan omaksi itsekseni.


Ja deja vu'ta kyllä esiintyy...en muista mikä oli ekani, sitä on ollut niin kauan kuin muistan. Viimeisin oli tänään, kun opettaja kysyi tunnilla jotain ja muistin niin ilmiselvästi sen tilanteen. Itseasiassa, nyt kun muistelen, siinä luokassa minulla on ollut monia deja vu-ilmiöitä.
Onko mahdollista että joku tila olisi otollisempi deja vu'lle tjtn?
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Sutsuran kirjoitti:

Mullaki on tuota! Miksi sitä kutsutaan? Minusta se ei ole ollenkaan pelottavaa, pidän siitä tunteesta, ja se on jo luonnollista minulle. Olen tottunut. Ei siitä mitään harmia ole ollut, palaudun aikanaan omaksi itsekseni.
Mä kutsun sitä ruumiista erkaneemiseksi. Ja mä en vaan voi siihen tottua, vaikka tota on tapahtunut jo tied kuinka monta vuotta. Alkoi joskus yläasteella. Hmmh.. Pitäis tutkia asiaa :D

Vai onko niiden oikea termi sittenkin poissaolokohtaus? Mutta sehän ei ole tuollainen, vaan siinä henkilö vain menettää pätkän elämästään, mutta ton aikana oikeesti tajuaa mitä tapahtuu, mutta se on sellaista huumetta, ettei sitä tahdo lopettaa. Mutta sitten se vaan loppuu, ja yhtäkkiä kehon mekanismit vaan ns. herää henkiin. Toi on oikeesti vaikea selittää.. :/ Voeh.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Tuli viimekesänä ennen Porin Jazzeja jamais vu; Olin ihan pihalla.. "MIKÄ ON PORI JAZZ???? Onko se joku trumpetti konsertti??" Saan kuulla siitä vieläkin..
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Tommosia black-outteja ja sitten Jamais Vuita ja Deja Vu ilmiöitä tulee aina joskus. Tänään oli viimisin, elikkäs olimmepa kaverin kanssa salilla ja minä testailin muutamaa uutta laitetta kun sitten kaveri vetää siinä vatsalihaksia ihan innoissan ja kaverikin joka oli vielä kesällä hyvässä kunnossa nyttemmin laiskistuneena kitaran tulemisen takia oli siinä ja totesi että "vittu ei oo koskaan tuntunu näin pahalta vetää vatsalihaksia" ja meikäläinen sitten menin ihan totaalisen outoon tilaan , katoin yhtä ja samaa paikkaa pitkän aikaa, tarkastin nopeesti missä ollaan ja kysyin mitä se sanoi, sitten tajusin että "ei saatana olen nähny tästä unta jotain kuukausi sitten" sitten selitin sen sille kaverille ja tajusin että vittu minähän selitin sen jo unessani sille silloin. Ja muutenkin tulee aina välistä jotain ihan älyvapaata, kuten unohtaa mitä lapio tarkoittaa tai muuta viisasta.
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Re:

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Mirha kirjoitti:Paras minkä muistan, oli tupla/tripla-deja-vu. Siis deja-vu siitä, että olet aiemminkin kokenut samasta asiasta deja-vu:n. O___o Oli pikkaisen härö fiilis.
Mulla tulee noita kanssa ihan hirveästi. On hieman pelottavia kyllä joskus..

Itse aika usein näen deja vuita. Nyt ei kyllä yhtään muistu mitään erikoista esimerkkiä mieleeni. Tiedä sitten johtuuko se siitä että niitä niin usein näkee, että ei jaksa enää ajatellakaan niitä vai johtuuko se ekstra huonosta muististani.
Äänenvaimennettu Riipperi kirjoitti:Tommosia black-outteja ja sitten Jamais Vuita ja Deja Vu ilmiöitä tulee aina joskus. Tänään oli viimisin, elikkäs olimmepa kaverin kanssa salilla ja minä testailin muutamaa uutta laitetta kun sitten kaveri vetää siinä vatsalihaksia ihan innoissan ja kaverikin joka oli vielä kesällä hyvässä kunnossa nyttemmin laiskistuneena kitaran tulemisen takia oli siinä ja totesi että "vittu ei oo koskaan tuntunu näin pahalta vetää vatsalihaksia" ja meikäläinen sitten menin ihan totaalisen outoon tilaan , katoin yhtä ja samaa paikkaa pitkän aikaa, tarkastin nopeesti missä ollaan ja kysyin mitä se sanoi, sitten tajusin että "ei saatana olen nähny tästä unta jotain kuukausi sitten" sitten selitin sen sille kaverille ja tajusin että vittu minähän selitin sen jo unessani sille silloin. Ja muutenkin tulee aina välistä jotain ihan älyvapaata, kuten unohtaa mitä lapio tarkoittaa tai muuta viisasta.


Mulle tulee kanssa ton tyylisiä välillä :S Ne on helvetin epämukavia. Tulee ihan outo olo. Usein kanssa unohdan jonkun sanan, että mitä se tarkoittaa. Silloin tulee joko kamala paniikki tai sitten alkaa nauramaan sille kun ei muista.


Edit:
En tiedä kuuluuko tämä tänne... Tai ei varmaankaan kuulu, mutta tähän nyt päätin kirjoittaa.
Kuinka moni teistä näkee enne unia? Minkälaisia ovat olleet?
Kun itse olen alkanut niitä näkemään ihan hirveä usein. Yksikin kerta oli kun näin unta että veljeni sai sähköpostia ja naureskeli sille. Sitten aamulla äitini sanoi että veli oli saanut sähköpostia, jossa häntä pyydettiin malliksi, ym ym. -.-;;
Ja toinen oli kun näin unta että siskoni kanssa menin särkänniemeen. Seuraavana päivänä hän sitten kysyy: mennäänkö 16 päivä särkänniemeen?
Ja voin sanoa että hänen kanssaan en ole koskaan käynyt särkässä. Kaiketi... En ainakaan yli 10 vuoteen. Olemme aina käyneet linnanmäellä jos jossain. Nyt sitten yllättäen ehdotti särkänniemeä, enkä ole edes muistanut että koko paikka on olemassa... On näitä kyllä muitakin. Nyt niitä on vain alkanut kamalasti tulemaan. Hieman pelottava tunne tulee kun sen tajuaa.
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Avatar
Naiquster
Student
Student
Viestit: 24
Liittynyt: To Touko 01, 2008 13:32

Re:

Viesti Kirjoittaja Naiquster »

henkkari kirjoitti:kärsin siit et ku nään unen ni tämä tapahtuu sit oikeessa elämässä pari viiko jälkee :/ sit sitä jää miettii et täh?
Aivan samaa mieltä :P Sama tapahtuu mullakin
Kuva
Paina tästä antaaksesi tähti hedelmän
BeSt AuTo EvEr by Naiquster(1180 Chars): Play Track
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Deja Vu ja muut Vu'ut

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Sattuihan noita pienempänä useasti, mutta nyt jäänyt vähemmälle. Jotenkin jännä kun muistaa, että ei hitto tää on tapahtunut ennen ja sitte se kääntyi jotenkin huonosti niin on päässyt junailee asian parhainpäin.

Josksu ala-asteella serkkupojan kanssa istuttiin ja juteltiin ja mollemmat jäätyivät ja kysyin, että oon nähnyt tästä unen ja kysyin onkos hän? no olihan sekin nähnyt ja oltiiin sillait *spooky* fiiliksillä koko päivä.

Tuo Jamais Vu, vai mikä lie. On tapahtunut kerran todella härösti. Olin selvänä baarin edustallakavereita morottamassa ja joku tyyppi tuijotti koko ajan ja sitte huomasin, että on siinä tutun näkönne sälli, mutta ei mitää muistikuvaa kuka lie ja sama toisinpäin. Siinä sitten juteltiin koko elämäntarinat ja pähkäiltiin, että keitä ollaan, mutta ei mitään yhdistäviä asioita, harastuksia yms. löytynyt.

On nuo vaan ihmeellisiä juttuja.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Hölmö
Genin
Genin
Viestit: 161
Liittynyt: La Kesä 16, 2007 23:56

Re: Deja Vu ja muut Vu'ut

Viesti Kirjoittaja Hölmö »

Itsellä on noita Presque Vuita paljon arki elämässä kaksi kertaa on ollut Deja Vu kerran näin unta että kaverini tekee jotain koulussa ja seuraavana päivänä se sitten tapahtu vähemmästäkin menee sekaisin kun tollasta tapahtuu :?
Kuva
Avatar
Link
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 01:01
Paikkakunta: Hyrule

Re: Deja Vu ja muut Vu'ut

Viesti Kirjoittaja Link »

Nään aina unissa jotai tapahtumaa, ja sit se myös tapahtuuki jossakin vaihees ja tuntee just et oon kyl nähny tän jossaki.
miroku
Rookie
Rookie
Viestit: 51
Liittynyt: Su Marras 09, 2008 00:18

Re: Deja Vu ja muut Vu'ut

Viesti Kirjoittaja miroku »

onhan noita joskus tullut oli muuten olo semmonen olo että ois puulla päähän lyöty
Vastaa Viestiin