Perfektionismi

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Perfektionismi

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

Perfektionistia löytyy minussa ehkä ainoastaan piirtämisessä. Tässä vasta luin sarjakuvaani uusiksi alusta asti ja olin vähällä polttaa ensimmäiset 10 sivua. Paljon sellaisia virheitä löytyi siitä, mitä ei minulla tavallisesti löydy kuvista. Mutta ei, sarjakuvaanhan ne pitää päätyä, jonka aion joskus tulevaisuudessa julkaista netissä. Muutenkin sen kanssa olen hyvin tarkka, aina ruutuja, kuvakulmia yms myöten ja minua ärsyttää, kun saa huomata heti tussauksen jälkeen "kas perhanaa, tuohan naama on aivan vino". Yhä uudelleen ja uudelleen saatan jankata jotain ruutua, koska mielestäni siinä on jotain vialla. Joskus sitten en vaan jaksa pilkkua nussia vaan annan vain mennä.

Kouluasioissa en tavallisesti nussia pulkkia, koska laiskuus vie voiton. Mutta kun olen päässyt vauhtiin, alle kasin numerot ketuttavat.

(Kyllä, jätin typon tähän koska tuo on vaan niin.. :´D)
Kuva
Avatar
Garasu
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 12:15

Re: Perfektionismi

Viesti Kirjoittaja Garasu »

Luin wikipedian kuvauksen perfektionismista. Pelottavaa, mutta itsestäni löytyvät nuo kaikki tuntomerkit Neuroottisesta perfektionistista. Olen mielestäni perfektionisti aivan kaikissa asioissa; Kirjoittaminen virheettömästi, kokeista mahdollisimman hyviä numeroita... Ja tunnen olevani jatkuvassa stressissä.
Olen kyllä tunnistanut itseni aiemmin sellaiseksi ja yrittänyt jotenkin "lieventää" sitä vakuuttamalla itselleni 'Kukaan ei voi olla täydellinen'. Toisaalta häpeän sitä.. Tuntuu että ihmisten on vaikeampi lähestyä perfektionistia. *hymy*
Kuva
I would like to be a tear; born in your eyes, alive passing your cheeks and dieing on your lips. Gaara-kun <3
Signature & Avatar by Kaksu da Pervert
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perfektionismi

Viesti Kirjoittaja Metal »

Njaah, taidan olla liian laiska olemaan perfektionisti - ainakin suurimmassa osassa asioista.

Piirtäminen on ainoa, jossa minulla ilmenee edes vähän perfektionistisia piirteitä... tosin siinäkin ne vain yleensä purkautuvat vanhojen kuvien kritisoinnilla. Pari vuotta vanhat kuvat tuntuvat polttavan silmät~ tekisi vain mieli repiä sellaiset (...tosin viitisen vuotta vanhojen kuvien kohdalla ei ole tällaista, olenhan piirtänyt ne joskus "pienenä").
Ja tietenkin pyrin kaikissa ryhmätöissä (sun muissa, jotka vaikuttavat muihinkin kuin itseeni) tekemään parhaani, jolloin se yleensä menee siihen, että teen yksin kaiken enkä kestä muiden kritiikkiä lopputuloksesta.
En ole tiimityöskentelijä~

Muuten otan ehkä hieman liiankin rennosti, lupaan aina itselleni aloittaa kokeisiin lukemisen "huomenna", jolloin lopulta tajuan lukeneeni koealueen vain kerran (jos sitäkään) läpi, mutten jaksa välittää asiasta. Jostain kumman syystä pärjään silti ihan hyvin (opin käsittääkseni hyvin kuulemalla eikä muistissanikaan ei mitään valittamista... vaikka olenkin ärsyttävän hajamielinen)... tai ainakin olen pärjännyt tähän asti.
Välillä tosin jään vatvomaan epäonnistumisia turhan pitkäksi aikaa, mutten loppujen lopuksi tee mitään kongreettista asian eteen.
Kuva
Vastaa Viestiin