Yle-vero 2012

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Hmmm, tämä kuva on mielestäni aivan loistava ja kuvaa hyvin Suomen poliittista tilannetta. Muutenkin pidän tästä kuvasta<3 Kuva

Kauhean tarkasti en esimerkiksi tätä Yle-vero asiaa ole seurannut mutta pääpiirteissään tiedän mitä se merkitsee ja ääshistähän tuo on. ALV:n laskeminen oli hyvä juttu jos jotain pitää etsiä mutta sitten taas tämä "makeisvero" on täyttä paskaa. Okei näen mihin sillä ikään kuin pyritään mutta ei se oikeasti tule auttamaan asiaansa yhtään millään tavalla. Viinan kieltäminen ei lopeta sen käyttämistä, sama toimii tässä asiassa.

Sääli, että eduskuntavaaleihin on vielä noin pitkä aika [2011 maaliskuu], ihmiset ehtii unohtaa nämä sotkut, ainakin osittain. Ehkä pitää liittyä Facebookissa tuohon "Eduskuntavaalit 2010"-yhteisöön..
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Runte »

^Naurahdin. Oikein loistava, asiaan kuuluva kuva :>

/off
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Ataxia
Genin
Genin
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 20:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Ataxia »

Lucy kirjoitti:Kyllä mäkin ymmärrän sun kantasi - Jokainen tehkööt itse mitä haluaa - mutta muita vahingoittamatta. On se mukavaa että jotkut tupakoijat sanovat ajattelevansa muita ja siirtyvänsä sivuummalle, mutta tuuli työntää savut aina kuitenki pärställe tai sitte ne tumppauslaarit on ihan siinä hemmetin ratikkapysäkin tai sisäänkäynnin kyljessä. Enkä sanonu että kaikki sairaudet johtuisi tupakasta tai muutenkaan asettanut millekkään korokkeelle.
Joo. Se on savun vitsaus. :c Aina menos lämpöä päin.
Tuhkiksista puhumattakaan. Kuten sanoit, huonosti sijoitettu ai sitten kuten suomessa roskikset ylipäätään: ei mailla eikä halmeilla.

Ah. Joo ja sairauksista, tiedän ettet sanonut että kaikki johtuis röökistä - taisin muotoilla sanomani väärin (oma moka- teen sitä jatkuvasti :c).
Äää.. No joo. Mä oon sen verta tyhmä ihminen, et en mene sekottamaan sanojani sen enempää 8D
Blue_Hill-san kirjoitti: Kauhean tarkasti en esimerkiksi tätä Yle-vero asiaa ole seurannut mutta pääpiirteissään tiedän mitä se merkitsee ja ääshistähän tuo on. ALV:n laskeminen oli hyvä juttu jos jotain pitää etsiä mutta sitten taas tämä "makeisvero" on täyttä paskaa. Okei näen mihin sillä ikään kuin pyritään mutta ei se oikeasti tule auttamaan asiaansa yhtään millään tavalla. Viinan kieltäminen ei lopeta sen käyttämistä, sama toimii tässä asiassa.

Sääli, että eduskuntavaaleihin on vielä noin pitkä aika [2011 maaliskuu], ihmiset ehtii unohtaa nämä sotkut, ainakin osittain. Ehkä pitää liittyä Facebookissa tuohon "Eduskuntavaalit 2010"-yhteisöön..
Mä en ollut kans uskoa korviani kun kuulin siitä makeisverosta.
Pistetään viel sit leluille oma veronsa. Ja miks ei koko kansa maksamaan autoveroa. Tai julkisten kulkuyhteyksien käyttöveroa? Samaan syssyyn vaikka internet-vero, musiikinkuuntelu-vero. Tai univero... list goes on. Tähän sitä tuntuu, että ollaan tulossa. Ku päättäjien ja eliitin on saatava suuret tulonsa jostain niin mennään jälleen kansan kukkarolle.
Samanlaista paskaa ovat kuin nuo romanialaiset kerjääjät - tuskin yhtä köyhiä kun ovat siihen asti päässeet pitkänkin matkan takaa.

Puhumattakaan, että tuo ruoan alvin laskun vaikutus hävisi kuin pieru saharaan koska ruoan hintakin oli noussut jo niin sairaasti, pahin alkoi euroon siirryttäessä. Voivotellaan vaan, että kun leipäjonot kasvaa, mutta ei tunnuta ymmärtävän, että joo. Ehkä siihen on syynä se, että ei oo varaa. Itsekkään en edes osta vihanneksia, saati maitoa hirveän usein, koska hinta-laatu suhde ei kohtaa.

Ja nyt vielä yle-maksu.
Mä olen ollut oikeesti niin hiilenä tästä, et sen takia taisin hieman ylireagoida tuossa kun jutskailtiin Lucyn kanssa (pahoittelen). Mun järkeen ei vaan mahdu - jos joku on niin kannatamatonta, että sen on pakko muuttua maksulliseksi koko kansalla, yritysmaailmassa se lopetettaisiin kannattamattomana, tai sitten parannetaan kannattavuutta.
Tätä on verrattu hyvin siihen, että saman tien autovero kaikille vaikkei autoa omistaisikaan tai edes käyttäisi. Tässä nimenomaan pakotetaan maksamaan vaikket palvelua käyttäisikään, mikä sotii logiikkaa vastaan niin pahasti.
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Kiyoshi san tais sen kaiken tarvittavan jo sanoa.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Suomessa itsessään ole pahemmin vikaa mutta hallinnossa ja sen toimintatavoissa on. Milloin viimeksi on järjestetty suuntaa-antava kansanäänestys, jostain tärkemmästä kuin asiasta kuin tämä:
yritys.a-lehdet.fi kirjoitti:12.4.2007
EDUSKUNNAN PUHEMIEHEN UUSI NUIJA KANSANÄÄNESTYKSEEN

Kansalaiset voivat äänestää kuudesta vaihtoehdosta eduskunnan puhemiehelle uutta nuijaa. Suuntaa-antavan kansanäänestyksen jälkeen eduskunnan puhemies valitsee itselleen uuden nuijan, jota hän käyttää puhemiesneuvoston kokoontuessa. Uusi Muoto -lehden järjestämään kutsukilpailuun osallistuvat suunnittelijat Linda Bergroth, Simo Heikkilä, Imu Design, Brian Keaney, Markku Kosonen ja Naoto Niidome.
Yritin löytää viimeisintä neuvoa/suuntaa-antavaa kansanäänestystä mutta eteeni osui tämä. En tiedä pitäiskö nauraa vai mitä. Wikipedian mukaan Suomessa on ollut kaksi neuvoa-antavaa kansanäänestystä: kieltolain kumoaminen 1931 ja 1994 EU:hun liittymisen tiimoilta. Neuvoa-antavia kansanäänestyksiä pitäisi mielestäni olla enemmän. Sehän ei edes velvoita mihinkään. Suomen politiikka on muutenkin niin homogeenin;L puolueet ei eroa juurikaan toisistaan ja samat ääliöt valitaan joka vaaleissa taas uudestaan istumaan.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Blue_Hill-san kirjoitti:Neuvoa-antavia kansanäänestyksiä pitäisi mielestäni olla enemmän. Sehän ei edes velvoita mihinkään.
Mutta maksaa vitusti enemmän kuin äänestyksen väliinjättäminen.

Itse asiaan, ei tässä ihan oikeasti voi syyttää mitään muuta kuin ah-niin-ihanaa internettiä. 200 apinaa tulevat vaan päättämään että kaikki joilla on mahdollisuus katsoa televisiota tavalla tai toisella joutuvat siitä myös maksamaan. Eli ennen kun kiroatte hallituksen (joka on perseestä) ja eduskunnan (joka myös on harvinaisen hanurista), katsokaa herranjumala peiliin. Kuinka moni tv-lupamaksun maksamatta jättäneistä voi täysin puhtaalla omallatunnolla väittää olleensa katsomatta yhtään YLEn lähetystä omassa kodissaan sinä aikana kun se ko. lupa on ollut maksamatta. Pullakahveet tarjolla jos joku löytyy (tässä voi jopa oikeesti joutua maksumieheks :P).
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Ataxia
Genin
Genin
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2009 20:17
Paikkakunta: Kerava

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Ataxia »

Jokke-pappa kirjoitti: Eli ennen kun kiroatte hallituksen (joka on perseestä) ja eduskunnan (joka myös on harvinaisen hanurista), katsokaa herranjumala peiliin. Kuinka moni tv-lupamaksun maksamatta jättäneistä voi täysin puhtaalla omallatunnolla väittää olleensa katsomatta yhtään YLEn lähetystä omassa kodissaan sinä aikana kun se ko. lupa on ollut maksamatta.
Minun mielestäni nyt tätä ylen media maksua ei voi oikeuttaa sen takia, että 'tavalla tai toisella käytetään ylen paleluja edes jossain vaiheessa'. Sehän on selvää eikä kukaan meistä ole väittänytkään toista.
Ongelma on siinä, että joka asuinkunnalta revitään rahaa, tuloista TAI asukasmäärästä riippumatta. Ja se pistää vihaksi, ettei meidän jotka tämän paskan sitten lopulta maksaa, edes mielipiteitä kysytä.
Surullinen totuus on, että Ylen hinta-laatu suhde kusee. Etenkin jos 16 euroa kuussa on kipukynnyksen ylittävä tekijä. Sillä elää helposti yli viikon.
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Ylen kanavilta ei tule itellä muuta katottua kuin jääkiekon MM-kisat, yleisurheilua ja lottoarvonta. Mut silti oon tähän asti kuuliaisesti maksanu tv-lupaa, koska ei se loppujen lopuks tunnu ainakaan itellä vielä missään. Toki eri asia pers-aukisilla opiskelijoilla (oon iteki opiskelija)..

En mää sitä hymyssäsuin maksa mut maksanpa kuitenki. :P Kauheen vaikiaa tekstiä näin lauantai illaksi tässä topicissa.
Happy panda
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Jokke-pappa kirjoitti:katsokaa herranjumala peiliin
Tässä juuri mättää. Vapaamatkustajat yritetään kitkeä viattomien kustannuksella. Demokraattista ja oikeudenmukaista hyvinvointivaltiota parhaimmillaan!

Ja kaikki kun eivät OIKEASTI omista telkkaria. Katsoin Pasilankin yuutuubista laittomasti, mutta ostin heti kun tuli myyntiin eli omasta mielestäni olen kantanut korteni kokeen ihan kunnollisesti.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Nixu »

BullShit
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Heh, enpä muista koska olisin viimeksi käynyt noin päissäni kirjoittelemassa :D Vaihdoin näköjään nickiäkin samalla kertaa.

Tuota noin. En nyt välttämättä ihan noin kärkkäästi tuota lakia puolusta, mutta siitä olen kyllä edelleen samaa mieltä että maksunsa kuuliaisesti maksaneille tämä on oikeutettu ja varmasti erittäin tervetullut uudistus. Ja vapaamatkustajat saavat maksaa.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Vaihda "gebric" takaisin, tuo on ihan kamala nicki.. ._."

//off
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Itse kun en ole katsonut telkkaria vuosiin enkä aio koko paskaa ostaa kun muutan omaan kämppään, tämä laki on arsesta. Ottaisin mihin vaan mielenosoitukseen osaa jos en asuisi Walesissa atm.
Kyllä se tv-lupamaksu on vanhentunut systeemi mutta on pakko olla joku ratkaisu että ei pidä ottaa lupamaksua niiltä jotka ei telkkaria tai radiota käytä. Netistäkään en katso suomalaista televisiota.
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Jokke-pappa kirjoitti: Kuinka moni tv-lupamaksun maksamatta jättäneistä voi täysin puhtaalla omallatunnolla väittää olleensa katsomatta yhtään YLEn lähetystä omassa kodissaan sinä aikana kun se ko. lupa on ollut maksamatta. Pullakahveet tarjolla jos joku löytyy (tässä voi jopa oikeesti joutua maksumieheks :P).
Mulle tuli maksulappu (tänäkin) vuonna, enkä maksanut mutten ole katsonut ylen ohjelmiakaan. Tosin eipä mulla ole telkkaria.. :D

Sepäs se, jos tollasia joudutaan maksamaan niin sitten -tana telkkareitten hinnat alas ja 68 tuuman jööti seinälle. Tosin eipä hyödytä ko ei silti halua maksaa, kun en minä tarvitse televisiota, voin viihdyttää itseäni erinomaisella tietokoneella ja DVD-valikoimallani. Tuossa uutisessa sanottiin että erityisryhmät voi saada helpotusta, esim. köyhät. Mites menee, kun yli 70 prosenttia opiskelijoista elää köyhyysrajan alapuolella?

Yle menkööt kerjuulle tai voisivat samantien lakkauttaa koko paketin, jos ei rahaa löydy.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Yle-vero 2012

Viesti Kirjoittaja Spica »

Tämä on tätä Suomen politiikka parhaimmillaan. Lätkästäänpä tällainen kiva pikku vero kaikille, tulotasoon ja mediakäyttöön katsomatta. Argh! Uskomatonta pelleilyä hallitukselta. Samat pärstät päättävät keskenään vuodesta toiseen asioista, kysymättä koskaan kansan mielipidettä. Vaikuttakaa äänestämällä, sanotaan. Paskanmarjat.

Jonkunlainen vero on tietysti tässäkin oltava ja vanha systeemi on kieltämättä vanhentunut, mutta mikä tuo summa on olevinaan? En todellakaan halua maksaa noin älyttömiä summia opiskelurahoistani, kun en omista telkkaria, en radiota enkä vielä edes fucking internettiä. Mukava laskeskella, miten maksu nouseen aikaa myöten, ja minne raha sitten menee. Olisivat edes keksineet jonkin ympäristöveron, jolla pelastettaisiin Saimaannorpat.

Että kiitos vain tästäkin.
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Vastaa Viestiin