Trigun

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Katsoin just tuon ekan episodin... Jos Naruto on lapsellinen sarja, mikäs tämä sitten on!? En oikein pitänyt noista hahmoista, varsinkaan siitä jättiläisestä ja niistä kahdesta tytöstä. Piirrosjälki oli vähän sellaista Lucky Luke-tyylistä ja vanhanpuoleista. Ääninäyttelijät eivät sopineet ollenkaan, varsinkin sen päähenkilön ääni oli pöljän kuuloinen. Huumori oli sinäänsä ihan mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa, esimerkiksi siinä kun se Vash pakoilee tuota luotisadetta ja juoksee siinä heppojen vieressä ja syö niitä eväitä. Vähän niin ja näin-sarja, voisi kait sitä toisenkin jakson katsoa jos innostus riittää. Juonesta en sanoisi mitään, ennekuin olen katsonut sarjaa eteenpäin.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

LoneWolf kirjoitti:Katsoin just tuon ekan episodin... Jos Naruto on lapsellinen sarja, mikäs tämä sitten on!? En oikein pitänyt noista hahmoista, varsinkaan siitä jättiläisestä ja niistä kahdesta tytöstä. Piirrosjälki oli vähän sellaista Lucky Luke-tyylistä ja vanhanpuoleista. Ääninäyttelijät eivät sopineet ollenkaan, varsinkin sen päähenkilön ääni oli pöljän kuuloinen. Huumori oli sinäänsä ihan mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa, esimerkiksi siinä kun se Vash pakoilee tuota luotisadetta ja juoksee siinä heppojen vieressä ja syö niitä eväitä. Vähän niin ja näin-sarja, voisi kait sitä toisenkin jakson katsoa jos innostus riittää. Juonesta en sanoisi mitään, ennekuin olen katsonut sarjaa eteenpäin.
Hyvä kyl mennä arvostelee joku sarja 1 jakson jälkee :roll:
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

olZu^ kirjoitti:Hyvä kyl mennä arvostelee joku sarja 1 jakson jälkee :roll:
Se oli pelkkä ensivaikutelma-arvostelu. Niinkuin sanoin, en tiedä vielä ennenkuin katson sarjaa eteenpäin.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Lone Wolfin ensivaikutelma on tyhmä.

Itse pidin Trigunista KOSKA Vashilla on aivan liian hyvä ääninäyttelijä, sen nauru on loistava. Ja jotkut kohdat oli ihan hyvin animoituja, mutta joskus aniamation taso vähän itkettikin. Soundtrack on leppoisa ja mukava, ei perus anime-tillintaata.
Muuten en pitänyt animesta koska mangaan verrattuna se hyppii vähän sinne ja tänne. Ja mitä helvettiä ne ajatteli kun tekivät Gray The Ninelivesistä ROBOTIN? Tosin tuo on anime, Wolfood posautteli sen suolet pihalle nätisti jota ei välttämättä voitu näyttää animessa.

Mut generaalisti pidän Trigunista, maailma on mielenkiintoinen alternative-versio meidän omasta maakullasta, ja Vash on hyvä päähahmo koska on erilainen. Niinku c-moon, kuinka moni hahmo on semmoinen itkupilli? Wolfood on myös superi hahmo.
Manga on erittäin omaperäisellä tyylillä väännetty, siitä osaisin sanoa vähän enemmänkin.

Edit: AIJUU TULI TÄSSÄ MIELEEN et ne tekee Trigun X-nimellä kulkevaa leffaa joka kuulemma seuraisi vähän enemmän mangan tapahtumia, se tulee tässä 07-08-aikana.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Setzer kirjoitti:Lone Wolfin ensivaikutelma on tyhmä.
Wyhyy... *lataa häntä koipien välissä toista episodia*

Katsotaan sitten muuttuuko käsitykset kun saan tuon tokan jakson käsiini. Kyllähän minulla mielenkiinto riittää muidenkin jaksojen katsomiseen, toisin kuin monien muiden animesarjojen kanssa on käynyt. Esimerkiksi One Piece ei kiinnostanut ollenkaan.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

MITÄ?! ET KATSO ONE PIECEÄ?!

Ymmärrän jos joku ei siedä Trigunia sen vanhahtavan olon vuoksi. Itsellänikin oli aluksi hiukan vaikeuksia katsoa sitä. Eka jakso olisi kolahtanut minuun täysillä ehkä kaksi kolme vuotta sitten, mutta nyt se lähinnä itketti. Lataa nyt Lonewolf suosiolla koko sarja ja katso vaikka 7 jaksoa. 2 ei kerro oikein mitään vaikka Trigun onkin lyhyt sarja. Itse ainakin tunnustan nukahtaneeni kolmannen kohdalla... kahdesti. Mutta se saattoi johtua yövuorosta :D

Takaisin "asiaan". One Piece! Et ole tosissasi voinut katsoa sitä paria jaksoa enempää jos et pätkääkään arvosta. Mikä on ihan ymmärrettävää tarina lähtee kunnolla käyntiin vasta Arlong arcin lopussa (toka arc, ja eka on ehkä joku 10 jaksoa?) Henkilökohtaisesti pidän One Pieceä parhaimpana shounen-sarjana ikinä. Se tekee melkein kaiken oikein ja Odalla on mestarilliset arcin lopetukset. Ei ole yksikään toinen shounen, ei edes Naruto saanut pillittämisasteelle tämmöistä isoa raavasta gorillaa. Vieläkin väristää kun muistelee esim. Arlong arcin sitä kohtausta kun
Spoileri, maalaa nähdäksesiNami itkee polvillaan ja pyytää juuri paikalle pöllähtänyttä Luffyä auttamaan häntä. Ja sitten Luffy laskee rakkaan olkihattunsa Namin päähän ja sanoo "Selvä". Tämä spoileri ei tee oikeutta kohtauksen ownagegegegearvolle.
Ja sitten vielä kerran takaisin oikeaan asiaan. Trigun jätti minulle vähän kaksipuolisia tunteita. Toisaalta se oli katsomisen arvoinen ja toisaalta ei. Wolfwood oli kyllä kiva hahmo. "It's so full of mercy."
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

kiko-chan kirjoitti:MITÄ?! ET KATSO ONE PIECEÄ?!

Ymmärrän jos joku ei siedä Trigunia sen vanhahtavan olon vuoksi. Itsellänikin oli aluksi hiukan vaikeuksia katsoa sitä. Eka jakso olisi kolahtanut minuun täysillä ehkä kaksi kolme vuotta sitten, mutta nyt se lähinnä itketti. Lataa nyt Lonewolf suosiolla koko sarja ja katso vaikka 7 jaksoa. 2 ei kerro oikein mitään vaikka Trigun onkin lyhyt sarja. Itse ainakin tunnustan nukahtaneeni kolmannen kohdalla... kahdesti. Mutta se saattoi johtua yövuorosta :D

Takaisin "asiaan". One Piece! Et ole tosissasi voinut katsoa sitä paria jaksoa enempää jos et pätkääkään arvosta. Mikä on ihan ymmärrettävää tarina lähtee kunnolla käyntiin vasta Arlong arcin lopussa (toka arc, ja eka on ehkä joku 10 jaksoa?) Henkilökohtaisesti pidän One Pieceä parhaimpana shounen-sarjana ikinä. Se tekee melkein kaiken oikein ja Odalla on mestarilliset arcin lopetukset. Ei ole yksikään toinen shounen, ei edes Naruto saanut pillittämisasteelle tämmöistä isoa raavasta gorillaa. Vieläkin väristää kun muistelee esim. Arlong arcin sitä kohtausta kun
Spoileri, maalaa nähdäksesiNami itkee polvillaan ja pyytää juuri paikalle pöllähtänyttä Luffyä auttamaan häntä. Ja sitten Luffy laskee rakkaan olkihattunsa Namin päähän ja sanoo "Selvä". Tämä spoileri ei tee oikeutta kohtauksen ownagegegegearvolle.
Ja sitten vielä kerran takaisin oikeaan asiaan. Trigun jätti minulle vähän kaksipuolisia tunteita. Toisaalta se oli katsomisen arvoinen ja toisaalta ei. Wolfwood oli kyllä kiva hahmo. "It's so full of mercy."
Ilmoitan nyt heti aluksi että menee melko offiksi, mutta kiko-chan, on hyvä että yrität takoa järkeä päähäni. Minua muutenkin riivaa tämä nimeämätön sairaus: Selitänpä vähän. Kun katson Narutoa, se ownaa kaiken. Sitten ajattelen että haluan katsoa lisää animea, ja kokeilen nyt esimerkiksi vaikka tätä One Pieceä. Sitten siitä jää vähän sellainen niin ja näin-ensivaikutelma ja kuvittelen sitten lopun ikääni että sarja on huono.
Pitäisiköhän tässä pistää pystyyn tällainen "opettakaa LoneWolfia katsomaan animea"-projekti. Siihen sisältyisi jotain tällaista:

- Kerrotte mistä kannattaa alkaa katsomaan sarjaa
- Kerrotte mitä kannattaa välttää mahdollisten huonojen vaikutteiden takia
- Suosittelette kaikista parasta jaksoa, johon sisältyy hyviä kohtauksia, josta minulle voisi jäädä hyvä vaikutelma päähän
- Kerrotte perusjuonta lyhyesti
- Ja jos joku tietää mistä sarjaa saa rm- tai rmvb-formaatissa, on aina plussaa

Jotain tällaista ajattelin. Jos kikolla olisi minulle vastuksia (i need answers), postaa vaikka tuonne One Piece-topicciin. Siellä olisi ehkä asiammallista pitää tätä keskustelua yllä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Setzer kirjoitti:
Edit: AIJUU TULI TÄSSÄ MIELEEN et ne tekee Trigun X-nimellä kulkevaa leffaa joka kuulemma seuraisi vähän enemmän mangan tapahtumia, se tulee tässä 07-08-aikana.
Enpäs teinnytkään. Saattaa olla ihan hyvän ja odotan kyllä innolla, kun tälläinen Trigun fani olen.
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Lonewolf;

http://www.anidb.info/
http://www.animenfo.com/
http://www.animenewsnetwork.com/

Etsi itse jotain mistä pitäisit ja sitten kun on jotain kiinnostavaa löytynyt niin etsi mistä sitä saisi, iha itse ekaksi. Että foorumilaisten ei tartte dissata sua kun löytävät itse sarjan kun edes alkavat etsiä sitä.

Ja kannataa kattoa nuo kaikki tiedote threadit, ja avuttomuus ei ole jees.
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

circol kirjoitti:Lonewolf;

http://www.anidb.info/
http://www.animenfo.com/
http://www.animenewsnetwork.com/

Etsi itse jotain mistä pitäisit ja sitten kun on jotain kiinnostavaa löytynyt niin etsi mistä sitä saisi, iha itse ekaksi. Että foorumilaisten ei tartte dissata sua kun löytävät itse sarjan kun edes alkavat etsiä sitä.

Ja kannataa kattoa nuo kaikki tiedote threadit, ja avuttomuus ei ole jees.
No kiitoksia vain avusta. Yritän sitten itse etsiskellä muiden foorumilaisten mielipiteitä.

Tämä selvä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Joskus Trigunin 6. jakson jälkeen alkoi todella näyttämään hyvältä sarjalta, ja sitten taas n. 15-20 kohdalla alkoi mennä huonompaan suuntaan :S En tykännyt lopusta yhtään ja muutenkin oli vähän pakkopullaa...
Muttajoo, ihan katsomisen arvoinen sarja, joka on tiettyyn pisteeseen asti hauska (kunnes tulee niitä lopun alun aineksia..)

Suosittelen.
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Vastaa Viestiin