Eka Anime

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
wraith
ANBU
ANBU
Viestit: 409
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 21:53
Paikkakunta: *spaced out* :O

Viesti Kirjoittaja wraith »

muistan kun joskus pienenä katsoin jotain animeleffaa telkkarista... muistan vain pimeää, sateen, ja kaksi tyttöä sateenvarjon alla.


[EDIT] ANTEEKSI, postasin kaksi kertaa!! jostain syystä tuo edit ei toiminut... :angry: (joo missähän olisi syy.. :rolleyes: ) [EDIT]
Kuva
"Only a few find their way. Some don't recognize it when they do, some don't ever want to."
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

No jos noita pentu ajan ohjelmia eikä hopeanuolta lasketa, niin sitten se oli saksankielinen Dragon Ball jakso joskus 99-00.. (Olin Ylläksellä ja sieltä se tuli teeveestä).. Nyt vasta viime aikoina (n. puoli vuotta sitten) olen alkanut seuraamaan muitakin anime sarjoja. Vaikka nyt on parikin sarjaa iskenyt ohi DBZ:n, niin siintä on kiittäminen tätä harrastusta minun kohallani..


Off-Topic: Perskeleen tietokone pakotti kirjottamaan koko jutun kahteen kertaan :angry:
DiNo

Viesti Kirjoittaja DiNo »

Totoro ja Tao Tao oli ekat.
Molemmista tykkään edelleen.

oikeen kunnolla kiinnostuin animesta vasta kun luin jonkun sivuilta juttua Inuyashasta ja näin kuvia.. n_n;
(Inua en ole nähny vielä... möör ._.)
Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

Pienenä ja viattomana sitä tuli katseltua Muumeja ja Peukaloisen retkiä ynnä muuta vanhempaa tuotantoa. Sitten joskus ala-asteella Firén mainitsi eräästä koira-animaatiosta, joka osoittautuikin mielestäni äärimmäisen mielenkiintoiseksi. Siksipä kuulun tähän suureen Hopeanuoli-sukupolveen, joka on saanut ensi kosketuksensa animeen juuri kyseisen sarjan kautta.
Hieman viisastuttuani sain tietää, että Hopeanuolen alkuperäiset äänet eivät olleetkaan suomalaisia, vaan peräti japanilaisia. Havaittuani internetin hyödyt, sain lisää tietoa tästä salaperäisestä "animeksi" kutsutusta piirrostyylistä.
Jossain vaiheessa Firén kantoi kotiinsa läjän VHS-kasetteja, jotka hänen isosiskonsa oli saanut lainaksi eräältä ystävältään. Kyseessä oli Dragon Ball Z:n saksaksi dubattu versio. Katselimme jaksoja suurin silmin, innoissamme. Ja myöhemmin sarjan alkaessa pyöriä SubTV:llä, suorastaan hullaannuin tähän sangen yksinkertaisen typerään, mutta uskomattoman viihdyttävään animeen.
Tietoni animesta kasvoi, ja jossain vaiheessa jenkkidubit alkoivat kuulostamaan uskomattoman typeriltä alati kehittyvissä korvissani. Lopetin katsomisen ja siirryin paremmille vesille. Ostettuani Ginga: Nagareboshi Gin:in aka Hopeanuolen leikkaamattoman version DVD:nä, latasin koneelleni mm. Excel Sagan ja Onegai Twinsin, joita tuijottelin sangen innoissani.
Ja niin innostus laajeni niihin mittoihin, mitä se tällä hetkellä on.
Viimeksi muokannut Magic, La Heinä 02, 2005 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

Peukaloisen retket varmaankin. Pokemon taitaa olla seuraava.
Tai no tietysti on muumitkin ^^ Tao tao en ole koskaan katsellut :( Harmittaa kyllä.. Pitäisi joskus jostain etsiä sitä tai vaikka ostaa jos myydään jossain o.O
Mutta kun aloin kiinnostumaan animesta niin se johtui ihan Narutosta. Silloin vasta alkoi selviämään erilaisia asioita animesta :]
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

mun eka oli Muumilaakson tarinoita.
vieläkin yksi suosikeistani
Kuva
Avatar
*GinGurifin*
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 316
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 19:04
Paikkakunta: ... Lounaalta hyppäsin Kymeen ...

Viesti Kirjoittaja *GinGurifin* »

*vetää syvään henkeä* Muumit on tehty japanilaisten, suomalaisten ja ruotsalaisten yhteistyönä (eli on pseudoanimea^^).

No... ensimmäinen animeni oli (kaiketi) Hopeanuoli, mutta sitä ennen katsoin telkusta jotain animen tyylisiä: Elämän kevät ja Ihmemaa Oz (aivan ihania, mutta kun Yle ei suostu näyttämään niitä ja meillä on vain muutama jakso nauhalla TT__TT). Ömmm... ennen Hopeanuolta taidettiin katsoa Candy Candy ja Sandybell sarjat kasetilla... ja onhan niitä lisää.

Kiitos Hopeanuoli kasettien virheellisten tietojen, fanitin väärää maata monta monta vuotta (jos joku ei tiedä niin maa on nimeltään Alaska, josta edelleen pidän^^). Olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni töllännyt TV:tä ja nyt vasta aikuisena huomannut, kuinka paljon animea olen katsonut (pseudoja ja kunnon animeita). Ensimmäinen kunnon animesarja jota olen alkanut katsoa on Digimon ja Pokemon. Kuitenkin kallistuin Digimoniin ja tuli katsottua melkein kaikki jaksot.

Ensimmäiset elokuvat oli Porco Rosso ja Totoro, jotka tulivat Yleltä muutaman kerran suomiteksteillä *haikea*. Vasta nyt tuli hankittua molemmat DVD:nä.

Pakko kyllä kiittää Hopeanuolta, jonka avulla kiinnostuin todella animesta (aluksi ei ollut paljoakaan hajua tästä ainutlaatuisesta ja kattavasta animesta) kun menin nettiin etsimään huvikseni löytyykö sivuja. Löytyihän niitä ja sana anime, johon sitten tarrauduin. Subtv:kin kiitosta animesarjoista Sailor Moon ja Rayearth sarjoista, jotka saivat koukkuun.

Ja taas kirjoitan romaania xDDD. Niin ja varmaan kaikki täällä mainitut olen nähnyt. Alfred on ihana ja meillä on nauhalla suurinpiirtein kaikki jaksot!!

J@nzki: Eti googlesta Galaxy express 999:ää. Katoin yhden jakson muiston kunniaksi... tuli taas aika haikea olo sitä kattellessa^^.
Kuva
**Z niin kuin Zabuza**
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No ensinmäinen 'Anime' oli minulla myös tuo muumi ^.^ (heh), mutta siis IHAN 'oikea'
ensinmäinen Anime oli varmaan DBZ, Silver Fang (hopeanuoli) tai Akira ( kai tiedätte sen leffan :rolleyes:)
Ivanovits N.

Viesti Kirjoittaja Ivanovits N. »

Jos ei Muumeja ja Peukaloisia lasketa niin eka anime minulle oli muistaakseni Berserk. Irkissä joku sitä minulle suositteli kauan sitten ja vieläkään ei ole tullut katottua sitä loppuun. Seuraavasta animesta en tiedä. Olisikohan ollut joku Love Hina tai semmonen.
Avatar
Misplaced
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 337
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 18:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Misplaced »

Hopeanuoli,Tao tao,peukaloinen jne...Naruto oli sit varmaan eka anime mitä aloin vahtaan vähän isompana kunnolla.
Kuva
Propsit Miyokolle sigusta \o/ >>>http://www.bleachfi.net<<<
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Muumi lasketana animeks ijoten se. Sitten opeanuolene ja pokemonin ja digimoniin. ~~ Ensimmäinen ei-suomessa-näytetty-anime ol ichobits. ^^
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Eka anime oli DBZ ja jäin siihen ihan koukkuun :D ensin katselin sitä TV:stä, mutta sitten ruoesin lataamaan koneelle
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
-Kaito-
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 02:55

Viesti Kirjoittaja -Kaito- »

joku hämärä muistikuva on että joskus lapsena katoin jonku kaverini kanssa jotai samurai animea, en osaa tarkemmin sanoo, muistan vaa että ihmettelin kun oli piirretty, ja sit siellä tapettiin :D

jos tämmösiä "feikki" animeja ei laske, ni naruto ja kenshin oli ekat..
Vastaa Viestiin