Liiaallinen animen lataaminen

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Shikamaru_86
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:19
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Shikamaru_86 »

itelläni on kans toi sama syy kuin monella muulla, eli hinta. Lisäksi lataan animea sen takia netistä, koska en halua ostaa "sikaa säkissä".. tarkotan siis sitä että en missään nimessä ostais sarjaa/leffaa jota en oo etukäteen nähny, koska ois ikävää ostaa sarja josta ei pidäkkään. Mutta jos satun löytämään sarjan josta pidän ja se ois kohtuuhintanen niin ilman muuta ostan sen.
kohtuu hinta mulle on 13 jakson sarjasta 40-50? ja 26 jakson sarjasta n 60-90?
no kai kaikki ymmärs mun pointtini.. toivon mukaan

esim. jos en olis ladannu Grave oh the fireflietä netistä, en olis ostanu sitä DVD:lle, mutta koska olin ladannu sen ja pidin siitä ja satuin löytään kohtuu hintaan (18?) niin ostin sen sitten.
Kuva
Avatar
wanZ
Genin
Genin
Viestit: 178
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 16:32
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja wanZ »

Kaikki animeni oon netistä ladannu ja lataan aina, ellei DVD:eiden hinta laske noin 70%. Mulla ei vaa yksinkertaisesti rahat riitä....mielummin ostan sitten vaikka uuden kovon ja taas mahtuu 200G animea lisää koneelle. Manga on ainoa mistä suostun maksamaan, koska sitä on parempi lulkea kirjana kun koneelta. Tälläkin hetkellä on 150G animea koneella, enkä uskalla edes kuvitella kuinkapaljon ne olis maksanu jos olisin ostanu....
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Eli kun tuotteen hinta on 100e, joudut pulittamaan siitä 8% tullin (kuulin että se on vieläpä noussut?)+alv:n eli joudut maksamaan 100e*8%=108e PLUS siihen vielä 22% alv päälle eli 108*22%=131,76e. Eli joudut maksamaan siis kolmanneksen ylimääräistä sen takia että se on Japanista ja veikkaisin että jälleenmyyjät eivät halua tätä laskea pois hinnasta?*katso edit lopusta*
pieni korjaus laskuvirheeseen. sitä alvia ei oteta tulliveron ja oikean hinnan yhteen laskusta, vaan alv ja tulli prosentti lasketaan yhteen ja se otetaan siitä alkuperäisestä hinnasta

22%+8%=30%

100€*1,30= 130€
ei tuo isovirhe, mutta toista euroa kummiski
sehän siinä onkin ilkeetä, että 30% joutuu pulittamaan jo vaivaisesta 34€ ostoksesta
tuollast viehettä ei kokeessa kannata tehdä.

ja saa olla aika halpa liike, jos animensa postikuluineen saa alle 34€, tai hinta loikkaa jo 44,2 euroon
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

ei tuo isovirhe, mutta toista euroa kummiski
ei tuo isovirhe, mutta toista prosenttia kumminkin varmaan tarkoitit? siihen kun lätkästään pari nollaa lisää niin ei olekaan enää parista eurosta kyse
Kuva
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

<!--QuoteBegin-lash+May 4 2005, 22:52--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (lash @ May 4 2005, 22:52)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-GolliM+May 1 2005, 11:25--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (GolliM @ May 1 2005, 11:25)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> No kai tuokin on ihan totta. Itse ostankin lähimmäksi vain box settejä. Esimerkiksi serkkuni sai 20 eurolla koko The Vision of Escaflowne-sarjan. ^^ (26 jaksoa) mikä oli aika saavutus! Se oli vieläpä region nolla, joten sen pystyy katsomaan missä tahansa dvd-soititmessa. ^^ Katsoin fennica comicsissa Escaflwone levyjen hintaa. Niitä oli sitsemän ja jokainen maksoi 40 euroa. Ja ne olivat region 1. Itse joudun katsomana tietokoneelta region 1 dvd-levyt ja se potuttaa. >_< *pyöräyttää silmiään* [/quote]
Jos levyt olivat noin halpoja ja todella aluetta nolla, ne olivat bootlegejä. Sellaisia ei kannata ostaa, rahaa saavat vain rikolliset, ja laatukin on huono. [/quote]
Öh.. mikä on botlegi? xD En ihan tieäd, mutta joku piraatti ehkäpä? xD Mutta joka tapauksessa se ei ollut noin halpa. Maksoi 50 dollaria, mutta kun ostat käytettynä niin saat halvalla ^^. Ja eiköhän amazon.com ole ihan koht- luotettava. Epäilen, että se ei ollut mikään piraatinsaapasjulkaisu.
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Zherec ahjteam olette sittenkin oikeassa, sen suhteen, että ALV otetaan ensin ja sitten tullivero mutta se tullivero on vain 3,5% ei 8%. huomasin itsekkin vasta äsken.

se 8% on muuten kirjojen ALV.

eli se menee

(arvo postikuluineen€)*1,22*1,035=...€
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Joo, näin näytti olevan -> <a href='http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... merkki.jsp' target='_blank'>Tulli.fi</a>
Yksityishenkilö ostaa dvd-levyjä postitse. Hinta postituskuluineen on 40 euroa.

1) Yksityishenkilö tilaa levyt Isosta-Britanniasta (EU-maa)
Ostajan ei tarvitse maksaa lähetyksestä Suomessa tullia. Arvonlisäveron tilittämisestä oikeaan jäsenvaltioon vastaa myyjä.

2) Yksityishenkilö tilaa levyt USA:sta
Suomessa niistä kannetaan tullia ja arvonlisäveroa.
- tulli 3,5 % = 1,40 euroa
- arvonlisävero 22 % (40 + 1,40) = 9,11 euroa
Tulli ja arvonlisävero ovat yhteensä 10,51 euroa. Koska ne ylittävät 10 euroa, ne kannetaan.

Lähetyksistä, joista kannettavat verot jäävät alle 10 euron, ei kanneta tullia eikä arvonlisäveroa. Tämä ei kuitenkaan koske yksityishenkilöille lähetettyjä alkoholijuomia ja tupakkatuotteita.
Kuva
Tjaa
Chuunin
Chuunin
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 20:12

Viesti Kirjoittaja Tjaa »

Hmm liiallista animen lataamista hmm milläköhän tuon liiallisen märittelee no joo kun sitä alkaa oleen 200 gigaa koneella niin kyllähän tuo alkaa tuntuu jo vähän liialta :D

Ja miksi en osta.. Suurimmaks osaks samat syyt kuin aikasemmin on mainittu.. Ja toisekseen tuskin japanissa maksetaan niin paljoa tv-maksuja et he joutuisivat läheskään maksamaan noin paljoa kuin me harvalukuinen friikki joukko taasen joutuisimme puolittamaan itsemme kipeäksi Tasa-arvoo!:P Mä en usko, että tästä minun pikku paheestani on kellekkään haittaa enkä uskois, että se vaikuttais muutenkaan mitenkään vaikka kukaan ei ostaisi animea länsi maissa... siis niille itse tekiöille he tuskin saavat paljoa noista levitys oikeuksista mistä sitten nämä länsimaiset levittäjät repivät itselleen tai ainakin koittavat repiä hirveetä voittoa...

Mitään muute en netistä sitten lataakkaan, kuin animea mangatkin ostan mitä luen nytkin, kun one piece alkoi ilmestyä niin ihan periaatteessa aloin ostamaan sitä koska olen katsonut tuota animesarjaa(en luultavasti muuten olisi ostanut)

Tämä nykyinen kauhea painostus niitä kohtaa jotka käyttävät p2p ohjelmia ei luultavasti kohdistu itse niitä käyttäviä kohtaan vaan yritykset koittavat pelotella uudet niiden käyttäjät pois...

Hyvänä esimerkkinä voisi toimia muuten @junkmail jos oikein käsitin niin sen eka levyä (vai kappaletta) levitettiin netissä ihan kunnolla ja laillisesti esim mixerin kautta.. nämä "suuret" pomot nauroivat, että nämä vetivät rahansa tämmösellä ilmaislevityksellä viemäristä alas.. mut kävikin toisin sillä bändi loikkas niin nopeesti kuuluisuuteen, että levyä myytiin enemmän kuin keskiverrosti tämmösiä ensi levyjä... Oiskohan voinut johtua tästä et ostajat tiesivät mitä ostivat, jotta he tiesivät ostaessan levyn etteivät heidän rahansa menneet viemäristä alas... no joo eksyin jo aiheesta...... Game Over pizzzzz......
"Dude, we're ninjas! We graduated from Ninja Tech!"
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

Taidat tarkoittaa Pikku G:tä, Räjähdysvaarahan myi yli 120 000 levyä kun se oli eka levittäny sitä shalalala biisiään netissä.

Tämä tieto on varmistettu täältä: <a href='http://www.ifpi.fi/tilastot/myydyimmatk ... ppi=albumi' target='_blank'>http://www.ifpi.fi/tilastot/myydyimmatk ... =albumi</a>

edit: mutta kyllähän se ei koskaan enää sinkku myi yli 5000 kappaletta
Kuva
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Minä olen senverran kieroutunut persoona että jos ilmaiseksi saa niin ilmaiseksi se hankitaan ellei kyseessä ole jotain mitä todella haluan hyllyäni koristamaan:3 Silloin ei hinnalla ole väriä koska olen kuitenkin materialisti ja ostaisin kyl jos tarjolla olisi jotain miulle tärkeää~

Ihan Hollywood-leffojakin hankin koneelle jos hyvälaatuisena saa ^^;
Musiikkia taas lataan niin vähän ettei siitä ole kellekään mitään haittaa ö_ö
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Liiallinen animen lataaminen on todellakin tyhmää. Tosin liiallisuuden määrittää itse kukin niin omakohtaisesti, että en tuohon pahemmin puutu: - itselle liiallisuus tarkoittaa jokatapauksessa niinkin yksinkertaista seikkaa kuin että animea on niin paljon, ettei sitä ikikuuna päivänä ehdi katsella lävitse.

No, miten tähän on tultu? - Tähänhän johtaa nykymaailmassa näemmä niin kauhean suosittu keräilyvimma p2p-puolelta, jolloin imutetaan esimerkiksi musiikkia (voi olla tietty animea tai mangaa myöskin) 80-2000+ gigatavua kiintolevylle, jolloin rehellisyyden nimissä ei kyllä kaikkea kuuntele, vaan osa tiedostoista lojuu saletisti vanhentuneina ja jopa kuuntelemattomina kiintolevyllä. Kunhan vain ovat. Tässä en näe itse minkäänsortin järkeä, sillä kerta et sitä tiedostoa käytä, mitä sitä säilömään kiintolevylla. Eikä se kyllä rehellisyyden nimissä ole enää edes omaan käyttöönkään, kerta et sitä tällöin käytä. Lisäksi mahdollisesti kiinni jäädessä maksat korvauksia TÄYSIN turhista tiedostoista, joita et välttämättä edes aikonut kuunnella.

Itse lataan kyllä animea ja mangaa koneelle, mitä sitä kieltämään. Tämän netistä 'löydetyn' materiaalin tarkoitus ei ole kumminkaan toimia pysyvänä mediana, vaan poistan tiedostot yleensä heti katsottuani; - nämä julkaisut toimivatkin esikatseluun tarkoitettuna mediana jolla tarkistan onko sarja mistään kotoisin. Jos tuntuu että pidän jostakin, ostan sarjan. Yksinkertaista. Toki myönnän kumminkin että joidenkin sarjojen yhteydessä on tyydyttävä heikkolaatuisempiin medioihin, kerta julkaisu antaa odottaa itseään.

Ja mistä rahat? Ryypätkää ja rellestäkää vähemmän. Säästäkää. Käyttäkää erikoistarjouksia ja -kuponkeja (voucherit). Ostakaa sieltä mistä saa halvimmalla (tällöin hinta ei monesti ole edes euroa per jakso kun vaikka koreandvd's tai yesasiasta yms. ostaapi).
Tjaa
Chuunin
Chuunin
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 20:12

Viesti Kirjoittaja Tjaa »

<!--QuoteBegin-chauron+May 11 2005, 17:07--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (chauron @ May 11 2005, 17:07)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Liiallinen animen lataaminen on todellakin tyhmää. Tosin liiallisuuden määrittää itse kukin niin omakohtaisesti, että en tuohon pahemmin puutu: - itselle liiallisuus tarkoittaa jokatapauksessa niinkin yksinkertaista seikkaa kuin että animea on niin paljon, ettei sitä ikikuuna päivänä ehdi katsella lävitse.

No, miten tähän on tultu? - Tähänhän johtaa nykymaailmassa näemmä niin kauhean suosittu keräilyvimma p2p-puolelta, jolloin imutetaan esimerkiksi musiikkia (voi olla tietty animea tai mangaa myöskin) 80-2000+ gigatavua kiintolevylle, jolloin rehellisyyden nimissä ei kyllä kaikkea kuuntele, vaan osa tiedostoista lojuu saletisti vanhentuneina ja jopa kuuntelemattomina kiintolevyllä. Kunhan vain ovat. Tässä en näe itse minkäänsortin järkeä, sillä kerta et sitä tiedostoa käytä, mitä sitä säilömään kiintolevylla. Eikä se kyllä rehellisyyden nimissä ole enää edes omaan käyttöönkään, kerta et sitä tällöin käytä. Lisäksi mahdollisesti kiinni jäädessä maksat korvauksia TÄYSIN turhista tiedostoista, joita et välttämättä edes aikonut kuunnella.

Itse lataan kyllä animea ja mangaa koneelle, mitä sitä kieltämään. Tämän netistä 'löydetyn' materiaalin tarkoitus ei ole kumminkaan toimia pysyvänä mediana, vaan poistan tiedostot yleensä heti katsottuani; - nämä julkaisut toimivatkin esikatseluun tarkoitettuna mediana jolla tarkistan onko sarja mistään kotoisin. Jos tuntuu että pidän jostakin, ostan sarjan. Yksinkertaista. Toki myönnän kumminkin että joidenkin sarjojen yhteydessä on tyydyttävä heikkolaatuisempiin medioihin, kerta julkaisu antaa odottaa itseään. [/quote]
Saisit kiittää näitä "keräiliöitä" siitä et pystyt itse lataamaan mitään.. kuvittele jos kaikki toimisivat tuohon tapaan et pois heti kun on katsottu?

Jotenkin tuntu vaan et tää tuli jotenkin mulle :D voin sanoo et joka ainoa sarjan/jakson/elokuvan(anime) olen katsonut ja katson yleensä vielä uudestaankin monta kertaa. Ja tuosta et vähentää kiinnijäämisessä muka kuluja? hah eiväthän he voi todistaa sinun jakaneen kuin niitä tiedostoja jotka on sinun nähty jakavan...
Ja mistä rahat? Ryypätkää ja rellestäkää vähemmän. Säästäkää. Käyttäkää erikoistarjouksia ja -kuponkeja (voucherit). Ostakaa sieltä mistä saa halvimmalla (tällöin hinta ei monesti ole edes euroa per jakso kun vaikka koreandvd's tai yesasiasta yms. ostaapi).
Voi, kun elämä olisikin noin yksinkertaista. Missä pimeässä reijässä sää elät?

Mut toi oli kyllä hyvä vertaus, että ei nyt kannata alkaa siihen malliin lataamaan et saa vaan kovon täytettä.
"Dude, we're ninjas! We graduated from Ninja Tech!"
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

Siis liiallista animen lataamista ei olekkaan kunhan ei lataa sillein että hei tuo on animea taidankin ladata sen ja tuhat muuta tuntematonta sarjaa jota en koskaan katso.... tuo on jo aivan naurettavaa mutta sellainen että lataa koko ajan hyvää sarjaa ja jos ei tykkää jostain poistaa sen ja lataa muuta....
Kuva
Avatar
zobis
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 21:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja zobis »

Anime on vain paljon helpompaa ja edullisempaa hommata netistä. Lataus ei maksa - DVD maksaa. Säästää kauppoihin lähdön vaivan - Pitää lähteä kauppaan. Elikkä siis minä ainakin hommaan nyt ja tulen tulevaisuudessakin hommaamaan animeni lataamalla internetistä.
Vastaa Viestiin