Howl's Moving Castle

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Howl's Moving Castle

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Näitähän topiceja riittää missä kysytään mielipiteitä mutta eipä se kai haittaa....
Elikkäs mitäs mieltä olitte tästä MEGA SUPEr ÜBER Howl's Moving Castle elokuvasta?
Oma mielipide on että kyllä tämä on Miyazaki Hayaon paras elokuva vaikka kylla henkien kätkemästä oli vaikea tehdä parempi
En oikeen osaa sanoa muuta tästä että suosittelen että ostatte taman tai waretatte tämän
Viimeksi muokannut olZu^, Pe Tammi 13, 2006 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Minä en pitänyt siitä, mutta se saattaa johtua siitä, että elokuvateatterista kuvannut henkilö ei osannut kunnolla ja kuvasta näkyi vain vähän.. >_< ja tekstitys oli huonoa eikä sitä ollut välillä.. En edes tajunnut juonta kunnolla.. Ehkä syksyllä suomijulkaisussa sitten.. muttta sehän dubataan.. =_=
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

tälläinen on jo...<a href='http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1236' target='_blank'>http://www.naruto.fi/board/index.php?showtopic=1236</a>
en ole katsonut ja meinaan mennä sitten kun tulee suomenn...
Ei kai sitä dubata?! x_X
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Dubataan se, ainakin näin Pekka Lehtosaari kertoi, kun oli elokuvakerhossa (jossa minä olin) puhumassa.. :D
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
hotso
Genin
Genin
Viestit: 188
Liittynyt: Su Huhti 04, 2004 15:46

Viesti Kirjoittaja hotso »

Waretin DC ++ssalla joskus puolitoista vuotta sitten. Ihan hyvä oli.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

mä en pitäny x/ Ei kai vaan dubata?!?!? >_< sitte siitä tulee viä huonompi..
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

<!--QuoteBegin-hotso+Jun 14 2005, 17:33--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (hotso @ Jun 14 2005, 17:33)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Waretin DC ++ssalla joskus puolitoista vuotta sitten. Ihan hyvä oli. [/quote]
Pakko kysyä miten moinen on mahdollista, kerta elokuvan maailman ensi-ilta oli Venetsian elokuvajuhlilla vuonna 2004, eli viime syyskuussa (katso linkki: <a href='http://www.imdb.com/title/tt0347149/releaseinfo' target='_blank'>imdb</a>). Tuo sinun puolitoista-vuotta kuulostaa niin hurjalta, kerta en usko että vuonna 2003 moista on mitenkään voinut nähdä. - Workprinttiäkään tästä teoksesta ei varmasti ole missään kiertänyt, kerta valtiosalaisuuden tasoisena salaisuutena tämäkin Miyazakin filmi on pidetty, koska herran jokainen elokuva herättää vallan suurta kiinnostusta, varsinkin Japanissa.

Puoli vuotta olisi voinut uskoakin, mutta tuo puolitoista kuulostaa pahasti valehtelulta. Tai sitten on katsottu Laputa - Castle In The Sky ja sekoitettu How's Moving Castle siihen.

-------

Itse aion katsella tämän kunnes kunnollinen versio tulee ulos, mieluiten DVD:ltä. Noita käsivaralla webcamilla kuvattuja raiskauksia en tue. Itse elokuvalta taas odotan paljon, kerta miehen kolme viimeistä ovat osuneet ja uponneet allekirjoittaneeseen kunnolla.
Avatar
Zeff
Genin
Genin
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 08:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Zeff »

Leffa ei ollut paras ghibli mutta ihan hyvä 8)
Kuva
Avatar
Wani
Genin
Genin
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 21:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wani »

Nähty on. Ja onneks ainakin Niagarassa oli alkuperänen versio.
Muissa tampereen teattereissa tais olla dubattu.
Niin. Ja tykkäsin. ;) Hauru oli aika bish. <3
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
IzU
Chuunin
Chuunin
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 19:20

Viesti Kirjoittaja IzU »

Kyllähän tämä oli taattua Miyazakia taas kerran, hyvä oli ja voisi katsoa joskus uudestaankin. Mutta kyllä Totoro pysyy suosikkinani silti.
Tracey-san

Viesti Kirjoittaja Tracey-san »

Tästäpäs jakautuu mielipiteet kunnolla....
Elokuva itsessään oli mielestäni loistava! Olen tässä vertaillut keskenään eri kielisiä versioita, ja kyllä englannin kielinen taitaa olla paras. Japanilaisessa versiossa ei oikein ollu sellasta tunnetta, mitä tähän olis oikeestaan kaivannu... Suomenkielinen dubbaus oli taitavasti tehty (kerrankin), mutta äänivalinnat vain oli väärät. Esimerkiks Haurun suomenkielinen ääni on kamalan korkea ja englantilainen versio taas äärimmäisen matala... Hahmon olemukselle tumma ääni vain sopi paremmin.
Mielipiteitä?
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Minusta Haurun suomenkielinen näyttelijä oli onnistunut työssään erinomaisesti, itse olen nyt kahden viikon sisään katsonut elokuvan kuusi kertaa, siitä ei vain saa tarpeekseen.. :roll: Juoni hyvä, ei paljasteta kaikkea vaan annetaan katsojan miettiä se ehjäksi. Linna oli upeasti toteutettu, tykkäsin kun se heilui puolelta toiselle. Calciferin alkuperäinen ääninäyttelijä on aivan mahtava, se on yksi parhaista hahmoista. Saa ihan urakalla miettiä kummasta tykätä enemmän, tulidemonista vai hirviövelhosta. Ei ole vielä selvinnyt..

Turhatar oli ihan kamala, Suliman aluksi mukava mutta loppujen lopuksi se on kovin rasittava akka. Heenin ääninäyttelijä teki hyvää työtä.. Muutenkin pikkuinen koiravanhus oli erinomainen hahmo. Sofiesta ei voi olla tykkäämättä, se oli jännää nähdä kuinka sen ikä vaihteli aina välillä. Laskin että hänellä olisi viisi eri ulkomuotoa elokuvan aikana.. Taitavaa.

Kunhan saan alkuperäisen tekstin käsiini, voi sitten vasta sanoa että kuinka paljon japanilaisella animaatiolla ja alkuperäisteoksella on yhteistä tai mikä siinä on eri lailla.. Itse en nimittäin ole Liikkuvaa linnaa lukenut, katsonut vain. :roll:
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Anaxarete

Viesti Kirjoittaja Anaxarete »

Pidin kovin ja varsinkin alkuperäiskielinen versio oli mahtava (en tosin suomenkielistä versiota ole katsonutkaan, ei ei!).

Eroaa kyllä lievästi sanottuna hieman kirjasta, mutta... Hyvä silti, omasta mielestäni myös yksi Ghiblin parhaita elokuvia.
Hauru oli varsin suloinen kaiken itserakkautensa keskeltä, mutta lempihahmoni elokuvassa olivat ehdottomasti Michael ja Calcifer. Molemmat hyvin symppiksiä ja muuta sellaista.
Eikä Sophie-mummokaan hassumpi ollut.
Avatar
höpspöps
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 614
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja höpspöps »

Perus Ghibliä, eli loistava elokuva. Ei nyt ehkä silti ole ihan parhaimmistoa, mutta oli kyllä nautittavaa katsottavaa. Ja suomeksi dubattu versio pysyköön kaukana minusta...
-My beloved, prepare to die-
Y.S.A.K.
Vastaa Viestiin