Kuinka tutustuit animen ihmeelliseen maailmaan?

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
wraith
ANBU
ANBU
Viestit: 409
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 21:53
Paikkakunta: *spaced out* :O

Kuinka tutustuit animen ihmeelliseen maailmaan?

Viesti Kirjoittaja wraith »

Toivottavasti tällasta topiccia ei ole, muuten saatte hirttää minut

No, kertokaapa omat kokemuksenne siitä, miten saitte tietää ensimmäistä kertaa animesta ja mangasta. Näyttikö joku teille, löysitkö itse selaillessa sivuja netissä?

Minun isoveljeni näytti minulle animea, kun olin seiskaluokalla 3½ vuotta sitten. Sarja oli Hellsing ja innostuin heti. :D

Muistan, silloin kun pokemon alkoi. Veljeni ihQutti "Jes! eka anime joka näytetään suomessa!!" >.> enhän minä tajunnut mitään silloin... Taisin olla vitosluokalla. Ja sitten muistan hämärästi lapsuudestani jonkun animekoulu -pelin, mutta veljeni eivät antaneet pelata sitä koska en kumminkaan osaisi.

*lukee omat tekstit* :shock: jäin taas suustani kiinni.... gomennasaiiii~~~!! >.<
Kuva
"Only a few find their way. Some don't recognize it when they do, some don't ever want to."
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

No mie luin ranmaa, sitten sen takana kerrottiin Inuyasha-sarjasta, kiinnostuin siitä mutta en vielä saanut animea siitä.
muutin ouluun ja kaverin luona latailin ja kun tuli inuyashat katsottua, haeskelin uusia ja monia animeita on tullut katsottua
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

seurasin joskus DragonBall Z:taa subilta.. sitte kamu kerto sivun, josta sitä vois ladata koneelle.. sitte latasin sitä ja kattelin noin puol vuotta ja sen jälkeen rupesin seuraan muitaki animeita :)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Re: Kuinka tutustuit animen ihmeelliseen maailmaan?

Viesti Kirjoittaja Albino »

tutustuin siihen noin 3 vuotiaana kun katsoin videolta Cybor 009 ja Valkohammasta.
noin 8-9 vuotiaana alkoi jo hieman kiinnostus heräämään japanilaisia piirrettyjä kohtaan kun hopeanuoli oli katsottu läpi ja digimon ja pokemon tulivat.
voin 11 vuotiaana olin jo siinä tilassa että tiesin millä nimellä niitä kutsuttiin ja jonkun verran ei suomessa esittettyjä sarjojakin. 12 vuotiaana astuin ulos kaapista ja minusta tuli kunnollinen anime manga fani.
aamen
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
siddy
ANBU
ANBU
Viestit: 447
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siddy »

Tuo Ayahan se miut "pakotti" lataamaan Inuyashaa, niin kai minä häntä tästä syytän :D

Tietenkin sitä ennen katoin pokémonia, ja tiesin että se on animea yms xD Et joko pokémonien taikka Ayan kautta.
Don't hate us if we make you smile
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Olin varmaan jotain 13 kun katselin ensimmäisen kerran Akateemisessa sellaisia 'japanilaisia sarjakuvia'. ^^ Pokemonin ja digimonin myötä animekin tuli vähän tutummaksi, vaikka en varmaan vielä silloin tiennyt mitä se tarkoittaa.. Kun Ranma suomennettiin, silloin se fanius varmaan lopullisesti alkoi eikä loppua vielä näy..
Yasha
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Su Heinä 10, 2005 15:46

Viesti Kirjoittaja Yasha »

itseasiassa oon aina tykännyt animevideoista :D
ihan snadina kattelin Hopeanuolta ja tykkäsin siitä vähän liikaakin :)
sitten nyt jonkun aikaa sitte varmaa ku ekaa kertaa katoin Narutoa niin
aloin tutkia enemmän netistä animeista ja kaikesta muista :D
aina olen tykännyt niistä kyllä :roll:
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Olin ihan pieni ja kuulin Hopeanuolen ikärajasta. Sitähän oli sitten aivan pakko katsoa, kun "muahan ei mitkään koiraelokuvat pelota"! Monta kertaa vollotin suklaapaketin kanssa sohvalla, mutta pakko oli katsoa. En ole oikeastaan pahemmin katunut, vaikka Hopsu-leffat saattoivatkin olla vähän liikaa niin pienelle. Se oli varmaan se eka anime. Mutta enhän mä sitä silloin tiennyt että se oli anime, luulin tavalliseksi piirretyksi :wink: .

Pokemonista tai Digimonista en ole ikinä pitänyt. Sailor Moonia vihasin aluksi, mutta nykyään tykkään siitä. Eka mangakokemus oli varmaan tuo Dragon Ball. Tai kyllä olen luultavasti sitäkin ennen mangaa lukenut, en vain muista.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Olinhan minä kattonut tarhassa Hopeanuolta ja sitten myöhemmin telkasta Pokemonia ja Digimonia, mutta ekan kerran aloin tajuamaan sanan "anime" merkityksen kun muutama vuosi sitten selailin Winampin netti-tv:itä ja sieltä löytyi anime genre ja niitä kanavia sitten kattelin yön pimeinä hetkinä.
Ensimmäinen kunnon anime kokemukseni oli kun kaveri poltti minulle Narutoa ja käski kattomaan. Heti jäin koukkuun ja sen jälkeen aloin latailemaan ja kattomaan monia anime sarjoja ja leffoja.
Kuva
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

Mut on luotu animefaniksi. Pienenä olin ihan Muumifani. Sitten vähän vanhempana ihkutin [ETTÄ MÄ VIHAAN TOTA SANAA (IHKU)] täysillä Pokemonia. Sitten joskus, kun itelläni ei kotona SubTV näkynyt, kaverilla katsoin Sailor Moonia, ja olin ihan myyty. Puolen vuoden kuluttua sitten sain kotonani katsottua, totesin että aika kökkö sarja oikastaan. Oikeasti sain animesta tietää vasta kuudennella luokalla, kun Laura (7th-Kitsune) siitä läpätti. Sitten loppujen lopuksi minä menin Lauralle, töllötin animea vähintään sen 4 tuntia putkeen. Sen jälkeen kaikki ihanat animesarjat jäivät kummittelemaan päähäni, ja lopulta onnistuin alkaa lataamaan Narutoa. Sitten niitä muitakin animeita on jotenkin vahingossa koneelle latautunut...
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
nyanni
Chuunin
Chuunin
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 22:28
Paikkakunta: JKL mo

Viesti Kirjoittaja nyanni »

Eep. Muumejahan piti aina katsoa, vaikka ei tiennyt että se oli animea. Sitten tuli nämä pokedigi animet, varsinkin Pokemonia fanitin silloin. Oli kortteja ja äänetelevä pikachu yms. <__< Eiköhän se siinä Sailor Moonin kohdilla lähtenyt, ja ensimäinen manga jonka luin, olikin sitten Sailor Moon vol. 1. Seuraavaksi oli joku saksankieliset Ranma ½ 27, Oh My Goddes 14 (Jotka olen lainannut kirjosta varmaan 10 kertaa XD) ja Hiroshiman poika. Ensimmäinen anime jonka latasin oli varmaan Ranma ½ the movie: Big trouble in Nekoron, China tms. XD
uguu olenko söpö
Avatar
grape
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 874
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 16:53
Paikkakunta: Jyväskylä/ Riihimäki

Viesti Kirjoittaja grape »

No siis katsoinhan minäkin pienenpänä Muumeja, Maija Mehiläistä yms, sekä myös Hopeanuolta, mutta enhän minä ymmärtänyt animesta yhtään. Muutama vuosi sitten uppouduin DragonBall Z:n ihmeelliseen maailmaan SubTV:n avulla. Kun DBZ:n esitys sitten loppui, jouduin alkaa itse etsimään sitä netistä. Silloin aloin jo hieman ymmärtämään mitä on anime jne...sitten DBZ:aa seurasi Naruto ja näin olen sitten alkanut tutustumaan muihinkin sarjoihin ^^
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

pokemonia tuli ihan kunnolla fanitettua. Tiesin, että se oli japanilaista animaatiota, muttei se tieto paljoa kiinnostanut. Sitten törmäsin Koululaisessa (se lehti) pieneen artikkeliin sailor moonista ja tuijotin sitä pientä kuvaa Usagista tekemässä moon tiara -hyökkäystä, enkä voinut muutakuin ihailla, miten kauniilta hän siinä näytti.. ^^ (kai tämänkin nyt ymmärtää kun vertaa esim. pokemoniin..) Sitten jokin aika sen jälkeen törmäsin sailor mooniin netissä ja aloin kunnolla fanittamaan. Pokemonit jäivät kuin jyrän alle ja pomppasin kattoon kun kuulin puolen vuoden päästä että sub tv alkaa näyttämään sarjaa suomessa.

Netissä taas surffaillessani törmäsin kuvaan Belldandystä ja taas ihastelin, kuinka söpö hahmo tämä oli ja muistui mieleen, kuinka olin nähnyt akateemisessa Belldandyn sarjakuvassa ja seuraavalla hesan matkallani ostin ensimmäisen mangani.

Narutossa oli hassua se että löysin sarjan vasta silloin kun joku kysyi Suomi24:sen keskustelupalstalla, että miksi kaikki pitävät Sasukea söpönä. Etsin heti käsiini Sasuken kuvan ja ajattelin että ihan söpö hahmohan on kyseessä. Muullatavalla en Narutosta kiinnostunut, mutta monta kertaa mielenkiintoni heräsi uudestaan ja sammui. Vasta ekan mangan luettuani tajusin, kuinka hyvä sarja Naruto loppujenlopuksi onkaan..

tulipas kirjoitettua tylsä pitkä viesti.. :roll:
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin