Muumit

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
MUCKCRACKER
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 652
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 21:31

Muumit

Viesti Kirjoittaja MUCKCRACKER »

Kaikkihan tietävät tämän sarjan jota minä olen ainakin katsonut kun olin aika pieni vielä. :) Äiti nauhoitti kaikki jaksot joten olen vieläkin katsonut niitä joskus uudestaan. :D Eli mitä mieltä olette muumeista? Lempi hahmot? Pelottavin, kivoin kohtaus ym. ?

No minun lempi hahmot ovat Nuuskamuikkunen<3, taikuri ja pikkumyy. Pelottavin kohtaus oli varmaan se jakso muumi mamma antoi sen näkinkengän mörölle ja muumi mamman käsi jääty. :( Muutenkin kaikki mörkö kohtaukset oli hirveitä. Lemppari muumi jaksot on varmaan nuo muumin papan muistelmat.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Ah Muumi. Elämäni anime ^^ Muumia olen katsellut niin kauan, kuin vain muistan. Sama juttu täällä. Meillä kans pyrittii nauhottaan jokainen jakso. AInoastaan muutamaa en oo nähny..
Lempihahmoihin kuuluu muikkunen ja nipsu :P Myös hemuli on hyvä.

Tässä iässä en boi pelottavinta kohtausta snaoa.. Mutta pienenä aina, kun mörkö näytettii, mä juoksin vessaan ja lukitsin oven xDD Joskus näin myös noidasta painajaisia.

Parhaat jaksot on yleensä ne, kun Muumi herää jonkun kaa talvella. Esim. Se jäärouva jakso jne. :)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Olin juuri tekemässä tämän Topicin! :evil: Mutta aniwey...Muumit ovat ihanat, suloiset, pienet keilapallot.^-~

Kaikki ovat ihanat hahmot! Ei ole parasta hahmoa.

En osaa sanoa mikä on pelottavin kohtaaus. Hö!-_- Varmaan se kun se mörkö tulee:)

Mutta lemppari muumi jaksot olivat sama kuin Nemillä. Eli muumin papan muistelmat. Oi vitsi kuinka ihanat!^^;
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Muumit \o/ 8) Meilläkin nauhoitettuun aina muumit ja monesti niitä olen katsonut.

Lempihahmoni on varmaa Pikkumyy.

Minunkin mielestä Muumipapan muistelut ovat ollut parhaita jaksoja. Just ne mis ne rakenssen "amffibio" aluksen.
Kuva
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Uuh Muumit...No pelottavin jaksot olivat ne majakka jutut tai mitkälie ja paras hahmo on kyllä Haisuli kun se oli sellanen ilkiö ja hauska ja mä en ihmekyllä pelänny mörköö vaan niitä kummituksii joita sit muut ei pelänny...
Avatar
wraith
ANBU
ANBU
Viestit: 409
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 21:53
Paikkakunta: *spaced out* :O

Viesti Kirjoittaja wraith »

Ainut jakso minkä muistan on se missä oli se jääkuningatar(?) joka väläytteli epileptisesti silmiään. Sitten muistan kun Mörkö jätti lätäkön Muumitalon kuistille xD
Pikku Myy oli lempihahmoni.
Kuva
"Only a few find their way. Some don't recognize it when they do, some don't ever want to."
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

Ihana topic! xDDD

No lempi jaksot on nämä muumipapan muistelmat, ja sitten se kun muumit on rannalla ja Pikku Myy tekee sen mörön hiekasta :D ja se on samalla pelottavin :3
Lempi hahmot on Pikku Myy, se vaan on niin hauska ;D ainakin kun ekassa muistelma jaksossa sanoo Nipsulle että Muumi Pappa on kuolemansairas, ja Nuuskamuikkuselle että Pappa on vihainen tälle kun muikkunen ei ole käynyt katsomassa Pappaa xDDD
Ja Hemuli on kans aivan upea :''D ja Muikkunen ;)
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Tämä on yksinkertaisesti ainut sarja jota seuraan tv:stä xD
On aivan ihanaa katsella niitä ,kun tulee ne kaikki lapsuus muistot mieleen ^_^ Ja kun pienenä ei ole tajunnut periaatteessa mitään niitten jaksojen juonesta XD Ehdoton suosikki jaksoni tai oikeastaan jaksot ovat ne muumi papan muistelmat :)
Lemppari hahmot ovat: Noita,Taikuri,Muumipappa...
Kaikkien aikojen paras kohta on se kun pikku myy ja Nuuskamuikkunen istuvat siinä sillan kaiteella ja sitten Pikku Myy sanoo Nuuskamuikkuselle: "..Ruvetaan seurustelemaan!" Ja sitten Nuuskis tippuu järkytyksestä jokeen xD Sille repeää aina.
Olen kova Muumi fani ja siitä todisteena on se että kirjahyllystäni löytyy suuri muumi kirja.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

Komori kirjoitti:Kaikkien aikojen paras kohta on se kun pikku myy ja Nuuskamuikkunen istuvat siinä sillan kaiteella ja sitten Pikku Myy sanoo Nuuskamuikkuselle: "..Ruvetaan seurustelemaan!" Ja sitten Nuuskis tippuu järkytyksestä jokeen xD
Hei minä en ole nähnyt tuota jaksoa! :shock: onko se tullut nyt tv;stä kesällä? :3 Pakko nähä tuo xDD
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Mä en oo pitkään aikaan kattonu Muumeja...

Mun suosikkeihin kuuluu sellane jakso (?) jossa oli sellanen tulva ja sinne Muumilaaksoon vissiin ajelehti sellane iso teatteri ja sitten ne Muumit meni sinne ja Nipsu söi muovihedelmiä... Heh heh hee *väsyttää*

Suosikkihahmoja on Noidan siskontyttö Aliisa (siinä vasta animetyttö :P) ja Nuuskamuikkunen. ^^

Onko kellään niitä kahdeksaa tai kymmentä Muumi-sarjakuvakirjaa, jotka on sellasessa laatikossa? Meillä on, mutta sillon pienenä minä ja siskot tuhrittiin nykyään varmaan hyvinki arvokkaiden sarjisten sivut piirtelemällä muumeille ties mitä... lisukkeita *hihittää* Oi sitä nuoruutta...

"Muumipeikko, pikkumyy, auton alle litistyy..." *valvonut liian kauan*
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Jen kirjoitti:
Komori kirjoitti:Kaikkien aikojen paras kohta on se kun pikku myy ja Nuuskamuikkunen istuvat siinä sillan kaiteella ja sitten Pikku Myy sanoo Nuuskamuikkuselle: "..Ruvetaan seurustelemaan!" Ja sitten Nuuskis tippuu järkytyksestä jokeen xD
Hei minä en ole nähnyt tuota jaksoa! :shock: onko se tullut nyt tv;stä kesällä? :3 Pakko nähä tuo xDD
On tullut jo.. En muista mitä muuta siinä jaksossa tapahtui
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Jen kirjoitti:
Komori kirjoitti: Hei minä en ole nähnyt tuota jaksoa! :shock: onko se tullut nyt tv;stä kesällä? :3 Pakko nähä tuo xDD
On tullut jo.. En muista mitä muuta siinä jaksossa tapahtui
Jos oikein muistan, eikös se ollu se jakso, missä
Spoileri, maalaa nähdäksesimuumipeikko ja niiskuneiti meni "leikkinaimisiin" ja myy tuli kateelliseks ja pyys muikkusta? 8DD
Saatan totta kai muistaa väärinkin.
Viimeksi muokannut Runte, Ti Elo 09, 2005 00:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

Muumit on vieläkin yks mun suosikkianimeista, sitä on videohyllyt (paitsi että nyt rempan jälkeen laatikot) täynnä xD. Mutta loppujen lopuks tykkään paljon enemmän niistä kirjoista, niissä on sellanen melankolinen tunnelma. Suosittelen ihan oikeesti.

Lempihahmot oli pikkusena ehdottomasti Muumipeikko ja Muumimamma, mutta nykyään tykkään ehkä eniten Myystä. Siinä on poweria. Ja Hemuli on kiva kans. Kirjoissa ehdoton lemppari on Vilijonkka, ja tykkään kans homssusta nimeltä Tuhto.

Jos haluatte kokea Muumien todelisen tunnelman, niin kirja käteen! Huomattavasti syvällisempää luettavaa ku jotkut ällöt teinikirjasarjat!

EDIT: Ainiin ainiin juu, mörkökohtaukset on ihania, varsinki kirjoissa! Esim. Muumipappa ja meri -teoksessa odotin koko ajan että mörkö tulisi.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Muumithan on sulosia pieniä palleroita joista kaikki pitävät. Ei niistä voi olla pitämättä. Meillä on monta videoa vieläkin muumia täynnä kun kukaan ei ole raaskinut nauhottaa yli. Ehdoton ykkönen on Pikku Myy. Sillä sitä energiaa riittää. Lemppari jaksoo on nyt nopeesti vaikee sanoo, mutta se jakso mis sinne Muumitalon ympärille kasvaa viidakko ja missä on se näkymätön Ninni piti katsoa pienenä monta kertaa.
Mörköä en ole koskaan tajunnu pelätä, mutta se jakso oli pelottava missä Muumipeikko muuttu siel taikurin hatus ihmeen peikoks oli järkyttävän pelottava. Kaikki halus aina kattoo mummin ja ukin mökil muumi videoo missä on toi jakso ja en millää halunnu kattoo sitä ku oli nii pelottava.
On my way~
Kuva
Vastaa Viestiin