Muumit

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
ziradia
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 20:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ziradia »

Muuit ovat legendaarisia :D .. en tunne ketään, joka ei olisi joskus katsonut muumeja .. kyllä minäkin joskus yksin kotona ollessani kaivelen ah-niin-puhki-katsotut kasetit esiin ja aloitan muumi-tuokion. Erityisesti, jos olen vuokrannut jonkun kauhu-leffan, on sen jälkeen muksaa katsella muumeja 'vastapainoksi' ..

lempihahmoni on ehdottomasti Nuuskamuikkunen, sarjan ainoa truu bishie ^^ sen jälkeen hyvänä kakkosena tulee mörkö. jota en koskaan pienenä pelännyt. Nipsu on myös ehdoton =3 .. muumeista voi poimia aivan uskomattoman älykkäitä lausahduksia, kuten; "minä en tiedä mitään maailman menosta", "itse et voi käyttää hattua ääliömäisten korviesi takia", "olitko sinä se joka tassutteli massullani viime yönä" ja "möhlin" (ottakaa nyt tuostakin selvää >.<)
Kuva
Jos sulla lysti on, niin kätes yhteen naulaa!
Y.S.A.K
Avatar
the-end
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja the-end »

hei jee muumit jyrää. 8) mun lempihahmo oli/on pikkumyy, nuuskamuikkunen, haisuli :P
parhaat jaksot o muumi papan muistelmat ja muumeis ei oo mitään pelottavaa jaksoo
Kuva
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Myös minä pelkäsin ihan kauheasti sitä jaksoa jossa muumipeikko muuttui siksi örkiksi :S Se oli pelottava ja surullinen kun kukaan ei tunnistanut sitä ;_;
Tuli mieleeni että muistaakseni se jakso jossa pikku-myy ehdotti nuuskamuikkuselle seurustelua oli se jakso kun poliisi asema meinattiin lakkauttaa ô_o Joku sitä kyseli aiemmin ,mutta en muistanut silloin enkä ole nytkään 100% varma.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Jaaha ihme etten ollu tämmöstä huomannu.
Mulla on kaikki jaksot, KAIKKI!!!!!

No ensimmäinen animeni ja hyvä sellainen. Joskin animointi vähän sieltä ja täältä mutta muuten mahtava.
Kuva
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Muumit on kyllä parasta animee ikinä. x) Olen katsellut niitä palosammuttimen kokoisesta lähtien ja katson vieläkin. Nämä kesän uusinnat ovat taivaan lahja, koska jotkut pienet, hullut lapset lahjoittivat lähes kaikki muumi-kasetit pois noin vuosi sitten serkuilleen.. Arvatkaa vaan montako kertaa olen sitä katunut..

Nyt olen siis nauhoitellut kaikki jaksot ja kyllä on ihanaa katsoa niitä taas uudelleen. ^^ Parhaita hahmoja ovat Pikku Myy, Nuuskamuikkunen ja Muumipappa. n___n

Lähes kaikki jaksotkin ovat loistavia, mutta mieleenpainuvimpia ovat varmaankin juhannus-jaksot, ensimmäiset talvijaksot joissa on jäärouva ja reippailija-hemuli, ja jättikurpitsa-jakso. (arvatkaa kuka aina halusi sellaisen samanlaisen kurpitsatalon kuin Pikku Myyllä? :) ) Minulla tulee aina nälkä, kun näen ne kurpitsapiiraat sun muut. :P

Voisin puhua muumeista vaikka kuinka kauan, mutta taidan lopettaa nyt.. :3 *lähtee katsomaan muumeja*
Avatar
Lusikka-sama
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 21:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lusikka-sama »

Muumit on yks parhaista animeista, mitä oon koskaan kattonu! :D

Pelottavin kohta/jakso on ehdottomasti se hiekkaleijona juttu! Mörköä en oo paljookaan pelänny.

Parhaita jaksoja on varmaan ne viidakko jaksot

Pahaita hahmoja en osaa sanoa kun ne on kaikki ihania!! <3
Kulki ennen nimellä Bunny

~Y.S.A.K.~
Avatar
Hikaru-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan »

Muumeja!! Pienenä pidin Muumeista todella paljon, ja niin pidän edelleen ^______^
Lempihahmoja pienestä pitäen ovat olleet Pikku Myy, Nipsu, Muumipeikko ja Niiskuneiti.
Pelottavin jakso... Hmm... En osaa sanoa, vaikka melkein kaikki jaksot on tullut katsottua.
Lempijaksot ovat ehdottomasti Kultakala, se ihme Pyöreä Saari, vai mikä sen jakson nimi olikaan, ja jaksot joissa tavataan Tiuhti ja Viuhti ensi kertaa ja Mörkö tulee Muumitaloon :D
Kuva
Älä edes yritä elää viisaasti
~Y.S.A.K.~
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

[quote="Komori"]Myös minä pelkäsin ihan kauheasti sitä jaksoa jossa muumipeikko muuttui siksi örkiksi :S Se oli pelottava ja surullinen kun kukaan ei tunnistanut sitä ;_;
quote]Pakko myöntää että mä pelkään sitä vieläkin se on dramaattinen tai jotain pelkäsin pienempänä että minule kävisi niin että muutun örkiksi tai joksikin...
Avatar
Misplaced
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 337
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 18:58
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Misplaced »

Eihän täällä ole edes kunnon muumi fanaatikkoja :).Itseltä löytyy kaksi Muumi dvd:tä oma muumimuki(semmonen missä on nuuskamuikkunen kalassa), Muumi lusikka,Videoita parin otteeseen nauhotettu joskus vuonna kuokka ja kirves ja oli semmonen muumilautanen joskus pienenä mutta se hajos.

Lempihahmo on kyllä nuuskamuikkunen ;)

EDIT:ja kaksi muumifiguuria ;)
Kuva
Propsit Miyokolle sigusta \o/ >>>http://www.bleachfi.net<<<
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Misplaced kirjoitti:Eihän täällä ole edes kunnon muumi fanaatikkoja :) .Itseltä löytyy kaksi Muumi dvd:tä oma muumimuki(semmonen missä on nuuskamuikkunen kalassa), Muumi lusikka,Videoita parin otteeseen nauhotettu joskus vuonna kuokka ja kirves ja oli semmonen muumilautanen joskus pienenä mutta se hajos.
Kyllä täältä ainakin löytyy muumi-fanaatikko! :) Ja minullakin on muumimukeja, kolme kappaletta; nuuskamuikkunen, muumipeikko ja niiskuneiti ja nipsu. ^^ Ja muumiastiastokin löytyy lautasineen ja lusikkoineen. :3
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

miyoko kirjoitti:
Misplaced kirjoitti:Eihän täällä ole edes kunnon muumi fanaatikkoja :) .Itseltä löytyy kaksi Muumi dvd:tä oma muumimuki(semmonen missä on nuuskamuikkunen kalassa), Muumi lusikka,Videoita parin otteeseen nauhotettu joskus vuonna kuokka ja kirves ja oli semmonen muumilautanen joskus pienenä mutta se hajos.
Kyllä täältä ainakin löytyy muumi-fanaatikko! :) Ja minullakin on muumimukeja, kolme kappaletta; nuuskamuikkunen, muumipeikko ja niiskuneiti ja nipsu. ^^ Ja muumiastiastokin löytyy lautasineen ja lusikkoineen. :3
Ei toi oo vielä mitään ^^ Mulla OLI muumi päiväpeite, tyyny ja lakanat. Kaapillinen muumileluja. Mukeja 3. (Sellasia pieniä kaakaomukeja^^) Leluihin kuului iso avattava muumilaiva :) Jokainen muumijakso oli nauhoitettuna ja "muumipeikko ja pyrstötähti" elokuva VHS:llä Beat that :D
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Ah, Muumi krääsää :D
En ole koskaan omistanut mukeja ;_; Haluun mörkö mukin >_<
Minulla oli pienenä muumi makuupussi ,muumi peikko pehmolelu, pikku figuureja ,VHS:videoita, leffa, sarjiksia ja kaikkea muuta sälää XD
Olin ihan hilkulla ostaa Napapiiriltä sellaisen ihanan pehmeän niiskuneiti pehmon mutta sinne se jäi kun hinta oli jotn 11 euroa O_o
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

Jah, olin ihan penska silloin kun muumit ekan kerran tuli telkkuun ja tottakai kaikkia kattoi niitä.

Jostain syystä äiti vertas mua aina Pikku Myyhyn. Olenko mä muka niin pippurinen?

Pikkuveli taitaa omistaa muutaman muumi-videon. Ja ärsyttävän jakso oli 'Primadonna'.
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
nikas90

Viesti Kirjoittaja nikas90 »

aaah muumit. ne vaan on hyviä.

lempihahmo ööh... no hemuli.
pelottavin jakso oli titenkin se missä muumi mamma antaa mörölle näkin kengän. en pystynyt nukkumaan nähtyäni sen jakson ja kun lopulta nukahdin näin painajaisia :(

Nykyäänkin kun muumeja televisiosta tulee niin kyllähän niitä ihan mielellään kattelee. mutta onko kukaan lukenut muumipeikko sarjakuvia, ne ovat aivan tolkuttoman hyvä. kannataa lukea jos käsiinne saatte
Vastaa Viestiin