Tonari no Totoro

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Nyt jaksoin vihdoinkin tännekin kirjoittaa. Rakastan tätä elokuvaa aivan silmittömästi. Nauhotimme sen televisiosta, kun olin joko hyvin pieni tai en vielä syntynyt. En muista. Kuitenkin, olen katsonut sen miljoonia kertoja, enkä lähes kertaakaan kyllästynyt katsomaan sitä. Se pikkuinen ja valkoinen Totoron kaveri on aivan mahtava. Kissabussi on myös mahdottoman loistava. Se on saanut minulta makeat naurut joka kerralla sitä katsoessani. Totorokin on loistava. Se on aivan ihana kohta, kun
Spoileri, maalaa nähdäksesiSatsuki ei meinaa löytää sisartaan, Meitä ja menee pyytämään Totorolta apua. Sitten Totoro pinkaisee puun latvaan ja karjaisee niin kovaa kuin keuhkoista vain lähtee.
Muistan yhä, kun tuossa kohtaa ystäväni revähti niin kovaan nauruun, että minun oli pakko pistää elokuva pauselle sen ajaksi, että hän vähän rauhottuisi. Tuli sitten itsekin siinä naurettua. :D
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

Ite en ole nähnyt elokuvaa (mikä harmittaa!!) MUTTA siihen tulee muutos koska menen katsomaan sitä elokuviin... Ihmettelen miksi se siellä on mutta tosi hyvä juttuhan se on (toivoa on sitten myös dvd:lle....) Uskon (tiedän) että se on hyvä koska sitä on kehuttu ja Henkien kätkemä ja Liikkuva linna on mun lempi elokuvia. :D
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Avatar
toma
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toma »

Miten en ole voinut huomata tätä topiccia aiemmin?! *läpsii itseään otsaan*
Siis Totorohan oli ensimmäinen anime, jonka näin. Olin silloin varmaan jotain 7 vuotta. En tietysti silloin tajunnutkaan, että Totoro olisi animea, vaan katsoin sen piirrettynä muitten piirrettyjen joukossa. Kumminskin huomasin silloin, että Totoro oli paljon syvällisempi ja ajatuksia enemmän herättävä, kuin muut piirretyt. Edelleenkin, kun katson sitä (mitä valitettavasti en ole pitkään aikaan tehnyt), niin se saa minut hyvälle tuulelle. Miten niin yksinkertaisesta juonesta voi saada niin hyvän? Se osoittaakin, miten hyviä Miyazaki ja muut studio Ghiblin työntekijät ovat.
Minua ainakin ärsyttää todella paljon se, että kaverini sanovat sitä lasten elokuvaksi. Mielestäni se sopii parhaiten vähän vanhemmille. Niin kuin kaikissa Miyazakin elokuvissa, tässäkin on joku syvällisempi idea, jota kaikki pikkuiset lapset eivät tajua.
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Kävin eilen leffas kattomassa sen ja oli kyllä sellainen leffa että suupielet kääntyy ylöspäin loppupäiväksi, Totoro oli mielettömän söpö eikä kissabussiakaan voinut olla rakastamatta :D <3 Vaikka mitään varsinaista elämää suurempaa juonta en leffasta löytänyt niin hyperaktiivisten muksujen toimien seuraaminen saa väkisinkin hyvälle tuulelle xD

Alkutekstien animaatio on ihastuttavan kökköä mutta itse elokuva sitten näytti paljon paljon paremmalta~
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

MsUchiha kirjoitti: Siitähän pyörii sitten elokuvateattereissa subattuna ja dubattuna versiona..? Eli ei ole vain dubattu? Tietääkö kukaan? >.<
Riippuu vähän minne menee kattomaan. Itse katoin dupatun ja oli ihan hyvä ja elokuva oli niin ihana!!! :D
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Kävin taas lauantaina viimeisillä rahoillani Niagarassa katsomassa Totoron alkuperisenä ja se oli yhtä hyvä, kuin aina ennenkin. Suomidubilla täytyy kanssa katsoa se, joko DVD:ltä tai sitten kun se tulee tänne tuppukylän teatteriin. Täytyy ostaa se heti kun saan lisää rahaa ^_^
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
Kyu
ANBU
ANBU
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 16:51

Viesti Kirjoittaja Kyu »

itseasiassa. kaverini latasi jonkun tuollaisen koneelle ja katsoin sen... itseäni se ei oikein innostanut. mutta kaverini rakastaaa sitä edelleen ihan hirveästi..
Kuva
Avatar
Siiwi
Chuunin
Chuunin
Viestit: 215
Liittynyt: La Elo 26, 2006 10:12

Viesti Kirjoittaja Siiwi »

Itse kävin katsomassa ensi-illassa kyseisen elokuvan.

Olen aina ihastellut Miyazakin tarinoita. Niissä on sitä jotain mikä laittaa katsojan kuin toiseen maailmaan. -off- Toivottavasti Miyazakin poika kykenee samaan, kerran hän jatkaa isänsä jalanjälkiä. Tuleekohan Gedo senki (tales from the earthsea) suomeen? -off-

Kyseistä elokuvaa ylistettiin jälleen viime viikon lauantain Helsingin Sanomissa. Itsekin ylistän kyseistä elokuvaa "animen kuninkaaksi (heti akiran jälkeen)".

Voih, tuli jälleen mieleen ihana sateenvarjo+vesisade+Totoro- kohta. Seonsöpö. Toivon tuhannesti että elokuvasta tehdään jonkinsortin nuotteja pianolle, musiikki oli aivan mielettömän kaunista. :roll:
Häiritsi muuten ihan sika paljon, kun leffan aikana takanamme istuvat kaksi ihan selvää pissistyttöä tirskuivat ja ihQdaa:ttelivat siellä. Yksi tyyppi sanoikin niille, että voisiko ne olla edes hetken hiljaa, ja tuli sentään joku parin minuutin tauko siltä älyttömältä kikatukselta... =.= Saahan sitä nauraa, mutta ihan liikaa, ja ihan omituisissa kohdissa, joissa kenellekään mulle ei tulisi mieleenkään nauraa! O.O
Tuttu tunne. Vieressämme ensi-illassa istui pariskunta, jossa nainen hihitti elokuvan alusta loppuun asti, ilman mitään syytä! Härnäsi, kun väkisinkin puolella korvalla kuunteli toisen kikattelua, vaikka itse olisi halunnut päästä sisälle juoneen. Elokuvaa ei mielestäni todellakaan voi luokitella komediaksi.
Jatkuva hihittely alensi koko elokuvaa, koska tuskin itse Miyazakikaan on halunnut että katsojat nauraisivat tälle elokuvalle taukoamatta.
I'm as fake as a wedding cake.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Minäkin haluaisin nähdä Totoron, mutta näenkin sen vasta ensi tiistaina, jolloin katsomme sen japaninkielenkurssilla. Totoroa ollaan kyllä kehuttu todella hyväksi elokuvaksi ja olen halukas näkemään sen. Huoneessani jopa komeilee Totoro-juliste. 8D

Edit: Sain vihdoinkin nähdä Totoron kyseisellä tunnilla - huono juttu oli se, ettei siinä ollut tekstitystä, korkeintaan ymmärsin okaasan- ja nani-sanat. XDD Totoro on tosiaan kaunis elokuva. ^_____________________^
Viimeksi muokannut Wendy, To Tammi 18, 2007 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rota »

Ah, sain juuri katsottua. Tyttöystäväni oli ostanut Totoro dvd:n meille, vaikkakin käytiin katsomassa elokuvissa kun se siellä vielä pyöri.

Todella hyvä, ehkäkin paras anime-elokuva jonka olen nähnyt, menee heti leffalistan kärkeen! ^_^
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

Katoin kaverin kaa. Ihan hyvä, mutta kyllä ne hahmot huutaa siinä paljon! ^^ Totoro on söpö, paitsi kun se huutaa, ja kissabussi on aika makee x)

juup, ei sen kummempia, antaisin 4/5 varmaankin
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Minna7
Chuunin
Chuunin
Viestit: 241
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Minna7 »

Näin Totoron (metsänhengen ym.) ensimmäisen kerran suomen tv:stä kauan sitten mutta siitä on vain harmaita muistikuvia, Parhaiten muistan nähneeni sen DVD:llä 2 vuotta sitten, kun ostin sen. Totoro on minusta yksi parhaimmista Hayao Miyazakin leffoista ja pidän sen lapsenomaisesta huumorista ja henkimaailmasta todella paljon (myös siitä, että se on tuotettu vuonn 1988). Suomen kielistä versiota en ole nähnyt mutta japanin kielinen englannin tekstein on ihan sopivaa minulle.
Totorossa rakastuin Kissabussiin ja sen eleilyyn ja tyttöjen isään. Hän oli vaan niin sympaattinen ja hullu ainakin kylpyamme kohtauksessa. (lits läts). Totoro on myös (niin kuin muutkin Studio Ghiblin tuottamat animet) aikakauteensa nähden erittäin hienosti toteutettu elokuva. Harvat kahdeksankymmentä-luvun elokuvat olivat niin sulavasti toteutettuja.
Loppujen lopuksi pidin elokuvan elekielestä, hiljaisista tilanteista ja maagisuudesta arkipäivässä. Hayao Miyazaki osa hommansa ja toteuttaa genretöitään mainiosti. Eipä siinä tainut muuta ollakkaan. =)
Mess with the best, die like the rest!
Kuva
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Aina yhtä ihana pikku-totoro!!
En ole viellä nähnyt, mutta tahtoisin hartaasti nähdä. Kissabussi on ihanan näköinen!

Kissabusii :3
Kuva
Vastaa Viestiin