The vision of escaflowne / Tenkuu no Escaflowne

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

The vision of escaflowne / Tenkuu no Escaflowne

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Heh:P Taas äiti topikkeja jotka tehdään kun alkumusiikki soi taas pitkästä aikaa....

Eli onko kukaan nähnyt tätä ikiihanaa Escaflownea? Sarjalla on minulle paljon tunnearvoa. Se oli ensimmäinen animesarja, jonka katsoin 'tää on animea' ajatuksella ja pidin siitä paljon. En muista enää paljoakaan (katsoin sen joskus... yli puolitoista vuotta sittenkö?) mutta pidin siitä todella paljon (ja myöskin kaverini :P hän ei myönnä vieläkään olevansa animefani vaikka on pitänyt niin monesta sarjasta...)

SPOILAA!!!
Spoileri, maalaa nähdäksesiSe kumminkin _taisi_kertoa Hitomi-nimisestätytöstä, joka joutui jotenkin toiseen maailmaan, Gaeaaan... Sitten se taisi ystävystyä Lord Vanin kanssa ja he pakenivat Vanin kotikaupungista Escaflowne-nimisen taistelurobotin avulla (niitä nimitettiin... joksikin. Alkoi G:llä. Gwyneth?) ja jokainen jakso perustui aina uuteen Tarot-korttiin. Juonesta en muista pätkääkään, jokku vanha ukkeli siellä yritti jotain Atlantiksen konetta herätellä eloon :S
Loppu oli kamalan surullinen. Muistan sen edelleen *kyyneleet silmissä* niin suloinen... nyyh.
Tuli hirveä hinku katsoa sarja uudestaan. Serkkuni tuskin dvd-boksiaan toiste lainaa, mutta voisikohan sitä ladata jostain? o.O Vanha sarja kylläkin mutta silti :P

Alkumusiikki on todellakin mahtava. Sitä jaksaa kuunnella aina uudestaan... Olen kuunnellut sitä tänään jo pitkään.... Loppumusiikki on surkeaa kuunneltavaa, pilaakoko sarjan >.<
Taustamusiikki oli myöskin hienoa, jos siitä mitään muistan. Lisäksi lisälaulut Windy day ja Aoi Hitomi ovat ihania. Eikä pidä unohtaa Dans of cursea. (se missä toistetaan Es-Ca-Flow-ne ja se kuulostaa Yks-kaks-Kol-Neliltä... :)

Elokuvankin olen nähnyt, se oli minusta täysi fiasko sitä en todellakaan aio enää ikinä hankkia käsiini :S

Ai niin ja minä pidin piirrustustyylistä. Jossain täällä minusta haukuttiin sitä. Ne Pinokkia-nenät häiritsevät minuakin mutta muuten pidin siitä ^^
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Latasin joskus koko sarjan ja katoin ekna jakson ja totesin sen ekan jakson perusteella katsomiskelvottomaksi(:P). Ei se vaan iskeny''. Mut miten tykkää :E
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Oon kanssa ite katsonu koko sarjan, ja olihan se ihan hyväääh... kai. Ne nenät olivat kauheita. Hirveitä. Ne peittivät hahmot, juonet ja kaiken muun olellisen alleen xD Ei nyt sentään, mutta lähelle kuitenkin :P En kauheasti pitänyt Hitomista, enkä siitä Vanistakaan, Alleninkin olkamuhvit olivat aika kauheat ja se kissatyttö oli ARGH :/ Mutta se juoni oli kyllä aika mielenkiintonen, loppukäänne varsinki :o

Musiikki on kyllä ihan jees, se alkutunnari on tosiaan ihana ^^ Mutta voi, se lopputunnari Mystic Eyes...! Aivan ihana, oli kauan suosikkini. Osasinpa sen sanatkin ulkoa... Mutta siitä nyt on aikaa ^^
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: The vision of escaflowne / Tenkuu no Escaflowne

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ihana sarja <3 Katsoin joskus pari vuotta sitten animelehden arvostelun innoittamana. Eniten kiehtoi Atlantiksen tarina ja siitä huokuva surumielisyys Arcadian soidessa taustalla. Sarjan loppuratkaisusta en erityisemmin kyllä pitänyt.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin