Kliseet animeissa

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
MoonFang
Genin
Genin
Viestit: 100
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 01:49
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kliseet animeissa

Viesti Kirjoittaja MoonFang »

Tässä on vielä yksi:

Kaikki päähenkilöt tai muuten vähän tärkeämmät henkilöt pistävät aina silmään muusta väkijoukosta ja melkein joka toinen "tavallinen" kansalainen näyttää samalta. Tämä on ehkä ärsyttävin klise johon olen törmännyt. -___-
Varsinkin One Piecessä tuon huomaa todella helposti.
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Kliseet animeissa

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Siitä jäätelöhommasta, josta mainittiin vissiin ykkös- tai kakkossivulla: Minulle tulee todella helposti päänsärkyä kun syön liian nopeasti jäätelöä. Johtuu kuulemma siitä, että pää jäähtyy liikaa ja kylmyyssupistuminen sattuu. Ei "anime only"-ilmiö, siis.

Muita kiisseleitä:

* Ronski nenäverenvuoto nolostuessa. (Olen yrittänyt tiedustella Tieteen Kuvalehdestä, onko moinen ilmiö oikeasti mahdollinen, mutta vastausta ei ole vielä(kään) tullut. Tosin lähihoitajaksi opiskellut kaverini on sanonut, että hänen nokkansa vuotaa verta kun hän on TOSI väsynyt: Elimistö yrittää hänen mukaansa tiedottaa, että jotain on pielessä.)
* Shounen-mangassa perustiimin ytimen/kolmen ekan jäsenen koostumus on tällainen: Sählä idiootti (yleensä päähenkilö), cool nero, tyttö. Esimerkkejä: Naruto&Sasuke&Sakura, Haru&Musica&Elie, Luffy&Zoro(myöhemmin Robin)&Nami. Joskus mukana voi olla (mahdollisesti osin muihin sulautettuna) söpö maskotti, perverssi, viaton olento (usein se tyttö), valtava järkäle joka on oikeasti herkkis.
* Taisteluliikkeiden nimien karjuminen kesken tappelun (Ihmettelen kovasti, mitä järkeä siinä oikeasti on? Eikös vastustaja osaa valmistautua iskuun nimen kuullessaan?)

Lisää:

* Hahmot selittävät yleensä huipputarkasti taistelutekniikkansa taistelun aikana.
* Usein ystävällisiltä ja avuliailta vaikuttavat älykkäät silmälasipäiset hahmot ovat oikeasti pahiksia (Narutossa Kabuto,
Spoileri, maalaa nähdäksesiBleachissa Aizen, Ravessa Schneider
jne.)
* Sydämen ja kainalon väliin iskeminen miekalla ei ikinä tapa, vaikka oikeasti hahmon pitäisi kuolla verenhukkaan alta aikayksikön.

E:
blindeye kirjoitti:Sellanen tuli mieleen, että hahmot sanovat usein toisten hahmojen nimiä ääneen ilman mitään syytä. Tätä tapahtuu esimerkiksi kun joku on surullinen toisen puolesta, niin sanotaan tyypin nimi ääneen.Toivottavasti edes joku tajusi mitä tarkoitan :D
Tällä on jonkinasteista perää japanilaisessa kulttuurissa, tai niin olen mututuntumalta käsittänyt. Japanilaiset tykkäävät lausua vastapuolen nimen aika moneenkin kertaan keskustelun aikana. Suomalaisia aika reippaasti useammin, en tiedä hoetaanko niin usein kuin animeissa. Lähde: Käytöksen kultainen opas, osio Japani.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Vastaa Viestiin