Huomio, tämä foorumi tullaan lopettamaan, henkinen jatkaja tälle foorumille löytyy osoitteesta http://animu.fi/forum/

Death Note

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.

ViestiKirjoittaja Mirha » Pe Huhti 27, 2007 19:41

h3h3h3 kirjoitti:No Mirha minun mielestäni oli taas hyvä että se tapahtui..

Et kai olisi halunnut et sarja polkee koko ajan paikoillaan? En ainakaan minä hyvä näin..

Ei se polkenut paikoillaan.
[spoiler]L oli yksi sarjan kantavista voimista, ja näillä uusilla on isot saappaat täytettävänä niin juonellisesti kuin kiinnostavuudenkin kannalta. Minua eivät ole vielä vakuuttaneet.

Ja juu, olen lukenut mangan loppuun kyllä. Ja siinä oli läpi sarjan paljon intensiivisempi tunnelma. Nyt anime on jotenkin lässähtänyt.[/spoiler]
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Mirha
Mindfuck
Mindfuck

ViestiKirjoittaja LoneWolf » Ti Touko 01, 2007 22:56

Nonii, kolme jaksoa olen nyt katsonut ja pakko sanoa että koukuttaa melko pahasti. Enpä olisi uskonut että jaksaisin tätäkin sarjaa alkaa katsomaan, mutta pakkohan se on. Haluan tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Juoni näyttää yllättävän hyvältä ja mielenkiintoisena. Ihmeen hyvin tämäkin sarja ollaan saatu animeksi sovitettua (IMO), siitähän oli joskus puhetta että "Mitähän tästäkin tulee?".
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin

ViestiKirjoittaja Mazzarello » Pe Touko 04, 2007 16:48

[spoiler]Death note, en tykkää monista sarjoista, mutta tää on siis jotain aivan täydellistä, siis tarina on NIIN VIISAS!!! ei mitää retardeja juoksentelemassa aseet laulaen *SHINEEEE AKUMAAA* roskaa. Tässä on sitä jotain :D tarina on iha priceless, ääninäytteliät on todella laadukkaita, Lightin ja L ääntä on kiva kuunnella. Tarina on suuriltaosin "massa murhaa" mutta on myös muistettu ottaa mukaan ihminen vs. ihminen (eli L ja esim Misori Naomi) jotka lisää syvyyttä sarjaan, tulee ilmi kuinka "julma" Light oikeasti on, alussa tarina oli hieman hidastempoisempaa ja tarinasta oli helppo saada kiinni, tässä 25-29 on tarinaa nopeutettu ja huomasin kavereideni hieman tippuvan kyydistä :D

niinja viel sarjasta, hyvin piirretty, ei mitään maanantai-suttauksia ja musiikki on kaunista ja sopivat sarjaan hyvin. 22-29 (eli kun L kuoli) solmu on kyllä hieman auennut tästä DN addiktiosta mutta ei se silti sarjaa paljon huononna ^^ silti katson välittömästi kun kuro-hana sen julkaisee :D Niinja parhaita kohtauksia animessa mitä koskaan olen katsonut on myös tässä sarjassa (jaksot 6-7, kun light jahtaa naomia, varsinki 7 jakson lopetus). Suosittelen kaikille, paitsi tietysti hillittömän mätön ja tyhmyydestä pitääville ihmisille, tää on kaikkea muuta :wink:

EDIT: Niinja toi Death note leffa (kattonut ainosstaan ykkösosan). EI EI JA EI, älkää katsoko, sanotte että "japanissa suosituin leffa blaablaa" mutta japanilaiset ovat väärässä. Tietysti niille jotka sarjaa eivät ole katsoneet, se voi just ja just mennä, mutta animeen ja mangaan tutustuneet, unohtakaa.[/spoiler]

Nixu edit: Käytetään niit spoilereita, ettei muille tule pahamieli, kun saa etukäteen tietää kaikki tapahtumat.
Se oli varoituksen arvoinen moka.
Mazzarello
Genin
Genin

ViestiKirjoittaja ZUnDE » Pe Touko 04, 2007 18:49

Mirha kirjoitti:Pohdintaa. Extremely spoilerish animen tähänastisista jaksoista.

[spoiler]Jotenkin vaikuttaa, että DN menetti jonkun jännitteen sen jälkeen kun L delasi. Ärsyttää, kun anime kuitenkin on niin hyvä ja niin hyvin tehty, mutta silti jokin jää puuttumaan. Eivät nämä Nearit ja Mellot pysty täyttämään sitä aukkoa, minkä L jätti. Sarja jotenkin polkee paikallaan ja koko ajan odottaa, että L putkahtaa jostain esiin ja kaikki on taas "hyvin".

Muilla samanlaista fiilistä?[/spoiler]

[spoiler]Kyllä se mua ainakin järkytti aika pahasti. Ainakin näissä parissa jaksossa mitä ollaan nähty L:n kuoleman jälkeen Near ja Mello ovat tuntuneet jotenkin tylsiltä, L oli paljon mukavampi. Ei mulla kuitenkaan sellaista fiilistä ole että sarja pysyisi paikallaan, mutta kuitenkin harmittaa tuo tapahtuma.[/spoiler]
Kuva
| Animewatcher| "Yooosh!"
ZUnDE
Jounin
Jounin

ViestiKirjoittaja Lucy » Pe Touko 04, 2007 20:48

[spoiler]Itsekin juuri mietin näitä Death noten legendaarisia "Oli hyvä siihen TIETTYYN kohtaan saakka" -faneja. On vain hassua että sarja on niin hyvä, että miltein kaikki alkavat sitä fanittaa, mutta 50% lukijoista/katsojista kyrsiintyy L:n kuoleman kohdalla ja vielä 25% kilahtaa loppuratkaisun takia. Herää siis kysymys: Mitä hemmettiä ne tekijät on oikeen ajatellu?

Tällänen viha-rakkaus -suhde on todella yleinen kun keskustelee foorumeilla ihmisten mielipiteistä. Mielestäni sarja oltaisiin voitu lopettaa tuohon puoleenväliin, ja sen takia olenkin alkanut boikotoimaan sarjan loppuosaa XD[/spoiler]
Lucy
Assassin
Assassin

ViestiKirjoittaja Mazzarello » La Touko 05, 2007 13:12

[spoiler] Kyllähän toi loppu on vähä menny, miten nyt onki. Mut ei meikälle syy lopettaa katsomista, juoni on joka kulkee, voi tulla sellainen käänne joka onkin aivan luonnollinen L:n aikaiselle jaksoille-- jaajaa, sen näkee sit, luulen ettei se tota death notea noinvain lopeta, johonki Neariin ja Mellon selkkauksiin :D luultavasti kohta iskee 20v ajassa eteenpäin ja ei ookku Light hengissä tai jtn sellaista, tässähän on kokoajan kuollu henkilöitä aivan tärkeimmistä päähenkilöistä asti. ^^ [/spoiler]
Mazzarello
Genin
Genin

ViestiKirjoittaja huoltomies » Su Touko 06, 2007 17:23

http://youtube.com/watch?v=A_MCcMojug4 Olen katsonut 24 asti animea, mutta en muista milloin tuo biisi ekan kerran soi. Apua!
huoltomies
Student
Student

ViestiKirjoittaja LoneWolf » Ti Touko 08, 2007 23:14

Mirha kirjoitti:Pohdintaa. Extremely spoilerish animen tähänastisista jaksoista.

[spoiler]Jotenkin vaikuttaa, että DN menetti jonkun jännitteen sen jälkeen kun L delasi. Ärsyttää, kun anime kuitenkin on niin hyvä ja niin hyvin tehty, mutta silti jokin jää puuttumaan. Eivät nämä Nearit ja Mellot pysty täyttämään sitä aukkoa, minkä L jätti. Sarja jotenkin polkee paikallaan ja koko ajan odottaa, että L putkahtaa jostain esiin ja kaikki on taas "hyvin".

Muilla samanlaista fiilistä?[/spoiler]
[spoiler]Voi paska, ole lievästi sanottuna masentunut katsottuani tuon 25. jakson. Muutenkin kun olin jo ehtinyt samaistua L:n persoonaan. Suren jostain syystä hänen kuolemaansa enemmän kuin kenenkään koskaan.[/spoiler]

Niin ja mainitsinko että DN:ssä on mykistyttävän mahtava musiikki ja äänimaailma. Wau..
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin

ViestiKirjoittaja Turhis » Ke Touko 09, 2007 11:53

Jatketaan spoiler tageilla :]
[spoiler] Tulipas katsottua jaksot 24-28. No olin kyllä jo odottanutkin, että se L kuolla kupsahtaa. En kyllä tarkoita että olisin halunnut niin. No tämä Near on sitten jo melkeen suora kopio :/ Melkein samat pakkomielteet kun pitää näprätä jotain ja Mellon pitää syödä jotain mässyä. Nojoo rehellisesti odotan sitä, kun joku shinigami palauttaa L:n maan päälle, jotta se voisi palauttaa DN-vihot. No joo spekulaatio tuokin. Ja edelleen Misa ei saa vata rakkautta. Taitaa se Light olla niitä miehiä :DD [/spoiler]
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor

ViestiKirjoittaja shin » To Touko 10, 2007 18:59

Aloin itsekkin sarjaa katsomaan vähän aikaa sitten, ja täytyy sanoa että suurta vaihtelua Naruton ja Beachin tyylisiin anime-sarjoihin verrattuna.. Kokonaisuudessaan sarja on todella jännittävä ja mukaansatempaava ilman kunnon toimintaakin..
[spoiler]Mutta Miksi!? Miksi L:n piti kuolla..?:( Tuntuu että hän oli kuitenkin suuri osa koko sarjan sielua.. Mielummin olisi toivonut vaikka Lightin potkaisevan tyhjää[/spoiler]
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor

Re: Death Note

ViestiKirjoittaja Tridian » Pe Touko 25, 2007 23:17

Spoileri, maalaa nähdäksesiOon aika samalla kannalla edellisten kanssa, että L'n kuolema kyllä vei sarjasta suuren osan mennessään. Jo alusta asti L oli henkilö, johon tuli kiinnitettyä huomiota eniten. Ja kun alkoi syntymään tämä L vs Kira -asetelma, tuli animesta entistäkin jännittävämpi. Onnistuin jo monesti julistamaan tämän sarjan olevan paras animesarja, mitä olen nähnyt, mutta täytyy kyllä perua puheita. Tämä oli paras animesarja siihen asti, kunnes L kuoli. Tai no, olisi eri asia, jos L olisi kuollut dramaattisemmalla tavalla ja sarja olisi päättynyt siihen. Light, Kira voitti, that's it. Sarjan väkisin jatkaminen ei vaan toimi. Surullista, että tässä kävi näin, mutta ei voi mitään. L forever.
Kuva
Tridian
Genin
Genin

ViestiKirjoittaja Andar » La Touko 26, 2007 23:13

Eipä sitä ole pakko katsoa. Itse ainakin pidän Mellosta, N kylläkin on vain kopio L:stä. Vaikka ei part 2 aivan yhtä hyvä olekaan, kyllä ainakin itse pidin siitäkin.
Andar
Genin
Genin

ViestiKirjoittaja Kyu » Ke Touko 30, 2007 20:34

AIVAN LOISTAVA SARJA! Olen katsonut ja hahmot L ja Raito/Light ovat yhtiä lempihahmoistani. Idea on mahtava! tosin en pidä lainkaan siitä että L kupsahtaa ; <
Kuva
Kyu
ANBU
ANBU

ViestiKirjoittaja Mirha » To Touko 31, 2007 16:01

Ägräs kirjoitti:Kertokaas mistä löytää ensimmäisenä uusimman jakson subitettuna? Joihinkin paikkoihin näyttäisi ilmestyneen tänään uuden episodin RAW versio, mutta subitettua ei tunnu löytyvän. :?

Subbauksessa kuitenkin kestää jonkin aikaa, useimmiten lähemmäs vuorokausi, jos on kyse speed-subista. Nopeiten DN:ää tekee Kuro-Hana (http://kuro-hanasubs.com/), mutta en odottaisi uutta jaksoa välttämättä vielä tänään.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Mirha
Mindfuck
Mindfuck

ViestiKirjoittaja Andar » La Kesä 02, 2007 21:40

Kuro-Hanahan yleensä on subannut keskiviikko-iltäpäiväksi, parin viimeisimmän viikon ajan on kuitenkin myöhästynyt päivällä, kuulemma kokeiden ym. takia.

Yhyy, kohta se loppuu. 37 jaksoa vain.
Andar
Genin
Genin

EdellinenSeuraava

Paluu Anime