Naruto vai Bleach?

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.

Naruto vai Bleach?

Naruto
65
64%
Bleach
36
36%
 
Ääniä yhteensä: 101

hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hyu »

Naruto on kyllä sekin hyvä sarja, mutta minusta Bleachissa on enemmän potentiaalia. Siinä on perusidea sinäänsä parempi, jonka huomaa esim. siinä kun alkaa selittämään Narutosta... "Ne hahmot on kaikki siinä semmoisia ninjoja" Ninja=Bad word. Se antaa heti huonon vaikutelman, vaikka eiväthän Naruton shinobit nyt olekkaan sellaisia massa-ninjoja. Tykkään muutenkin enemmän Bleachista, siinä vain on enemmän sitä jotain.
Kuva
Avatar
AkaShin
Chuunin
Chuunin
Viestit: 291
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 12:37
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja AkaShin »

No kun tuolla kehotetaan kommentoimaan jos äänestää, niin vastaampa sitten.

Eli Bleach. Jotenkin pidän tästä enemmän.. Ei ole oikeen mitään erityistä syytä. Naruto jäi niin pitkälle tauolle kun ei ne fillerit ollu niin kauheen katottavia *en yleistä!* Ja Bleachin fillereitä jaksoin vähän seuraillakkin. ^^'
Kai se oli siinä.. Bleachissa tapahtuukin nyt kaikkea niin tekee mieli kattoa. (vau.. toi rimmaa <.<')
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Nyt on katsottu, edellisen postin jälkeen hieman bleach jaksoja ja olen päässyt jaksoon 58. Mitenkään enemmän tuo ei ole antanut säväreitä, päivn vastoin. Alkoi vain katuttamaan se soul society(saattaa olla typo). No joo oon vasta kattonu muutaman jakson. jos tänään pääsis kolmanen loppuun, taikka huomenna. Sen jälkeen vois pistää duunissa loput tulemaan.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Bleachin. Tyksin paljon enemmän siitä.. Jollakin tapaa vakavampi sarja kuin Naruto. Narutossa saa aina olla häpeämässä kaikkien puolesta, kun taas Bleach on ihan pirun jännittävä.. Ja jos vertaa mangan puolella, kumman part 2 on jännittävämpi, menee ääneni silti Bleachille. Joten, Valkaisuaine anasti mun ääneni.

En silti väitä että Naruto olisi huono sarja, päinvastoin!! Miksi mä muuten olisin istunut täällä jo melkein kolme vuotta.. xD


Hyu kirjoitti: "Ne hahmot on kaikki siinä semmoisia ninjoja" Ninja=Bad word. Se antaa heti huonon vaikutelman, vaikka eiväthän Naruton shinobit nyt olekkaan sellaisia massa-ninjoja.
Agree with that. True ninjas never scream. Naruton ninjat on ihan omanlaisiaan ninjoja, ei mtn perinteisiä katolla hiljaa hiipparoivia äänettömiä anastajia. Niin, kyllähän noista ääntä lähtee.. xD
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

Bleachin huumorista ja "asenteesta" pidän enemmän. Mutta samoja asioita olen miettinyt kuin Viittaperkelekin. Liian monia aukkoja logiikassa. Tekijän olisi kannattanut miettiä ennenkuin meni vääntämään että kaikilla on perinteiset japanilaiset asut ja ne voi Soul Societyssa kuolla.. o__O Mielenkiintoista, really. Mutta Bleachissa on silti heppoisempaa meininkiä, toisin kuin Narutossa.

Narutossa hahmojen tarinat iskee traagisuudellaan ynnä muulla. Kliseistä en osaa sanoa mitään, koska en ole niin paljon shounenia lukenut. Ninjat ovat ainakin vaikka minkälaisia ja hämmästelen kekseliäisyyttä jutsuissa yms. Naruton hahmoihin on kiintynyt, niitä tarkkailee, niihin samaistuu ja niistä välittää paljon syvemmällä tasolla kuin Bleachin hahmoista. Kun Haku kuoli, en pystynyt edes puhumaan, itkin vain hillittömästi. Bleachissa ei ole samankaltaisia kohtia ollut.

....Annan siis ääneni Narutolle.
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

PAHA.

Naruto nauttii toki siitä että siihen olen tutustunut ensin, ja sen hahmot ovat tutumpia ja tiedän paljon enemmän sarjasta... mutta Bleachissa taas on juuri sitä upeaa uutuudenviehätystä. Ja olen muutenkin ihan valkaisuainehuuruissa. *~*

Moni onkin jo sanonut molempien sarjan miinuksista ja plussista paljon. Itse en edes ollut antanut ajatusta Bleachin juoni ja maailma-aukoille ennen kuin luin Viittaperkeleen viestin, mutta nyt kun sitä rupesi ajattelemaan niin tottahan se on. Naruto on maailmaltaan paljon paremmin selitetty ja tiiviimpi paketti. Toisaalta pidän kieltämättä animeista joissa "todellisessa" maailmassa tapahtuu outouksia.

Molemmat sarjat myös toimivat huumori vs. draama shouneneina ihan hyvin, vaikka Bleachissa onkin minun mielestäni menty enemmän huumorin puolelle. Se ei kuitenkaan ole mikään huonokaan asia. xD

Hahmoista myös sen verran, että Naruton hahmot ovat mielestäni jollakin tapaa sympaattisempia ja niitä on tuotu lukijalla samaistuttavaksi enemmän. Bleachissa taas on minun mielestäni enemmän erilaisia hahmotyyppejä kuin Narutossa.

MUTTA, pääsyy miksi annan ääneni tällä hetkellä Bleachille on se, että olen jopa SEURANNUT sen fillereitä. Kyse saattaa olla siitä, että en ole lukenut mangaa, mutta itseasiassa hämmästyin katsoessani fillereitä, että pidin joitakin jaksoja itseasiassa TODELLA hyvinä.

Että Bleachille ääni. o/
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Uraha
Genin
Genin
Viestit: 176
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 23:31
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Uraha »

Annan ääneni Bleachille. Sarja on mielestäni parempi, kuin Naruto, koska pidän vain jotenkin enemmän miekka tappeluista. ( Jos sitä siksi voi sanoa )
Narutoa jaksoin katsoa vain pari kymmentä jaksoa, jonka jälkeen innostus lopahti.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Bleachia olen vain mangana lukenut jotain nelisenkymmentä chapteria, joten en varmaan kykene kovin hyvin sarjoja vertailemaan. Mutta aina on jonkinlainen kiinnostus sarjaa kohtaan ollut. On sellanen olo, että haluaisin fanittaa, muttakun sarja on niin hemmetin tylsä.

Lukemiseni töksähti siihen kohtaan, kun jokaikinen sivuhenkilö vedettiin juoneen mukaan eikä mua olisi voinut vähempää kiinnostaa kyseisten hahmojen kohtalo. Sitäpaitsi tappelut ovat niin yksitoikkoista miekanheiluttelua, ettei sitä jaksa katsoa.

Lisäksi yritän välttää sellasia sarjoja, joilla on taipumus kiertää samaa rataa uudelleen ja uudelleen. Narutossa ei ole mitään random pahis/demoni/yms -joukkoa, joka aina random-tilanteessa hyökkää henkilön X-kimppuun, että saadaan se perus pahis per jakso -mitta täyteen.

Naruto on siis valintani. Tosin epäilen etten pitäisi sarjasta läheskään niin paljoa, ellen olisi kiintynyt Sasukeen ja todella kiinnostunut Naruton ja Sasuken välisen (ystävyys?)suhteen kehittymisestä - koko muu juoni on minulle melkeinpä yks hailee.
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Lucy kirjoitti:Lisäksi yritän välttää sellasia sarjoja, joilla on taipumus kiertää samaa rataa uudelleen ja uudelleen. Narutossa ei ole mitään random pahis/demoni/yms -joukkoa, joka aina random-tilanteessa hyökkää henkilön X-kimppuun, että saadaan se perus pahis per jakso -mitta täyteen.
Ja Bleachissäkö sitten on se perus pahis per jakso-systeemi? :/
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Takumi kirjoitti:
Lucy kirjoitti:Lisäksi yritän välttää sellasia sarjoja, joilla on taipumus kiertää samaa rataa uudelleen ja uudelleen. Narutossa ei ole mitään random pahis/demoni/yms -joukkoa, joka aina random-tilanteessa hyökkää henkilön X-kimppuun, että saadaan se perus pahis per jakso -mitta täyteen.
Ja Bleachissäkö sitten on se perus pahis per jakso-systeemi? :/
Ainakin alku vaikutti pahasti siltä - mutta enhän minä voi tietää millaiseksi sarja sitten ajan kanssa kehittyy ku en ole sitä lukenut ^^

mutta ylipäätään tollaset massa-vihollisjoukot on ärsyttäviä. On paljon parempi, että on vain pari isoa persoonallisempaa vihollista.
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Niin siis holloweja meinaat? :P Juu, jotkut on oikeastaan sanonut että olisi mielenkiintoisempi jos olisi jääty hakkaamaan holloweja eikä tehty sitä mikä tehtiin, jota en kuitenkaan spoilaa ihan vaan varmuuden vuoksi jos aiot sarjan luokse palata. Sanon vaan, että jos hollowit ärsyttivät, ei sinun niistä tarvitse huolehtia. Ei näy paljoakaan 7(?) volumen jälkeen.. Ja tulee tosiaan niitä persoonallisempia vihollisia, välillä vähän liiankin kanssa :l
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Ehdottomasti Naruto, vaikka en kyllä ole katsonutkaan koskaan Bleachia. Sen verran olen kuitenkin siihen tutustunut, että olen käynyt katselemassa screenshotteja ja lukemassa vähän perusjuonta. Totta puhuen sen juoni ei kiinnostanut ollenkaan, eikä piirtotyylikään oikein napannut. Vaikka katsoisinkin muutaman episodin kyseistä sarjaa, se ei mitä luultavimmin tulisi muuttamaan mieltymyksiän ollenkaan.
Avatar
Serial
Chuunin
Chuunin
Viestit: 239
Liittynyt: To Helmi 22, 2007 12:48
Paikkakunta: Hueco Mundo

Viesti Kirjoittaja Serial »

GolliM kirjoitti:Naruto vie voiton kirkkaatsi -.- Bleach oli niin tylsä, etten jaksanut katsoa kuin viisi jaksoa. En vain ymmärrä miten joku jaksaa katsoa sitä yli sata jaksoa.. XD;
Totta! Noi ekat viis jakso ei oikeen jaksanu innostaa, mutta kun tiesin sen että edessäpäin häämöttää huikeaa mättöä soul societyssä, niin sitä vaan jakso kattoa eteenpäin.

ps. suosittelen sullekki että alotat taas kattomisen vaikkapa tuosta episoodista 15 ->
Kuva

Kiitokset sigistä nixulle :)
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

LoneWolf kirjoitti:Ehdottomasti Naruto, vaikka en kyllä ole katsonutkaan koskaan Bleachia. Sen verran olen kuitenkin siihen tutustunut, että olen käynyt katselemassa screenshotteja ja lukemassa vähän perusjuonta. Totta puhuen sen juoni ei kiinnostanut ollenkaan, eikä piirtotyylikään oikein napannut. Vaikka katsoisinkin muutaman episodin kyseistä sarjaa, se ei mitä luultavimmin tulisi muuttamaan mieltymyksiän ollenkaan.
Sanoisin, että naruto omaa yhtä laimean juonen kuin Bleach ja oikeastaan vähän kaikki tälläiset mättöösarjat (Petri on tavallinen poika joka yhtäkkiä saa pureman pöytälamppuhämähäkitä ja Petri alkaa ampua pöytälamppuvaloa pakaroistaan), mutta kun niitä alkaa katsomaan mielen turraa vain se " his power leves is OVER NINETHOUSAAAAAAAAAAAAAAAAAND!" romu ja sitä sitten katsoo kieli pitkänä.


Valkaisuaineelle meni ääneni. Naruto meni laimeaksi heti kun tuli ne hämähäkkipojat, huilutytöt ja Sasuket joilla kasvoi käsi selästä ja tämäpä kun ei ollutkaan filleriä (sille sallitaan vaikka yhden tuotantokauden mittaiset unet) niin ei innostuta yhtään. Sitäpaitsi olen narutossa hieman jälessä ja kumminkaan sitä sarjaa ei voi kunnolla enään aloittaa katsomaan hyppäämällä fillerit, koska ne on pakko kumminkin katsoa pelkästään oman egon kasvattamiseksi ja niistä tulee jotain roskaa vielä tyyliin vitsejä ja muuta jota en ymmärtäisi.

Valkaisuaine omaa tosian reikiä logiikassa mutta hej, animemailmassa on yhteisenä kielenä japani/japanilaisaksenttinen englanti/muu kieli (suomalaisetkin osaavat paremmin).

Valkaisuaineessa on IMO paremmat hahmot kuin narutossa.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Retsku-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 09:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Retsku-san »

Minä pidän itse enemmän Narutosta.Olen katsonut pari jaksoa Bleachista mutta se oli tylsä joten siihen tyssäsi.-.-''''
Naruto on vaan parempi henkilöt ja tappelut jne.Eli Naruto on parempi vaikkakin lempianimeni onkin FMA:)
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin