D.Gray-man

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

D.Gray-man

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Tälle ei näköjään ollutkaan animen puolella omaa topiccia, niin pitääpä se nyt väsätä.

"The plot revolves around Allen Walker, an Exorcist, in the end of the 19th century Europe. Allen is a member of the Black Order, which contains Exorcists, connected with Vatican. The mission of the Black Order is to stop The Millennium Earl, an evil ghoul intending to cleanse the world by destroying all the humans in the manner of Noah's great flood.

The Exorcists themselves are special people gifted with the ability to control and use Innocence, a divine substance created in the ages past to combat the Earl's minions, the Akuma. It is said that there are exactly 109 units of Innocence scattered around the world. Once an Innocence finds its compatible person, it will evolve to become a weapon to fight the Akumas.

As the story goes, Allen Walker is introduced with more Exorcist characters, among them are Yu Kanda, Lenalee Lee, Lavi, Arystar Krory, and Miranda Lotto. Also in the spotlight are Komui Lee, the church's science department supervisor and older brother of Lenalee Lee; Bookman, a mysterious colleague within the church; and Cross Marian, a General in the Organization and Allen's master.

More villains also appear along the way. There are higher level Akumas, with greater power, skill and wit. Also appearing is Noah's Family, a group of humans descended from Noah himself each gifted with great power, who have allied themselves with the Earl."


En jaksanut suomentaa, teen sen joskus. Kuka siis on katsonut sarjaa? Sehän alkoi ilmestyä animena vasta 3. lokakuuta 2006, ja viimeisin julkaistu osa on tähän päivään mennessä on numero 26.


Ne, jotka tulevat tänne huutamaan "en oo katsonut eikä kiinnosta" saavat selkäänsä ja varoituksen yleisestä tyhmyydestä. Asiallisesti saa toki kysyä.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Minä, minä minä! Olen katsonut sarjaa ja hyvä on! ^^ D.Gray-manin imutan aina heti, kun jakso ilmestyy ja katson sen niin pian kuin suinkin. On muuten aivan ihana sarja. Kaikki hahmotkin ovat aina omalla tavallaan hyviä ja hauskoja, mutta ehdoton suosikkini on silti Allen~<3 Se seikka vain tympii, että lähes mikään jaksoista ei ole hyvin piirretty. Useimmin hahmot ovat tönkköjä ja huonoliikkeisiä, joten se ei oikein toimi. Mutta muuten on kyllä tosi hyvä sarja. Ihana se tunnelma~<3
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

D.Gray-man on animena surkuteltavan tylsä tapaus. Se mangakin oli alussa tylsä ja paikoin sekava, mutta anime vie koko potin -- eikä pelkästään edes sen takia että sarjassa on alusta lähtien 50-60% fillerijaksoja.

D.Gray-manin koko viehättävyys mangana on minusta yksinkertaisesti siinä, että se on suhteellisen nätti. Hoshinon vahvasti tyylitelty, paikoin hyvinkin synkkä kuvitus on hienoa ja inspaavaa katseltavaa. Anime taas on täynnä värikkäitä, halpoja räjähdyksiä ja, edelleen, paljon fillereitä ja tylsiä fillerihahmoja jotka menevät ja tulevat. Jos se juoni tai ne hahmot edes olisivat jotenkin mielenkiintoisia, ne fillerit voisivat olla äärimmäisen tervetulleita, mutta ei. Juoni ja asetelma (= teinit pelastavat maailman taistelemalla järjestäytynyttä, hirviöitä luovaa rikollisjärjestöä vastaan maagisin ihmevoimin joiden kehittämiseksi tarvitaan paljon seikkailua, draamaa ja vastentahtoisia sivuhahmoja) on kierrätetty suoraan tyypillisesta Mättö MacShoonen -sarjasta ja hahmojen välillä ei ole juuri yhtään minkäännäköistä skismaa. Tai no, onhan Kandalla ja Allenilla se virunut ja väsynyt kilpakumppanuus joka on vielä kömpelömpi kuin Naruton ja Sasuken.

Lyhyesti sanottuna, D.Gray-man ei ole minun juttuni. Ja minua häiritsee äärettömästi hahmojen viralliset nimet (Arystar-FRUCKING-Krory!) ja se, että ei ole mitään loogista selitystä sille, miten helvetissä Allen saa lyhyet hiuksensa ponihännälle. Mutta jatkan sarjan katsomista, ainakin jonkin aikaa, koska pidän Miranda Lottosta, Millenium Earlista, Aleister Crowleysta ja etenkin Kobayashi Sanaesta <3
Viimeksi muokannut Viittaperkele, To Huhti 12, 2007 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Dittoan Viittaperkeleen postauksen.

Nuo nimiväännökset ovat kyllä niin hemmetin ärsyttäviä DGMssä.. mangaakin voisi ostaa, mutta Road ja Lavi kuulostavat niin pelleiltä verrattuna Rhodeen ja Rabiin. Tottumuskysymyshän se on.

Enkä pidä Allenin seiyuusta.. se on liian naismainen.
Avatar
TAMPEE
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja TAMPEE »

mangana on tullu luettua kaikki tähän asti ilmestyneet chapterit ja animea katottu saman verran, mutta kyllä sanon että manga on ehdottomasti parempaa kun anime

animeen on lisätty joitakin ihmeellisiä "fillerijaksoja" joilla yritetään luultavasti epätoivoisesti pidentää sarjaa ja nimenomaan ne nimet kuulostaa aivan naurettavilta, tykkään rabi-nimestä enemmän kuin jostain lavi-väännöksestä. ja allenin ääni on myös rasittava, aivan liian tyttömäinen niin että ei jaksa kuunnella ainuttakaan lausetta @__@

..että suosittelen lukemaan mieluummin mangaa kuin katsomaan animea, ette menetä mitään :roll:
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Kaikki jaksot tähän mennessä oon kattonu ja en voi oikeen sanoo, pidänkö vai enkö pidä.. Siinä on vähintään yhtä paljon huonoo, kun hyvääkin.. Arvosana semmosta 8/10 paikkeilla..

Jaksospoiler:
Spoileri, maalaa nähdäksesiKaikista paras jakso on se, kun Lenalee menee kaupunkiin Russelin kans ja Komui seuraa niistä :'D
(vältin pahimmat spoilit)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

Olen katsonut ensimmäisen jakson ja hyvältä vaikutti. Alan katsomaan kunnolla kun aikaa on... Eli ihan varmasti katson lisää! ^^
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Itzcoatl kirjoitti:D. Gray-Man on lisenssöity, joten sitä ei löydy enään scarywaiterista. Tai ainakin luulisin että on lisenssöity.
Täältä löytää torrentteina D. Gray-Mania: http://www.baka-updates.com/search.php? ... D.Gray-man
Epäilisin että sitä ei kuitenkaan ole lisensöity, sillä muuten uusimpia jaksoja ei löytäisi Animesukista. Scarywaterissa on kyllä D.Gray-mania ainakin SD Projectilla. Shinsen Subs, jolla myös ennen oli torrenttinsa Scarywaterissa, on ilmeisesti vain siirtänyt torrenttinsa muualle.
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Luupin juuri äsken ekan jakson. Hyvältä vaikuttaa, pakko katsoa muutama lisää, jospa vaikka jäisin tähänkin sarjaan koukkuun. Kuinkahan monta jaksoa tästäkin sarjasta tulee animessa..?
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

LoneWolf kirjoitti:Kuinkahan monta jaksoa tästäkin sarjasta tulee animessa..?
Kuulemma 52. Eli ollaan jo yli puolivälin. Varoittelen, että alku on todella kuiva.. Jännittäväksi sarja muuttui vasta osan 26 jälkeen. Ja nyt mennään osassa 30 xD

Manga ftw!! o/ Mutta kyllä mä sarjastakin tykkään. Kunniaa Kandalle ^^ Jos saisi valita, että ketkä kaksi haluaisi nähdä yhdessä missionia suorittamassa niin kyllä se olisi joko Arystar ja Kanda (ei siitä tulisi mtn xD) tai Arystar ja Miranda (kumpikin vain vollaisi :D). Ne ois mielenkiintoisia.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Mazzarello
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 14:44
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mazzarello »

uFF,,,, kaveri oli kattonut, joten itsekkin katsoin... taisi mennä 13 jaksoa kunnes aivoni olivat TÄYSIN muusina ?! :DD siis tää on jotain uskomatonta läppää.. ei niinkö--- joo whatever. Sitten tän Allenin ääni.. (siis Allen Walker, ei saa unohtaa >_>) on tää hinataro vai mikälieki bleachista, en saa päästäni että "tää ääni on jollaki surkimushahmolla bleachisssa" jtn en saa mitään vakavaa otetta koko hahmosta + allenin tausta on niin kliseinen että olisin varmaa voinu selittää sen näkemättäkään tätä sarjaa, niinq esim "keep walkin allen, never stop" HUOH :D:DD:D:D:D:D,

Sitten earl ärsyttää, sössöttäjä... "WuahahBUahhaha we gonna destroy teh word, with some retard demons" -_-* aivan. Sain katsottua nämä 13 jaksoa pelkän tahdonvoimalla mutta sitten katkesi jokin nupissa, sarja ei koukuttanut kun yhdessä jaksossa. Ja kuten aina, Allenin (siis Allen Walker, sry ) uusi koti on ylläriälläri täynnä mukavia ihmisiä jolla on yks läppä hahmo
(eli lenaleen isoveli) kuten bleachissa.. NIINja aina se yks *paras/pahin kaveri* juttu.... nähty on kaikki, jos tää ois eka anime sarjani, ehkä menis mutta ei, ei ees aseella :wink: ELI: sarja johon on käytetty paljon rahaa, laadukkaat piirrokset, ääninäyttely sillee iha OK. (ite siis en tykkää mutta laadukastaha se on) sarja ny on vain mitä on.. Kullattua paskaa

EDIT: niin ja innocence(mikälieki), HAHAHAHAHAHAHHA se on niin skeidaa etten viitti täyttää koko foorumia siitä, lopetan tähän :roll:
Vastaa Viestiin