Soul Eater

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Soul Eater

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Genre: Action, huumori, draama, supernatural
Jaksoja: 51
Juoni on kai vielä alkutekijöissä, mutta sarja lähinnä keskittyy nuorten shibusen-oppilaitoksen opiskelijoiden tekemisiin. Tavoitteena kullakin on kerätä 99 pahuuden valtaamaa ja yksi noidan sielu, jotta syntyisi legendaarinen ase Shinigami-johtajan käyttöön.


Siis perinteistä shonen-kamaa, mutta pirun hyvin toteutettuna. Faitot ovat nannaa silmille ja soundtrackia odottelen malttamattomana. Hahmot ovat harvinaisen hyvin ja elävästi suunniteltuja, vaikka hieman häiritseekin jokaisen hahmon tietyn erityisluonteenpiirteen korostaminen, kuten shonenilla on tapana. Soul eater taitaa mulle olla ensimmäinen oikeesti hauska shonen-mättö.. Huumori kukoistaa, juoni ei. Noh aina ei voi voittaa..

Niin ja Makan ääninäyttelijä ei oikeesti osaa näytellä. Sarjan näkyvin ja ärsyttävin vika. Ärsyttää myös että päähenkilöiden tasapaino on vinsallaan kun vertaa mitenpaljon kullakin hahmolla on esiintymisaikaa. Olen katkera Kiddo-fani..

Mutta keskustelua! Luulisi että tältä foorumilta jos jostakin löytyisi shonen-mätön ystäviä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Soul Eater

Viesti Kirjoittaja Runte »

Anime ajantasalla ja manga luettu.

Itse en kyl laittai genreen huumoria, sillä Soul Eaterin huumori on lähellä Naruton tasoa, mutta se on vahvasti vaan mun mielipide. Itse sarjasta ei oo oikeen paljoo sanottavaa että välillä tuntuu hieman lapselliselta ja sitte yhtäkkiä se on taas sellasta laatua että on pakko nähdä lisää.
Eli henk. koht. pidän sarjasta ja aion luultavasti seurata niin kauan kun ne sitä tekee.

Hahmot joista tykkään: Black Star (sillon kun se on tosissaan), Soul Eater, Blair, Tsubaki, Kidd
Hahmot joista en tykkää: Black Star (sillon kun se on idiootti), Maka, Ox

Jos sarja (etenkin manga) jatkuu samaa rataa, mitä tähänkin asti, niin mullon korkeet odotukset tältä sarjalta.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Soul Eater

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Katoin just uusimman jakson, joka oli ainoa kohta minkä olin mangasta vilkaissut ja animoinnin laatu täytti kaikki odotukset jotka mangan pohjalta olin luonut. On vaihteeksi mukavaa saada näin hyvää laatua kun yleensä animeversiot ovat kakkosluokkaa verrattuna alkuperäseen.. (Naruto!!!) Jälleen siis mahtavaa faittoa, mutta juonen yksinkertaisuus ja keskivertoisuus ei ole onnistunut pitämään katsomisintoa kovin hyvin yllä.

Aloin myös epäilemään ANN:n todenperäisyyttä kun luin että Cronan psykoäänen seiyuu olisi suloääninen Maaya Sakamoto..! Ajattelin jo muutenkin nostaa hattua kyseiselle suoritukselle ja nyt kunnioitukseni nousi entisestään XD
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Soul Eater

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Nelisen kymmentä jaksoa Soul Eateria takana [ja tähän asti ilmestynyt manga myös].. Pakko todeta, että oikein mukava sarja niin luettavana kuin katsottavanakin. Kuten Lucy jo sanoikin, taistot nannaa silmille, animointi on tasasen hyvää, musiikit aivan mahtavia [molemmat openingit, jakson omat musiikit ja jopa endingit, joita yleesnä vihaan oli sarja mikä tahansa!] ja hahmot mielenkiintosia. Oikeastaan kehenkään hahmoon ei ole mennyt hermot sarjan aikana. Animen alussa Makan ääninäyttelijä häiritsi kyllä todella paljon mutta vähän on loppua kohti parantunut... Kai..

Musiikit on kyllä ihan ykköskamaa, latasin tuossa pari päivää sitten soundtrackit ja kyllä niitä on tullu luukutettua. Varsinkin ensimmäinen OST on mieleen, sisältää vähän menevämpiä biisejä kuin tuo jälkimmäinen. Jos parhaita pitäisi laukoa niin: Psychedelic Souljam [ihan kuningas], Deathcity, Soul Eater (So Scandalous), Death the Kidd- Bang Bang Bang Have Nice Dream ja Black Starin oma biisi.

Hahmoista... Totta kai Death the Kidd. Soul Eater [tykkään ääninäytteljästä todella paljon. Ei ihan sellainen kuin odotin mutta erittäin hyvä]. Black Star on vähän.. öööh... okeij tykkään mutta menee välillä hieman ylitse sen sekoilut ja hajoilemiset.. Stein, Crona, Shinigami.. Näin muutamia mainitakseni. :P

Edita//
Sarjan loppu.. Noh olen semi-tyytyväinen. :P
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Vastaa Viestiin