väärä uskoiset

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-kiko-chan+Jul 29 2004, 10:19 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (kiko-chan @ Jul 29 2004, 10:19 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Huoh, Kakka se ei ota tajutakseen. -__-

Mä en oo koskaan täysin käsittäny lausetta: Get a life ja nimitys no-life on yhtä tyhjän kanssa. Mikä sit muka on elämää? Elämä on se minkä elää, väittää ihmistä no-lifeksi on yhtä ku väittää että se on kuollu. Miks väittää varsin "täyttä" elämää elävää ihmistä no-lifeksi. Jos mä katon animea, niin katon sitä. Se on vaan yksi osa mun elämääni. En osaa ees loukkaantua tosta ns. loukkauksesta.

Oon pelannu pelejä suunnilleen koko elämäni ja alkanu myös katsoa animea. Siinä sivussa teen työtä, hoidan kotiaskareet, opiskelen ja muutenkin "elän". Millasen "elämän" Kakka sitten omistaa? Varsin surullisen ja tyhjän ilmesestikin, kun ei tee muuta kuin haukkuu meitä. On väärässä paikassa saamassa itsetyydytystä ihmisten no-lifeiksi haukkumisesta. Sanon vaan että ota se käsi sieltä housuista pois ja häivy täältä foorumeilta jos ei postit parane. Sait kunnian olla eka, jolle suutun tosissani ja tääkään luultavasti uppoa sun paksuun, mut onttoon kalloon. Ai, sori, tajusin että se onkin täynnä räkää, tursuaa ulos korvista.

Niin, asiaan, oon jo mielipiteeni täällä ilmassu, mut sitäkin mieltä oon että hirvittävät ennakkoluulot pitäis yrittää korjata. [/quote]
etpä ollut ainoa joka ajattelee samalla tavalla... ja jos kunnolla ajattelee niin kukakohan täältä eniten nyt se no-life on... me vai kakka :rolleyes:
Kuva
Tsukai
Genin
Genin
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 08, 2004 22:00

Viesti Kirjoittaja Tsukai »

Mä pidän no-life käsitettä vitsinä.

Ja Kakka: Älä tuputa sitä sun elämääs meille. :///
Signatureja ei tueta. :E
Yukiko
Rookie
Rookie
Viestit: 82
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 20:08
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yukiko »

-------------------------OFFTOPIC-----------------------------------------------------------

No-life käsitys on vitsi, kaikille jotka osaavat ottaa sen niin XD
Siitä tulee ainakin ystävä porukassa väännettyä jos millaista huumoria.

Yritän tässä nyt jotenkin selittää sitä niin kuin olen itse sen käsittänyt.
Otetaan esimerkki kaikkien tuntemasta sarjasta the Simpsons. Sillä Simpsoneiden jossain jaksossa olivat simpsonit katsoneet televisiota ja siellä oli näkynyt jotain tekstiä mitä ei pystynyt paljain silmin näkemään.
Noh, tietenkin joku fanaattinen fanaatikko oli halunnut tietää lempisarjastaan kaiken, myös sen mitä sarjan hahmot sarjassa tv:stä katsovat, oli suurennellut kuvaa saadakseen selville mitä ruudussa lukee ja kappas siellä lukikin jotain tyyliin: "You have no life". Sarjan tekijät olivat siis järjestäneet faneilleen jäynän. Eli siis jos sinulla on aikaa tutkia mitä simpsoneiden hahmot katsovat televisioista niin sinulla ei sitten varmaan ole mitään muutakaan tekemistä(lue:elämää).

Samanmoinen esimerkki Narutosta. Seal:ien opetteleminen meinaan :D
Jos jollain on aikaa opetella jotain moista niin sitten täytyy varmaan olla tylsä elämä. Ymmärsittekö? Olisi siis hyvinkin luonnollista otakupiirissä sanoa sarkastisesti: "Piirsimpäs tässä eilen kuvat kaikista esineistä ja vaatteista joita Naruto omistaa, eipä mulla taida olla elämää.lol.XD"

:P Teinpä tuon muuten ihan oikeasti eräs päivä. Pitäisiköhän sitä pikku hiljaa ostaa elämä.

Jos sana sarkasmi tuottaa ongelmia niin suosittelen googlettamaan. Google on ystävä, kahvi ei.


Sitten oikeinkirjoituksesta.
Miä ytpotan.
Vaikka kuinka useaan kertaan lukisin läpi postaukseni ennen lähettämistä niin siellä on aina virhe. Joko olen sohaissut väärää näppäintä tai sitten käytän lauserakenteita joita vain itse pystyn ymmärtämään. Kirjoitan usein sivun pituisia virkkeitä(kyllä, ne voivat olla hyvinkin kieliopillisesti oikein), niistä voisi tulla teille ongelmia joten pyrin edes hieman lyhentämään.

Kun kirjoittaa niin kannattaa huomioida se kenelle kirjoittaa ja minne kirjoittaa ja kaikki mukavat random encounterit. Kirjoitus virheitä ja typoja saattaa aina jäädä tekstiin, ne vain livahtavat silmien välistä kun lukee postaustaan ennen lähettämistä. Kuka hullu nyt omia postauksiaan lukisi eihän sillä saa kuin yleiskuvan siitä mitä on kirjoittanut ja varmistuksen siitä mitä mielestään antaa muiden ymmärtää. Suosittelen silti lämpimästi kaikille.

Tottahan on myös ettei voi vaatia saman tasoista tekstiä ala-astelaiselta ja äidinkielien yliopisto-opiskelijalta, mutta parhaansa voi toki aina yrittää. Kun kumminkin annat itsestäsi kirjoituksellasi kuvan itsestäsi. Toki netissä voi toimia anonyyminä, mutta itse en moista toimintaa kannata joten todennäköisesti kaikki suomalaiset Yukikot joihin irkissä,galleriassa ja foorumeilla törmää päätyvät jotenkin minuun. Tätäkin suosittelen siksi, että silloin sinuun kenties voidaan luottaa helpommin kun tiedetään miten olet käyttäytynyt ja miten käyttäydyt(tiedättehän viestien päivämäärät).

Kirjoitusvirheet ovat myös vähemmän kohtalokkaita kun ymmärtää muusta lauseyhteydestä mitä sana on voinut tarkoittaa. Tokihan lyhennykset ja 1337 ovat ymmärrettäviä lyhyissä suht yksityisissä viesteissä, mutta kuka jaksaa lukea pitkää postausta jos joutuu useita minuutteja pohtimaan kunkin lauseen sisältöä ja yhteyttä. Toinen oleellinen asia on kappalejako tai vaikka väliotsikot, joihin en kyllä ole erityisemmin foorumeilla törmännyt.

Ja aina kannattaa ottaa huomioon se, että samaa kieltä puhuvatkaan ihmiset eivät anna samoille sanoille samaa merkitystä.

//edit
Tai sitten siinä simpsoneiden ruudussa luki: "Get a life!". Ei voi muistaa moista.
edit//


-------------------------/OFFTOPIC----------------------------------------------------------

Varsinainen aihehan liittyi animen tyrkyttämiseen.
En usko, että sitä kannattaa varsinaisesti tyrkyttää. Tehokkaampaa lienee ohimennen jonkun hienon jutun mainitseminen tai sitten jonkun vitsin heittäminen jostain animesarjasta. Todennäköisesti henkilö/henkilöt joille puhut eivät ymmärrä vaan pyytävät selitystä. Mikä saattaa johtaa siihen että he haluavat ihan itse nähdä tätä sarjaa jotta ymmärtäisivät. Kokeilkaa XD
Myös jonkun asian hehkuttaminen saattai tehota.
<i>Curiosity killed the cat<br>but because of this curiosity<br>we got enough information <br>and <br>brought it back.</i>
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Yukiko+Jul 30 2004, 11:45 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Yukiko @ Jul 30 2004, 11:45 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Kirjoitan usein sivun pituisia virkkeitä(kyllä, ne voivat olla hyvinkin kieliopillisesti oikein) [/quote]
Tietääkseni semmoiset _eivät_ ole kieliopillisesti oikein. Juuri viime äidinkielenkurssilla opettaja ainakin väitti toisin. Lause menee helposti epäselväksi, silloin kun siinä käytetään turhan paljon pilkkuja ja jatkesanoja. Lähes aina kun saman "lauseen" voi pätkässä pienempiin ja selvempiin osiin. Mutta tätä mieltä oli siis meidän lukioon äidinkielenopettaja...
Kuva
Yukiko
Rookie
Rookie
Viestit: 82
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 20:08
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yukiko »

Se riippuu siitä miten sen kirjoittaa. Sen voi kirjoittaa johdonmukaisesti siten että sen ymmärtää. Lisäksi se voi kyllä kieliopilliesti olla oikein, mutta en sanonut että se on helposti ymmärrettävissä tai että niin kannattaisi kirjoittaa. Otin sen vain esimerkkinä siitä kuinka kirjoituksensa voi sopeuttaa siihen foorumiin mihin kirjoittaa. Ilmeisesti myös lukioidemme äidinkielten opettajien mielipiteet eroavat toisistaan.
<i>Curiosity killed the cat<br>but because of this curiosity<br>we got enough information <br>and <br>brought it back.</i>
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-Yukiko+Jul 30 2004, 12:22 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Yukiko @ Jul 30 2004, 12:22 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Se riippuu siitä miten sen kirjoittaa. Sen voi kirjoittaa johdonmukaisesti siten että sen ymmärtää. Lisäksi se voi kyllä kieliopilliesti olla oikein, mutta en sanonut että se on helposti ymmärrettävissä tai että niin kannattaisi kirjoittaa. Otin sen vain esimerkkinä siitä kuinka kirjoituksensa voi sopeuttaa siihen foorumiin mihin kirjoittaa. Ilmeisesti myös lukioidemme äidinkielten opettajien mielipiteet eroavat toisistaan. [/quote]
tottahan tuokin on ja veikkaan, että tuo meidän opettajan sanoma on vain kehoitus, eikä se varmaan olisi väärin kirjottaa niitä pitkiäkään... tiedä häntä... :rolleyes:
Kuva
Banaanisämpylä
Genin
Genin
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 17:46
Paikkakunta: Punaine planeetta

Viesti Kirjoittaja Banaanisämpylä »

Olen yrittänyt käännyttää muutamaa meidän luokkalaista näyttämällä heille esim. narutoo koneelta. Sanoivat että "ihan hauskaa" ja "voin tulla muulloinkin kattomaan." Eiköhän ne jaksa ladata omalle koneelle? Kyllä kaikkien pitäisi uskoa animen voimaan, mutta on se niiden oma asia.

(Ajattelin ,että pitäis sanoo joku saittikin josta ladata, mutta enjaksanut kuitenkaan. :D Saa selvittää itse.)
Kuva

*Puff*
Vastaa Viestiin